Aihe: Soittajan ruhon peitto
1 2 3 4 5 6
ninmari
10.08.2007 08:49:47
Minulla on ollut ilo työskennellä muusikoiden kanssa, jotka ovat osanneet pukeutua kuhunkin tilanteeseen sopivalla tavalla.

Itsekin pidän huolta siitä, että olen siellä lavalla viimeisen päälle huoliteltuna, joskin alkuajoista poiketen, myös vaatteiden ja kenkien mukavuudella alkaa olla suuri vaikutus keikkapukeutumiseeni, tyylistä kuitenkaan tinkimättä..

Jos esimerkiksi on jaloillaan viisi settiä kymmenen sentin korkokengissä, niin on ihan varmaa, että viimeisellä setillä alkaa tuskanirvistykset pyrkiä pintaan ja hymy katoaa naamalta.Enää en kehtaa itseäni rääkätä tuollaisilla kengillä, hiukan matalampi korkokin riittää kyllä.

Noista korkeista koroista seurauksena on ollut se, että olen joskus laulanut viimeisen setin ilman kenkiä..oli siis aivan pakko riisua kengät.=)
En laula nuoteista.Laulan rahasta!
Welldrum
13.08.2007 23:13:28
Minulla on ollut ilo työskennellä muusikoiden kanssa, jotka ovat osanneet pukeutua kuhunkin tilanteeseen sopivalla tavalla.

No minä soitin kerran uimahallissa. Uikkarit ja kylpytakki. Ja tauolla aina uimaan.
Ilman viinaa ei sitten soiteta korkeintaan kuin selvinpäin !.
jjussila
14.08.2007 08:44:41

No minä soitin kerran uimahallissa. Uikkarit ja kylpytakki. Ja tauolla aina uimaan.

Eiks toi ole sähkörummuille vähän vaarallinen ympäristö....
..ei helev...olisko noin?.....
Tankero
14.08.2007 13:39:32 (muokattu 14.08.2007 13:39:41)

HOHO
Varmasti, vissiin.
Jäärä
14.08.2007 14:22:48

Takavuosina soitin eräällä keikalla eräässä yhtyeessä, jonka eräs basisti päätti pukea päähänsä uimalakin. Semmosen hirmu kireän, kumisen ja virtaviivaisen. Sattumalta tällä basistilla on ihan helvetin iso pää, joten tätä uimalakkia piti todella venytellä ja vanutella, että se mahtui paikalleen ja voin vakuuttaa, että pään ja uimalakin välisestä saumasta tuli todella tiivis, silmätkin oli ihan kierossa, kun se kumilakki venytti naamanahkaa. Ihan hemmetin perverssin näköinen ilmestys.

Keikka alkoi, meno oli mitä mahtavin ja valot posottivat täysiä tän isopääbasistin räikeään uimalakkiin. Tippaakaan hikeä ei kuitenkaan tihkunut tän uimamyssyn alta, vaikka kaverilla on muuten hyvintoimivat hikirauhaset. Jossain vaiheessa jättikuubabasisti valahti todella huonovointisen näköiseksi ja väriseksi, jaksoi kuitenkin keikan loppuun. Sivusilmällä aina ihmettelin välillä, kun hepun uimalakki kasvoi kasvamistaan. Keikan jälkeen basiti huojui takahuoneeseen ja repi tajunnan rajamailla tän kumin poie päästään ja hikeä valui lattialle ihan saatanan tavalla. En paljoa liioittele, jos väitän, että sitä tuli yli puoli litraa sieltä myssyn alta. Basisti kuitenkin virkosi pelikuntoon kun juotettiin sille kaljaa.
Suomen Hiihtoliiton luvalla. Kaikki tekstissä mainitut henkilöt ovat fiktiivisiä ja kaikki yhtäläisyydet eläviin tai kuolleisiin henkilöihin ovat puhtaasti sattumanvaraisia. Laaditun tekstin valmistuksessa ei ole vahingoitettu eläimiä.
Welldrum
14.08.2007 15:48:36

ERITTÄIN VAARALLINEN VARSINKIN KUN LISÄTÄÄN TUOHON YHTÄLÖÖN VIELÄ ALKOHOLI....oho, oli capslokki päällä. Ei ollut tarkoitus huutaa.
Ilman viinaa ei sitten soiteta korkeintaan kuin selvinpäin !.
sonic77
14.08.2007 16:37:27

ERITTÄIN VAARALLINEN VARSINKIN KUN LISÄTÄÄN TUOHON YHTÄLÖÖN VIELÄ ALKOHOLI....oho, oli capslokki päällä. Ei ollut tarkoitus huutaa.

