M!Xu 15.08.2007 16:28:15 | |
---|
Death Metalissa (siis brutaalissa) on vaan joku semmonen agressioidenpurku-meininki, että sitä on kiva kuunnella. Kunnon tappomäiskettä, tyyliin Cannibal Corpse ja Nile. Toisaalta taas hiukan melodisempi tavara myös uppoaa, Children of Bodom (vaikkei sitä uudempaa matskua kunnon melodöödikseksi oikein voi sanoa) ja In Flames. Kaikki alkoi taannoin kuultuani ensi kertaa Gn'R:n Use Your Illusion ykköstä. Siitä tuli hetkessä lällärikamaa, kun löysin Bodomin Are You Dead Yetin. Kohta upposikin jo Slayer ja Metallica, sitten Nile ja CC. pöö |
Thule 15.08.2007 16:34:40 | |
---|
Cancer - To The Gory End Hyvää, mutta kakkosalbumi Death Shall Rise tuntuu olevan vielä parempaa. Disincarnate - Dreams Of The Carrion Kind Todella hyvää! Gorguts - The Erosion Of Sanity Tämä olikin jo tuttu entuudestaan. Heitetään vielä Morgoth ja varalta Obituary. Obituary on tuttu, mutta Morgothista en ollut kuullutkaan. Cursed ja Odium vaikuttaa hyvinkin lupaavalta, joskin jälkimmäisessä on hiukan oudot saundit. "Astronomy makes Stairway To Heaven sound like the theme to Gilligan's Island." | No eres nadie! |
Super-Jari 15.08.2007 16:48:58 | |
---|
Obituary on tuttu, mutta Morgothista en ollut kuullutkaan. Cursed ja Odium vaikuttaa hyvinkin lupaavalta, joskin jälkimmäisessä on hiukan oudot saundit. Obituaryn eteen laitoinkin sen "varalta", tuntuis hullulta että joku kuuntelee death metallia, mutta ei tiedä Obituarya. Morgothilta suosittelen Eternal Fallia. "Vanhempaa, parempaa." |
Iscariah 15.08.2007 17:09:04 (muokattu 15.08.2007 17:12:08) | |
---|
Pidän vanhasta death metallista koska uudessa ei ole mitään hohtoa. Genren kirkkaimpiin lasken Possessedin, Morbid Angelin, Deathin, Obituaryn sekä Autopsyn. Paul Speckmanin Master on myös helvetin lujaa tavaraa. Ensimmäinen death metal mitä kuulin oli varmaankin Morbid Angelin Covenant levyn päättävä järkäle God Of Emptiness MTV:n headbanger's ballissa silloin kun ohjelma oli vielä nimensä veroinen E: niin levyjä vielä: Morbid Angel - Altars Of Madness Possessed - Seven Churches Death - Leprosy Autopsy - Mental Funeral Obituary - Cause Of Death Master - Unreleased 1985 Album ehkä vähemmän yllätyksekäs lista mutta sitäkin toimivampi |
Akiman 15.08.2007 18:46:45 | |
---|
Tuli tänään hankittua viimein CD-muodossa Nihilistin 1987-1989. Parhautta. :: KORROOSIO.FI :: Haastatteluissa: Katatonia, Dragonland ja Annihilator :: |
Deino 15.08.2007 18:57:19 | |
---|
Hyvää, mutta kakkosalbumi Death Shall Rise tuntuu olevan vielä parempaa. Ainiin, jos pidit noista niin pakko suosittella vielä tätä: Sinister - Diabolical Summoning |
gorgonoidi 15.08.2007 19:21:49 | |
---|
Death metallihan on melkein parasta metalli musiikkia, must. Ja miksikö? Nojaa.. emmä tiiä. Yleensä mulle death metallissa on tärkeetä helvetin rujot saundit, brutaalit vokaalit ja sun muut. En mä kuuntele dm:ää vitutukseen vaan ihan sen takia että nyt pitää pistää jotain brutaalia soimaan. Diggailen kaikenmoisista ruotti pörinöistä, kuten Entombedista jonka Left Hand Path levyä rakastan yli kaiken. Edge of Sanity on jees, Death on itun jees ja kaikki brutaalit bändit ovat jeet, tosin esim Deathissa ja Edge of Sanityssä on muutakin. Kaikka alalajit kolisevat paitsi suurin osa kaikenlaisesta melodisesta döödiksestä. En vaan diggaa. Innostus lähti aikanaan (n. vuosi sitten) kun ostin Deathin Human levyn ja pitääpä laittaa tänään kuunteluun. Death Breath ja Bloodbath ovat kovia näistä uudemmista. Bloodbath tuskin kuitenkaan enää kovin vakituisesti vaikuttaa. Kovia nämä ruotsalaiset. |
Tohtori Tonus 15.08.2007 19:29:48 (muokattu 15.08.2007 19:31:28) | |
---|
Bloodbath tuskin kuitenkaan enää kovin vakituisesti vaikuttaa. Eikös näiltä pitäisi olla uusi levy tulossa juuri? E: eikä kun mini-CD. No mutta uutta BB:tä kuitenkin perkele!!1 "Opettaahan jo luontokin teille, että pitkä tukka on miehelle häpeäksi" - 1. Kor. 11:14 |
gorgonoidi 15.08.2007 19:58:45 | |
---|
Eikös näiltä pitäisi olla uusi levy tulossa juuri? E: eikä kun mini-CD. No mutta uutta BB:tä kuitenkin perkele!!1 Mutta Swanö ja Åke eivät ole enää mukana, tai siis Åkehan nyt ei pitkään aikaan. Saa nähä. Ja Death Breathiltakin pitäisi ilmestyä EP (vai onko jo ilmestynyt?). |
