Aihe: Tunnusta..oletko ns. kamarunkkari
1 2 3 4
IJarro
16.08.2007 21:43:18 (muokattu 16.08.2007 21:56:02)
Itse olen enemmän soitto- kuin kamamiehiä.

Tuon vielä kinasteluun yhden näkökannan:

Itse soittaminen on pysynyt samanlaisena jo pitkään. Hyvinkin pitkään. Paul McCartneyn soittotekniikka oli siis 60-luvulla yksinkertaisuudessaan aika vastaava kuin nykybasistien.

Kamat, laitteet, soittimet ja muu sälä kehittyy kokoajan. Päivittäin tulee behringeriltä uusia speduja ja roland keksii uuden keinon jäljitellä digitaalisesti putkisoundia.

Soittamiseen liittyvät asiat keksittiin jo 60-luvulla (ja ennenkin) ja siitä seurauksena ne on jauhettu täällä jo useaan kertaan. Kamat muuttuu ja niitä tulee kokoajan lisää. Niistä puhuminen on siis aina ajankohtaista.

Onko sitten fiksumpaa jauhaa sataankertaan foorumeilla käsiteltyjä sormituksia vaiko kenties antaa muille vinkiksi arviota uudesta vahvaristaan? jokainen päättää itse...

EDIT menkää sinne musakauppaan keskustelemaan ja tehkää tilaa niille jotka haluis keskustella basson *soittamisesta*.

Jos mulle tulee jotain kysymyksiä/ongelmia soittamiseen liittyen, opettajaltani saan erittäin pätevän vastauksen, neuvon ja kädestäpitäen opetuksen aiheesta. Täällä tekstin muodossa se on hankalaa.
Jos aion hankkia uuden basson ja olen suunnitellut jotain tiettyä, opettajani tuskin osaa asiassa auttaa, jos hän ei ole ks soitinta koskaan nähnyt/kokenut. Netin kautta taas tavoittaa paljon soittajia ympäri Suomea joista varmasti joku osaa kertoa omakohtaiset kokemukset ks soittimesta.

EDITEDIT Mutta joo, HC-kamarunkkaus jossa kamat menee itse soittamisen ja reenaamisen edelle on perseestä, mutta tälläisen foorumirakenteen ymmärrän täysin enkä pidä täällä kamoista puhuvia minään runkkareina. Aiheetta toisia haukkuvista ja muuten täällä tappelevista olen toista mieltä...
Let's do some living after we die...
Leeni
16.08.2007 21:58:21
kyllä vain.. vähän liiankin kanssa.
hollstro
16.08.2007 22:03:42

Et oo ihan ainoo joka unohti sen väkevän sinapin ;) Ihmisyydestäs en ala ees puhumaan. Ja haist niille jotka trolliksi haukkuvat, vastavedoks vois sanoo että menkää sinne musakauppaan keskustelemaan ja tehkää tilaa niille jotka haluis keskustella basson *soittamisesta*.

Tässä aiheessa keskustellaan kamoista, joten teeppä tilaa kamakeskustelulle.
vasemmassa lahkeessa-klubin elinikäinen kannatusjäsen
Karlsson
16.08.2007 22:05:32
Olen runkkari. Asiassa kuin asiassa.
"Friendly shake hands!" -V.I.Lenin
Zambe
16.08.2007 23:21:17

Tunnustan...Täys kamarunkkari oon ma=)
Seba
16.08.2007 23:28:39 (muokattu 16.08.2007 23:37:17)

Ja haist niille jotka trolliksi haukkuvat, vastavedoks vois sanoo että menkää sinne musakauppaan keskustelemaan ja tehkää tilaa niille jotka haluis keskustella basson *soittamisesta*.

Nii just. Mennään kaikki musakauppaan keskustelemaan kamoista eikä turhaan kuormiteta palvelinta jauhamalla niistä aiheeseen tehdyllä nettifoorumilla.

Pitäähän nyt ihmisten saada keskustella rauhassa *soittamisesta* että vetääkö sormilla, plekulla tai peuhulla klassisesti hiplaillen. Se se vasta sitten mielenkiintoista onkin.

Satuitko trolli huomaamaan mikä tämän alueen nimi on?

Bassot
Keskustelua bassoista, bassokamoista ja basson soitosta.

Sulle olisi varmaan toi aloittelijat oikeampi osasto jos haluat soittoharjoituksista ym alkeista keskustella?
freeekki
17.08.2007 00:46:53

En ole missään mielessä kamarunkkausta vastaan! Jos jollain on aikaa, tarpeeksi pätäkkää ja intoa aiheeseen, sinne vaan nysväyksen! Hienoa jos pidät siitä! Itse yritän nysvätä tota soittotekniikkaa, mikä jo tulikin ilmi, et ei siitä tarvi enempää.

