Aihe: Hyviä passiivikaiuttimia laulun vahvistamiseen ~1000 e
1 2 3
ruudex
16.08.2007 21:04:50 (muokattu 16.08.2007 21:08:56)
No johan on threadi!
Jep, voidaanhan me olla hiljaa ja jättää solidaarisuus toteuttamatta. Ammattiveljeskunta yrittää auttaa ja opastaa, jotta ihmisillä (yleisöllä) olis parempi mieli ja kuulo.

- onko sellaista vaihtoehtoa että jakaisitte tietämystänne ja kokemustanne niitä kaipaaville ja jättäisitte ylimääräisenä turhan pullistelun pois? Jos vituttaa vastata niin olisiko parempi silloin jättää vastaamatta? Ylimielisestä asenteesta tulee kyllä mieleen valitettavasti kaikkea muuta kuin ammattilainen.
Loppujen lopuksi äänentoisto ei ole kuitenkaan kuin äänentoistoa, ei mitään elämää suurempaa.
aimotuska
16.08.2007 21:59:35 (muokattu 16.08.2007 22:09:03)
- onko sellaista vaihtoehtoa että jakaisitte tietämystänne ja kokemustanne niitä kaipaaville ja jättäisitte ylimääräisenä turhan pullistelun pois? Jos vituttaa vastata niin olisiko parempi silloin jättää vastaamatta?

Johan tuota tietämystä on jaeltu. FAQit ja ABC:t on sitä pullollaan. Miksi jokaiselle pitää kertoa samat asiat oman threadin kautta soveltaen sitä juuri siihen tiettyyn läjään laitteita? Kun suurin osa kysyjistä vaan tahtoo olla sitä jengiä, jota ei kiinnosta tippaakaan selvitellä itte noita juttuja. Haluttais vaan valmista ja mieluiten semmonen setti, mikä otetaan repusta ulos, täyttyy itsekseen, kytkee johdot automaattisesti, ruuvaa hyvät soundit ja sais maksaa 200 euroa.

Sitten pitäisi myös toimia ilmaisena neuvontapalveluna, joka kasaa tuon setin thomannin kataloogista sillä aikaa kun kysyjää kiinnostaa enemmän muut asiat. Jos nuo FAQit lukis ajatuksella läpi ja vähäsen kattelis teoriaa, niin ei tarttis ihan joka ikiselle alkaa selittelemään samoja juttuja juurta jaksaen. Muutenkin olis ihan hyvä jos ihmiset tajuais edes pikkasen sen päälle, miksi mikäkin tehdään niin kuin ne tehdään. Ei tarttis oppia asioita kantapään kautta esim. sillain kuin tässä "Muut soittimet" ryhmässä yksi sankari teki basson ja laulukaappien kanssa.

Ylimielisestä asenteesta tulee kyllä mieleen valitettavasti kaikkea muuta kuin ammattilainen.

Kuten Reddie erittäin hyvin sanoi tuolla toisaalla (ja mitä minäkin tarkoitin) niin se vittuilulta kuulostava teksti on vaan sitä peruskamaa mitä kuulee joka suunnalta kun vähän aikaa raahaa laatikkoa jossain maakunnassa.

Netissä mikä tahansa kirjoitus voi muuttua sitä lukevan päässä veriseksi loukkaukseksi, vaikka kirjoittaja ei sitä olis tarkoittanutkaan. Se kun on pelkkää tekstiä, jonka jokainen ymmärtää siten kuin sen sattuu ymmärtämään. Sarkasmi on vaikea huumorin laji.

Tää on kyllä taas niin pelkkää metakeskustelua, että ei mitään rajaa... Pitäiskö nää pari threadia lukita ja julistaa pysyväksi? Vähän niinku varoittavaksi esimerkiksi? Mä oon jopa puoliksi tosissani... :)
Tyhymä
LHU
16.08.2007 22:08:03
Jos vituttaa vastata niin olisiko parempi silloin jättää vastaamatta? Ylimielisestä asenteesta tulee kyllä mieleen valitettavasti kaikkea muuta kuin ammattilainen.

Jos se on ylimielistä asennetta että puhuu mistä tietää ja kertoo rehellisen mielipiteensä niin sitten on asiat vastaanottavalla puolella pahasti vinksallaan. Sori vaan, taas puhuin suoraan, en mielistellyt enkä kaunistellut.

