Aihe: Uusia kannuja hankkimassa..
1
Warhead
14.08.2007 21:38:06
No niin.. Pitkän alamäen jälkeen ollaan elämässä taas voiton puolella ja nyt olisi aika jatkaa rakasta harrastusta. Tällä hetkellä budjetti ei riitä Desingereiden, Starclassicien tms. hankkimiseen, mutta muutama kukkarolle sopiva ehdokas löytyi. Näistä seuraavista seteistä toivoisin mielipiteitä, kiitos!

http://www.thomann.de/fi/sonor_fsh3555_bs_fusion_2_limited.htm

http://www.thomann.de/fi/gretsch_catalina_ash_cobalt_blue.htm

http://www.thomann.de/fi/premier_cabria_xpk_jazz_22crb.htm
Sattuuhan se kun lyödään...
Rumba-Ali
14.08.2007 21:42:54 (muokattu 14.08.2007 21:48:46)

Noista ehdottomasti tuo Sonorin setti.

E: noperustellaan muutamalla sanalla:

Sonorissa rautapuoli melkosta hyvää, samoin soundi, mitä nyt olen muutamalla tuollaisella 3000-sarjan setillä pässyt vähän kopaisemaan.

Gretschin halpamalleista ei oikeastaan ole mitään mielikuvaa. Isot pojat ovat joskus jossain moittineet.

Gabrian rautaosasto on aivan hirveätä höttöä. soundi ok, muttei pärjää Sonoreille

...tai sitten mnetin torille käytettyjä kattelemaan...
Ken esileikkiin ryhtyy, Barbie sen kestäköön.
DrmBug
14.08.2007 22:41:26
Suosittelen ehdottomasti käytettyjen metsästämistä! Saat rahoillesi vastinetta, etkä häviä vaikka joutuisit niistä joskus luopumaan (mikäli teet hyvät kaupat).

Mnetin toria ja huuto.nettiä kannattaa seurailla. Ja jos et vieroksu ulkomailta ostamista, niin www.vendolin.se, www.ebay.de ja www.ebay.co.uk. Omalla vastuulla tietenkin.

Tarvitsetko muuten vain pelkät pöntöt?
ODOMANKOMA BOO ADZEE OBOO KYEREMA
Sonormies
15.08.2007 00:26:27 (muokattu 15.08.2007 00:27:21)
Vinkkinä kerrottakoon, että nimimerkki Jankki myy m.netin torilla uudenveroista Sonor Force 3003-settiä hintaan 560,-. Setin väri on Honey maple. Siitä kun pikkaisen tinkaiset niin saat mainion setin pikkurahalla. On siellä kyllä myynnissä muitakin hyviä settejä. (Ps. Multa voit ostaa riden.)
"Mulkkujen kanssa ei tehdä päivääkään töitä" - Mato Valtonen
Warhead
15.08.2007 10:14:14 (muokattu 15.08.2007 10:16:28)
Tarvii nyt vähän tsekkailla ja tutkia. Uudessa Modern Drummerissa oli testissä juuri tuo Gretsch Catalina Ash -setti ja sitä kehuttiin kovasti.
Sattuuhan se kun lyödään...
hollmi-5
15.08.2007 10:27:01 (muokattu 15.08.2007 10:27:27)
Uudessa Modern Drummerissa oli testissä juuri tuo Gretsch Catalina Ash -setti ja sitä kehuttiin kovasti. Onko kukaan lukenut koskaan MD:sta juttua, jossa haukuttaisiin mitään kamaa. Minä en. Yleensä settiarvostelua seuraavalla sivulla onkin ko. valmistajan mainos. MD ei sahaa omaa oksaa...
Soundit, piuhat ja kajarit.
moderndrummer88
15.08.2007 11:48:47
Eikös "selitys" tuolle haukkumattomuudelle ollut se, että paskaa ei edes arvostella?

