Aihe: Delay suosituksia??
1 2 3
Piirakka
23.01.2004 16:33:58
AKAIN Headrushia suosittelen minäkin, keikoilla on pari kertaa vanhat rautalanka äijät nykäissyt hihasta että:"Onko se trankku vai putki se sun Ekoplexi." Mä oon sitten esitellyt että tää on tämmöinen tikitaalipaska japanista..

Hyvältä soundaa delayt, looppisampleri loistava treenaamiseen ja Trey Anastasio juttuihin..

Huono puoli on se, että se tarvii pistää looppiin et sitä voi käyttää, laitteen volume/mix säätö on vähän kun jostain räkkiseteistä. kitaran output ei riitä.. Lisäksi tykkään boostata vahvarin inputtia, AKAI clippaa herkästi..

Tosiaan loopissa täydellinen delay..
"Marshall Valvestatet suosiolla verkonpainoiksi."-Matti, Tehosekoitin
wilo
23.01.2004 17:07:00 (muokattu 23.01.2004 18:19:08)
pyh, sanotte vaan noin kun tiedätte että se on digitaalinen. jos kirjottasin päälle että ANALOG VINTAGE niin johan alkais hunajan kuseminen

Sanon noin koska olen omistanut kyseisen vehkeen!!
Oli myös melkeinon tone-imuri (vanha japanilainen)

Ja minä sanon siksi kun olen omistanut rv-3:sen ja siinä on se delayosio sam kun tuossa.

Ja minä nauran päältä ku jätkät ottaa tämän niin tosissaan... =)

Edit: no juu.. pojat on poikia, älkääkä välittäkö minusta =)
Insane Kane
23.01.2004 18:47:06
Prkl, ku se on semmonen juttu että tietokoneet ja kitara/oheistuotteet on erikseen... Tai sitten ei ole varaa tarpeeksi hyvään tietokone-efektiin....
Tappaja-ahven...
Dumb
24.01.2004 14:06:14

Bossin DD-3:sen ja Line6:sen DL4:sen omistan ja tykkään molemmista. DD-3:nen on sellainen perushyvä delay ja DL4:nen taas aivan älyttömän monipuolinen.

Ibanezin DE-7 Delay/Echoa olen myös testaillut ja tykkään siitäkin.
Exhausted
24.01.2004 18:54:21 (muokattu 24.01.2004 18:54:32)

Ja minä nauran päältä ku jätkät ottaa tämän niin tosissaan... =)

hyvä. :)
Torniojaws
24.01.2004 21:25:41

Vähän uudempaa, mutta Digitech DigiDelay on saanut aika hyviä kehuja, eikä oikeastaan haukkuja ollenkaan. Jos testailet liikkeessä eri Delay-pedaaleja, niin testaa tuokin.
Reddie
25.01.2004 04:24:06
Itse olen tainnut jo usein mainostaa omaa Bossin DD5sta. Aivan loistava peli, löytyy taptempot ja sitä säätövaraa 2000ms ja sit on vielä pieni looppimahdollisuus ja reversedelay. Muuten sama peli kun DD3 jos oikein muistan.
"Tilanne on traagisuudessaan koominen"
Formed - Nu-metallia suomesta
Aardfather
25.01.2004 04:36:53
Ibanez AD-9 Analog Delay on kyllä loistava pedaali jota suosittelen lämpimästi. :-)

Bossin DD-2 on myös hyvä vehje ja digitaaliseksi yllättävän lämpimän kuuloinen. Ei tosin löydä tästä maasta tätä pedaalia kyllä myytävän, eikä hevin tuota Ibaneziakaan, mutta eBayssä niitä ainakin liikkuu jonkin verran. Tällä hetkellä näkyy olevan kaksi kpl molempia, mutta aika nihkeästi vaan tuntuvat postittavan P-Amerikan ulkopuolelle mokomat.