Loppujen lopuksi äänentoisto ei ole kuitenkaan kuin äänentoistoa, ei mitään elämää suurempaa.

Ja kaiutin on vain laatikko missä on kartionmuotoinen pahvi. Eli ihan sama mikä kaiutin ja paljon maksaa. Ostakaa mun puolesta mitä paskaa lystäätte, omathan on rahanne. Mutta turha tulla niitä mulle kehumaan, tai vastaavasti jälkeenpäin piipittämään.

Tältä osin täältä tähän, eipä meikäläisen nuoruudessa olis tullut mielenkään ruveta kyseenalaistamaan niiden ihmisten mielipiteitä jotka niiden komoottien kanssa olivat työskennelleet jo silloin kun itse leikittiin hiekkalaatikolla. Mutta ajat ovat vain muuttuneet, intervepissä on kaikki mahdollista. Mutta onnea vaan kaikille aktiivi- ja passiivikaiuttimien etsinnässä, niitä on paljon ja ne on kaikki ihan järjettömän hyviä.
multipaavo
16.08.2007 22:16:26

- onko sellaista vaihtoehtoa että jakaisitte tietämystänne ja kokemustanne niitä kaipaaville ja jättäisitte ylimääräisenä turhan pullistelun pois? Jos vituttaa vastata niin olisiko parempi silloin jättää vastaamatta? Ylimielisestä asenteesta tulee kyllä mieleen valitettavasti kaikkea muuta kuin ammattilainen.

Tämän henkinen keskuskelu voi jatkua tuloksetta vaikka maailman tappiin, joten en enää tämän postauksen jälkeen vastaa tähän ketjuun...

Jostain kumman syystä sama ilmiö toistuu joka puolella nettilän keskusteluryhmiä ja aina, toistan, _ihan_aina_ ihmiset ketkä kulloisestakin asiasta jotain ymmärtää saa olla muistuttamassa omatoimisuudesta, FAQ:itten merkityksestä ja siitä ettei "Out of box" henkistä vastausta oikeen voi antaa, vaan on ensisijaisen tärkeää käyttää omaa tervettä maalaisjärkeään ja soveltaa jo keskusteltuja asioita jotka löytyy helposti hakutoiminnoilla.

Loppujenlopuksi äänentoisto on joillekin meistä ammatti ja otamme (kuka ottaa kuka ei) sen kokolailla vakavasti. Pahimmillaan on mahdollista lamaannuttaa isonkin yleisömäärän kuuloelimet, joko lopullisesti tai väliaikaisesti ja se on, jos nyt ei elämää suurempaa niin ainakin hankaloittaa sitä melkoisesti.

Sorry vaan että mä avaudun, mutta lukekaa hyvät ihmiset FAQ:t, ABC:t jne. Pitkä on avannut monta hyvää sellaista ja sieltä oikeasti löytyy vastaukset suurimpaan osaan kysymyksiä joita tällä foorumilla valitettavan usein toistuvasti kysytään.

Case closed, here's nothing to see.

-Paavo
Liian paljon päätetehoa on aivan oikein
musamies
17.08.2007 00:28:20 (muokattu 17.08.2007 00:30:02)
Tältä osin täältä tähän, eipä meikäläisen nuoruudessa olis tullut mielenkään ruveta kyseenalaistamaan niiden ihmisten mielipiteitä jotka niiden komoottien kanssa olivat työskennelleet jo silloin kun itse leikittiin hiekkalaatikolla.

Perskule, täälhän kirjotellaan taas asian vierestä! Hauska huomata, että niin saattaa tehdä muutkin kuin meikäläinen kun on kerrattu hiekkalaatikot ja ekat autot ;-)

EV SX200 on just sun kaiutin.

