Aihe: Mikä nuppi ja kaappi hevimeininkiin?
1 2 3 4 5
Karhukoira74
19.07.2007 18:43:12 (muokattu 19.07.2007 18:58:58)

Jeesh...kyllä tässä tuon Peaveyn ja H&K:n kamojen suhteen väännän sisälläni kättä ;) Tappomättösärö kyllä painaa aika paljon, mutta sitä monipuolisuutta rupesin miettimään noin tulevaisuutta ajatellen...luulen että se testaus selvittäisi aika paljon kumpi Peavey =P

Engl vaatii lisää tutustumista....houkuttelevan hintainen yhdistelmä Thomannin hinnoilla ENGL Blackmore+ENGL412SS 1833,-. Ilmeisesti tuo on se kaappi jota tarkoitat....standardilla vai? Ja vielä edittiä...tuo tarvii vielä erikseen ostettavan footin (Z5)..?
Mielipiteet ovat kuin persereikiä. Jokaisella on sellainen.
Von_tune
14.08.2007 19:38:36
Toi 6505 on kyllä aika mättöstandardi, eli ei voi kovin pettyä soundiin, mut sit myös peavey JSX on hyvä ja monipuolinen vekotin. itse aikanaan liikkeessä luukutin molempia rinnan ja vaikkain parisataa kalliimpi oli niin ostin JSX:n. Eli hyvät säröt ja paljo muutakin, mut putket ymmärtääkseni kaikissa peaveyssa tehtaalla biasoidaan tosi kylmäksi, ja esim. tässä JSX:ssä aivan liian kylmäksi, enkä sisään rakennetulla trimmerillä saanut lähellekkään tarpeeksi kuumiksi putkia, elikkäs voluumi jäi aika hiljaiseksi. Treeneissä pärjäsi melko hyvin, mut yhdellä keikalla ilman stygen mikitystä meinasi jo paniikki iskeä.

Myin vähän aikaa sitten pois ja ostin tilalle mesan rectifier recording etuasteen, ja kohtapuoliin sit päätteen, nähtäväksi jää et alkaako vanha suola janottamaan kun kunnolla pääsen luukuttamaan. Ajattelin myös että mesalla vois nauhotella tälleen kerrostalo olois tuhteja mättöriffejä mut aika pettyny oon linjasoundiin.

Mut tollasissa 1000+ euroa hinnoissa sillon tällön näyttäs olevan myynnissä JSX:ää, ja siihen hyvä kaappi toisella tonnilla niin varmasti miellyttää jollei tarvi aivan stadioni volumea. Tohon biasointiin ois varmaan auttanu kuumemmat putket ja oisihan sitä trimmerin voinu vaihtaa että ois enemmän ollut säätövaraa.

Itse noista engeleistä en oo niin karmeesti lämmennyt parin powerballin nauhottamisen aikana, samoin screamer ja fireball tullu tsekattua joskus, yleissaundi sellanen vähän 'rahiseva' taikka 'hiekkainen', jos tuo nyt mitään auttaa.
Toisaalta aina vaikuttaa myös mitä kitaraa/kaappia/Mikkejä käytät ja lopulta tietenki myös soittotaito.

HK:sta ei kokemuksia, mutta itse ainakin toi mesa rectifier soundi on aina kutitellu vatsan pohjassa mukavasti ja käytettynä löytys jonkun halvemman kaapin kanssa varmasti siihen 2000e pintaan.

Laney VH100: Kaverilla oli moinen ja käytin sitä kerran studiossakin, oli vaan päällä melko vanhat putket ja soundi oli kyllä melko kuraa, mut erään toisen bändin käytössä kuuntelin kerran aivan tuliterää ja siinä kyllä munaa riitti, mut ehkä aavistuksen sivistynyt se soundi. Enemmän ehkä tollaseen tilutushevi juttuun parhaimmillaan.

