absqua 16.08.2007 19:25:07 | |
---|
Nyt voit ripittäytyä omasta pikku addiktiostasi. Valittaako vaimo kun rahat uppoaa soittokamoihin? Ei valita. Kamat ovat tuoneet enemmän rahaa kuin mitä ovat vieneet. Kun olet saanut haluamasi soittopelin, alkaako jo joku toinen laite polttelemaan? Riippuu kamasta, mutta harvemmin. Kun panostaa laatuun, niin todennäköisyys sille että peli on mieleinen kasvaa. Tiedätkö kaikkien kamojesi tekniset speksit? Aika pitkälti. Nyt on aika tunnustaa. Tunnustan, olen kamarunkkari. Ja ylpeä sellainen. Vaikka soundi pohjimmiltaan lähteekin sormista ovat kamat silti oleellinen osa siinä ketjussa jonka lopputuotteena on korvinkuultava ääni ja silmin havaittava esitys. Always play on one and don't fake the funk. -Bootsy- |
blessed 16.08.2007 19:26:55 | |
---|
Joku ei vissiin ole saanut tarpeeksi huomiota aloittamalleen harjoittelu threadille;) Harrastelijabasisteja täälläkin vaan ollaan ja kyllä nuo kamat tuppaa kiinnostamaan yhtä paljon kuin tuo soittaminenkin. Se on vähän niinku tuon harrastuksen toinen puoli. |
freeekki 16.08.2007 19:28:59 | |
---|
Absqua Mun mielestä on täysin epäoleellista kritisoida tätä palstaa siitä että puhutaan enemmän kamoista kuin soittamisesta. Tietenkään nää äänenpainot ei välity näin tekstitse, mutta vielä huomauttaisin: Kyse ei ole väitteestä. Ei kritiikistä. Pelkästään siitä millainen tämä bassofoorumi on. Jos et usko, selaappa parin ekan sivun aiheet läpi. Ei yhtään aihetta ovelista harmonioista, sormeilujärjestyksistä tms. Ei se ole "kritiikkiä" jos huomauttaa että "taivas on sininen"... |
MPU 16.08.2007 19:30:52 | |
---|
Edit: PS: On vielä tylsempää kun kaikki aiheet liittyvät pelkästään kamarunkkaukseen. Olisi nyt edes YKSI kunnon visetiketju basson skulauksesta, treenauksesta, tms. Eipä moista ekoilla kolmella sivulla tota släppäilyä lukuunottamatta. Eihän näitä ole pakko lukea jos se noin näppylöitä saa aikaan. Kun et tule koko palstalle niin varjellut tylsyydeltä. Voit senkin ajan vaikka skulailla ja treenata. Ts. olet ns. kamarunkkari? Kyllä vaan. Tuskin edellisen basson saan valmiiksi kun uudesta jo ideat täyttävät pään. Kun vaan saisi aina nuo entiset kaupaksi edes omakustannushintaan. Marko Ite kun tekee saa sellasta kun tulee |
Wilkeson 16.08.2007 19:32:21 (muokattu 16.08.2007 19:32:58) | |
---|
Tietenkään nää äänenpainot ei välity näin tekstitse, mutta vielä huomauttaisin: Kyse ei ole väitteestä. Ei kritiikistä. Pelkästään siitä millainen tämä bassofoorumi on. Jos et usko, selaappa parin ekan sivun aiheet läpi. Ei yhtään aihetta ovelista harmonioista, sormeilujärjestyksistä tms. Ei se ole "kritiikkiä" jos huomauttaa että "taivas on sininen"... Kuinka helvetin paljon tää nyt sit sua haittaa? Must tuntuu et tääl ollaan iha tyytyväisiä näihin juttuihin mitä täälä jauhetaan? Tai vitustako minä tiedän. Daddy went to the store for cigarrettes....And never came back |
absqua 16.08.2007 19:33:27 | |
---|