Tuo oli hyvä ehdotus. Jaksaa kantaa hyvin yhdellä kädellä. Menee myös vähän järeemmäs käytössä jos laittaa erikseen alapäät. Ei itsessään toista mitenkään vakuuttavan alas kuin ei vissiin muutkaan tuon kokoluokan kaiuttimet.
ruudex
17.08.2007 05:51:34 (muokattu 17.08.2007 06:06:11)
Sitten pitäisi myös toimia ilmaisena neuvontapalveluna, joka kasaa tuon setin thomannin kataloogista sillä aikaa kun kysyjää kiinnostaa enemmän muut asiat. Jos nuo FAQit lukis ajatuksella läpi ja vähäsen kattelis teoriaa, niin ei tarttis ihan joka ikiselle alkaa selittelemään samoja juttuja juurta jaksaen. Muutenkin olis ihan hyvä jos ihmiset tajuais edes pikkasen sen päälle, miksi mikäkin tehdään niin kuin ne tehdään. Ei tarttis oppia asioita kantapään kautta esim. sillain kuin tässä "Muut soittimet" ryhmässä yksi sankari teki basson ja laulukaappien kanssa.

- kylläpäs tämä kuulostaa hieman katkeralta puheelta, "pitäisi toimia"? Eikös kaikki täällä ole ihan vapaaehtoisesti kommentoimassa asioita, ei kai täällä kenenkään suoranaisesti "pidä" tehdä mitään? Jos joku pitkän linjan kaveri on joutunut kulkemaan pitkän ja kivisen tien niin onko hän niin katkeroitunut että kukaan muu maailmassa ei saa päästä eteenpäin vähemmän kivikkoista tietä ikinä?

Kuten Reddie erittäin hyvin sanoi tuolla toisaalla (ja mitä minäkin tarkoitin) niin se vittuilulta kuulostava teksti on vaan sitä peruskamaa mitä kuulee joka suunnalta kun vähän aikaa raahaa laatikkoa jossain maakunnassa.

- taitaa olla aika ikävä ammatti jos se saa ihmiset käyttämään vittuilulta kuulostavaa tekstiä ;)

Netissä mikä tahansa kirjoitus voi muuttua sitä lukevan päässä veriseksi loukkaukseksi, vaikka kirjoittaja ei sitä olis tarkoittanutkaan. Se kun on pelkkää tekstiä, jonka jokainen ymmärtää siten kuin sen sattuu ymmärtämään.

- sen takia juuri kannattaisi noin yleisesti miettiä hetki ennenkuin suoltaa sitä oman pään sisältöä tekstimuotoon.

Sarkasmi on vaikea huumorin laji.

- juu on, tosin tässä threadissä sitä ei ole juuri näkynyt, mutta useassa muussa tällä palstalla onneksi on.
ruudex
17.08.2007 05:57:22 (muokattu 17.08.2007 06:12:45)
Jos se on ylimielistä asennetta että puhuu mistä tietää ja kertoo rehellisen mielipiteensä niin sitten on asiat vastaanottavalla puolella pahasti vinksallaan. Sori vaan, taas puhuin suoraan, en mielistellyt enkä kaunistellut.

- eikös rehellisen mielipiteensäkin voi kertoa usealla tavalla?

Ja kaiutin on vain laatikko missä on kartionmuotoinen pahvi. Eli ihan sama mikä kaiutin ja paljon maksaa.

- tästä olen eri mieltä

Ostakaa mun puolesta mitä paskaa lystäätte, omathan on rahanne. Mutta turha tulla niitä mulle kehumaan, tai vastaavasti jälkeenpäin piipittämään.

- eikös se näin pitäisi mennäkin, jokainenhan tekee itse viimekädessä omat ostopäätöksensä - tai ainakin niin pitäisi. Tietysti jos olet jonkun musiikkipuodin myyjä niin vastuutilanne voi olla ehkä toinen.

Tältä osin täältä tähän, eipä meikäläisen nuoruudessa olis tullut mielenkään ruveta kyseenalaistamaan niiden ihmisten mielipiteitä jotka niiden komoottien kanssa olivat työskennelleet jo silloin kun itse leikittiin hiekkalaatikolla. Mutta ajat ovat vain muuttuneet, intervepissä on kaikki mahdollista.

