Aihe: Hyviä passiivikaiuttimia laulun vahvistamiseen ~1000 e
1 2 3
ruudex
17.08.2007 11:08:11
Sorry, mut mä en vieläkään tiedä, onko sun budjetti 1000€ / kaiutin vai 1000€ yhteensä?

Kysyjä mainitsee ensimmäisessä kysymyksessään:

"Bändimme tarvitsee kaksi passiivikaiutinta, hintaa yhteensä n. 1000 e"

eli, 2 x passiivikaiutin hinta yhteensä n. 1000e vai onko mulla ongelmaa sisälukutaidossa ;)
pitk
17.08.2007 11:16:52

Kysyjä mainitsee ensimmäisessä kysymyksessään:

"Bändimme tarvitsee kaksi passiivikaiutinta, hintaa yhteensä n. 1000 e"

eli, 2 x passiivikaiutin hinta yhteensä n. 1000e vai onko mulla ongelmaa sisälukutaidossa ;)

Kappas, alkuperäistä oli mun kysymyksen jälkeen muokattu, enkä huomannut sitä lukea.

Eli tohon hintaan kannattaa tsekata käytettyjä EV S-200 / SX-300, Martin Audion ICT300 / F12 / F15, (ja sitten en muista tyyppejä, mutta merkkejä) RCF / JBL 12" + pilli tai 15" + pilli ja ylipäätään pro-merkkejä. Musaliikkeissä on välillä käytettyjä myytävänä, tietenkin Keltainen Pörssi, m.netin tori, huuto.net, audiodivari jne.

Pitk.
Ryhdy roudariksi, näet maailmaa, sanoivat!
Kalkutan Konepaja
Spede Pasolini
17.08.2007 11:20:18
Kappas, alkuperäistä oli mun kysymyksen jälkeen muokattu, enkä huomannut sitä lukea.

Eli tohon hintaan kannattaa tsekata käytettyjä EV S-200 / SX-300, Martin Audion ICT300 / F12 / F15, (ja sitten en muista tyyppejä, mutta merkkejä) RCF / JBL 12" + pilli tai 15" + pilli ja ylipäätään pro-merkkejä. Musaliikkeissä on välillä käytettyjä myytävänä, tietenkin Keltainen Pörssi, m.netin tori, huuto.net, audiodivari jne.

Pitk.

Näin pitkälle piti tulla, että sai asiallisen vastauksen. Mahtavaa toimintaa. Kannattaisko tän ja alotusviestin välistä siivota kaikki paska pois ja jatkaa peace & love -hengessä.
kyseinen
17.08.2007 11:25:18
Näin pitkälle piti tulla, että sai asiallisen vastauksen. Mahtavaa toimintaa. Kannattaisko tän ja alotusviestin välistä siivota kaikki paska pois ja jatkaa peace & love -hengessä.

On siellä 40:n muun viestin seassa muutama muukin ihan asiallinen suositus - kiitos edelleen niistä. Muut viestit vois todellakin siivota pois, kun kerran täällä varoituksiakin jo painellaan, vaikka luulis että ammattijätkät kestäis pientä v*****ua. Eikös se niin ollut, että kaikki mitä ammattijätkät sanoo on juuri sitä, ja "sarkasmilla" ryyditettynä vieläpä. Hoho, ihme porukkaa.

Kiitos Pitkolle, ainoo kaveri joka jaksaa olla asiallinen.
It is better to remain silent and be thought a fool than speak and remove all doubt.
ruudex
17.08.2007 11:29:29 (muokattu 17.08.2007 11:29:45)

- joo, mun mielestä ehkä kannattaisi ottaa tuo alun kakka talteen ja kun sitten tulee se seuraava kysymys jälleen kerran kaapeista (todennäköisesti piakkoin ;-) niin voidaan ensimmäisen kysymyksen jälkeen copy-pasteta tää bullshit sen perään ja siirtyä suoraan asiallisiin vastauksiin/kysymyksiin niin kaikki säästävät aikaa melkoisesti ja pysytään asiassa asiallisina ;)
ruudex
17.08.2007 11:32:35 (muokattu 17.08.2007 11:33:27)
On siellä 40:n muun viestin seassa muutama muukin ihan asiallinen suositus - kiitos edelleen niistä. Muut viestit vois todellakin siivota pois, kun kerran täällä varoituksiakin jo painellaan, vaikka luulis että ammattijätkät kestäis pientä v*****ua. Eikös se niin ollut, että kaikki mitä ammattijätkät sanoo on juuri sitä, ja "sarkasmilla" ryyditettynä vieläpä. Hoho, ihme porukkaa.

