Muusikoiden.net
19.04.2024
 

Kitarat: akustinen »

Keskustelualueet | Lisää kirjoitus aiheeseen | HakuSäännöt & Ohjeet | FAQ | Kirjaudu sisään | Rekisteröidy

Aihe: Harley Benton HBO500BLK
1
Bmore
21.05.2007 00:11:26
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Moi vaan kaikille. Olen joskus penskana soitellut viimeksi kitaralla ja nyt aikuisena haluaisin taas aloittaa tämän harrastuksen.
 
Ongelmana on vain kitaran hankkiminen ja sovittaminen budjettiin. Lueskelin noita keskusteluja kitaran hankinnasta ja menin aivan ymmälleni. Aiemmin ajattelin että haen vain läheisestä musiikkikaupasta akustisen kitaran ja ryhdyn harjoittelemaan soittoa, mutta eipä tuo taida niin yksinkertaista ollakkaan.
 
no, olen nyt löytänyt mm. tälläisen vaihtoehdon kitaraksi
 
http://www.thomann.de/fi/harley_benton_hbd500blk.htm
 
sopii budjettiin ja näyttää hyvältä, mutta siihen se tietämys sitten loppuu. Onko kokemuksia ko. kitarasta.
 
Onko hyvä vai kannattaisiko ostaa jokin muu?
 
Milkop
21.05.2007 07:37:03
Kotisivu Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

HB:n kitarat harvemmin saavat mainetta ja kunniaa täällä(kään), joten suosittelisin vaikka pistämään 100-200 € budjettiin lisää ja tarkastelemaan vaikka Yamahan kitaroita. Menee ehkä muuten innostus hyvään harrastukseen jo kättelyssä.
 
Bmore
21.05.2007 09:42:07 (muokattu 21.05.2007 09:45:33)
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Ok kiitos vastausesta. Pitää tutustua Yamahan kitaroihin. Mitä mieltä muut on tuosta HB:sta. onko se huono vaihtoehto.
 
Kannattaisikohan jättää tuo elektroakustisen kitaran osto ja ostaa ihan tavallinen akustinen?
 
Edit:
Tälläinen Yamaha löytyi: http://www.thomann.de/fi/yamaha_f370_bl.htm
mustat kitarat ovat hienoja :)
 
jannu79
21.05.2007 12:13:51
Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Nailonkielinen akustinen on mielestäni aloittelevalle parempi vaihtoehto, koska
se ei ole niin raskas soittaa.
 
Roberto
21.05.2007 15:24:45
Kotisivu       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Nailonkileinen on sit kuitenkin ihan eri soitin. Kysyjälle sanoisin et unohda elektroakustiset ja satsaa niin säästyneet rahat vähän parempaan perus-akkariin.
 
Ja toi Yamaha ehdottomasti ennen mitään HB:tä...
 
Bmore
21.05.2007 19:02:07
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Kysyjälle sanoisin et unohda elektroakustiset ja satsaa niin säästyneet rahat vähän parempaan perus-akkariin.
 
Ja toi Yamaha ehdottomasti ennen mitään HB:tä...

 
joo laskin elektroakustiset pois luvuista kun kiertelin noita paikallisia musiikkiliikkeitä.
Ibanezin kitaraa suositteli yksi kauppias:
 
http://www.oulunsoitinjatarvike.fi/kauppa/products.php?p=ac8369
 
ja yhdellä oli vain Yamahaa hyllyssä (n.200 - xxxx€ kitaroita)
 
lehtiju2
21.05.2007 22:05:56
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Niin, kannattaa miettiä tarvitseeko ihan oikeasti elektroakustista eli onko tarvetta vahvistaa kitaran ääntä. Oletko harkinnut halpaa sähkistä ja pientä kotivahvistinta (esim. Roland Micro Cube)?
 
Yamahalla on melko laadukkaita edullisia akustisia, myös nailonkielisiä. Itsellä on Jammun 12-kielinen DW-12, josta ei pahaa sanaa minulla, hinta kyllä oli melkein 500 e. Monien mielestä kannen pitäisi olla kokopuuta (esim. solid spruce = kokokuusi), ilman tuota "solid" sanaa kansi on todennäköisesti tehty laminaatista (vanerista). Ei soi niin hyvin kuin kokopuusta tehty, mutta minusta ei niin vakava asia ensimmäiselle harjoittelukitaralle.
 