IJARRO:
Soittamiseen liittyvät asiat keksittiin jo 60-luvulla (ja ennenkin) ja siitä seurauksena ne on jauhettu täällä jo useaan kertaan.
Tarkotat sanoa että sun bassosoittotekniikat on ihan 60-luvulta? No siinä tapauksessa en kyllä sun kanssa halua aiheesta jubaillakaan ;) (vitsi!)

Seba
Satuitko trolli huomaamaan mikä tämän alueen nimi on?

Eipä viisastuttanut kommentit mutta kai se täytyy ihminen vastata kun toinen kysyy ja vielä trolliksi haukkuu päälle. Kuten sanoin, en halua estää ketään juttelemasta kamoista. Olkaa hjyvä vaen! Ala nysväämään heti kun siltä tuntuu, en aio estää. Viestiketjun aihe oli lukijalle suunnattu kysymys johon vastasin, aiheeseen. Joten turha trollitella, ton vois tulkita loukkaukseksi.

Sulle olisi varmaan toi aloittelijat oikeampi osasto jos haluat soittoharjoituksista ym alkeista keskustella?

Eli tarkoitat sanoa että soittoharjoitukset on sulle "alkeita"?

Jäbällä skulaa soitto ihan ilman harjoituksia? Ikinä et mitään treenaa ennen keikkaa? Wau!

Aikamoinen guru sattui nyt kohdalle *kumartaa syvään*!! Miten edes tohdit laskeutua tänne meidän aloittelija-loosereiden pohjasakan joukkoon, sitä emme ehkä koskaan saa tietää. Ilmeisesti se on toi thunderbirdin omistaminen kasvattanut sulle niin isot pallit ettei tarvi enää treenejä?

Itse olen vain tämmöinen kuolevainen joka joutuu soittotatsin ylläpitämiseksi ja uusien temppujen sisäistämiseksi harjoittelemaan.

Olis se aika kumma kun urheilijatkin olis foorumeilla että "v***t siitä treenistä puhumaan, puhutaan niistä lenkkareista vaan"..

Voi olla ettei tulis kisoissa paljoa mitaleita tolla mentaliteetillä...........
Seba
17.08.2007 00:56:28 (muokattu 17.08.2007 01:05:37)

Lähinnä tarkoitin tuota aloittamaasi ketjua jossa yrität suunnitella itsellesi harjoitusohjelmaa...

Alkeiksi voitaneen kutsua jos ihmettelet mitä bassolla voi tehdä ja oppia soittamaan useammalla kuin yhdellä sormella jne...

Ja ei, en joudu harjoittelemaan minkään ohjelman tai kaavojen mukaan, reenaan reeneissä, himassa pimpautan pikkasen jos jaksan, keikalle treenataan treeneissä setti.

Ja treeneissä en opettele soittamaan, vaan opettelen biisejä.
Uudet coverit opettelen yöllä korvakuulolta. Tabit on harjoittelun surma.

Ei kai se sen kummempaa pidä olla.

Guruksi en tietääkseni ole itseäni väittänyt enkä edes hyväksi, mutta tonttini pystyn hoitamaan ja jopa improvisoimaan eikä sitä varten ole tarvinnut sen kummemmin opiskella.

Pallit on aina olleet isot ennen birdiäkin, tytöt tykkää, opit sitten isona.

Ei tämä ammatti ole, pelkkä harrastus.

Jos luulit jotenkin olevasi nokkela, erehdyit pahasti. Paljastit vaan olevasi keskenkasvuinen kloppi joka mesoaa nimimerkin takana "isoille pojille"

Tämä on silti bassopalsta myös kamakeskusteluun, ja eiköhän tästä aiheesta ole jo livetty aika pitkälle...

Kohta on aihe siivottu ja ollaan kumpikin jäähyllä ja hyvässä lykyssä aihekkin lukossa kun moderaattorit heräävät :)

Sitä se trollaus teettää.
freeekki
17.08.2007 01:13:40 (muokattu 17.08.2007 01:14:35)

pääsitpä nyt kuitenkin aukomaan päätä aloittelijalle, vaikka trollauksessa taidatkin jäädä kakkoseksi (modet: toi on vitsi) viivan alle jää: lisää soittoläppää tänne
pardy
17.08.2007 02:33:37

Sitä saa mitä tilaa.

Jään odottelemaan jäähyboksin aukeamista, niin jää aikaa vaikka harjoitteluun enempi.

