Aihe: Elviksen kuolemasta tulee tänään 30 vuotta
1 2 3
Martso
16.08.2007 14:23:03
Eipä tarvinnut Elviksen koskaan sanoa: "Ettekö tiedä, kuka minä olen?"

Sillähän asiat ne mitataan. Ei tarvi muuten Paris Hiltoninkaan.

Taas pohjalainen pöllöys iskee sieltä läpi. :) Mietit hetken aikaa ja varmaan tajuat, että muillakin oikeus digata ja olla diggaamatta.
Kaikki käy, eihän siinä mitään!
jon lord
16.08.2007 14:49:53

joo joo joo joo - aika periaatteellinenkin kysymys on monella arvonsa tuntevalle muusikolle vähätellä Kuninkaan arvoa ja varsinkin osaamista. Samoin pitää muistaa kehua Piitleksiä......

Kysymys monilla on se että ei kolahtanut. Beatles iski nuoriin miehiin niin paljon voimallisemmin. Elviksen uraa ja kuuluisuutta ei voi vähätellä päinvastoin, mutta kun ei niin ei. Tästä oli kysymys. Jos puhutaan rokin kuninkaista niin mulle ainakin Little Richard, Jerry Lee Lewis ja jopa Chuck Berry iski paljon kovemmin kuin Elvis. Niillä rokki oli paljon agressiivisenpaa kuin "elkulla".
COVS jäsen N.o 3
Sertzo S
16.08.2007 15:23:34
Juurikin noin. Kun ei kolahda, niin ei kolahda.

Mulla on jotenkin semmonen muistikuva, että Elvis ei ollut kovin merkittävä idoli Suomessa ennen kuolemaansa. Levynmyynti ja ihastelu alkoi todenteolla vasta 16.8.1977 jälkeen. Toki elokuvista ja radiosta jollain lailla tuttu, mutta tais olla meikäläisen ikäiselle liian pehmeä niihin aikoihin.

Tulee ensimmäisenä se I remember Elvis Presley biisi mieleen, kun siitä puhutaan. Ei niinkään Elviksen itsensä levyttämät.

Mitähän tuntemamme E. sanoisi tähän?

Beatles oli minullekin se, joka teki vaikutuksen, vaikka humppa-uralle tieni aikoinaan sitten veikin.
uruttaja
16.08.2007 15:25:26 (muokattu 16.08.2007 15:26:01)
Mitähän tuntemamme E. sanoisi tähän?

Beatles oli minullekin se, joka teki vaikutuksen, vaikka humppa-uralle tieni aikoinaan sitten veikin.

E lienee yksi kovimmista Elvis-faneista mitä maa päällään kantaa. E on E ja Elvis on El. Eelle Korva näytti suunnan, El rytmin.
Sertzo S
16.08.2007 15:27:58
E lienee yksi kovimmista Elvis-faneista mitä maa päällään kantaa. E on E ja Elvis on El. Eelle Korva näytti suunnan, El rytmin.

Voi voi niitä E:n boxin aikoja. "Tipi tii" se sieltäkin mm. pölähti "temmiin" aikoinaan stana.
jajuhani
16.08.2007 16:31:18
Keskustelijat taitavat olla nuorehkoja. Ei Elvistä pidä pitää pelkkänä rockstarana. Hän kuitenkin toi rockin Suomeen (Bill Haley luonnollisesti oli se ensimmäinen). Kyllä Elviksen levyjä meni kaupaksi ja kuunneltiin. Beatles on sitten jo toinen juttu. Ennen huumejuttuja Elvis oli selvästi parhaimpia showmiehiä, monia tunteellisia kappaleita löytyy repertuaarista. Onpa meidän Eikkakin (Eino Grön) levyttänyt suomeksi kappaleen "Seinillä on korvat".
Ellei tiedä minne on menossa, päätyy todennäköisesti jonnekin muualle.
Sertzo S
16.08.2007 16:34:20
Keskustelijat taitavat olla nuorehkoja. Ei Elvistä pidä pitää pelkkänä rockstarana. Hän kuitenkin toi rockin Suomeen (Bill Haley luonnollisesti oli se ensimmäinen). Kyllä Elviksen levyjä meni kaupaksi ja kuunneltiin. Beatles on sitten jo toinen juttu. Ennen huumejuttuja Elvis oli selvästi parhaimpia showmiehiä, monia tunteellisia kappaleita löytyy repertuaarista. Onpa meidän Eikkakin (Eino Grön) levyttänyt suomeksi kappaleen "Seinillä on korvat".