Johann Onn
27.05.2007 00:24:32
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

HB:n HBD500 - näyttää hyvältä, mutta siihen se tietämys sitten loppuu. Onko kokemuksia ko. kitarasta. Mitä mieltä muut on tuosta HB:sta ?. Onko hyvä vai kannattaisiko ostaa jokin muu?
 
Moni kakku päältä kaunis, jne. Eikä muuten näytä läheskään niin hienolta, "elävänä".
 
Yks hyvä puoli siinä on: Jos joku pullistelee soittotaidoillaan, antaa ton käteen. Tuntuu kuin olis tullut 20 vuotta soitossa takapakkia, kun tohon tarttuu. Satula + talla = kumpikin omaan makuun ihan liian korkealla -> kielet liian korkealla.
 
Kapt. Bratislava
20.06.2007 00:32:39 (muokattu 20.06.2007 00:34:01)
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

http://www.thomann.de/fi/harley_benton_hbd500blk.htm
 
Mun kokemukset Harley Bentoneista on huonoja. Kitarat soivat miten sattuu, jos ollenkaan, vanerilaatikkoakin on kivempi kuunnella, hienovireet jotain hirvittävää.. plaah. HB:n kitaravirittimet sekoaa ensimmäisestä kolauksesta, kuukauden käyttöikä.
 
Itse kierrän vahingosta viisastuneena Harley Benton-nimikkeet erittäin kaukaa. :(
 
Kritiikin tulee olla ei ainoastaan häikäilemätöntä vaan myös henkilökohtaista. -Wilhelm Peterson-Berger / Taiteilija ei harjoittele vaan kokee. -Charlie Christensen
Puavali
20.06.2007 08:08:41
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Yhdellä kaverilla on hyvä HB:n elektroakustinen, mutta se ei olekaan tuommoinen muovikoppainen (tuskin puusta tuommoista kuplapohjaa on tehty). Tuo saattaa olla soittokelpoinenkin.
 
Varman päälle vaihtoehto ois Yamaha.
 
Olen rento, rauhallinen ja ulospäin suuntautunut. Minulla on positiivinen mielikuva itsestäni.
kalamies#19 >-)))> ; ESTR #2 ; Relic #5 ; Suomen Vox V810 Valve-Tone -keräilijät & soittajat RY:n jäsen.
mhelin
20.06.2007 15:56:12 (muokattu 20.06.2007 16:07:35)
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Tämä:
http://www.f-music.com/tarjoukset.php?nimikekoodi=FG720S
On hyvä peli aloittelijalle (ja miksei muillekin). Tämä jos haluaa pienempää kitaraa esim. sorminäppäilyyn:
http://www.thomann.de/fi/yamaha_fs720s_nt.htm
 
steolv
14.08.2007 18:12:05
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Mulla on tollanen otsikon mukainen harlikka. En tiedä ovatko muut saaneet maanantai versiot, mutta mulla se toimii loistavasti. Oon soittanu sillä kymmeniä keikkoja. Ei haittaa kosteuden vaihtelut eikä maanjäristykset. Ja jos et oo käyttäny sitä vapaalla airona, pesismailana tai rautakankena, niin aina toimii. Paljon on puhuttu vireen pitäävyydestä, mun yksilössä on "tehtaan vire", eli jos et kolhi virittimiä niin vire pitää kelissä ku kelissä.
 
Mikäli olen oikein ymmärtäny, niin noissa harlikoissa, riippumatta minkä näköisiä, kokoisia tai hintaisia ne on, niin on järkyttäviä laatu eroja. Mulla on varmaan käyny tuuri, harlikka jonka ostin mökki/vara kepiksi, syrjäytti selkeästi keikka työkaluna Ipan. Pikku huomautuksena, sen Ipan hinnalla saa pakettiautollisen noita harlikoita.
 
Onhan se selvää, että jo pelkkä harlikan logon näkeminen kepin lavassa, saa monen soittajan korvan kuulemaan äänet eri tavalla kuin ne todellisuudessa kuuluu.
 
Eli, on varmasti hintalaatu suhteeltaan parasta mitä koskaan olen musiikkiin uhrannu.
 
Vinkkinä: Jos omistatte ko kitaran, kokeilkaa Elixirin päällystettyjä kieliä. Tuutte yllättyyn miten komea äänisen kitaran loppupeleissä omistattekaan.
 
IJarro
14.08.2007 19:12:20 (muokattu 14.08.2007 19:12:43)
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

http://www.thomann.de/fi/harley_benton_hbd120bk_westerngitarre.htm
 
Yhellä kaverilla on tommonen. Tai siis on sillä kunnollinenkin jaa niinpoispäin, mut toi on sillä mukana esim mökillä, saunailloissa, keikalla takahuoneessa jne. Eihän soundi ja tatsi ole mitään 3000€ gibsoneihin ja martineihin verrattuna, mutta en ois ikinä uskonu et 60€ saa jo soitettavan soittimen.
 
