Aihe: Vasuri muusikko
1 2 3
jjussila
13.08.2007 09:31:45
Mä vedän molemmilla ristiin, caramba !

Otatko alkuun hutunkeiton....
..ei helev...olisko noin?.....
Jäärä
13.08.2007 09:46:11
Kiinnostaisi tietää, että onko olemassa esim. vasuripianisteja, jotka ovat virtuooseja?
Suomen Hiihtoliiton luvalla. Kaikki tekstissä mainitut henkilöt ovat fiktiivisiä ja kaikki yhtäläisyydet eläviin tai kuolleisiin henkilöihin ovat puhtaasti sattumanvaraisia. Laaditun tekstin valmistuksessa ei ole vahingoitettu eläimiä.
uruttaja
13.08.2007 09:52:53
Kiinnostaisi tietää, että onko olemassa esim. vasuripianisteja, jotka ovat virtuooseja?

Hänen orkesterissaan soittaa muuan.
baron
13.08.2007 10:17:16

Aikoinaan Paul Wittgenstein, jolla ei ollut kuin vasen käsi.
Mark Levine: "Avoid" notes are not "bad" notes.
Tankero
13.08.2007 13:39:14
Yks mainio vasuri-rumpari vetää oikeakätisten setillä siten, että vasemmalla kädellä hi-hatit, oikeella komppipellit (vasen jalka hi-hatilla, oikea jalka basarilla, tietty). Mitä tämä on. Taitaa Belsebuubi määrätä pelin tahtin ja melotiian.

Onhan noita. Matt Abtskin vetää milloin vasurilla milloin oikella haitsuun ja komppiin. Taittuu.
Varmasti, vissiin.
Begemoth
13.08.2007 14:18:00
Katees käy.
aasinhattu päähän ja selkä suorana kohti uusia nöyryytyksiä.
isojussi
13.08.2007 16:00:36
Yks mainio vasuri-rumpari vetää oikeakätisten setillä siten, että vasemmalla kädellä hi-hatit, oikeella komppipellit (vasen jalka hi-hatilla, oikea jalka basarilla, tietty). Mitä tämä on. Taitaa Belsebuubi määrätä pelin tahtin ja melotiian.

Noinhan se homma PITÄIS treenata - rumpalin joka raaja tulis olla samanarvonen - ei mitään kätisyyksiä....
Ilman mersua Suomi olisi polkupyörien ja uiton varassa
Mandoman
13.08.2007 17:16:49
Nettiosoitteesta: http://www.indiana.edu/~primate/left.html
löytyy tietoja vasenkätisistä ihmisistä ja myös muusikoista.
Esim. Sergei Rachmaninoff mainitaan vasuriksi ja myös Cole Porter
sekä Errol Garner, ym..
Eiku!
vesku.ka
13.08.2007 17:39:36
Oikein muistelet, Jampalla oli siis oikeakätisten kitara vasurinpuolella, eli paksuin kieli oli alinpana. Aika jännä taktiikka. Vasurithan ajattelee moniakin asioita peilikuvana, mulla on yks kitaristikaveri, joka oppi kirjoittamaan ensin peilikuvana, sitten vasta perinteisesti.

Sirkesalon Aki toimi myös muistaakseni kyseisellä tavalla.
Ei taivaaseen hevillä pääse.
Charles
13.08.2007 19:57:23
Eiks Lenni- Kalle Taipale ole vasuri? Kattelin taannoin dokumenttia ja pistin asian merkille, kun olen itekkin vasuri.
poppamies
13.08.2007 20:21:07

Eiks Lenni- Kalle Taipale ole vasuri? Kattelin taannoin dokumenttia ja pistin asian merkille, kun olen itekkin vasuri.

Mitä se muuten vaikuttaa pianistilla tai urkurilla onko vasuri tai ei ? Onko vain siinä kummalla kädellä laittaa äänikerrat ja sähköt päälle?
G strings are for strippers!
Charles
13.08.2007 21:26:06 (muokattu 13.08.2007 21:27:05)
Mitä se muuten vaikuttaa pianistilla tai urkurilla onko vasuri tai ei ? Onko vain siinä kummalla kädellä laittaa äänikerrat ja sähköt päälle?

Ei välttämättä mitään, jäärä vaan pohti asiaa. Ite oon saanut vaan treenata pirusti
oikeeta, kun vasen on motoriikaltaan paljon tarkempi käsi. Esim. staccato on teettänyt töitä.
baron
13.08.2007 22:40:30

No joo, se esittää joskus keikalla kuinka hyvä vasuri sillä on!
Mark Levine: "Avoid" notes are not "bad" notes.
Welldrum
13.08.2007 22:45:23
No joo, se esittää joskus keikalla kuinka hyvä vasuri sillä on!

Mulla on oikeesti vasen suora ja oikee koukku. Tenniskyynärpää, sanoi tri.
Ilman viinaa ei sitten soiteta korkeintaan kuin selvinpäin !.
Mase
15.08.2007 10:45:33
Sirkesalon Aki toimi myös muistaakseni kyseisellä tavalla.

Kuten myös Jake's blues bandin Jake Yrölä ja taittuu...
poppamies
15.08.2007 14:30:49

Kuten myös Jake's blues bandin Jake Yrölä ja taittuu...

Aivan! Ja Jake on "oikea" vasurikitarisi, eli kielet väärinpäin kuin Hendrixillä konsanaan.
Tällaisilla vasurikitaristeilla on se valtava etu että on pakko kehittää ihan iki oma soittotyyli.
G strings are for strippers!
jjussila
15.08.2007 16:14:29
En muista vasureita, mutta kävin tuuraamasa yhen lihanleikkaajan kans.

Kaveri on päivät liha-alalla ja illat alalihalla....
..ei helev...olisko noin?.....
Welldrum
15.08.2007 20:00:06
Kaveri on päivät liha-alalla ja illat alalihalla....

Lihaa säästämättä !
Ilman viinaa ei sitten soiteta korkeintaan kuin selvinpäin !.
isojussi
15.08.2007 23:30:02
Aivan! Ja Jake on "oikea" vasurikitarisi, eli kielet väärinpäin kuin Hendrixillä konsanaan.
Tällaisilla vasurikitaristeilla on se valtava etu että on pakko kehittää ihan iki oma soittotyyli.

No mites sitten tää pätee Jaken kohdalla, joka on tunnetusti SRV-klooni. Siis hyvässä mielessä.
Ilman mersua Suomi olisi polkupyörien ja uiton varassa
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)