Aihe: Rullasatulat ja vastaavat
1
SURf
14.08.2007 09:30:09
Haluaisin kuulla (lukea) ihmisten kommentteja rullasatuloista tai vastaavista ratkaisuista (LSR, Wilkinson, onko muita?):

-Auttaako oikeasti vireen säilymiseen?
-Oliko asennus helppoa jos asensit itse?
-Mitä pitäisi parantaa?
-Onko kallista?
-Muuta mitä vaan mieleen tulee..

Let the games begin!

ps. Itselläni ei ole rullasatulaa mutta yhteen stratoon olen sellaista hieman ajatellut, jos saisi sillä vireongelmaan kampeillessa parannusta.
...opi toisten erehdyksistä, sillä elämä on niin lyhyt että et ehdi tehdä kaikkia virheitä itse...
Miikathebest
14.08.2007 10:23:50 (muokattu 14.08.2007 10:25:51)

Itselläni on omatekoisessa "stratossa" Fenderin LSR. Asennuksessa ei ollut mitään ongelmia, paitsi kadotin alkuperäiset kiinnitysruuvit :D satulan mukana tuli jopa ohuita liuskoja joilla saa säädettyä korkeutta. Hyödyttömiä uuden kitaran rakentamisessa, muttei valmiiseen kitaraan asentaessa. Kitarassani on kiinteä talla ja virittimet mallia halpis. Vireen kanssa ei ole ollut ongelmia. Käsittääkseni roller nut on elementissään vasta vibratallan kanssa.
Hei sinä!
kuolio
14.08.2007 10:31:53

Juu, itselläni on kanssa LSR. Jouduin sen laittamaan Deluxe plus-Teleen Wilkinsonin tilalle, koska Wilkinsoniin ei mahdu kuin ihan ohuimmat kielisatsit. Oli helppo laittaa itse, ja toimii kuin tauti.
Nnnnngh!
p130
14.08.2007 11:39:31

Haluaisin kuulla (lukea) ihmisten kommentteja rullasatuloista tai vastaavista ratkaisuista (LSR, Wilkinson, onko muita?):

Graph Tech Trem Nut, ei ole rulla mutta toimii kuten valmistaja lupaa!
http://www.graphtech.com/tremnut_info.php

-Auttaako oikeasti vireen säilymiseen?
Auttaa.

-Oliko asennus helppoa jos asensit itse?
Normaali satulan vaihto.

-Mitä pitäisi parantaa?
Valkoinen ois kiva...

-Onko kallista?
Kympillä selviää.

-Muuta mitä vaan mieleen tulee..
Ei muuta soundia kuten metallisatula tekee. Paitsi ehkä hieman parempaan jos muovirimpulasta siirtyy Graph Techiin.

Itselläni löytyy tällä hetkellä kolmesta kitarasta. String Saverit useammassa, niillakin on pikkuvaikutus vireen pitoon, tosin satulalla huomattavasti isompi. Vaikutus kielten katkeiluun on suuri!
Olen mieluummin yksin oikeassa kuin lauman kanssa väärässä. -Kari Suomalainen
SURf
15.08.2007 07:55:44
LSR:n toimintatavasta haluaisin kuulla lisää. SIinä on siis jonkin tyyppiset kuulalaakerit, yritin löytää kuvaa josta tuo selviäisi tarkemmin mutta eipä löytynyt ainakaan minun guugel-taidoillani.

Graph Tech:stä. Grafiittia johon on sotkettu Teflonia, mitenkäs jos sotkisi teflonvoiteluainetta ja lyijykynän jyystettä ja hinkkaisi sitä luutallan uriin, mahtaisiko ajaa saman asian? Varmaan vähän aikaa.

Yritän tässä vaan miettiä miten "perussatulaa" voisi jatkokehittää paremmin vireen pitäväksi ilman lyijärin hinkkausta.
...opi toisten erehdyksistä, sillä elämä on niin lyhyt että et ehdi tehdä kaikkia virheitä itse...
ReBeat
15.08.2007 13:10:52

LSR:n toimintatavasta haluaisin kuulla lisää. SIinä on siis jonkin tyyppiset kuulalaakerit, yritin löytää kuvaa josta tuo selviäisi tarkemmin mutta eipä löytynyt ainakaan minun guugel-taidoillani.

Tuossa ne näkyy aika hyvin: http://www.flapter.com/hirofumi/photos/Guitars/dscf4453.jpg
pekurides
15.08.2007 23:58:39

Mistäs pk-seydulta tuota graph tech satuloita löytää? millbrook?
Tunteella päin vittua.
p130
16.08.2007 09:32:40

Mistäs pk-seydulta tuota graph tech satuloita löytää? millbrook?

Millbrook on maahantuoja, eli sieltä löytyy. Melko hyvin on Graph Techiä hyllyssä ja kaikkea saa ainakin tilaamalla.
Olen mieluummin yksin oikeassa kuin lauman kanssa väärässä. -Kari Suomalainen
‹ edellinen sivu | seuraava sivu ›
1
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)