Aihe: jenkkistraton säätö
1 2
saturnzreturn
23.01.2004 15:59:06
nyt palo sitten viimesen kerran hermo noihin jenkkien touhuihin..tänään oli projektina että säädän kitaran kuntoon viimosen päälle ja ajattelin hakee tarvikkeita kaupasta, no tuumapelleilyhän (fender) esiintyy myös noissa tallapala avaimissa ja varmaan sitten myös kaularaudan säätöavaimessa (kuusiokolo)..myyjä sano että onnee etsintään,voi olla tosi vaikee saada käsiin kun jokaisen kitaran mukana tulee tasan yks ja muualta ei sit tulekkaan..

kun me ollaan jenkkejä!!me ei haluta olla teijän muun maailman kanssa missään tekemisissä (paitsi sodassa) kun ei meillä oo metrejä, senttejä, celsiuksia, litroja, kuutioita, kilometrejä eikä edes pistorasiat mätsää..eihän me edes allekirjoitettu Kioton ilmastosopimusta,vaikka kaikki muut allekirjoitti..joten älkää tuoko romujanne suotta meidän maahan

noh..parjaaminen saa riittää.joten..saako jostain avaimia?halvalla kenties?
ei naiset käy paskalla
Jäärä
23.01.2004 16:02:52

noh..parjaaminen saa riittää.joten..saako jostain avaimia?halvalla kenties?

Saa. Joka rautakaupasta, Anttilasta ja City-Marketista ym. ym.

Osta semmonen sarja, jossa on useita avaimia, yksittäisinä hankala löytää. Se sarja maksaa pari euroa, tai jotain.
"Koneella on koneen tahti"
Peter Gunn
23.01.2004 16:36:27

Osta semmonen sarja, jossa on useita avaimia, yksittäisinä hankala löytää. Se sarja maksaa pari euroa, tai jotain.

Ei muuten oo Anttilas mitää jenkki mittoja.
saturnzreturn
23.01.2004 16:38:11
Ei muuten oo Anttilas mitää jenkki mittoja.

veikkaan kans ettei tuuma-avaimia ihan maitokaupasta löydä
ei naiset käy paskalla
Mikko Kankaanpää
23.01.2004 18:23:29

Itse tilasin joitakin vuosia sitten straton tallapalojen nostoon kuusiokoloavaimen soitinliikkeestä. Meni noin 2kk ja hinta oli ehkä 30 kertainen...

Mikko
fox
23.01.2004 18:45:49

Vähän samankaltaisia kokemuksia kuin Mikolla.. Toisaalta kun sitä on tullut pitkään tuossa "virittelypuolella" oltua niin kyllähän niitä työkalujakin on vuosien mittaan tullut (ja vallitsevan käytännön mukaan myös mennyt) Juuri tässä eräänä päivänä yhden kaverin jenkki-kitarasta piti tallapaloja nostaa - ei niin pientä tuumasta avainta missään! Lienee vaeltanut maton alle talvehtimaan. Plektrojen kanssa tms. siellä viihtyy...Bilteemasta sai joskus tuumaisia kuusiokoloavainsatseja. Oli mukana noita pikkukokojakin. Sieltä kysy, jos olis. Soitinkaupan avaimet maksaa hieman enemmän. Älä kuitenkaan himoitse ystäväkitaristin avaimia... =)
Jusstus
23.01.2004 18:54:06

Ei saa joo. Se jenkkistraton kuusioavain on niin omituista kokoa, ettei sitä oo missään muualla, paitsi musakaupoissa. Ja maksaa niin saakelisti sellaseksi pieneksi rautalanganpalaseksi. Kaupassa kertoivat, ettei se oo mikään standardi edes tuumakoissa, vaan nimenomaan fenkun ruuveille duunattu. Paskaa tai ei, en oo muualta löytänyt vastaavan kokosta. Rautakaupassa en päässy ees lähelle...
"These go to eleven.."
saturnzreturn
23.01.2004 20:31:14
ei helkkari...masennus iskee, no muistatteko yhtään paljoko öbaut se makso?...no kaularaudan säätöön tarvii sit kanssa varmaan oman tuuma-avaimen...onko sen hankkimisesta kellään mitään tietoo?
ei naiset käy paskalla
Gypsy
23.01.2004 20:34:17 (muokattu 23.01.2004 20:37:37)

