Muusikoiden.net
25.04.2024
 

Tietokoneet ja musiikkiohjelmat »

Keskustelualueet | Lisää kirjoitus aiheeseen | HakuSäännöt & Ohjeet | FAQ | Kirjaudu sisään | Rekisteröidy

Aihe: Ez Drummer - käyttäjiä - kokemuksia.. ?
1 2 3 4 511 12 13 14 15
Anydoll
24.07.2007 09:01:20
Kotisivu       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Morjo!
 
Tilasin tuossa kyseisen ohjelman ja innolla odottelen mitä sieltä paketista löytyypi. Kovasti oli tuolla jo aik. keskusteltu AD drumssista ja kehuttu. Itsekin latasin demon ja olin hyvin vakuuttunut, mut mut Ezdrummeri oli jo tilattu ;) .. eh.
 
No mutta uskon kyllä itse että siinä on paljon hyviä ominaisuuksia ja soundit on loppuun asti väännettyjä. Nyt haluaisinkin kysäistä että onko täällä joitakin Ezdrummerin luovia käyttäjiä, jotka osais sanoa ohjelman hyvät ja huonot puolet?? Kenties laittaa linkkejä demoihin tms.. ?? Kiitosh.
 
Slinky
24.07.2007 14:55:16 (muokattu 24.07.2007 14:56:51)
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Morjo!
 
Tilasin tuossa kyseisen ohjelman ja innolla odottelen mitä sieltä paketista löytyypi. Kovasti oli tuolla jo aik. keskusteltu AD drumssista ja kehuttu. Itsekin latasin demon ja olin hyvin vakuuttunut, mut mut Ezdrummeri oli jo tilattu ;) .. eh.
 
No mutta uskon kyllä itse että siinä on paljon hyviä ominaisuuksia ja soundit on loppuun asti väännettyjä. Nyt haluaisinkin kysäistä että onko täällä joitakin Ezdrummerin luovia käyttäjiä, jotka osais sanoa ohjelman hyvät ja huonot puolet?? Kenties laittaa linkkejä demoihin tms.. ?? Kiitosh.

 
Ezin saundit miellyttää meikäläistä ainakin kovasti. Ovat paremman kuuloset pöntöt ku esim drumkit from hell mielestäni. Tietty setti on hyvin perus, mutta taittuu niin rokkiin ku metalliinkin. Niin virveli- kuin basarisaundeissakin löytyy sopivasti vaihtoehtoja.
 
Käyttöliittymä on sopivan helppo ja rummut on helppo reitittää omille raidoilleen. Jää alusta alkaen aikaa enemmän itse tekemiselle eikä päättömälle säätämiselle.
 
Hyvä ostos, et pety.
 
-slink
Antti1
24.07.2007 15:09:12
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Ovat paremman kuuloset pöntöt ku esim drumkit from hell mielestäni.
 
Jos tosta ykkösestä puhutaan, niin saattaapi olla. Ne on aika pitkälle prosessoituja metallirumpuja. Superiorilla sitten saakin aikaan jo ihan mitä tahansa kuviteltavissa olevia soundeja, varsinkin niillä lisäpaketeilla. Pitää vaan osata miksata ne soundit kuntoon, kun on raakamateriaalia sampleina.
 
EZ on tosiaan kyllä todella hyvän kuuloinen, mutta vakavassa käytössä siinä on omat rajoituksensa säätömahdollisuuksissa. Perus demoiluun ja biisi-ideoiden tekemiseen se on aivan omiaan.
 