- jep, näin se vaan on. Ajat muuttuu ja nykyajan nuoriso ei paljon kuvia kumartele ja mikä tahansa vastaus ei kelpaa jos perusteluksi ei löydy muuta kuin että näin ne isoisätkin tekivät. Loppujenlopuksi minusta on hyvä että hieman kyseenalaistetaan asioita ja haetaan niitä perusteita. Meinaan vaikka joku olisikin tehnyt jotain duunia piiiitkän aikaa, niin ei välttämättä takaa että kaveri on hyvin asioista perillä. Riippuu aika paljon kaverista ja siitä mitä se on tehnyt niinä pitkinä vuosina. Jos esim kaveri on ollut koko ikänsä einestehtaalla valvomassa hernerokkapurkkien liikettä liukuhihnalla niin onko se silloin automaattisesti hernerokan asiantuntija?
ruudex
17.08.2007 06:04:34
Jostain kumman syystä sama ilmiö toistuu joka puolella nettilän keskusteluryhmiä ja aina, toistan, _ihan_aina_ ihmiset ketkä kulloisestakin asiasta jotain ymmärtää saa olla muistuttamassa omatoimisuudesta, FAQ:itten merkityksestä ja siitä ettei "Out of box" henkistä vastausta oikeen voi antaa, vaan on ensisijaisen tärkeää käyttää omaa tervettä maalaisjärkeään ja soveltaa jo keskusteltuja asioita jotka löytyy helposti hakutoiminnoilla.

- olen samaa mieltä, kysyjistä on aina osa kuvaamasi kaltaisia. Mutta minusta kannattaa siltikin vastata ainoastaan silloin kun sellaisessa mielentilassa että pystyy vastaamaan muutakin kuin jotain katkeraa vuodatusta.

Loppujenlopuksi äänentoisto on joillekin meistä ammatti ja otamme (kuka ottaa kuka ei) sen kokolailla vakavasti. Pahimmillaan on mahdollista lamaannuttaa isonkin yleisömäärän kuuloelimet, joko lopullisesti tai väliaikaisesti ja se on, jos nyt ei elämää suurempaa niin ainakin hankaloittaa sitä melkoisesti.

- Great!
pitk
17.08.2007 07:06:58

- onko sellaista vaihtoehtoa että jakaisitte tietämystänne ja kokemustanne niitä kaipaaville ja jättäisitte ylimääräisenä turhan pullistelun pois?

Ei tässä kukaan ole mitään pullistellut. Luin muuten nämä kaksi ketjua juuri läpi ja kyllä se kimpaantuminen on alkanut sieltä kyselijän päästä, kun ei olla ylistämässä sitä hugen laitetta. Eikä ylistetä. Mä en ijan oikeesti tiedä, miten tää asia pitäis muotoilla ilman, että palkokasvi tunkeutuu sieraimeen. Ihan hyvää hyvyyttäni olen yrittänyt esittää asiaa, mutta homma otetaan keljuiluna. Ihan sama, mun puolesta saatte ostaa niin monta laatikollista paskaa, kuin huvittaa.

Ylimielisestä asenteesta tulee kyllä mieleen valitettavasti kaikkea muuta kuin ammattilainen.

Mun mielestäni kukaan ei ole ollut ylimielinen. On yritetty kertoa, miten nämä asiat ihan oikeasti ovat. Ihan kokemuspohjalta. Ja puhutaan asioista suoraan niiden oikeilla nimillä.

Syksyä.

Pitk.
Ryhdy roudariksi, näet maailmaa, sanoivat!
Kalkutan Konepaja
pitk
17.08.2007 07:42:10 (muokattu 17.08.2007 07:43:48)

Kyllä, ilman muuta. Minusta on oikein tervettä, että edes joku kyseenalaistaa sen, onko halpisvehkeistä oikeasti juuri vuotta pitempään iloa.

Palataan ihan kaiutinasiaan: Mä ostin noin 17 vuotta sitten käytettynä neljä EV S200 muovimuppaloa. Kaksi niistä on varastettu ja kaksi on edelleen aktiivikäytössä. Yhden diskanttielementin olen joutunut koko aikana vaihtamaan ja yhdessä jakarissa oli kerran jotain pientä. Muuten toimii, soundikin on melkoosen ok ja tulee aikas lujaakin.

Eli tommoset jos kävelee käytettynä vastaan, niin suosittelen. Plugin tilalle vaihtaa NL-4 liittimen, niin hyvin menee. Jälleenmyyntiarvo on tänä päivänäkin hyvä.

Samassa kaupassa mulle tuli HH1200 pääte, joka on huollettu kahdesti. Wanha sota-sika, painaa ja toimii.