Ei vaan se, että koska MD on niin suuri vaikuttaja, niin jos siellä joku tuote arvostellaan huonoksi, voi sen myynti kärsiä dramaattisesti ja siitä ei mainostajat tykkää.
"jazzahtavia ridekomppeja tyyliin Ian Paice" -Brother Michael
markkuliini
15.08.2007 11:52:21

Onko kukaan lukenut koskaan MD:sta juttua, jossa haukuttaisiin mitään kamaa. Minä en. Yleensä settiarvostelua seuraavalla sivulla onkin ko. valmistajan mainos. MD ei sahaa omaa oksaa...

On Md:ssä aika paljonkin arvosteluja jossa kamaa kritisoidaan. Mutta ei siellä mitään lyttyyn lyödä, ja selitys onkin että sellaisia tuotteita ei suostuta arvostelemaan mitä ei voida edes jossain määrin suositella. Lukuunottamatta levyjä, dvd:itä ja nuotteja. Useastikin joku saa saa vain yhden tähden. Mm. Burning for Buddy Pt.2:sen yhden tähden arvostelu herätti muistaakseni paljonkin kirjoituksia yleisosastolla.

En ole huomannut tuota "Yleensä settiarvostelua seuraavalla sivulla onkin ko. valmistajan mainos"-ilmiötä. On kyllä mainosrahojen tuhlausta laittaa se mainos heti arvostelua seuraavalle sivulle. Huomioarvo olisi olematon.

Itse pystyn suhtautumaan yhä kyseiseen lehteen suht. sitoutumattomana ja kriittisenäkin.
Bacchus
15.08.2007 12:31:38
No niin.. Pitkän alamäen jälkeen ollaan elämässä taas voiton puolella ja nyt olisi aika...

Noista vaihtoehdoista ehdottomasti Sonorin 3005-setti. Siinä on hinta-/laatusuhde enemmän kuin kohdallaan.
Anti-Matter Manifesto
Tindrum
15.08.2007 12:47:36
... On kyllä mainosrahojen tuhlausta laittaa se mainos heti arvostelua seuraavalle sivulle. Huomioarvo olisi olematon.

Vähän off, mutta... Huomioarvolla tarkoittanet "arvoa", jonka mainos saisi kysyttäessä lukijoilta ovatko he "huomanneet" ilmoituksen?
Tähän ns. huomioarvoon ei niinkään vaikuta ilmoituksen sijainti heti artikkelin perään. Enemmän "huomioarvoon" vaikuttaa sijoittelu esim. lehden takasivulle.
Kuitenkin mitattavaa "huomioarvoa" kasvatetaan ilmoituksen sisällöllä, siis sillä mitä ilmoituksessa kuvataan ja kirjoitetaan.
Huimat huomiarvot saataisiin sijoittamalla lähikuva masturboivasta Jennifer Lopezista Sonorin rumpusetin päällä. Kommentteja riittäisi, vaikka sijoitus olisikin "heti artikkelin perässä"...

; )
m© Vaimollani on 18-vuotiaan kroppa. Hän säilyttää sitä pakastimessa.
hollmi-5
15.08.2007 12:50:46
Itse pystyn suhtautumaan yhä kyseiseen lehteen suht. sitoutumattomana ja kriittisenäkin. Minulle MD tuli monta vuotta. Nykyisin ostelen satunnaisesti irtonumeroita.

Asiallinen lehti muuten kyllä, mutta enemmän voisi olla sellaisia vertailuita, joissa pannaan tiettyjä kamoja samaan nippuun ja sitten arvostelu TM-tyyliin. Esim ohuet 18" crashit vertailussa. Saataisiin kerrankin jotakin luettavaa ja perään kunnon selitykset valmistajilta seuraavan vuoden ajan :-) Yksilölliset erot, käsityö, kuurot testaajat...

Yhden hyvän vertailun noista parempien merkkien hinnat alkaen-seteistä muistan. Miten nykyisin lienee asian laita. Yksittäisen setin testaaminen ja sen raportoiminen viinisanastoin on viihdyttävää luettavaa, mutta tulkinnanvaraa jää melkoisesti.