OSTAKAA 10U KELLUVA HUIPPURÄKKI EDULLISESTI!
Anydoll
24.07.2007 22:17:08
Kotisivu       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Juu... kiitosta käyttökokemuksista.
 
hmmm... tuli vielä mieleen että minkähänlaisia rajoituksia Antti mahtaapi tarkoittaa että tulee eteen vakavassa käytössä? Itse vaan olen nyt noita 'demoja' kuunnellut tuolta Toontrackin kotisivuilta ja kyllä ne niissä on aikasta mageen kuuloset siis ihan loppuun tehdyssä biisissäkin. Tietysti Protoolsilla ja huippu plugareilla on varmaan sormet pelissä mutta siis yleisesti... ajattelin vaan sitä että esim. Cubasessa saa vedettyä kaikki kompurat ja eq:t + kaiut sitten noihin raidoille siihen tyyliin miten itse vaan haluaapi, että varsinkin siinä vaiheessa kun biisiä alkaa miksaamaan niin luulis saavan uppomaan rummut sinne aikast kivasti .. . vai?
 
Niq
24.07.2007 22:37:09
Kotisivu Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Jos verrataan Ezdrummeria ja aloittelevaa nauhoittelijaa kahen euron t.bone -setillä rumpuja nauhoittamassa, niin satavarmasti saa ezdrummerilla paremmat rumpusoundit demolle. Ohjelmointi on vaan todella tarkkaa puuhaa että saa soittoon eloa.
 
En itse kuitenkaan rumpalina haluaisi että rumpukone hoitaa rummuttelun mun puolesta demolla. Yksinpuurtajille ihan ehdoton softa.
 
"I have a cunning plan" -Baldrick
Anydoll
25.07.2007 13:01:19
Kotisivu       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Joo-o... just siihen tuo ezdrummeri on nyt ajateltu - eli vaivattomaan biisin demottamiiseen inspiraation iskiessä ;)
 
Mut mulla itsellä on kutina että softassa on potentiaalia myös pidemmällekin viedyissä tuotannoissa ... hmmm... No se nähdään sitten ku paketti postiluukkuun kolahtaa.
 
Starlia
25.07.2007 23:25:53
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Täällä on EZdrummer. Tykkään. Sonarilla lyttään ne multiouttiin. Rankat EQ:t basarille ja virvelille niin johan metalli jytkyy.
 
Suosittelen jotain USB/tms synaa ja sillä soittelee pellit ja haitsut. Tulee paremman kuuloista eikä mene henki ja terveys velocityja klikkaillessa.
 
lindo
27.07.2007 23:55:33
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  


 
hmmm... tuli vielä mieleen että minkähänlaisia rajoituksia Antti mahtaapi tarkoittaa että tulee eteen vakavassa käytössä?

 
Tarkoittaa varmaan sitä että kun esim. virveli on jo kompressoitu, niin ei sille vakavasti otettuna enää voi mitään tehdä.
 
Rok rok
Tympee Huttunen
28.07.2007 09:56:00
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Itse olen aina käyttänyt rumpuohjelmia niin, että teen esim. säkeistön kompista loopin ja tämän aina vien äänitysohjelmaan ja näistä loopeista sitten kokoan biisin pohjan. Ezdrummerilla tämä onnistuu myös? Vai miten kannattaa noita pohjia tehdä?
 
Tarvitseeko Ezdrummer tuekseen jonkun Cubasen tms?
 
Kuinka paljon EzDrummer maksaa?
Reality
30.07.2007 11:51:24
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Itse olen aina käyttänyt rumpuohjelmia niin, että teen esim. säkeistön kompista loopin ja tämän aina vien äänitysohjelmaan ja näistä loopeista sitten kokoan biisin pohjan. Ezdrummerilla tämä onnistuu myös? Vai miten kannattaa noita pohjia tehdä?
 
Tarvitseeko Ezdrummer tuekseen jonkun Cubasen tms?
 
Kuinka paljon EzDrummer maksaa?

 
Ei EzDrummerissa itsessään voi tehdä komppeja, se vaan soittaa niitä. Siinä tulee mukana kyllä valmiskomppeja, jotka voi vetää sekvensseriohjelmaan. Ja sinne kirjastoon voi toki tehdä myös omia valmiskomppeja muissa ohjelmissa.
 
