Aihe: BSIAB2 särötin
1
efunkelist
12.08.2007 23:56:31

http://generalguitargadgets.com/ind … ;task=view&id=105&Itemid=26

rakensin tuon. ensimmäinen rakentamani pedaali, tuli ruma mutta erittäin toimiva laite. ehdottomasti top5 säröspeduja mitä oon ikinä soittanu. ykköseksi en rankkaa koska pitäisi saada vertailla vierekkäin, mutta hyvin vahvoilla tämä olisi ykköspedaalista.

marshallmainen soundi.

suosittelen varauksetta kaikille tätä projektia. ääninäytteitä ja kuvia tulossa viikon mittaan.
SirElwood
13.08.2007 00:01:48
Hienoa että sait tehtyä. ;)

Pitäisiköhän se viimein itsekin tuo tehdä. Suunnitelmissa on ollut kyllä pitkään. Aina on jotain muuta vaan tullut edelle. Kuvia ja ääniä odotellessa siis.
kojones
13.08.2007 00:02:20
Erinomainen high gain-suristinhan se, jonkun tehokkaan Fenkun kanssa olis varmaan aika peli.

Toinen mielenkiintoinen kapistus on tuommoinen Dr. Boogey tuolta aika alhaalta http://www.diyguitarist.com/DIYStompboxes/MyStompboxes.htm

Joku vois sellaisenkin tehdä ja kertoa mitä sanoo :)
okabass
13.08.2007 08:48:59
suosittelen varauksetta kaikille tätä projektia.

MOI
Samoin.
Nyt JÄÄHYLLÄ , koska poistin kaksi vastaustani! Jipii.
msormune
13.08.2007 12:35:18
Hyvä on, mutta omaan makuuni hieman liikaa gainia ja kompressiota.
Twinkle
14.08.2007 01:42:39
Sikäli kun ketään oikeasti kiinnostaa, niin itellänikin on moinen rakenteilla. Tänään juotin viimeiset komponentit boardiin kiinni ja johdotus on enää vähän kesken. Sitten pääsee kokeilemaan miltä tuo rimpula todella kuulostaa, onko se nyt kehujen väärti.

Kokoamisprosessista on otettu kuvat ja tässä sitä mukaa kun jaksan säätää niin pedaalista tulee samanmoinen artikkeli mitä ao. sivuille olen tehnyt tosta Uraltonen junnusta.

http://solar.hamk.fi/~foholmqtu/laitetestaus.php

Huomatkaa kuinka uskon saavani tuon räpellykseni soivaksi, valmiiksi laitteeksi. Toivottavasti jaksan vielä ottaa siitä jotakin ääninäytteitäkin.
matuska
15.08.2007 21:36:33
Heissan!

Itse haluaisin yrittää kasata BSIAB 2 koulussa. Mutten tiedä onko se liian vaativa ensimmäiseksi kitaraprojektiksi? Saisin toki apua opettajalta. Olen ennen kasannut vain "valmis" sarjoja joissa osat tulevat mukana eikä tarvitse kuin juottaa ja tehdä piirilevy ja kotelo.

Sitten osista mistä saisin kaikki osat? löytyykö esim. Uraltonelta kaikki tarvittava vai kenties jostain muualta? En viitsisi tilata kuin yhdestä paikasta.

Lopuksi. Kuinka paljon osien materiaalililla on väliä esim. Onko kondensaattori keraaminen tai polypropyleeninen. esim. Onko vastus hiilikalvo vai hiilimassa vastus? ja saako olla molempia sekaisin. esim. Onko vastukset eri "wattisia" eli vaikka 0.5 wattinen hiilimassa ja silikooni päälysteinen 5 wattinen
efunkelist
15.08.2007 22:34:26

ottamani kuvat omista töistäni on ihan susia.
kännykkäkameralla on turha yrittää kuvata mitään komponentteja tai muutenkaan pieniä kohteita läheltä.

täytyy kattoo jos ens viikolla jotain kuvaa sais nettiin, ja niitä ääninäytteitä yrittää äänittää. en ehtinytkään vielä, sorry
kojones
15.08.2007 22:50:46
Heissan!

Itse haluaisin yrittää kasata BSIAB 2 koulussa. Mutten tiedä onko se liian vaativa ensimmäiseksi kitaraprojektiksi? Saisin toki apua opettajalta. Olen ennen kasannut vain "valmis" sarjoja joissa osat tulevat mukana eikä tarvitse kuin juottaa ja tehdä piirilevy ja kotelo.

Siitä vain, ohjeet on hyvät ja niitä noudattamalla on vaikea erehtyä ;)

Sitten osista mistä saisin kaikki osat? löytyykö esim. Uraltonelta kaikki tarvittava vai kenties jostain muualta? En viitsisi tilata kuin yhdestä paikasta.

Uraltonelta ainakin suurin osa komponenteista löytyy, laadukkaaseen kytkimeen, jakkeihin ja potikoihin kannattaa panostaa. Loputhan voit ostaa vaikka paikallisesta elektroniikkaliikkeestä.

Mutta muitakin nettikauppoja toki on, mulla ei vaan ole kokemusta.

Lopuksi. Kuinka paljon osien materiaalililla on väliä esim. Onko kondensaattori keraaminen tai polypropyleeninen. esim. Onko vastus hiilikalvo vai hiilimassa vastus? ja saako olla molempia sekaisin. esim. Onko vastukset eri "wattisia" eli vaikka 0.5 wattinen hiilimassa ja silikooni päälysteinen 5 wattinen

Kondensaattoreiksi kannattanee valita polyesterikonkkia(Polko), ja sitten tarpeen mukaan keraamisia. Elektrolyyttikonkkia(elko) tietysti niille kuuluville paikoille, kaikkien konkkien rasteriksi (jalkojen etäisyys) 5mm lienee passeli. Toiset kuulee eroja eri materiaaleista valmistettujen konkkien kesken.

Vastuksissa noi watit meinaa tehonkestoa, 1/4w riittää efektien rakentelussa ja kannattanee laittaa hiilikalvo- tai metallikalvovastuksia. Isompi tehonkesto ei haittaa muuten, mutta tuo vastukselle lisää kokoa ja yleensä myös hintaa.
matuska
18.08.2007 12:35:35
Kiitos avusta. Osat pistin tilaukseen. Sitten vain piirilevyä väsämään.
‹ edellinen sivu | seuraava sivu ›
1
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)