Millä tavalla tämä nyt liittyi mihinkään? Väitätkö, että nää pro-ukkelit on kulkenu laatikoiden kanssa vaan tupakkia polttelemassa ja kattellu kun toiset tekee?

Niihan me ollaanki ;-) Paitsi että lopetin tupakoinnin yli kymmenen vuotta sitten, joten joutu alkaa töihin...
Kalkutan Konepaja
aimotuska
17.08.2007 07:46:08
EV S200 muovimuppaloa... Kaksi niistä on varastettu ja kaksi on edelleen aktiivikäytössä. Yhden diskanttielementin olen joutunut koko aikana vaihtamaan ja yhdessä jakarissa oli kerran jotain pientä. Muuten toimii, soundikin on melkoosen ok ja tulee aikas lujaakin.

Eli tommoset jos kävelee käytettynä vastaan, niin suosittelen. Plugin tilalle vaihtaa NL-4 liittimen, niin hyvin menee. Jälleenmyyntiarvo on tänä päivänäkin hyvä.

Ja tätäkään ei voi kuin kompata. Oikein kahdella kädellä.

Niihan me ollaanki ;-) Paitsi että lopetin tupakoinnin yli kymmenen vuotta sitten, joten joutu alkaa töihin...

Niin no... no niin...
Tyhymä
ruudex
17.08.2007 07:49:14 (muokattu 17.08.2007 08:13:27)
No eikun jos sieltä thomannin kataloogista ei suostuta ehdottamaan mitään yksittäisiä vehkeitä, vaan todetaan ykskantaan, että osta semmonen mikä ajaa sun tarpeesi ja kuulostaa hyvältä, niin kysyjä ottaa AINA POIKKEUKSETTA nokkiinsa ja sitten ollaan taas ylimielistä sakkia.

- ei hyvä

Se valmiin odottaminen ilman kysyjän omaa kiinnostusta asiaan (käytettävää rahamäärää lukuunottamatta) tahtoo nyppiä.

- mutta miksi vastailla jos asia ottaa pattiin ?

Se menee nimittäin silleen, kuten on jo monta kertaa todettu, että ostopäätös on jo tehty, mutta pitää hakea m.netistä vielä yksi "mulla on semmonen" kommentti. Kaikki muu kommentointi on ylimielistä paskaa, kun jengi toppuuttelee, että älä hyvä mies osta sitä halvinta mahdollista. Ja sitten lähdetään tähän metakeskustelun puolelle ja kaikilla on paha mieli.

- ei siinä minusta ole mitään väärää että ostopäätös on tehty, kyse on siitä mitä se romu on mitä on päätetty ostaa. Eli olen päättänyt ostaa rummut, mutta minkälaiset? Vaihtoehtoina on x,y ja z ja mahdollisesti joku muu. Rahaa on joku määrä. Itse en ole ihan varma onko paras vaihtoehto aina se että "jos sulla ei ole rahaa ostaa Porschea niin älä osta mitään autoa koska Fiatilla ei tee mitään vaan säästä rahaa jotta saat Porschen" kun se on ainoastaan auto. Saattaa olla että tuon tavan mukaan eläminen tarkoittaa sitä että kaveri kävelee kun ei saa rahaa kokoon siihen "oikeaan". Lienee kait aika luonnollinen ilmiö että nälkä tuppaa kasvamaan syödessä noin yleisesti. Eikös ammattilaisen pitäisi osata taipua näkemään asia myöskin amatöörin silmin?

Kyllä, ilman muuta. Minusta on oikein tervettä, että edes joku kyseenalaistaa sen, onko halpisvehkeistä oikeasti juuri vuotta pitempään iloa.

- tästä olemme samaa mieltä ;) ja tätä olen täällä kysellytkin mutta hieman laihoin tuloksin. Se mitä on tullut selväksi on että ainakin halpis Communityillä ei tee mitään ja Yamahan SW118V on laiska mutta että SV115 yläpäät menettelee omassa listassani. Wharfedaleihin ei kauheasti ota kukaan kantaa, ilmeisesti niistä on vähäisenlaisesti kokemusta täällä?

Millä tavalla tämä nyt liittyi mihinkään? Väitätkö, että nää pro-ukkelit on kulkenu laatikoiden kanssa vaan tupakkia polttelemassa ja kattellu kun toiset tekee?