Jatkopalat on hyvä lisä EzDrummeriin, itse käytän yleensä DFH settiä, jossa setti on aika paljon isompi ja valinnanvaraa kullekin on enemmän (siis enemmän snareja, bassorumpuja jne). Tosin joihinkin juttuihin EzDrummerin perussetti sopii paremmin. Harmi vaan, ettei eri settejä voi yhdistellä suoraan ohjelmassa (siis valita kaikkien omistamiensa settien snarejen ym. joukosta), syyt lienevät kaupallisia (ja ettei syö isoveljeä).
 
Hinta Thomannilla on 148 egeä + postimaksut.
 
Anydoll
02.08.2007 12:33:35
Kotisivu       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

No niin nyt on Ezdrummer viritelty ja toimii ainakin Cubase STUDIO 4 kanssa moitteettomasti.
 
Nyt olen aloittanut yhden biisin sovitusta Ezen kanssa ja tykkään kyllä siitä että rumpusovitusten tekeminen 'lennosta' käy helposti.
 
Oma ajatus oli vähän se että tekis valmiiksi tai "valmiiksi" tuon rumpusovituksen ja sen jälkeen raita kerrallaan audiomixdownit, jotta pääsee soundia fiilaamaan, kompressorit, eq:t, kaiut jne. Uskon että soundia ei paljo tarvi häpeillä, jos vaan on korva tarkkana tekemässä viimeistelyä... Innolla odottelen sitä vaihetta tuon biisin kanssa ;)
 
Eli täytyypi sanoa että hyvä apuväline kotidemotuksen ja esituotannon tueksi on tuo EZ. Voin suositella.
 
att0r
13.08.2007 14:24:46
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Onkos tämä ez drummer vst-syna tyyliin drum kit from hell 2?
 
Eli jos käytän fl-studiota, niin voin avata sen omalle kanavalleen?
 
Ja drum kitt from hell 1 on siihen siis lisäosa?
 
Käsittääkseni ezdrummer ja dkfh1 on yhdessä vähemmän muistia syövä yhdistelmä kuin dkfh2 yksinään?
 
att0r
15.08.2007 00:21:57
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Onkos tämä ez drummer vst-syna tyyliin drum kit from hell 2?
 
Eli jos käytän fl-studiota, niin voin avata sen omalle kanavalleen?
 
Ja drum kitt from hell 1 on siihen siis lisäosa?
 
Käsittääkseni ezdrummer ja dkfh1 on yhdessä vähemmän muistia syövä yhdistelmä kuin dkfh2 yksinään?

 
Kiitos vain vastanneille. Niin paljon oli vastauksia ettei meinannut kaikkia jaksaa lukeakaan, mutta vastaus tuli selväksi lopulta. Eli voihan sen laittaa omalle raidalleen.
 
Antti1
15.08.2007 08:33:39
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Kiitos vain vastanneille.
 
Eipä kestä kiitellä. Tuonkin olisi saanut selville about minuutissa, kun olisi vähän vaivautunut lukemaan vaikka softan myyntilauseita jostain kotisivujen tapaiselta tms.
 
Hyvä kuitenkin, kun selvisi.
 
OSTAKAA 10U KELLUVA HUIPPURÄKKI EDULLISESTI!
att0r
15.08.2007 17:16:34
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Eipä kestä kiitellä. Tuonkin olisi saanut selville about minuutissa, kun olisi vähän vaivautunut lukemaan vaikka softan myyntilauseita jostain kotisivujen tapaiselta tms.
 
Hyvä kuitenkin, kun selvisi.

 
Elämän tarkoituskin selviäisi kun jaksaisi tarpeeksi googletella. Aina ei vain jaksa :P
 
Ben_D
31.08.2007 13:20:54
Kotisivu Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Tuli tää ketju mieleen kun laitoin oman bändin uusien biisien Teaserin jakoon....rummut duunattu ezdrummer + drumkit from hell laajennuksella. Onhan noi aika steriilin kuuloiset, mutta sopii hyvin demotukseen.
 