Eipä täs muuta, tärkeintä kuitenkin on käydä sen oman skeban kanssa testaamassa ja vääntää niitä omia riffejä, ja mielellään aivan pirun lujalla, että kuulee miltä se kuulostaa muutenkin kuin musaliike oloissa.

hip hei...
Juuso Juntunen
Torniojaws
15.08.2007 07:57:43 (muokattu 15.08.2007 07:58:19)

Ihmelaitos se peavey kun ei saa nupeista säädettyä putkia tarpeeksi kuumiksi?

Itse asiassa 5150/6505:ssä ei bias-säätöä edes ole :) Kyllähän se helpottaa jos kesken keikan pamahtaa putket, niin ei tarvitse muuta kuin heittää uusi tilalle.
Relativity [Grindcore] | Vortech [Industrial Metal]
Chaanim
15.08.2007 09:46:28 (muokattu 15.08.2007 09:49:27)
Juuri tuossa lauantaina olimme keikalla, jossa itse soitin VH100R:lläni ja toinen kitaristimme käytti lainattua Peavey JSX:ää. Melkoisen brutaali oli kyllä tuo JSX. Alapäätä ei juurikaan ollut, vaan saundi oli riipivä. Ei kuitenkaan häiritsevän inisevä, vaan juuri sopiva moderniin metalliin. En katsonut millaisilla asetuksilla tuo oli (liikaa gainia veikkaisin), mutta kiersi myös melkoisesti. Cleanit vaikuttivat tuhnuilta, mutta uskon, että sekin johtui vain säädöistä, kuten myös tuo alapään puute.

Kaipa tuota VH100R:ää voisi sivistyneemmäksi kutsua. Saundi on perinteisempi, rouheampi ja vaikkakin tiukka, niin enemmän Marshall-tiukka kuin JSX/6505 -tiukka. Kuitenkin omasta mielestäni taipuu aivan äärimättöönkin. Moni muu tosin saattaa olla eri mieltä.

Kaappina minulla oli tuo perinteinen Framuksen FR 212 CB ja JSX:n kaverina toimi Peaveyn 6505 412.

Itse en tosiaan JSX:ään koskenutkaan, joten kokemukseni perustuvat vain soundcheckin aikaiseen (muiden) rämpyttelyyn. Keikalla en juuri saundeihin kiinnittänyt huomiota. Aiemmin olen kyllä pikaisen kokeilun JSX:n kanssa tehnyt, mutta silloin kyseinen vahvistin ei onnistunut minua vakuuttamaan. Nyt kuitenkin yllätyin positiivisesti.

E: Tässä talossa kuitenkin pysyy VH100R :)
oiva tumpeloinen
15.08.2007 10:04:08
Eikös JSX:ssä ole ääniportti? Näin ainakin muistelisin. Jos näin on, eikä kiertoja saada millään kuriin, voipi olla jotain vikaa nappien kääntäjässä tosiaan.
Chaanim
15.08.2007 10:20:21
Eikös JSX:ssä ole ääniportti? Näin ainakin muistelisin. Jos näin on, eikä kiertoja saada millään kuriin, voipi olla jotain vikaa nappien kääntäjässä tosiaan.

Käsittääkseni on. Ja varmasti oli käyttäjästä kiinni...
BaldieFarman
16.08.2007 20:15:13
Höh! Oonkos minä sokea, vai miksikö ei ole Legacya vielä mainittu? Mitä itse olen kuullut vehjettä soitettavan, niin aivan samperin nätti cleani ja säröstäkin löytyy munaa ja tyyliä! ja jos ei riitä satanistimättöön, niin pedaalia vaan eteen. eipä ole tässäkään vehkeessä mitään ylimääräistä.

...ovh hintakin näyttäisi suomessa tuon 100w nupin ja 2x12 kaapin kanssa olevan tasan 2000€:)
Om du vill ha köttbullar... Say YEAH!
Nacher
17.08.2007 02:32:48
Höh! Oonkos minä sokea, vai miksikö ei ole Legacya vielä mainittu? Mitä itse olen kuullut vehjettä soitettavan, niin aivan samperin nätti cleani ja säröstäkin löytyy munaa ja tyyliä! ja jos ei riitä satanistimättöön, niin pedaalia vaan eteen. eipä ole tässäkään vehkeessä mitään ylimääräistä.

