matsku 16.08.2007 07:59:18 | |
---|
onko kellään kokemusta ja tarkempaa tietoa käytännössä mitä kyseisen pedaalin edut ovat live soitossa, pedaali on: EBS Multi Compressor http://www.thomann.de/fi/ebs_multi_compressor.htm Joku vaan kehui tota pirusti, että ehdottomasti joka basistin perustyökaluihin kuuluva peli, kuulemma leikkaa basson nauhoista johtuvia läpsytyksiä pois, mutta tiedä sitten.. Sitten onko antaa hyvää vinkkiä rankemmasta bassosäröstä. Elikkä minulla löytyy MXR Blowtorch mitä käytän tällä hetkellä aina silloin tällöin lähinnä kertseissä. Elikkä ideana minulla olisi että käyttäisin MXR Blowtorch koko ajan pohjasärönä päällä ja kertseissä sitten käyttäisin tätä hieman rankampaa säröä, onko ehdotuksia/suosituksia särövaihtoehdoksi? Kiitos! Ei jätkät jumalauta bileet meni yli! Onko muka näin? keikkahan meni helvetin hyvin! |
Leviathan73 16.08.2007 08:31:46 | |
---|
Sitä saa mitä tilaa. |
matsku 16.08.2007 08:48:33 | |
---|
Ok! Kiitos vinkistä pitää tsekkailla! noi Sansampin säröt taitaa olla aika suosittuja Itselläni pohjamujun tekee Sansampin Bass Driver DI ja sitten sen rankemman särön tekee Ibanezin PD-7. Ibanezissa on särö mahdollisuutta pikku putkisäröstä kunnon sirkkelisäröön. Itse olen todella tyytyväinen. Suosittelen. http://soundstore.fi/advanced_searc … id=d468eddec7efd2937c28822bd4953b87Ei jätkät jumalauta bileet meni yli! Onko muka näin? keikkahan meni helvetin hyvin! |
Karlsson 16.08.2007 09:14:44 | |
---|
Joku vaan kehui tota pirusti, että ehdottomasti joka basistin perustyökaluihin kuuluva peli, kuulemma leikkaa basson nauhoista johtuvia läpsytyksiä pois, mutta tiedä sitten.. Hyvä kompura varmasti, mutta ihan tuo ei ole sen tarkoitus. Tai no, kait sitä kautta noin voi ajatella, koska kyllähän se dynamiikasta piikkejä tasoittelee. Että jos ne kolinat on suhteettoman lujalla muuhun soittoon verrattuna... Eikä ne silloinkaan katoa mihinkään. Elikkäs. Tosta vielä tommonen, yleissivistyksen nimessä: http://fi.wikipedia.org/wiki/Kompressori_%28audio%29 "Friendly shake hands!" -V.I.Lenin |
matsku 16.08.2007 10:55:39 | |
---|
Ok! Kiitos mielipiteestä! Onko ehdotuksia, onko olemassa pedaalia, millä noita basson kielten läpsymistä nauhoihin voisi vähentää/poistaa? Kaulaa säätämällä kuopalle kieliä saa kyllä nauhoista pois ja läpse vähenää, mutta sitten taas soittotatsi kärsii, eli kieliä joutuu silloin painamaan pirusti lujempaa eikä voi suorittaa niin nopeita ote kuvioita kuin että kielet olisivat lähellä kaulaa. Hyvä kompura varmasti, mutta ihan tuo ei ole sen tarkoitus. Tai no, kait sitä kautta noin voi ajatella, koska kyllähän se dynamiikasta piikkejä tasoittelee. Että jos ne kolinat on suhteettoman lujalla muuhun soittoon verrattuna... Eikä ne silloinkaan katoa mihinkään. Elikkäs. Tosta vielä tommonen, yleissivistyksen nimessä: http://fi.wikipedia.org/wiki/Kompressori_%28audio%29Ei jätkät jumalauta bileet meni yli! Onko muka näin? keikkahan meni helvetin hyvin! |