Rumpali Rölli 16.08.2007 00:13:27 | |
---|
Död Metal. Hmm.. Elikkäs tuo alku innostus taisi tulla tuosta Nile nimisestä bändistä sekä Bolt Thrower nimisestä orkesterista. Nilehän on sitä sairaanloista takomis deathia ja Bolt Thrower enemmän sellaista nopea tempoista mäiskettä, joskaan ei yhtää kovaa ja matalalta kuin Nile. Onhan noita sitten tullut kuunneltua monenmoisia erilaisia. Hate Eternal on myös yksi luja suosikki. Pitäisi löytää enemmän ja tutustua lisää death metal bändeihin jotta saisi laajemman kuvan koko döödiksen kirjosta. Where the darkness and lightness collides
There i shall stand
There is the place i am.. |
Mechanizm 16.08.2007 08:32:44 | |
---|
Ja Death Breathiltakin pitäisi ilmestyä EP (vai onko jo ilmestynyt?). On ilmestynyt jo, ja kyllä toimii! Terveisiä Andeilta. |
Thule 16.08.2007 10:52:07 | |
---|
"Astronomy makes Stairway To Heaven sound like the theme to Gilligan's Island." | Dumdidum. |
Aegis 16.08.2007 14:43:53 | |
---|
Onhan noita sitten tullut kuunneltua monenmoisia erilaisia. Hate Eternal on myös yksi luja suosikki. Pitäisi löytää enemmän ja tutustua lisää death metal bändeihin jotta saisi laajemman kuvan koko döödiksen kirjosta. Todellista kuoleman kosketusta kannattaa hakea sellaisilta bändeiltä kuin Funebrarum ja Coffins. Etsipä vaikka myspacesta. Tame wolves are nothing but dogs. |
thaav 16.08.2007 20:42:06 | |
---|
Dödöä tulee varmaan eniten yksittäisistä genreistä luukutettua. Parhaiten uppoaa raaemmalla meiningillä tykitetty teknisenkin puolelle kallisteleva dödis, ainakin itse soittaessa. Viisi kovinta dödöbändiä itselle ovat Amoral, Behemoth, Cannibal Corpse, Nile ja Necrophagist. Vaikka onhan noita hyviä vaikka kuinka. Kuolonmetalliin minut veti mukanaan Behemothin uudemmat levyt, niin kuuntelun kuin soitannankin puolelta. Kitaralla DM on mukavaa soitettavaa, löytyy junttaa, kaahausta ja tekniikkaharjoitusta. Miksi pidän? Miksi kukaan nyt pitäisi siitä, kun aikuiset miehet rääkkäävät soittimiaan niin lujaa kuin kykenevät ja yksi ärisee kuin koira? En tiedä, mutta uppoaa kuin luoti kalloon. Raaagh hevi metal raagh |
Billsner 16.08.2007 22:34:02 | |
---|
Thrower enemmän sellaista nopea tempoista mäiskettä Ei ole Bolt-Thrower kovin nopea tempoista. Melko hidasta minun mielestä. Wrapped in plastic |
Mr. Mustard 16.08.2007 22:44:46 | |
---|
joku soitti mulle joskus jotain death metallia. Kuulosti ihan siltä kuin olisi nauhoitettu ruohonleikkurin ääntä. Levyvihkossa oli kuva tyypeistä, jotka näytti ihan vampyyreilta. Tuumasin, että noille pitäisi varmaan lyödä keppi rintaan;) Ei ollut meikäläisen korville sopivaa. Se oli suurin piirtein kamalinta mitä olin ikinä kuullut. Olen unohtanut bändin nimen, mutta oli kuitenkin death metallia. "Safe sex, safe music, safe clothing, safe hair spray, safe ozone layer. Too late! Everything that´s been achieved in the history of mankind has been achieved by NOT being safe..."
- Lemmy Kilmister |
Super-Jari 16.08.2007 22:47:00 | |
---|
joku soitti mulle joskus jotain death metallia. Kuulosti ihan siltä kuin olisi nauhoitettu ruohonleikkurin ääntä. Levyvihkossa oli kuva tyypeistä, jotka näytti ihan vampyyreilta. Tuumasin, että noille pitäisi varmaan lyödä keppi rintaan;) Ei ollut meikäläisen korville sopivaa. Se oli suurin piirtein kamalinta mitä olin ikinä kuullut. Olen unohtanut bändin nimen, mutta oli kuitenkin death metallia. Mistä päättelet sen olleen death metallia? |
Rumpali Rölli 16.08.2007 23:31:25 | |
---|
Ei ole Bolt-Thrower kovin nopea tempoista. Melko hidasta minun mielestä. Vanhemmassa tuotannossa on nopeampaa menoa kuin tässä uudemmassa. Mutta olet oikeassa en miettinyt kirjoitusta ihan loppuun, olisin voinut laittaa vaikka "ajoittain nopea tempoista" :). Where the darkness and lightness collides
There i shall stand
Mistä päättelet sen olleen death metallia? Ehkäpä ruohonleikkuri kuulosti kuolon korinalta?? Taikka joku oli jäänyt sen alle?? Where the darkness and lightness collides
There i shall stand
Rumpali Rölli 16.08.2007 23:34:11 | |
---|
Todellista kuoleman kosketusta kannattaa hakea sellaisilta bändeiltä kuin Funebrarum ja Coffins. Etsipä vaikka myspacesta. Kiitokset vinkeistä :). Kuunnellaanpa vaikka samantien. Where the darkness and lightness collides
There i shall stand