- en, enkä halua yleistää mitään niinkuin jotkut täällä valitettavasti tekevät tyyliin: "kaikki X-merkkiset on paskoja ja Y-merkkiset hyviä ja että kaikki alalla olevat häiskät ovat parhaita audion asiantuntijoita" vaikka eivät olisi tehneet kahteenkymmeneen vuoteen muuta kuin kelanneet kaapeleita nippuun ja auki. Kyllä kaikki ovat yksilöitä (toivottavasti) ja alalla on satavarmasti porukkaa jotka ovat puoliksi ulkona kuin lumiukot ja hokee vaan yhtä ja samaa mantraa vaikka olisivat tehneet duunia jo ihan liian pitkään huomaamatta että aika alkaa kenties mennä oikealta ohi.
Ja tässä oli sitten osa sitä peräänkuulutettua sarkasmia ;)
aimotuska
17.08.2007 08:43:42 (muokattu 17.08.2007 08:45:47)
- ei hyvä

Kyllä mä kieltämättä mietiskelin, että pitäiskö tänne pistää uusi FAQ, jossa oikeesti luetellaan suurinpiirtein kaikki paikallisen väestön tuntemat kajarit, vahvistimet ja mikserit, sekä jokaisen henkilökohtainen mielipide kustakin. Auttaisko se? Ihan oikeasti?

- mutta miksi vastailla jos asia ottaa pattiin ?

Halu auttaa? Minusta se on parempaa auttamista, että opetetaan nälkäinen onkimaan, kuin että sille annetaan pari silliä ensihätään. Se on kohta taas kyselemässä.

- ei siinä minusta ole mitään väärää että ostopäätös on tehty, kyse on siitä mitä se romu on mitä on päätetty ostaa.

No kun se ostopäätös on jo käytännössä monilla "Tilaa"-napin painallusta vaille valmis ostoskori thomannilta. Kun se oliskin siinä, että hommataan kajarit tiettyyn tarpeeseen.. Ei, vaan kyse on siitä, että hommataan nää sairaan halvat kajarit ja haetaan ostoperuste m.netistä.

Rahaa on joku määrä. Itse en ole ihan varma onko paras vaihtoehto aina se että "jos sulla ei ole rahaa ostaa Porschea niin älä osta mitään autoa koska Fiatilla ei tee mitään vaan säästä rahaa jotta saat Porschen" kun se on ainoastaan auto.

Öööh, ei.. Kyse on siitä, että rahaa on just ja just koossa pysyvään Ladaan ja kehotetaan säästämään vielä vähän aikaa, että sais sen Fiatin. Porscheja ei ostele edes pro-ukot, koska niitä ei saa mitenkään tuottamaan. Seksikkään näköisiä ja kulkee lujaa, mutta siitä ilosta saa nauttia korkeintaan 2 ihmistä. Nojoo... menee liian hienoksi jos tätä ontuvaa analogiaa yrittää jatkaa :)

Eikös ammattilaisen pitäisi osata taipua näkemään asia myöskin amatöörin silmin?

Siitähän tässä on kyse. Jokainen on ollut joskus se märkäkorva joka ihmettelee kaikkea. Omat tyhmyydet on opettanu ja siitä täällä paasataan.

- tästä olemme samaa mieltä ;) ja tätä olen täällä kysellytkin mutta hieman laihoin tuloksin. Se mitä on tullut selväksi on että ainakin halpis Communityillä ei tee mitään ja Yamahan SW118V on laiska mutta että SV115 yläpäät menettelee omassa listassani.

Mut sekin on MINUN mielipide. Tuo S115V voi sun mielestä olla ihan täyttä paskaa tai niissä voi olla maailman paras soundi. Tästä syystä tämmöset ketjut on niin totaalisen turhia.

Wharfedaleihin ei kauheasti ota kukaan kantaa, ilmeisesti niistä on vähäisenlaisesti kokemusta täällä?