Kyse ei ole väitteestä. Ei kritiikistä. Pelkästään siitä millainen tämä bassofoorumi on. Jos et usko, selaappa parin ekan sivun aiheet läpi. Ei yhtään aihetta ovelista harmonioista, sormeilujärjestyksistä tms. Ei se ole "kritiikkiä" jos huomauttaa että "taivas on sininen"... Kyllä mä palstan pitkäaikaisena jäsenenä tiedän mistä täällä keskustellaan. Se että sanot "taivas on sininen", on informaatioarvoltaan nolla. Keksi jotain missä on joku pointti. Ja mikä parempaa: keksi joku ratkaisu tai omakohtainen toimenpide siihen millä asia muuttuisi toivomaasi suuntaan. Always play on one and don't fake the funk. -Bootsy- |
blessed 16.08.2007 19:38:20 | |
---|
Absqua Tietenkään nää äänenpainot ei välity näin tekstitse, mutta vielä huomauttaisin: Kyse ei ole väitteestä. Ei kritiikistä. Pelkästään siitä millainen tämä bassofoorumi on. Jos et usko, selaappa parin ekan sivun aiheet läpi. Ei yhtään aihetta ovelista harmonioista, sormeilujärjestyksistä tms. Ei se ole "kritiikkiä" jos huomauttaa että "taivas on sininen"... Niin ja eikös noista oo kaikista jo puhuttu varmaan moneen kertaan. Käytä hakua, lue threadi läpi ja jos on jotain lisättävää/kysyttävää/keskusteltavaa niin nosta threadi ylös. Helppoa eikös vain? |
Seba 16.08.2007 19:55:17 | |
---|
Edit: PS: On vielä tylsempää kun kaikki aiheet liittyvät pelkästään kamarunkkaukseen. Olisi nyt edes YKSI kunnon visetiketju basson skulauksesta, treenauksesta, tms. Eipä moista ekoilla kolmella sivulla tota släppäilyä lukuunottamatta.
Ts. olet ns. kamarunkkari? No en oikeastaan. 18 vuoden aikana olen myynyt 2 bassoa, vaihtanut yhden vahvistimen, myynyt yhden halpis stäkin ja ostanut paremmat laitteet tilalle. En laske sitä vielä runkkaukseksi, viimeaikoina on kyllä kieltämättä tullut laitettua rahaa kiinni kamppeisiin, mutta en ole niistä luopumassa lähivuosina, jos koskaan. Ostogas on vähän eri asia. Pedaalikin jopa tuli hankittua tällä viikolla, joten kamaa on jo lattialla asti kun soitan :) Ja vielä meinaan yhden laitteen ostaa jotta on kaikki mitä haluan. Tosin ne tulee jäädäkseen. |
Kieppi 16.08.2007 19:56:56 | |
---|
Olen kamarunkkari. Mea culpa *jynks* mea culpa *jynks* mea maxima culpa *jynks*. Täällä kamoista puhuttaessa sentään yleensä aloittelijakin tajuaa mistä puhutaan. Nimimerkillä "Citroën-palstallakin hengaillut". Kalamies #10 >-)))>. Last.fm "You bassists who think your bass isn't loud enough, you're right!" -Geddy Lee- |
biibob 16.08.2007 19:59:40 | |
---|
Toki olen. Mutta toisaalta ainut, mitä tykkään ostaa ovat kitarat. Sinällään en tarvitse paljoa efektejä tai muita härpäkkeitä. Kitarat ovat kuitenken jotain täyttä kauneutta. toisaalta en minä koskaan osta kitaraa, jos sille ei ole oikeasti käyttöä. Toki olisi kiva, jos joskus olisi niin huippu tilanne, että ovisi vain hetken mielijohteesta ostella kauniita ja hyviä kitaroita... "You think I'm strange because I'm different, I think you're strange because you're all the same." |
En varmasti ole. Ikinä en ole mitään myynyt / vaihtanut, ja olen tyytyväinen kaikkeen mitä ostan. "onko vesinokkaeläin
esimerkki ID-hypoteesin
improvisaatiosta?" |
freeekki 16.08.2007 20:32:01 | |
---|