...ovh hintakin näyttäisi suomessa tuon 100w nupin ja 2x12 kaapin kanssa olevan tasan 2000€:)

Pitäisi irrota paljon halvemmallakin. Muistelen sen nupin olleen vain noin tonni+ hinnaltaan. Tuntui kuitenkin se särökanava olevan ihan leadeja varten tehty. Nopeissa rytmityksissä atakki ja selkeys pikatestillä aivan kateissa, ellei säröä pitänyt rokkitasoilla.
Von_tune
18.08.2007 19:06:37 (muokattu 18.08.2007 19:11:13)
Tulipa juuri mieleen, että kyllä se JSX muuten kovalla volumella oli aika hanakka poika kiertämään, ja se sisään rakennettu noise gate ei nyt oikeasti ole noise gate vaan jonkinlainen filtteri, joka jonkun artikkelin mukaan lisättiin vahvistimeen suunnitteluvirheen takia. itse käytin NS-2:sta hiljentämään pelin.

Ja Biasin mittasin tollasella putkenkantaan rakennetulla adapterilla ja yleismittarilla.
El34 pitäis biasoida suunnilleen 35-45ma, täs oli vakiona jotain 7ma, trimmeri täysille säädettynä n.17ma, eli jollei siinä ole jokin erilainen biasointi menetelmä niin kylmät olivat. ja soundista puhuttaessa, niin JSX/6505/5150 on etuastesärö-vahvistimia, eli pääte ei kummosesti vaikuta soundiin, eli jos putket biasoitu kylmäksi, menetetty hyöty on äänenvoimakkuudessa, ja kovalla soitettaessa putket saattavat kuulostaa ohkasemmilta kuin miltä voisivat kuulostaa.

Silti olen sitä mieltä että makee soundi siinä oli, soittelin sitä tollasen laneyn kaapin läpi jossa sisällä celestion g12-m blackbackit, vissiin samat elementit kuin greenbackit, eri värinen perä vain. Ääntä siitä ei lähteny kyllä läheskään niin paljo kuin muista vehkeistä mitä olen käyttäny, esim. marshall 6100,jcm 800, metaltronix m-1000,Mesa single rectifier,laney vh100, ehkä crate BV-60 oli suunnilleen samaa vola luokkaa ja siinä oli 2x6l6 putket, peaveyssä 4xel34.

no, eipä täs muuta...
Juuso Juntunen
pekurides
18.08.2007 21:04:21

Ja Biasin mittasin tollasella putkenkantaan rakennetulla adapterilla ja yleismittarilla.
El34 pitäis biasoida suunnilleen 35-45ma, täs oli vakiona jotain 7ma, trimmeri täysille säädettynä n.17ma, eli jollei siinä ole jokin erilainen biasointi menetelmä niin kylmät olivat. ja soundista puhuttaessa, niin JSX/6505/5150 on etuastesärö-vahvistimia, eli pääte ei kummosesti vaikuta soundiin, eli jos putket biasoitu kylmäksi, menetetty hyöty on äänenvoimakkuudessa, ja kovalla soitettaessa putket saattavat kuulostaa ohkasemmilta kuin miltä voisivat kuulostaa.

.

7Ma ! aika uskomattomalta kuulostaa, väkisinkin tulee epäilys että jotain häikkää ollut joko vaffarissa tai sitten mittauslaitteessa...

Itellä oli Framuksen Cobrassa vakiona muistaakseni 28ma ja ne tulee helvetin kylminä myöskin tehtaalta , nyt on 37ma.

Tuommonen hävikki kyllä jo volaankin vaikuttaa.
Tunteella päin vittua.
Vipu
18.08.2007 23:05:14
6505 tietenki
TILU soolot < all! Ja 90% sooloista kans turhia! (IMO)
H.Corruption
21.08.2007 09:32:41
7Ma ! aika uskomattomalta kuulostaa, väkisinkin tulee epäilys että jotain häikkää ollut joko vaffarissa tai sitten mittauslaitteessa...