Niistäkin oli jonkunlainen ketju tuossa vähän aikaa sitten. W:n monitoreista joku kyseli. Todettiin aika köpöiksi. Mutta tuokin on taas ihan täysin subjektiivinen arvio. Sulle niiden soundi vois sopia kuin otsatukka sialle, mutta sille ei, joka niitä meni vähän haukkumaan. Minkälainen arvo tällaisella tiedolla ylipäätään on kenellekään?
Tyhymä
ruudex
17.08.2007 09:24:02 (muokattu 17.08.2007 10:47:23)
Kyllä mä kieltämättä mietiskelin, että pitäiskö tänne pistää uusi FAQ, jossa oikeesti luetellaan suurinpiirtein kaikki paikallisen väestön tuntemat kajarit, vahvistimet ja mikserit, sekä jokaisen henkilökohtainen mielipide kustakin. Auttaisko se? Ihan oikeasti?

- no, siis minusta tuo on loistava ajatus ja vaikka kaiuttimia onkin tosi vaikea arvioida kun se on niin hemmetin subjektiivinen asia se soundi niin sopivilla perusteilla voisi antaa edes vähän kuvaa siitä mistä on kyse. Kaiuttimien kohdalla tosin varmaan olisi hyvä mainita myös jos on ajeltu jonkun/minkä prossun läpi että tulokset olisi edes jotenkin vertailukelpoisia. Muiden audioromujen vertailu ei liene niin vaikeaa.
Tosin tässä on sitten kyllä se huono puoli että jotkut (keillä se tarve sitten on) eivät pääse pullistelemaan lennokkailla kommenteillaan tyhmiä kyseleville ;)

No kun se ostopäätös on jo käytännössä monilla "Tilaa"-napin painallusta vaille valmis ostoskori thomannilta. Kun se oliskin siinä, että hommataan kajarit tiettyyn tarpeeseen.. Ei, vaan kyse on siitä, että hommataan nää sairaan halvat kajarit ja haetaan ostoperuste m.netistä.

- no en mä kyllä tuollaista toimintaa oikein käsitä :-o

Öööh, ei.. Kyse on siitä, että rahaa on just ja just koossa pysyvään Ladaan ja kehotetaan säästämään vielä vähän aikaa, että sais sen Fiatin. Porscheja ei ostele edes pro-ukot, koska niitä ei saa mitenkään tuottamaan. Seksikkään näköisiä ja kulkee lujaa, mutta siitä ilosta saa nauttia korkeintaan 2 ihmistä. Nojoo... menee liian hienoksi jos tätä ontuvaa analogiaa yrittää jatkaa :)

- ymmärrän, ja koska ainakin Suomessa yleensä keikoilla on yleisöstä vähintään 98% enintään 98 promillen selvyydessä niin ei se siinä tilanteessa ole kovinkaan olennaista mistä pöntöistä se tavara tulee ulos ja missä asennossa ne mikserin nappulat on kunhan vaan dB-taso ylittyy reilusti yli sallitun ja mieluummin vielä 10dB sen päälle. Riittävä määrä savua ja oiken väristä valoa sopivalla liikkeellä myöskin helpottanee menestystä. Ja jos siellä yleisön seassa sattuu olemaan pari kultakorvaa puoliksi selvinpäin niin se on kuin hyttysenpaska valtameressä.

Mut sekin on MINUN mielipide. Tuo S115V voi sun mielestä olla ihan täyttä paskaa tai niissä voi olla maailman paras soundi. Tästä syystä tämmöset ketjut on niin totaalisen turhia.

- no, on se tietysti noinkin mutta jos riittävä määrä jengiä sanoo jotain paskaksi niin todennäköisyys että se on paska on jo aika paljon suurempi kuin että jos näin ei olisi ja päinvastoin.
aimotuska
17.08.2007 09:36:46
- ymmärrän, ja koska ainakin Suomessa yleensä keikoilla on yleisöstä vähintään 98% enintään 98 promillen selvyydessä niin ei se siinä tilanteessa ole kovinkaan olennaista mistä pöntöistä se tavara tulee ulos ja missä asennossa ne mikserin nappulat on kunhan vaan dB-taso ylittyy reilusti yli sallitun ja mieluummin vielä 10dB sen päälle. Riittävä määrä savua ja oiken väristä valoa sopivalla liikkeellä myöskin helpottanee menestystä. Ja jos siellä sattuu olemaan seassa pari kultakorvaa niin se on kuin hyttysenpaska valtameressä.

Jjjustiinsa joo. No tää kertookin jo aika paljon monestakin asiasta. Palataan asiaan vuoden päästä. Terve.