Kyllä mä palstan pitkäaikaisena jäsenenä tiedän mistä täällä keskustellaan. Se että sanot "taivas on sininen", on informaatioarvoltaan nolla. Keksi jotain missä on joku pointti. Ja mikä parempaa: keksi joku ratkaisu tai omakohtainen toimenpide siihen millä asia muuttuisi toivomaasi suuntaan. No jos kerran tiedät ettei kyse ole "kritiikistä", miksi kutsuit kommenttejani "kritiikiksi"? |
absqua 16.08.2007 20:35:03 (muokattu 16.08.2007 20:39:09) | |
---|
No jos kerran tiedät ettei kyse ole "kritiikistä", miksi kutsuit kommenttejani "kritiikiksi"? Mä en sanonut tietäväni ettei se ollut kritiikkiä. Kommenttisi oli mielestäni kritiikkiä, ja vastasin siihen kuin kritiikkiin. Ihan itse sinä sen kommenttisi pelkäksi toteamukseksi sanoit. Always play on one and don't fake the funk. -Bootsy- |
hemmo 16.08.2007 20:38:06 | |
---|
Mä en sanonut tietäväni ettei se ollut kritiikkiä. Kommenttisi oli mielestäni kritiikkiä, ja ihan itse sinä sen pelkäksi toteamukseksi sanoit. Ääh, toi freeekki on joku Mahe-trolli. Antaa sen olla. Turha provosointi |
absqua 16.08.2007 20:38:53 | |
---|
Ääh, toi freeekki on joku Mahe-trolli. Antaa sen olla. Vähän tulee joo vanhat hyvät ajat mieleen. Always play on one and don't fake the funk. -Bootsy- |
hemmo 16.08.2007 20:40:44 | |
---|
Vähän tulee joo vanhat hyvät ajat mieleen. Oi niitä aikoja! Turha provosointi |
kauhu-köös 16.08.2007 20:46:45 | |
---|
KYLLÄ Olen Tilua täältä:
http://www.mikseri.net/artists/?id=68687 |
Kefiiri 16.08.2007 20:53:18 | |
---|
Mä en ole. |
Teijo K. 16.08.2007 21:18:50 | |
---|
En. Eikä olis rahaakaan. Laitteet on tylsä välttämättömyys että saa aivoitukset poimuilta ilmoille. Tätä foorumia lukiessa tajuaa kyllä että 90% kirjoittajista on tylsämielisiä kamaruwkkareita - soitosta löytyy kahdelta ekalta sivulta 2 aihetta, loput on turhanpäiväsistä vahvareista ja muista leluista joilla paikataan lahjattomuutta tai matkitaan idolin soittoa *ja väkevää sinappia päälle* Mitäs sitten jos olenkin lahjaton kamarunkkari? Tekeekö se minusta ihmisenä jotenkin vähempiarvoisen kuin vaikkapa sinä olet? Alkuperäiseen aiheeseen, kyllä. Laitteet on kivoja. Niitä on hauska tutkia ja rakennella. Erityisenä hupina minulla on puhaltaa elämä takaisin jo kaatisromuksi määritellyille laitteille. Se on paitsi halpaa hupia, myös ekologisesti kestävää kehitystä. Olen jo kauan aikaa sitten tullut pois siitä että rakennan basson siksi että tarvitsen sitä. Nykyään rakentelen siksi että se on kivaa. + Toki niitä voi sitten hyödyntää myös siinä toisessa harrastuksessa, lahjattomassa idolien matkimisessa musisoimisen saralla. Neuvostoliittolaisen soitinrakennuksen ylivoimaisuuden ylistyksen kerho #1
How many string bass players does it take to change a light bulb?
None; the piano player can do that with his left hand. |
freeekki 16.08.2007 21:32:13 | |
---|
Mitäs sitten jos olenkin lahjaton kamarunkkari? Tekeekö se minusta ihmisenä jotenkin vähempiarvoisen kuin vaikkapa sinä olet? Et oo ihan ainoo joka unohti sen väkevän sinapin ;) Ihmisyydestäs en ala ees puhumaan. Ja haist niille jotka trolliksi haukkuvat, vastavedoks vois sanoo että menkää sinne musakauppaan keskustelemaan ja tehkää tilaa niille jotka haluis keskustella basson *soittamisesta*. |