Uusien kamojen ostelu ja niillä leikkiminen kuluttaa aikaa myös toisaalta ihan kivasti.
Zarmo
17.08.2007 03:20:53

vedän ihan millä sattuu ja muut nauraa miun kamoille
Olen muuten psykopaatti Sosiaalinen tyylini on alistava ja vihamielinen: itseä vähättelemällä sopeutuminen: masokistinen tyyli
Vapinamonologeja
tammina
17.08.2007 09:39:12

Olen ollut joskus. Niin kauan runkkasin että sain haluamani
laitteet pystyyn eli stackiin. Vuosikausiin ei ole tarvinnut
päivittää kamoja...no nyt vois käydä kokeilemassa onko
kontran mikitys edistynyt mihinkään vuosien saatossa.
Muuten runkkailen muissa osoitteissa.
Basismi
17.08.2007 09:50:47
Olen wannabe-runkkari. Suunnittelen kaiken aikaa ostavani tai tekeväni vaikka mitä, mutta jätän suunnitelmat toteuttamatta. Ihan siitä syystä että jos yksikin prosentti kaikesta haahuilusta toteutuisi, olisin vararikossa ja hukkuisin ylimääräiseen törkyyn. Ja tiedän tasan tarkkaan, että jos ostaisin kiimoissani jonkin monen tonnin ritsan, ensihuuman jälkeen tajuaisin että eihän tää nyt kummoinen ole ja iskisi tajuton morkkis.

Ebay on paha paikka, gaassitukselta ei voi välttyä kun selailee mitä kaikkea olisikaan taas kaupan...
Basso murisee kuin voissa paistettu pantteri.
M-Juhana
17.08.2007 10:25:09

Siis musiikki on ensisijaisesti kaman ja rojujen keräämistä ja haalimista. Soittaminen on toissijaista, täysin.
TÖISSÄ
Spiral
17.08.2007 11:47:56

En ole kamarunkkari, muuten kyllä...
(kai tää vitsi on jo tullut?)
Kallekorvola
17.08.2007 12:51:33
ennen olin ehkä enemmänkin... sitten sain hommattua itselleni sopivimman, ja ainakin tällä hetkellä korvaa miellyttävimmän läjän laitteita. nyt ei olekaan vähään aikaan tuntunut siltä, et tarviis jotain uutta... ehkä työn määrästä johtuva soiton määrän väheneminen edesauttaa asiaa...

kamahommista ylipäätään olen sitä mieltä, että jokainen etsii itselleen, ja omalle soittotyylilleen sopivimman laitteiston, eikä kuuntele muiden naiivia narinaa pinkkansa vioista tai soundista. jokaisen tyyli ja soundi on erilainen, ja näinollen laitteistossakin esiintyy eroja.

olen silti kiinnostunut etsimään uutta, ja parantamaan vanhaa, koska muusikon homma on tuottaa ääntä. toivottavasti kontekstiin sopivaa, ja miellyttävää sellaista.

lyhyesti siis... : olen.
jussiohman
17.08.2007 12:58:57
Olen juuri niin kamarunkkari kuin mitä rahapussi antaa myöten. En en kovin paljoa. Mutta olis kiva ostella edes uusia kalvoja ja kapuloita joka kuukaus.
subutex willer
Rocco_Longfella
17.08.2007 14:25:33
En todellakaan ole. Kamaa tulee hommattua vähän liiankin harvoin, tarvetta kun kuitenkin olisi. (mm. särö bassolle puuttuu)

En edes tiedä kamoista juuri mitään, kaikki taajuudet ja fancy-pancyt speksit sun muut on täyttä hepreaa, eikä juuri oikein jaksa kiinnostaakkaan. Vahvistinkin on vain se välttämätön paha.

Hassua sinänsä, että tiedän, millaisen saundin haluan, mutta en jaksa tehdä mitään sen eteen. Mitä nyt välillä käyn kuuntelemassa ääninäytteitä ja lukemassa arvosteluja ja mieleeni juolahtaa ajatus, että hei, tuotahan pitää käydä testaamassa jossain ja sitten ajatus vain katoaa ja hautautuu jonnekkin.

En kuitenkaan väheksy kamarunkkareita, hyötyähän teistä on kun pitää jotain tietää jostain laitteesta. Mutta oppisitte rakastamaan niitä soittimianne, ei lastakaan vaihdeta uuteen, kun siihen kyllästyy. :)
Täydellisimmässäkin naisessa on 150g paskaa.
leksi-B
17.08.2007 19:29:02
Tykkään ostaa, mutta en myydä, käykö se?

Ostaisin jos olisi rahaa.

Tässä minun "ongelmani."
Basso se mukava soitin!
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)