Minä en ole enää nuori, mutta nuorenmielinen ainakin osin ja tuo Eikan levytys on kyllä tiedossa.
mack the knife
16.08.2007 16:40:42

Ei oo nämä keskustelijat nuorehkoja. Tai riippuu mikä on nuorehko.
COVS n:o 1.
Ukko
16.08.2007 16:47:45

Mulle hän on aina ollut yksi suurimmista idoleista aika pienestä asti. Muista elävästi, kun ekan kerran Elvistä kuulin sekä sen, kun sain tiedon Elviksen kuolemasta.

Tää on kummaa. V..llaan silloin tällöin toisillemme täällä mutta idoleissa löytyy näitä yhtäläisyyksiä. No joo...Elvis on kieltämättä eli oli, maailman ykkönen artisteista meikälle. Sitten kaukana tulevat muut. Olihan herralla kieltämättä ne laskukautensa eli ne Hollywood jutut mutta muuten on äänelle mahdoton löytää voittajaa eikä kai se lavakarismakaan kaikkein pienintä ollut. Kuolemastaa sain tiedon kun olin tulossa liftillä intistä lomille ja satuin katsomaan auton kojelaudalla olleesta lehdestä että tähti oli kuollut. Tarttee vielä mainita että kun inttiajan vielä jatkuessa tuli Elviksen muisto-ohjelma telkusta, oli tv-huone tupaten täynnä varusmiehiä ja se oli tosi harvinaista.
isojussi
16.08.2007 17:04:48
Taas pohjalainen pöllöys iskee sieltä läpi. :)

HOHO - valmistelitko Ivalon ensi viikon varalta?

Mietit hetken aikaa ja varmaan tajuat, että muillakin oikeus digata ja olla diggaamatta.

Enempikin täsä on kysymys siitä, että en oo samaa mieltä niin Elviksen huonoudesta, kuin Beatlesin hyvyydestäkään.

En kuitenkaan niin silmitön fani oo, että en tosiasioita tunnustaisi, mutta aika monelle muusikon uskottavuus on just sitä mitä aiammin mainitsin.

Onhan näitä muitakin "pakkodigattavia", kuin Beatles: Steely Dan, Toto, Police ym. "muusikkomusa". Mussa noi ei oo herättäneet koskaan mitään muuta, kuin tylsyyden tunteita.
Ilman mersua Suomi olisi polkupyörien ja uiton varassa
Griitikko
16.08.2007 17:07:32
Näin ensimmäisenä kommenttina voin omasta puolestani sanoa että

"Elvis oli todellakin laulajana ykkönen ja helvetti jäätyy ennen kuin hänen laistaan tulee toista ainakaan minun elämän aikanani" jotakuinkin tässä on vielä 20v aikaa nähdä sekin ihme tosin.
baron
16.08.2007 17:21:27

Jepulis joo. Little Richard ja sen jälkeen Elkku itte mm. ovat levyttäneet kappaleen Tutti Frutti (suom. huom. Kaikki hedelmät). Olin lähes koko soittohistoriani ihmetellyt suomibändien tapaa esittää ko. kappale. Oletetaan, että biisin sävellaji on esim. G. Little R. aloittaa kertosäkeen IV:stä asteesta eli C:stä. Suomibändit ovat kautta aikain vetäneet kertosäkeen alkaen G:stä. Tämä seikka kummastutti siihen asti kunnes kuuntelin Elviksen version sillä korvalla ja Voilá! Suomibändit ovat vetäneet aina Elviksen versiota ko. kappaleesta.

Silloin 50-luvun loppupuolella Tutti Frutista Suomessa oli saatavissa Little Richardin (originaali) Elvis Presleyn ja Pat Boonen versiot.
Se Pat Boone soi varmaan eniten radiossa, samalla tavalla pilattu kuin Harmony Sisters'in tai Göran Ödnerin " Tunnista toiseen", Rock Around The Clock" koveri.
Mark Levine: "Avoid" notes are not "bad" notes.
IJarro
16.08.2007 17:25:32
Mitäköhän olis tullut keikoilla laulettua..?Ainakin Hound dog, Love me tender ja Can't help falling in love..