Itellä oli Framuksen Cobrassa vakiona muistaakseni 28ma ja ne tulee helvetin kylminä myöskin tehtaalta , nyt on 37ma.

Tuommonen hävikki kyllä jo volaankin vaikuttaa.

Tiettävästi JSX:ssä on jossain EL34/6L6-kytkin, josta bias esiasetus vaihdetaan. Olisiko asetettu 6L6:lle?
Karhukoira74
21.08.2007 09:40:08

Jeesh....vähän testaillu. Kyllä se on tuo Peavey 6505 setti. Mitenkäs muuten tuossa....plussalla vai ilman. En päässy plussaa testaamaan, ilmeisesti vain noita efektejä on lisänä...
jon1
21.08.2007 10:01:29
Jeesh....vähän testaillu. Kyllä se on tuo Peavey 6505 setti. Mitenkäs muuten tuossa....plussalla vai ilman. En päässy plussaa testaamaan, ilmeisesti vain noita efektejä on lisänä...

Käsittääkseni siinä plussassa on eroa siihen normi versioon vain se että molemmille kanaville on omat EQ:t ja että sinä plussassa on yks putki enemmän. Efektejä ei ole.
"Dick and Ted took toy ducks downtown to drown.."
Karhukoira74
21.08.2007 10:04:38 (muokattu 21.08.2007 10:05:19)

Oulrait....tänks. Hintaeroa on kuitenkin joku saitsu.
McNulty
21.08.2007 11:09:00
Perinteisten ENGLien ja Peaveyn rasioiden lisäksi kannattaa toki tsekata esim.

Carvin V3-sarja (combo + nuppi)
http://www.carvin.com/products/group.php?CID=V3A

Marshall JVM410 (nuppi)
http://www.marshallamps.com/product.asp?productCode=JVM410

Hughes&Kettner Switchblade (combo + nuppi)
http://www.hughes-and-kettner.com/products.php?mode=prod&id=109

Itse en ainakaan diggaillut yhtään 6505+:n soundista. Se Pre Gain säädin oli täysin turha heti kun mentiin yli puolivälin. Tosin, ne resonance ja presence säätimet toimivat varsin mallikkaasti. Kuka mistäkin tykkää...
Tottakai olen järjissäni - pienet äänet sanovat niin!
jon1
21.08.2007 11:12:32
Tuo Carvinin nuppi olis kyllä melko mielenkiintonen, vaikuttaa melko monipuoliselta. Eikä nyt missään aivan tajuttomissa hinnoissakaan liiku. Tiedä sitten saatavuudesta saatikaan testausmahdollisuuksista..
"Näillä mennään juu.."
McNulty
21.08.2007 11:16:35
Tuo Carvinin nuppi olis kyllä melko mielenkiintonen, vaikuttaa melko monipuoliselta. Eikä nyt missään aivan tajuttomissa hinnoissakaan liiku. Tiedä sitten saatavuudesta saatikaan testausmahdollisuuksista..

Silfverbergillä pääsee testaan... http://www.musiikkisilfverberg.fi/shop/product_details.php?p=382
Tottakai olen järjissäni - pienet äänet sanovat niin!
KalleKala
21.08.2007 11:38:12
Itse olen myös ollut tässä otsikonmukaisen kysymyksen äärellä ja tällä hetkellä olen kääntymässä vahvasti ton Peaveyn 6505+:n puoleen.

Hintalaadultaan sopivin vekotin omaan käyttöön ja mitä on tullut aiemmin testailtua niin äänensä puolesta juurikin sopiva. Tapposärö se olla pitää, kliinit jätetään täysin toisten huoleksi, en tule pahemmin tarvitsemaan. Tottahan tämä on vain oma tilanteeni ja henk. koht. mielipiteeni :P

Täytynee vielä käydä hieman kokeilemassa ja kuolaamassa ennen ostopäätöstä tuolla musiikkiliikkeen puolella mutta tällä hetkellä voisin pitää suht varmana hankintana.
Pahaa huomenta kaikki
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)