Karlsson 16.08.2007 10:58:14 | |
---|
Ok! Kiitos mielipiteestä! Onko ehdotuksia, onko olemassa pedaalia, millä noita basson kielten läpsymistä nauhoihin voisi vähentää/poistaa? Kaulaa säätämällä kuopalle kieliä saa kyllä nauhoista pois ja läpse vähenää, mutta sitten taas soittotatsi kärsii, eli kieliä joutuu silloin painamaan pirusti lujempaa eikä voi suorittaa niin nopeita ote kuvioita kuin että kielet olisivat lähellä kaulaa. Ei tuohon auta kuin funtsia soittotekniikkaa uudelleen sellaiseksi ettei läpsy. "Friendly shake hands!" -V.I.Lenin |
absqua 16.08.2007 10:58:49 | |
---|
Ok! Kiitos mielipiteestä! Onko ehdotuksia, onko olemassa pedaalia, millä noita basson kielten läpsymistä nauhoihin voisi vähentää/poistaa? Kaulaa säätämällä kuopalle kieliä saa kyllä nauhoista pois ja läpse vähenää, mutta sitten taas soittotatsi kärsii, eli kieliä joutuu silloin painamaan pirusti lujempaa eikä voi suorittaa niin nopeita ote kuvioita kuin että kielet olisivat lähellä kaulaa. Ei ole sellaista pedaalia. Jollain EQ:lla vois koittaa kaivaa sitä taajuusaluette veke millä se läpse on, mutta siinä menee sitten lapsi pesuveden mukana, eli soundi paskenee. Mun mielestäni vaihtoehtoja on kaksi, joko säädät bassosi siten että läpse vähenee ja treenaat käden siihen kondikseen ettei tatsin raskaammaksi muuttuminen haittaa tai sitten yksinkertaisesti vaan hyväksyt sen läpseen. Always play on one and don't fake the funk. -Bootsy- |
Niin onhan sekin kyllä totta! Rokissa vaan on paljon rankempi tatsi väkisinkin kuin esim. jatsin soittamisessa Ei tuohon auta kuin funtsia soittotekniikkaa uudelleen sellaiseksi ettei läpsy. Ei jätkät jumalauta bileet meni yli! Onko muka näin? keikkahan meni helvetin hyvin! |
Karlsson 16.08.2007 12:57:30 | |
---|
Niin onhan sekin kyllä totta! Rokissa vaan on paljon rankempi tatsi väkisinkin kuin esim. jatsin soittamisessa Djaa, mä vedän samalla halonhakkuu tatsilla kaiken. Ja jos saa lesoilla, niin ei ihan kauheasti pauku kyllä. Oon guru. "Friendly shake hands!" -V.I.Lenin |
matsku 16.08.2007 13:24:22 | |
---|
Niin tatsistahan se hyvin pitkälti on kyllä kiinni! tosin vaikuttaa myös basson säädötkin pirusti eli kuinka kaukana ne kielet on kaulasta ja onko nauhat hyvässä kunnossa, hiottu (ei monttuja). Ja tietysti vahvistimen säädöt. Kokonaisuuksein summa kaikenkaikkiaan. Djaa, mä vedän samalla halonhakkuu tatsilla kaiken. Ja jos saa lesoilla, niin ei ihan kauheasti pauku kyllä. Oon guru. Ei jätkät jumalauta bileet meni yli! Onko muka näin? keikkahan meni helvetin hyvin! |
Karlsson 16.08.2007 13:29:22 | |
---|
Niin tatsistahan se hyvin pitkälti on kyllä kiinni! tosin vaikuttaa myös basson säädötkin pirusti eli kuinka kaukana ne kielet on kaulasta ja onko nauhat hyvässä kunnossa, hiottu (ei monttuja). Ja tietysti vahvistimen säädöt. Kokonaisuuksein summa kaikenkaikkiaan. En ala enempiä vääntämään, mutta on mahdollista kyllä kovinkin matalalla olevien kielten kanssa soittaa kovaa. Paksummat kielet muutan auttaa kummasti, oletko kokeillut? "Friendly shake hands!" -V.I.Lenin |