http://fiercemetal.org/Fierce_Teaser.mp3
 
FIERCE etsii intensiivista Thrash vokalistia!!!
jannu
31.08.2007 13:35:33 (muokattu 31.08.2007 13:38:02)
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Oma ajatus oli vähän se että tekis valmiiksi tai "valmiiksi" tuon rumpusovituksen ja sen jälkeen raita kerrallaan audiomixdownit, jotta pääsee soundia fiilaamaan, kompressorit, eq:t, kaiut jne. Uskon että soundia ei paljo tarvi häpeillä, jos vaan on korva tarkkana tekemässä viimeistelyä... Innolla odottelen sitä vaihetta tuon biisin kanssa ;)

 
Miksi tekisit asiat näin vaikeasti? EZ:lle on kuintenkin 8 kanavaa käytössä, joihin kaikkiin voi ajaa samoja vst-plugeja kuin audioraitoihinkin. Jos vain reitittää ensin sieltä EZ:n omasta "mikseristä" jokaisen rummun omalle kanavalle, niin audiomixdown välissä on aivan turha. Varsinkin kun mixdownin jälkeen rumpujen muokkaus on huomattavasti vaikeampaa kuin olis ollut midiraitaa pilkkoessa.
 
"Most people don't realize that two large pieces of coral painted brown and attached to his skull with common wood screws would make a child look like a deer."
-Kurt Cobain
Kain
flimtrick
31.08.2007 17:34:15
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Tossa Ez drummerin mainosvideossa ainakin kovasti joku Idols-tuottaja vakuuttaa että käyttää EZ-drummeria ihan "oikeissa biiseissä" joita on julkaistu.... Niin noh, onko Idols-laulajien biisit sitten tuotannoltaan kovin laadukkaita...
 
Torniojaws
31.08.2007 18:15:13 (muokattu 31.08.2007 18:20:45)
Kotisivu Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Ei EzDrummerissa itsessään voi tehdä komppeja, se vaan soittaa niitä. Siinä tulee mukana kyllä valmiskomppeja, jotka voi vetää sekvensseriohjelmaan. Ja sinne kirjastoon voi toki tehdä myös omia valmiskomppeja muissa ohjelmissa.
 
Mistäs tuollaisen idean sait? EzDrummerilla - kuten kaikilla muillakin VSTi-rumpukoneilla - voi tehdä ihan minkälaisia komppeja vain MIDI:llä ohjaten DAWissa. Ei tarvitse mitään tehdä kirjastoon tai muualle, sen kun piirrät midinuotteja omassa suosikki-DAWissa, oli se sitten Cubase, Sonar, Logic, Reaper tai mikä tahansa.
 
Homma käy näin:
 
1) Avaa EzDrummer projektiin
2) Tee projektiin midiraita
3) Aseta midiraidan outputiksi EzDrummer
4) Piirrä nuotteja midiraitaan (ei tarvitse mitään GM-rumpukarttoja tai muuta)
5) EzDrummer sitten soittaa ihan mitä tahansa piirrätkin (C1 = basari, D1 = virveli, F1 = Tom 1, A1 = Tom 2, C2 = Tom 3, jne. ja muissa nuoteissa on sitten kilistimet, symbaalit sun muut)
 
Relativity [Grindcore] | Vortech [Industrial Metal]
Klezberg
31.08.2007 18:42:01 (muokattu 31.08.2007 18:52:43)
Kotisivu Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Mistäs tuollaisen idean sait? EzDrummerilla - kuten kaikilla muillakin VSTi-rumpukoneilla - voi tehdä ihan minkälaisia komppeja vain MIDI:llä ohjaten DAWissa. Ei tarvitse mitään tehdä kirjastoon tai muualle, sen kun piirrät midinuotteja omassa suosikki-DAWissa, oli se sitten Cubase, Sonar, Logic, Reaper tai mikä tahansa.
 
Eli voi myös sanoa että tässä teet kompin sekvensserissä midiraidalle, ja EZdrummer vain soittaa sen?
 
lumbaj lumbaj lumbalaj, ajde ajde ajde!
« edellinen sivu | seuraava sivu »
1 2 3 4 511 12 13 14 15

» Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (Vaatii kirjautumisen)

Keskustelualueet «
Haku tästä aiheesta / Haku «
Säännöt «