Hound dog ja love me tender ollaan kans ite vedetty. I can't help falling in love on mulla työn alla. Se on luultavasti seuraavia piisejä jotka otan (pieneen ja vaatimattomaan) ohjelmistooni.

Perus rokettirollia on myös vedetty osin elviksen, osin "jumankautajuunääspäivää" ja osin minälie sanoin.
Let's do some living after we die...
isojussi
16.08.2007 17:50:26
...Se Pat Boone soi varmaan eniten radiossa, samalla tavalla pilattu kuin Harmony Sisters'in tai Göran Ödnerin " Tunnista toiseen", Rock Around The Clock" koveri.

Joo siisti, uskovainen, valkoinen poika. Todellinen unelmavävy.

Eikös Dean Martin kommentoinut, että: "Pat Boone ... hmmm... kättelin häntä kerran jo koko oikea puoleni selvisi välittömästi."
Ilman mersua Suomi olisi polkupyörien ja uiton varassa
Lennu
16.08.2007 18:05:20

joo joo joo joo - aika periaatteellinenkin kysymys on monella arvonsa tuntevalle muusikolle vähätellä Kuninkaan arvoa ja varsinkin osaamista. Samoin pitää muistaa kehua Piitleksiä......

Ei kyllä merkitse piitlekset, kuten ei myöskään elvari, juurikaan mitään. Mä oon liian nuori.
"Jos Sex Pistols olisi tullut Suomeen konsertoimaan, Suomen nuoriso olisi sankoin joukoin tatuoinut itsensä, lävistänyt itsensä, alkanut käyttää huumeita ja kieltäytynyt aseista" -Matti Huttunen, Espoo
Tankero
16.08.2007 18:08:40
Mä tuun kans häpeemään . Ei merkitse yhtään mitään allekirjoittaneelle.

Jos joku on vaikuttanut meikäläisen musiikkijuttuun niin se on Beatles. Sen jälkeen ei juuri muita tulekkaan jonossa asti. Elvis oli ihan hyvä yökerhoesiintyjä Ameriikassa. Kiva niitä konsertteja on katella. Mutta se nyt on aivan v----n maku, kuka niistä 1000000 elvisksestä siellä joikuu.

Välillisesti merkitsee sulle paljonkin. Kukas se olikaan mm Beatlesien esikuva. Kuten myös Led Zeppelinin ja monen muun.
En pahemmin Elvarista perusta, mutta olihan se aikalaisekseen raju tyyppi. Mustatkinhan dikkas sitä.
Varmasti, vissiin.
half
16.08.2007 19:02:46
Silloin 50-luvun loppupuolella Tutti Frutista Suomessa oli saatavissa Little Richardin (originaali) Elvis Presleyn ja Pat Boonen versiot.
Se Pat Boone soi varmaan eniten radiossa, samalla tavalla pilattu kuin Harmony Sisters'in tai Göran Ödnerin " Tunnista toiseen", Rock Around The Clock" koveri.

Jep, mutta näiden softversioiden kautta jenkkien valkoinen nuoriso löysi alkuperäiset, mustat, esittäjät. Little Richardhan itse on todennut: Tytöillä oli Pat Boonen versio pöydällä, mutta minun piilossa tyynyn alla. Samapa tuo, molemmat olimme talossa. Suomessa ei tätä juttua ollut, sillä eihän täällä ollut bluesia soittavia neekereitä. Korkeintaan muutama akustista rämpyttävä manne.
Ukko
16.08.2007 19:11:41

Välillisesti merkitsee sulle paljonkin. Kukas se olikaan mm Beatlesien esikuva. Kuten myös Led Zeppelinin ja monen muun.
En pahemmin Elvarista perusta, mutta olihan se aikalaisekseen raju tyyppi. Mustatkinhan dikkas sitä.

Puhut taas vähän mutta asiaa, pl. mainintasi että vähät välität :|
EP
18.08.2007 18:54:35 (muokattu 18.08.2007 18:55:01)
Muistan kun kaikki tutut sanoivat tuolloin, että: "Elviskin on KAI kuollut!"
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)