Aihe: Virheet tabulatuureissa?
1 2
Räkkipeli
16.08.2007 22:24:10
Siksi en enää ostakkaan tabikirjoja.

Miks niitä pitäis edes ostaa?
Asiakas: "Kohta se aukeaa, mä tiedän nää Marshallit... kohta kohta..." Myyjä: "Ahem ! Voitko laittaa vähän pienemmälle ?!"
biibob
16.08.2007 22:27:47

Tätä ihmettelen itsekkin... Jos haluaa nuotti/tabu kirjoja niin kirjastoista saa kaiken ilmaiseksi yleensä. Ja toisaalta nuottikirjat ovat nimenomaan kirjoja, joista osataan kyllä ottaa kaikenmaailman korot hintaan mukaan, eli hinnat ovat sen +40e aina. Itse olen kerran elämässä ostanut yhden tabu-kirjan ja senkin ostin vain siksi, koska kirjan mukana tuli cd:llinen backing trackejä mieleisiin biiseihin ( ja huom tuosta on muutamia vuosia, jolloin netistä ei vielä niin normaalisti löytynyt ilmaisia sivustoja, joilta ladata trackejä).
"You think I'm strange because I'm different, I think you're strange because you're all the same."
Räkkipeli
16.08.2007 22:30:43
Siksi ettei omista hyvää korvakuuloa.

Jos haluaa nuotti/tabu kirjoja niin kirjastoista saa kaiken ilmaiseksi yleensä.

Liihan lyhyt virhe yms.
Asiakas: "Kohta se aukeaa, mä tiedän nää Marshallit... kohta kohta..." Myyjä: "Ahem ! Voitko laittaa vähän pienemmälle ?!"
oiva tumpeloinen
16.08.2007 23:36:58
Kun ostaa neljänkympin tabikirjan, ei tarvitsisi hyväksyä, että se on suuntaa antava.

Ja miksiköhän nyt noin? Niissä kovin usein sanotaan, että tämän on joku korvakuulolta plokannut ja tehnyt transkription. Sillä suoraan siis sanotaan, että siellä mahdollisesti voi olla virheitä. Ja kun tämän tietää, on vaihtoehdot aika vähissä...joko ostaa tai jättää ostamatta. Hommaa sitten tietonsa jollain muulla laillisella tavalla, jos ei noin kiinnosta.
Gizmo86
17.08.2007 12:22:35
No normi tabit mitä netissä yleensä on voi olla melko hyviä tai tosi huonoja kyl.Mut korvakuulolta pystyy paikkaa jonku verran noita virheitä jo.Alussa kun alkoi soittaa niin ei yksinkertaisesti erottanut ainuttakaan nuottia.No toivotaan vaan että kehitys jatkuu ettei pysähdy niinku seinään.
Sutela
17.08.2007 18:25:08
Alussa kun alkoi soittaa niin ei yksinkertaisesti erottanut ainuttakaan nuottia.No toivotaan vaan että kehitys jatkuu ettei pysähdy niinku seinään.

Itellä alkuvuosina kesti black nightin riffin blokkaamisessa muistaakseni n. 2 tuntia. Nyt tietäisin sen varmaan jo että miten se menee koskemattakaan kitaraan. Eli kyl sitä kehitystä tapahtuu kokoajan ku vaan reenaa :D
FensonGibder
17.08.2007 21:24:21

Vaikka tästä syystä:

Olen pitänyt viimeisen 13 vuoden aikana kirjastosta jatkuvasti lainalla 20-40 nuottikirjaa. En uskalla edes arvata maksettujen sakkojen määrää. Tulee aika edulliseksi ostaa oma nide, noin pitkällä tähtäimellä.

Itse en muista biisejä ulkoa, ehkä prosentin verran siitä määrästä mitä kuukauden aikana soittelee. Olen myös huomannut että helposti unohtaa huippubändejäkin (niitä on yksinkertaisesti liikaa) jos ei ole "muistilistoja" eli kirjoja kotona, joista miksailee sopivia settejä.

Ei Keith Richardskaan muistanut omaa biisiään kun toimittaja kyseli jostain kappaleesta.
"There must be thousands - I can't remember them all!" Keith puolustautui.
Zen se vasta oli fixu kaveri.. ja Paavo takaisin Eduskuntaan!
Syge
22.08.2007 20:11:45
Tabeihinhan ei saa koskaan sokeasti luottaa.

Ja noissa kirjoissakin ovat useasti eri sävel-lajista kuten tavallisissakin nuottikirjoissa.
Tidizdii
Robert
22.08.2007 20:35:20

Ja noissa kirjoissakin ovat useasti eri sävel-lajista kuten tavallisissakin nuottikirjoissa.

Kyllähän nyt sävellajit sentään ovat lähes aina kohdillaan. Mutta niiden selvittämiseen ei luulisi kirjaa tarvitsevan.
DISNEY: BASIL HIIRI - MESTARIETSIVÄ Liuhu: "Mekanismit, työkalut, uniformut on, tyttö on, hä hä hä hä hää!"
oiva tumpeloinen
22.08.2007 21:07:15

En ole kyllä vielä tähän mennessä törmännyt sellaiseen tabulatuurikirjaan, jossa ei olisi sävellajit kohdillaan verrattuna siihen albumiin, josta se on kuunneltu. Se, että onko koko kitara eri vireessä, ei joka riviltä kylläkään erotu, mutta on kyllä sanottu nuottien alussa.
jupu
23.08.2007 15:19:37

Niinpä. Ja sitten on nämä sankarit jotka käyttävät omia erikoisvirityksiään. Jos bändissä on vain kielisoittimia niin vireenkin voi sopia keskenään eikä se aina varsinkaan vanhemmilla artisteilla ollut ihan kohillaan. Oleellista on useimmiten että basso ja kitarat on keskenään stemmassa. Pianisti paikalle ja tämä hauskuus loppuu..

Jonkun Keith Richardsin soolon tarkka tabuttaminen on varmaankin melko turhauttavaa puuhaa, vaikkei ne mitään ihmetilutuksia olekaan.
‹ edellinen sivu | seuraava sivu ›
1 2
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)