Muistan kuinka Premierin Genistaa testattiin. Sen testin perusteella sitten Genistat oli hommattava, koska kyseessä oli ilmeisesti maapallon kaikkeuden paras rumpusarja. Hinta, laatu, soundit ja kaikki parasta. Kyllä monessakin kohtaa olin testaajan kanssa erimieltä, kun MD kourassa Premierien takana istuin. Olisiko Premierin mies mitenkin pitkän ja kostean lounaan tarjonnut kirjoittajalle? Samoihin aikoihin oli Sonorin Designeritkin testissä. Sen perusteella olisi luullut, että Genistat olisi parempi hankinta hinnasta välittämättä. Vaan miten oli todellisuudessa? Designerit veivät Genistaa kuin kuoriämpäriä kaikilla mahdollisilla mittareilla mitattuna.

Itse aiheeseen uusia kannuja hankkimassa: SONOR. Ja jos oikein haluaa hyvät, niin käytetyt (toki uudetkin) saksalaiset. Ei vissiin yllättänyt tämä suositus ;-)
Tindrum
15.08.2007 13:09:05
Olisiko Premierin mies mitenkin pitkän ja kostean lounaan tarjonnut kirjoittajalle?

Premierit - ja eritoten Genistat - jakavat mielipiteitä enemmän kuin mitkään muut pannut. Tunnen ilmiömäisen hyviä rumpaleita, jotka eivät endorsaa Premieriä (vaan toista merkkiä) ja kuhuvat Genistoja "parhaiksi soittamikseen rummuiksi". Toisaalta tunnen samanmoisia soittoniekkoja, jotka haukkuvat ne "korkeintaan midlevel-paskaksi".

Genista-aikaan Premierillä oli todistettavasti merkittäviä laatuongelmia tuotannossaan.
Oliko sitten niin, että maanantaisin väännettiin makkelia ja tiistaisin pukkasi priimaa?
Tämä on ainoa asia, jonka olen mieltänyt vaikuttavan tähän laajaan arvostelukirjoon.
m© Vaimollani on 18-vuotiaan kroppa. Hän säilyttää sitä pakastimessa.
hollmi-5
15.08.2007 15:47:35
Tämä on ainoa asia, jonka olen mieltänyt vaikuttavan tähän laajaan arvostelukirjoon. Ei ne huonot ole olleet mitkään Genistat, joilla olen soittanut. Ei vain aivan sen hehkutuksen väärtit. Tosin Designereista tulee aika kova vertailukohta mihin vain.
Analuuk
16.08.2007 16:36:00 (muokattu 16.08.2007 16:38:27)
Mulle tulee Modern Drummerin arvosteluja lukiessa sama fiilis, kuin katsoisi Ostos-TV:tä. Muutenkin kaikki rumpuarvostelut ovat sitä samaa kehuvaa pullamössöä. Kyllä pitää itse testata eikä luottaa mihinkään mainospuheeseen.

Itse ostin vähän aikaa sitten Genistat, kun halvalla sain (960e hardcasien ja Mapex Janus -tuplapedaalin kanssa). Ihan ok-kannut, mutta eivät pärjää läheskään esim Kumuille. Tosin olisi vähän harmittanut, jos nuo olisivatkin olleet paremmat. Maksoin nimittäin pelkästä Kumu-bassorummusta jo sen verran...
Keep it simple!
Dj.Dumbass
17.08.2007 11:49:22
Pearlilta on tulossa uusi Vision -sarja. Pöntöt koivu/lehmus yhdistelmää (kuten tama superstarit), HW on paranneltu 800 sarjalaisesta 900 sarjalaiseksi. (en sitten tiedä mitä kaikkea parempaa siinä nyt sitten on). Jokatapauksessa setin hinta on edullisempi, mitä superstaran, listahinta muistaakseni 1075e.
Kantsii tsekata! tulevat suomen markkinoille kuun lopulla - ensikuun alkupuolella.
Koha ei nyt vaan sattuis Juhaa leukaan...!
‹ edellinen sivu | seuraava sivu ›
1
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)