Aihe: Lakan kiillottamisesta
1
darkus
16.08.2007 16:13:08
Eli nyt on stratocaster siinä vaiheessa että aloitin lakan kiillotuksen. Ostin tollasta Auto Glym merkkistä litkua. Sitä sitten ohjeiden mukaisesti levittelin ja annoin kuivua. Sitten akkuporakoneeseen kiillotuslaikka kiinni ja kiillottelemaan. Yhestä kohasta se jo puhkeskin hyvään kiiltoon. Mutta totesin homman työlääksi kun kone on vanha niin olisiko järkeä laittaa tuo laitta järeämpää laitteeseen? Kotoa löytyy johtoporakone ja pylväsporakone.
Jee jee kuuskytsenttii!
darkus
16.08.2007 16:51:20
Jep. Totesin että tosi kauan saa samaa kohtaa painaa, ennen ku puhkee se mattapinta kiiltoon siitä. reunat varmaan joudun kiillottaa käsin ni se tulee oleen tuskaa, kun kokeilin käsin vähän aikaa ni 5min hankasin tosi kovaa eikä kiillottunu yhtää. :(
Jee jee kuuskytsenttii!
takape
17.08.2007 06:40:10
hiontojen jälkeen olen itse käyttänyt fareclan hiontatahnaa.
http://www.nencinisport.it/update14/images/articoli/farecla_g3.jpg
tuollaista. Se hioo pintaa vielä vähän ja samalla antaa kiiltävän pinnan.
Sen jälkeen loppukiillotus.

pekka
Juzzu
17.08.2007 08:03:39
Ootko hionut mille paperille asti ennen kiillotusta? Itse hion nykyisin 4000-karkeuksiselle viimeisen kerran (semmoisia jänniä laikkoja joita saa maalausliikkeestä, tarkoitettu epäkeskokoneelle mutta niitä voi leikellä pienemmiksi ja käyttää käsinkin, sen jälkeen hionta on enää 2min homma (ja tulee halvaksi). Veden sijasta käytän liukasteena lamppuöljyä, ei kastele puuta mm. tallanrei'istä samalla lailla.

Jos sulla on hiomapapruilla homma jätetty puolitiehen, niin epäilemättä kiillotus tulee olemaan tuskaa ja kestämään kauan pinnan ollessa epätasainen.
Pavezer
17.08.2007 15:52:51
Jos enkku taipuu, niin tässä on kattavasti aiheesta.
Siellä puhutaan mm StewMacin tuotteista, mutta hiomatahnat yleiskäsitteenä korvaa aikalailla nämä.

http://projectguitar.ibforums.com/index.php?showtopic=1723
darkus
17.08.2007 16:03:52
Olen hionut 1200 paperilla viimeksi. Ja kyllä Suomalaisen Kitarakirjan mukaan ihan asiallisilla paperilukemilla ollaan menossa.
Jee jee kuuskytsenttii!
Les Fender
17.08.2007 17:16:21
Olen hionut 1200 paperilla viimeksi. Ja kyllä Suomalaisen Kitarakirjan mukaan ihan asiallisilla paperilukemilla ollaan menossa.

Suomalaisen Kitaranhinkkaajan emppiirisen kokemuksen mukaan ei olla vielä asiallisilla lukemilla. Vähintään kakstonniseen asti pitää hioa jos aiot itsesi helpommalla päästää.
"Living is easy with eyes closed!"
takape
18.08.2007 20:11:16
Mä olen hionut alkaen 320 ja 1000:lla viimeiseksi ennen hiontatahnaa ja kiillotusta. Vesihiontapaperilla ja nesteenä tärpätti. Ajatus tärpätissä sama kun Juzzulla lamppuöljyssä.

pekka
‹ edellinen sivu | seuraava sivu ›
1
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)