matsku 16.08.2007 14:09:07 | |
---|
Olen käyttänyt Roto Soundin perussettiä eli oisko E kielen paksuus joku 105. Mitä paksuutta suosittelelisit? En ala enempiä vääntämään, mutta on mahdollista kyllä kovinkin matalalla olevien kielten kanssa soittaa kovaa. Paksummat kielet muutan auttaa kummasti, oletko kokeillut? Ei jätkät jumalauta bileet meni yli! Onko muka näin? keikkahan meni helvetin hyvin! |
Karlsson 16.08.2007 14:17:33 | |
---|
Olen käyttänyt Roto Soundin perussettiä eli oisko E kielen paksuus joku 105. Mitä paksuutta suosittelelisit? Mulla on yleensä semmosta 50-115 settiä. "Friendly shake hands!" -V.I.Lenin |
Leviathan73 16.08.2007 17:58:40 | |
---|
Ei sitä läpsymistä kannata liikaa miettiä. Koska itse soitan niinsanotulla "louhinta" tekniikalla niin olen ottanut läpsyn osaksi omaa soundia. Sopivan särön kanssa se itseasiassa kuulostaa aikas rankalta. Tietenkin riippuu siitä millaista musaa soitat niin läpsy joko käy tai ei. Sitä saa mitä tilaa. |
matsku 17.08.2007 09:55:45 | |
---|
Lähinnä mua häiritsee se läpse eniten kun soittaa sormilla ilman mitään efektiä päällä, koska silloin haluaisin että saundi olisi puhdas ilman läpsytyksiä koska ne mielestäni pilaa hyvän potkivan clean soundin. Tosin sitten särön kanssa plektralla soittaen mielestäni läpse ei taas haittaa yhtään ja tavallaan sopiikin soundiin hyvin!
Ei sitä läpsymistä kannata liikaa miettiä. Koska itse soitan niinsanotulla "louhinta" tekniikalla niin olen ottanut läpsyn osaksi omaa soundia. Sopivan särön kanssa se itseasiassa kuulostaa aikas rankalta. Tietenkin riippuu siitä millaista musaa soitat niin läpsy joko käy tai ei. Ei jätkät jumalauta bileet meni yli! Onko muka näin? keikkahan meni helvetin hyvin! |
Kallekorvola 17.08.2007 12:54:16 | |
---|
Lähinnä mua häiritsee se läpse eniten kun soittaa sormilla ilman mitään efektiä päällä, koska silloin haluaisin että saundi olisi puhdas ilman läpsytyksiä koska ne mielestäni pilaa hyvän potkivan clean soundin. Tosin sitten särön kanssa plektralla soittaen mielestäni läpse ei taas haittaa yhtään ja tavallaan sopiikin soundiin hyvin! sanoisin, että tuo on soittotekniikan ongelma, eikä ole korjattavissa laitteilla, ilman ei-toivottuja sivuvaikutuksia. samasta ongelmasta aikanani kärsineenä, opettelin soittamaan vähän kevyemmällä tatsilla. soundi parani huomattavasti. |
leksi-B 17.08.2007 19:32:37 (muokattu 17.08.2007 19:33:20) | |
---|
Ainiin säröstä ku puhuit niin, mä ostin just EBS:n MultiDriven ja se oli juuri sellainen särö spetaali ku olin etsinytkin sitä ennen oli digitechins overdrive mut soli pas*a. Silla saa vähä putki särömäistä säröä ja sitten kunnon death metalli säröö vai millai sitä sanotaa. Basso se mukava soitin! |