HOHO, pitäisköhän lisätä erillinen threadi tanssimuusikoiden kuuluisille viimeisille sanoille esim. "Kyylllä näillä sähkörummuilla voi keikan vetää uimahallissa.." tai "Ethän lyö silmälasipäistä hanuristia, ethän..."
Ämpärit täyttyy ja mieli on iloinen...
isojussi
14.08.2007 23:22:57
Ostin tänään tommoset keikkakengät:

http://personal.inet.fi/musiikki/isojussi2/Biancot.jpg

Mitäs sanotte?
Ilman mersua Suomi olisi polkupyörien ja uiton varassa
Kukko
14.08.2007 23:29:55

Mitäs sanotte?

Komeet! Sut tietäen aikamoiset viulukotelot???
"Kitarakoulu viisivuotiseksi" -Minä-
baron
14.08.2007 23:31:31

Mitäs sanotte?

Mulla on parilla viime keikalla olleet valkoiset ja nekin on herättäneet ihailua, mutte ei ne oo läheskään yhtä komeat!
Mark Levine: "Avoid" notes are not "bad" notes.
isojussi
14.08.2007 23:38:42
Yllättäen "vaan" 46:set - HOHO.

Totta puhuen ei mitenkään karun ison näköiset.

Aika helvetin makeet jalassa. Oikeeta nahkaa - ei mitään kiiltonahkaa. Pari putelia hoitoaineita piti osta mukaan.

Pohjatkin on nahkaa, eli ne pitää öljytä, jos meinaa noilla astua ystää askelta ulkona.

Mutta kevyet on.
isojussi
14.08.2007 23:43:54
Ai niin: Pankaas arvaten, onko jatkossa jalka hanakasti kulmamonitorin päällä....
Sertzo S
15.08.2007 08:15:41 (muokattu 15.08.2007 08:17:44)
"Oikeeta nahkaa - ei mitään kiiltonahkaa,saatika esinahkaa. Pari putelia hoitoaineita piti osta mukaan."

Sorry, en malttanut olla lisäämättä. ;)
rintapek
15.08.2007 16:20:35

Sorry, en malttanut olla lisäämättä. ;)

En minäkään. Eli nahkaa se on kiiltonahkakin. Pintakäsittelystä kiinni, millä nimellä sitä kutsutaan, mutta pintakäsittelemättömästä nahasta ei juurikaan jalkineita tehdä.

Muoviset nahkajäljitelmät on sitten toinen juttu.
One kind of music only - the good kind
jon lord
15.08.2007 17:08:11
Minusta valkoiset kengät miehillä ovat jotenkin...no, hintahtavat.
En tarkoita suinkaan sitä, että jalkineiden pitäjät sellaisia silti olisivat.

Paanasen Eki sanoo aina kaikkia muita paitsi mustia "spittareita" homokengiksi.
COVS jäsen N.o 3
isojussi
15.08.2007 23:26:26
Minusta valkoiset kengät miehillä ovat jotenkin...no, hintahtavat.....

Joo - toisilla on, toisilla ei.

Pikku vinkki: Jo kokeiluvaiheessa ensimmäinen sulokas sinisilmä tuli kehumaan kenkiä hyvännäköisiksi - vaikka vaimoni seisoi vieressä.

Eipä noita olekaan ostettu toisia soittajia varten.....

Pinta on muuten haljasnahkaa.
rintapek
16.08.2007 00:17:13

Pinta on muuten haljasnahkaa.

Oliko tuo minulle ? ;-) Kiiltonahkakin on nahkaa, uso pois.
Hyvännäköiset popot ja soumeininkiä. Ei muuta kun jalkaa monitorin päälle vaan.
Oli pohja ja päällinen nyt mitä nahkaa tahansa.
One kind of music only - the good kind
isojussi
16.08.2007 01:16:55
Oliko tuo minulle ? ;-) Kiiltonahkakin on nahkaa, uso pois.

Eikäkö en minä sitä. Mä en vaan oo oikeestaan koskaan nähny kenkiä, joissa on noin pehmee pinta. Se ei oikeestaan kiillä yhtään.

Hyvännäköiset popot ja soumeininkiä. Ei muuta kun jalkaa monitorin päälle vaan.
Oli pohja ja päällinen nyt mitä nahkaa tahansa.

Hehe - no näinhän se vaan on.
Tankero
16.08.2007 18:20:32 (muokattu 16.08.2007 18:20:40)

Mitäs sanotte?

Huh Huh
Varmasti, vissiin.
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)