- no, on se tietysti noinkin mutta jos riittävä määrä jengiä sanoo jotain paskaksi niin todennäköisyys että se on paska on jo aika paljon suurempi kuin että jos näin ei olisi ja päinvastoin.

Miljoona kakkakärpästä ei voi olla väärässä?
Tyhymä
ruudex
17.08.2007 09:46:56 (muokattu 17.08.2007 10:03:19)
Jjjustiinsa joo. No tää kertookin jo aika paljon monestakin asiasta. Palataan asiaan vuoden päästä. Terve.

- heh, ei taida sarkasmi oikein purra vai pureeko liian lujaa?

Miljoona kakkakärpästä ei voi olla väärässä?

- voi toki jos tässä tapauksessa tekee yleisen gallupin kadulla, mutta jos se "miljoona" on osaavia alan miehiä eikä satunnainen otos niin tuloksen kyllä pitäisi olla aika suuntaa antava. Joten tässä tapauksessa "miljoonan kakkakärpäsen ei pitäisi voida olla väärässä" ;)

Mutta asiaan palatakseni, niin tuo ehdottomasi lista olisi kyllä varmaankin avuksi monelle jotka ovat romppeita hankkimassa.
kyseinen
17.08.2007 10:12:17
Mahtavaa, on se hienoa että ihmiset jaksaa jutella aivan jonninjoutavista.

Kiitos kaikista suosituksista, jotka tästäkin ketjusta pitää nyt sitten seuraavan onnettoman kajarin etsijän hakea suurennuslasilla kaiken ihme tarpeettoman urputtamisen seasta.

Epäkiitos niille, jotka pitivät ketjun aloittajaa eli minua taas yhtenä toomann-tilaajana, joka haluaa tasan yhden vaihtoehdon ja vastauksen ja tarkan hinnan. Pyysin merkkejä (ehkä jopa malleja), etten menisi ihan metsään, kun käyn sitten budjettini kanssa kaupassa/torilla/huuto.netissä/thomannilla/missäihanitsevapaassamaailmassahaluan asioimassa. En sen kummempaa. Hauska sohia tietämättään roudarijunttien ampiaispesiä.

Mielipuolisia yleistäjiä olette. Ja pahansisuisia.
It is better to remain silent and be thought a fool than speak and remove all doubt.
pitk
17.08.2007 11:04:52

Mahtavaa, on se hienoa että ihmiset jaksaa jutella aivan jonninjoutavista.

Kiitos kaikista suosituksista, jotka tästäkin ketjusta pitää nyt sitten seuraavan onnettoman kajarin etsijän hakea suurennuslasilla kaiken ihme tarpeettoman urputtamisen seasta.

Sorry, mut mä en vieläkään tiedä, onko sun budjetti 1000€ / kaiutin vai 1000€ yhteensä?
Kalkutan Konepaja
J.T.
17.08.2007 11:06:18
sormunen:
Oikeestihan näissä toistuvissa tivaamisissa on kyse siitä, että halutaan väkisin ostaa jotain ja postataan tänne joku linkki johonkin Thomanniin. Sitten tivataan niin kauan, että saadaan joku sanomaan: toi on hyvä, osta se. Jos kaivattua vastausta ei tule, kimpaannutaan niin perkeleesti. Jos sopiva vaan ei välttämättä pätevä vastaus saadaan ja laite ennakoidusti ei toimi, voidaan sanoa: nekään vittu mitään tiedä!

Kyllähän tuossa on villakoiran ydin kun katselee näitä "Mitäkannattaisiostaakunbudjettionxxeuroa"-ketjuja. Näissä se uusavuttomuus on kukkeimmillaan.

Hauska sohia tietämättään roudarijunttien ampiaispesiä. Mielipuolisia yleistäjiä olette. Ja pahansisuisia.

Ahaa, no just just... Millähän kompetenssilla sinäkin poika viljelet noita kommenttejasi? No joo, harrastelijapohjalta voikin v*****lla kokeneemmilleen kun ei rasitteena ole minkäänlaista tietämystä. Kehotan tutustumaan seuraavaan linkkiin: http://muusikoiden.net/keskustelu/rules.php#rules. Painoinkin jo varoitusta niin toivottavasti saadaan nämä spedekommentit lopetettua heti alkuunsa.
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)