Keikkakäyttöön ja muuhun kunnolliseen ei hyvä, mut jos itekseen soittelee tai jossain mökillä ni ihan ok kakkoskeppi.
 
Let's do some living after we die...
Flankku
15.08.2007 16:32:28
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Multa löytyy Yamahan F310, maksaa joku 170e ja on enemmän kuin hyvä hintaluokassaan. Yamahaa suosittelen etenkin näissä budjettiluokissa.
 
Puavali
15.08.2007 19:45:14
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Multa löytyy Yamahan F310, maksaa joku 170e ja on enemmän kuin hyvä hintaluokassaan. Yamahaa suosittelen etenkin näissä budjettiluokissa.
 
Just tuon mallin (F310) on tosi kaunissointinen kitara.
 
Olen rento, rauhallinen ja ulospäin suuntautunut. Minulla on positiivinen mielikuva itsestäni.
kalamies#19 >-)))> ; ESTR #2 ; Relic #5 ; Suomen Vox V810 Valve-Tone -keräilijät & soittajat RY:n jäsen.
papitsu
15.08.2007 19:55:33
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Just tuon mallin (F310) on tosi kaunissointinen kitara.
 
Juu, suosittelen. Jos halvalla pitää päästä. Soitettavuus on kunnossa ja soundikin on ihan jees. Jos rahaa on enemmän laittaa, niin jonkun vähän kalliimman Yamahan kokopuisella kannella ostaisin ainakin itse.
 
PUNK OUT WITH YOUR CUNT OUT!
Pine Head
06.04.2021 17:22:09 (muokattu 06.04.2021 17:24:44)
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Yks hyvä puoli siinä on: Jos joku pullistelee soittotaidoillaan, antaa ton käteen. Tuntuu kuin olis tullut 20 vuotta soitossa takapakkia, kun tohon tarttuu. Satula + talla = kumpikin omaan makuun ihan liian korkealla -> kielet liian korkealla.
 
Siinähän ne kovat jätkät ja hiplaajat punnitaankin; jos pystyy soittamaan halvalla ritsalla hienoja juttuja, niin ei tarvitse mitään parin tonnin luuttuja.
 
Tässä muutamassa vuodessa on tainnut Bentonien laatu kohentua. Ainakin tämä on saanut hyviä arvosteluja:
 
https://www.thomann.de/fi/harley_benton_hbd120cebk_lh.htm
 
Itse ajattelin tuollaisen jossain vaiheessa hommata.
 
rintapek
07.04.2021 11:51:13
Kotisivu       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Pine Head: Siinähän ne kovat jätkät ja hiplaajat punnitaankin; jos pystyy soittamaan halvalla ritsalla hienoja juttuja, niin ei tarvitse mitään parin tonnin luuttuja.
 
John Lennonia vapaasti lainatakseni;
"Beatlesin alkuaikoina me jouduttiin soittamaan ihan p*skoilla soittimilla. Onneksi enää ei tartte."
 
Tuohon Bentoniin taas, mä en tiedä siitä mitään, paitsi nyt hinnan.
Silti mä mielummin ittelleni kattelisin vaikka torilta tuon jammun (FX370 C) ja hakisin satasella pois.
https://muusikoiden.net/tori/ilmoitus/1639593
 
Oletetaan, että sinä ostat tuon Bentonin ja minä tuon Jammun. Molemmilla menee satanen. Kaupanteon jälkeen sinulla roikkuu seinällä viidenkympin käytetty Benton ja minulla satasen käytetty Jammu.
 
Itse asiassa mulla parhaillaan roikkuu seinällä kuusi käytettynä ostettua rämpytintä, joista ainoastakaan en ole maksanut penniäkään enempää kuin vastaavasta Bentonista uutena. Mutta jos olisin noiden sijaan ostanut uusia Bentoneita niin pahaa pelkään, että en olisi läheskään näin tyytyväinen soittimiini ja toisekseen, olisin nyt menettänyt sijoittamistani rahoista vähintään puolet.
 
Lelulaatikossani on vieläkin tilaa.
« edellinen sivu | seuraava sivu »
1

» Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (Vaatii kirjautumisen)

Keskustelualueet «
Haku tästä aiheesta / Haku «
Säännöt «