Ite otin tommosesta sarjasta lähimpänä oikeeta kokoo olevan ja viilasin oikeeseen kokoon. Muutaman vuoden toimi hyvin ennenkö hukku.
Painakaa vaan sitä miinusta
saturnzreturn
23.01.2004 21:26:25
Ite otin tommosesta sarjasta lähimpänä oikeeta kokoo olevan ja viilasin oikeeseen kokoon. Muutaman vuoden toimi hyvin ennenkö hukku.

millasella viilalla pystyy viilaan jotain noin pientä kuusiokoloavainta?..on mullakin tommonen inasen liian iso avain
ei naiset käy paskalla
PIM
24.01.2004 21:25:37
Onko tosiaan niin ettei pykälää pienemmällä millisellä avaimella saa noita tallapalojen ruuveja väännettyä? Ainakin jos löysää kieltä ennen säätöoperaatiota niin kuvittelisin tuon onnistuvan itse ruuvia vahingoittamatta.
If the tool we have is a hammer, make the problem look like a nail.
Gypsy
24.01.2004 21:39:35 (muokattu 24.01.2004 21:58:48)
millasella viilalla pystyy viilaan jotain noin pientä kuusiokoloavainta?..on mullakin tommonen inasen liian iso avain

Jollain pienellä viilalla, en muista millasella ite viilasin, varmaankin ensimmäisellä mikä käteen sattu.

Onko tosiaan niin ettei pykälää pienemmällä millisellä avaimella saa noita tallapalojen ruuveja väännettyä? Ainakin jos löysää kieltä ennen säätöoperaatiota niin kuvittelisin tuon onnistuvan itse ruuvia vahingoittamatta.

Mulla ei ainakaan pienempi koko käyny. Tosin ne on joskus niin löysät noi ruuvit jos on kieli löysätty, etttä melkein millä vaan saa pyöriteltyä.
Painakaa vaan sitä miinusta
fox
24.01.2004 22:41:50

Jos se jostain syystä on lujemmassa niin ei onnaa, sorvaa vaan sen kolon. Toisaalta niinku Gypsykin sanoi, useimmiten ne on kyllä sen verran löysällä että vaikka kärkipihdeillä pyörittelee..Mutta kuusiokoloruuvi on siitä metka ettei sitä juuri kannata veivata paitsi sopivalla avaimella, onneksi eivät oo keksineet torxeja ja hässhejä soittimiin laittaa.. :)
poppamies
24.01.2004 23:18:17

veikkaan kans ettei tuuma-avaimia ihan maitokaupasta löydä

No kyllä voipi löytyä. Itse hommasin aikoinaan kuusiokoloavaimet jostain marketista. Siinä oli sekä mm että tuumasia siistissä rivissä samassa pussissa .
"G-strings are for strippers"
Sam
24.01.2004 23:44:18
Mä otin muinoin jostain krääsä-kaupan sarjasta sopivan, jolla olen pärjännyt mainiosti. Sekä talla, että kaularaudan säädön kanssa.
Suoraan sanottuna, ei tullut toi tuuma-juttu, edes mieleen. Pitäisikö lotota?
skebajaba
24.01.2004 23:56:00
ite kiersin anttilat citymarketit ja kraudat läpi enkä löytänyt mistään niistä....kävelin vitustuksissani sitten musafazulle ja sieltähän löyty ja hintaa oli 2 euroo, ei se musta niin öky kallis ollut kuitenkaan...eihän tota huvita hukata...aattelin kyl vaihtaa tosta kielilukoista ne ruuvit semmosiin oikeisiin kokoihin mitä löytyy just anttilasta ja cittaristakin...
-hei jätkät, vähän häpyä tohon touhuun!!!-
askomiko
25.01.2004 00:02:12
Mulla oli millikokoisesta tarkasti viilattu, ja se toimi. Kunnes hävisi.
Myytävänä superb-hevikitara ja superb-twängistrato.
Kitarakamakaavio -inspired by AFIL :)
P2
25.01.2004 02:19:03
Mulla kävin onnellisesti niin, että Graptechin stringsavereitten mukana tuli tollanen avain. Olin hiukki onnellinen.
saturnzreturn
26.01.2004 07:24:25
Mulla kävin onnellisesti niin, että Graptechin stringsavereitten mukana tuli tollanen avain. Olin hiukki onnellinen.

niin minkä mukana?
ei naiset käy paskalla
‹ edellinen sivu | seuraava sivu ›
1 2
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)