Kiitos Pitkolle, ainoo kaveri joka jaksaa olla asiallinen.

- jeps, näyttää siltä että joillain pro-jätkillä on sellainen käsitys että toi sarkasmin heitto saa toimia vaan yhteen suuntaan mutta toiseen suuntaan ei sitten sietokyky tunnu riittävän ;)
Dj.Dumbass
17.08.2007 11:33:43
Eikös ammattilaisen pitäisi osata taipua näkemään asia myöskin amatöörin silmin?

Minusta tämä on se perusongelma joka täällä m.netin syövereissä vallitsee. Ammattilaiset jakelee (meille) amatööreille kyllä hyviä, kokemuspohjaisia neuvoja, mutta suurimmasta osasta puuttuu sellainen suhteellisuuden taju. Onhan se hyvä ja herttainen ajatus, että kaikki ostaisivat pro-kamoja, mutta kun kaikki ei niitä kuitenkaan tarvitse tai eivät pysty niitä ostamaan.
Minusta homman pitää mennä siinä järjestyksessä, että aloittelijat ostavat kamaa X, ja sitten kun se kama X alkaa kuullostaa jotenkin huonolta tai saadaan itse selville että mikä siinä on pielessä, siirrytään kamoihin Y siten, että ostaja itse kuulee ratkaisevan eron kamaan X verraten. Silloin tapahtuu kehitystä.

Onhan mullekin neuvottu monenkin hankinnan edellä, että "osta klarkkia, osta bss:ää, jne.", mutta väitän ettei tuottamani livesoundi ole kärsinyt tippaakaan siitä, että en ole kaikkia neuvoja ottanut ostoslistaan, vaan olen "tyytynyt" pääosin semi-pro dbx-tuotteisiin jotka mulla on juuri ja juuri ollut varaa ostaa. Tietenkin kaiutinvalinnoissa laatu- ja soundierot tulevat paljon nopeammin esiin.

Ja kun täällä on nyt alettu puhumaan autoistakin, niin jatketaan vertauksella autoihin: Minun mielestäni Lada (nappisilmä) on hyvä auto. Se on ERITTÄIN kestävä, halpa, luotettava, hauska, turvallinen, lämmin, helppo korjata, hieno ja kohtuullisen edullinen myös ylläpitää. Ei ole koskaan jättänyt edes tienpäälle.
Vaikka halpa onkin noin hyvä, monenkaan ego ei kestä Ladalla ajamista. Sama tuntuu olevan vähän näissä audioporukoissakin; vaikka joku halpa laite oliskin helvetin hyvä, sitä ei paljoa käytetä koska se nyt vain on sen tai sen merkkinen. Ostetaan mielummin kalliimpi, vaikka se halpakone ei olisi edes järjestelmän heikoin lenkki.
Koha ei nyt vaan sattuis Juhaa leukaan...!
aimotuska
17.08.2007 11:34:39 (muokattu 17.08.2007 11:35:57)
Noniin, riita poikki ja akselirasvaa väliin. Menin tekemään tämmöisen ketjun, tervetuloa antamaan oma kontribuutio asian eteen jokahinen: http://muusikoiden.net/keskustelu/posts.php?c=50&t=151688
Tyhymä
musamies
17.08.2007 12:44:39 (muokattu 17.08.2007 12:46:54)
puuttuu sellainen suhteellisuuden taju. Onhan se hyvä ja herttainen ajatus, että kaikki ostaisivat pro-kamoja, mutta kun kaikki ei niitä kuitenkaan tarvitse tai eivät pysty niitä ostamaan. Minusta homman pitää mennä siinä järjestyksessä, että aloittelijat ostavat kamaa X, ja sitten kun se kama X alkaa kuullostaa jotenkin huonolta tai saadaan itse

Meikäläinen taas kannattaa sellasta ajatusta, että ihan paskaa ei kannata ostaa ollenkaan mutta voi tehdä itse hyvistä tai kohtuullisista komponenteista joitain yksinkertaisia laitteita. Tai laitteiden määrä voi olla niin vähäinen, että sitäkautta pääsee pikkubudjetilla.

Ootteko huomannu kun T-kaiuttimia on tullut kalliimpiakin malleja?
http://www.thomann.de/fi/the_box_pro_tp218_1600_mkii.htm

Melkeen epäilisin, että tollasesta vois alkaa bassoo lähteemäänkin?

Onko kellään kokemusta noista kalliimmista T-kaiuttimista?
http://www.thomann.de/fi/the_box_pro.html
Antti1
17.08.2007 12:51:00
Melkeen epäilisin, että tollasesta vois alkaa bassoo lähteemäänkin?

Kai nuo kaiken oleellisen välittää. Kuka vaan suostuu koekaniiniksi, kun ei tiedä mikä lafka on takana, mitä noista purkeista löytyy oikeasti sisältä ja että ovatko ne oikeasti hintansa väärti, vai epätoivoinen yritys nostaa tuotemerkin profiilia hinnoittelulla ja näennäisen järeillä ominaisuuksilla.

Mä en ostaisi ennenkuin näkisin, kuulisin ja tietäisin. Kaikkea vierasta ja tuntematonta kuuluu tietenkin vieroksua ja halventaa, eikö?
OSTAKAA 10U KELLUVA HUIPPURÄKKI EDULLISESTI!
stnprkl
17.08.2007 14:13:57
......
Minusta homman pitää mennä siinä järjestyksessä, että aloittelijat ostavat kamaa X, ja sitten kun se kama X alkaa kuullostaa jotenkin huonolta tai saadaan itse selville että mikä siinä on pielessä, siirrytään kamoihin Y siten, että ostaja itse kuulee ratkaisevan eron kamaan X verraten. Silloin tapahtuu kehitystä.....

Puututaan sitten tähänkin.
Ja offtopiccia kun en yhtäkään kaiutinmerkkiä aio mainita tässä kirjoituksessa.
Korjatkaa toki jos olen väärässä mielipiteideni kanssa.

Hahmo X kysyy kannattaako hänen ostaa kaiutint Y markalla johon kokeneemmat vastaa kieltävästi ja nyt tilanne onkin se että niin ei sais tehdä kun on parempi että itte oppii. Ja sinä sanoit tämän en minä.
Se mua tässä nyt hämmentää että miksi sitä neuvoa pitää oikeasti kysyä jos on parempi itte opetella kantapään kautta asiat.

Niin ja oon mäkin nää hommat joskus alottanu ja nimenomaan kantapään kautta, olen vetänyt paskoilla jopa ihan omasta vapaasta tahdosta olen semmoisia jopa ostanut, mutta en mä nyt pysty kirkkain silmin väittämään että ne ratkaisut ois ollu millään tavalla hyviä tai järkeviä. Sokaistuin märkäkorvana laitteiden monipuolisuudesta ja paperilla esitetyistä spekseistä. Nyt vanhempana ja kokeneempana olen tajunnut että kaikki silloiset ratkaisut eivät olleet oikeita.
Sitä tässä nyt itse kukin yrittää vaan kertoa että elkää hyvät ihmiset tehkö samoja virheitä kun mitä me ollaan tehty aikoinaan.
Viltsu audiokantaja
musamies
17.08.2007 16:15:47
Mä en ostaisi ennenkuin näkisin, kuulisin ja tietäisin. Kaikkea vierasta ja tuntematonta kuuluu tietenkin vieroksua ja halventaa, eikö?

Mä voisin ostaa jos noista sais enemmän tietoa esim. mitkä elementit on ja tarkempia speksejä miten toistaa eri taajuuksia.
ruudex
17.08.2007 20:00:32 (muokattu 17.08.2007 20:02:10)
Mä voisin ostaa jos noista sais enemmän tietoa esim. mitkä elementit on ja tarkempia speksejä miten toistaa eri taajuuksia.

- olis ihan kiva kun valmistaja/myyjä-mikä-lie ilmoittais hieman tarkemmin mistä roinat on kasattu. Näistä T-kaupan kaapeista ja päätteistä mulla ei ole ainakaan muuta tietoa kuin että päätteet lienee (korostan siis sanaa lienee) suunniteltu jenkkilässä ja kasattu jossain (missä ?) ja huhun mukaan Bersringer kasaisi nämä T.boxit - tiedä sitten. Mutta jos B kasaa nämä T kaapit niin maalaisjärjellä ajatellen voisi kuvitella että ovat huonompia kuin Bersringerin logolla varustetut komerot.
Mitä tulee Behkun kaappeihin niin ihan pikaisen demon olen kuullut tuosta 1520 Pro komerosta ja sen perusteella ainakin yläpää oli aikas raastavaa kuunneltavaa. Sahasi korvaan aika pahasti jossain yläkeskialueella ja ylimmät taajuudet puuttuivat tyystin kokonaan. No, se oli tosiaan aika pikainen testi ja ehkä - korostan sanaa ehkä - noista voisi saada ulos siedettävää ääntä kun sen signaalin ajaisi ennen puhujaa jonkun prosessorin läpi.
Jos joku oikea pro-jätkä on näitä testaillut niin varmaan ollaan kiitollisia kommenteista.
stnprkl
17.08.2007 22:41:05 (muokattu 17.08.2007 22:42:00)
Yleistä lätinää yleisesti äänentoistosta.
Kukin äänentoistojärjestelmä on kuitenkin vain niin hyvä kuin ketjun huonoin laite. Eli jossain kohti se pullonkaula on. Paskoista kaiuttimista ei saa hyvää miljoonan markan prossulla, mutta miljoonan markan kaiuttimella voi pärjätä jopa ilman sitä prossua. (esimerkkeinä mainittakoon pari pönttöä mitkä on melko asiallisia ihan suoraan ilman mitn ekvalisointia/prosessointia Martin F8 ja d&b MAX)

Jokusen kerran on tullut vastaan noita T alkuisia pönttöjä ja en ole henk. koht. kertaakaan saanut niistä järkevää lopputulosta ulos. Tähän väliin täytynee mainita että teen pääasiassa monitoreita ja yleensä lujaa.

Ja alkuperäiseen aiheeseen toi F8 on melko loistava pönttö IMHO jos pelkkää laulua tarvii ajaa mut tonnilla ei vielä paria saa, yhden vie jo kotio kuiteskin alta tonnilla.

Edit: TYPO
Viltsu audiokantaja
aimotuska
18.08.2007 01:14:18
Mitä tulee Behkun kaappeihin niin ihan pikaisen demon olen kuullut tuosta 1520 Pro komerosta ja sen perusteella ainakin yläpää oli aikas raastavaa kuunneltavaa. Sahasi korvaan aika pahasti jossain yläkeskialueella ja ylimmät taajuudet puuttuivat tyystin kokonaan. No, se oli tosiaan aika pikainen testi ja ehkä - korostan sanaa ehkä - noista voisi saada ulos siedettävää ääntä kun sen signaalin ajaisi ennen puhujaa jonkun prosessorin läpi.
Jos joku oikea pro-jätkä on näitä testaillut niin varmaan ollaan kiitollisia kommenteista.

Käy ihmeessä kirjottamassa tää sinne juu nou minne. Just tämän hintaluokan kajareista noita arvioita kaipaillaankin, kun ne on todennäköisimmin ihmisten ha(r/n)kintalistalla. Ei tarvi turhaan ujostella jos ei oo 50 vuotta laatikonkantamista lasissa :)
Tyhymä
‹ edellinen sivu | seuraava sivu ›
1 2 3
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)