- Aardfather
grynost
25.01.2004 17:16:34
Line6 ei oikein toimi luupissa. Joko boostaa tai laskee volaa. Ois myös kätevää jos voisi valita, onko delayn tempo ennalta ohjelmoitu vai ei. Haluttuihin muistipaikkoihin tap-tempon voisi naputtaa ennen delayn laittamista päälle. Midi ois myös kiva...
Da Make
25.01.2004 17:26:51
Olikos tuo EH muisti mies ana?
Cräx, Change, Ötöm!?
LaXu
25.01.2004 17:34:29
Bossin uus (no uus ja uus, ohan se ollut jo vuoden myynnissä) DD-20 Giga Delay ansaitsi juuri Editor Pick kunniamaininna uudessa Guitar Playerissa.

http://guitarplayer.com/archive/0204/0204_BenchTests4.htm

Tossa on kyllä aika kivasti noita ominaisuuksia. Delay (reverbin lisäksi niitä harvoja efektejä joille on käyttöä) meikäläiseltäkin tällä hetkellä puuttuu ja toi voisi olla sopiva peli. Pitäisi kyllä päästä testaamaan, miten se tuossa Marsun efektiluupissa pelaa, eli toisin sanoen syökö soundia.
Sammakko
25.01.2004 17:54:17

Olikos tuo EH muisti mies ana?

on
Suomen Vox V810 Valve-Tone -keräilijät & soittajat RY:n jäsen.
Da Make
25.01.2004 18:07:48
on

Jes. Ei digiä mun boordiini!
Cräx, Change, Ötöm!?
Reddie
26.01.2004 00:20:35 (muokattu 26.01.2004 00:21:11)
Ai nii unohtu lisätä: Ääninäytettä tosta DD-5sta saatte tästä kappaleesta, kaikki delayt tehty laitteella:

http://www.mikseri.net/www/play.php?type=dl&id=45238

Jos toi linkki ei toimii niin täältä löytyy, kappaleen nimi on Without:

http://www.mikseri.net/artistit/?id=20208
Exhausted
26.01.2004 14:30:29 (muokattu 28.01.2004 12:42:26)

DD-5 ja DD-3:n ero hintalapun lisäksi on tosiaan se että DD-5:ssä on mahdollisuus tap tempoon lisäpedaalilla, enemmän delay aikaa (DD-3:ssa 800 ms, DD-5:ssä 2000 ms) ja DD-5:m reverse mode. Ja nyt voidaan puhua siitä että tarvitseeko kukaan kahden sekunnin viiveaikaa tai hassua takaperoista kaikua. Ja DD-5:ttä ei taideta enää tehdä, kun Bossilla on uusi DD-6 jossa on viiveaikaa kokonaiset 5 sekuntia, sisäänrakennettu tap tempo ja reverseä oudompi warp-mode. Ja hintaa sitäkin enemmän.
Reddie
26.01.2004 16:48:13
DD-5 ja DD-3:n ero hintalapun lisäksi on tosiaan se että DD-:ssä on mahdollisuus tap tempoon lisäpedaalilla, enemmän delay aikaa (DD-3:ssa 800 ms, DD-5:ssä 2000 ms) ja DD-5:m reverse mode. Ja nyt voidaan puhua siitä että tarvitseeko kukaan kahden sekunnin viiveaikaa tai hassua takaperoista kaikua. Ja DD-5:ttä ei taideta enää tehdä, kun Bossilla on uusi DD-6 jossa on viiveaikaa kokonaiset 5 sekuntia, sisäänrakennettu tap tempo ja reverseä oudompi warp-mode. Ja hintaa sitäkin enemmän.

Juuh, mut sitä DD6sen tappii on haukuttu vähän epäkäytännölliseksi, en sit tiedä koska en oo ites kokeillu. Ja omassa bändissä noi reverset ja vähän pidemmät delayt on kyl ollu käytössä, mut ei nyt ihan 2sec.. Tosin ellei tolla määrällä päästä jo jonnekin fiilistelytaivaisiin niin sit ei kyl oo enää pedaalissa vika. ;) Käytettynä löysin oman DD5seni, kannattaa metsästää.
Lord of the strings
27.01.2004 17:50:14
Digitech Digi Delay.
Mitä söpömpi eläin, sitä lujempaa se puree.
Sammakko
27.01.2004 18:34:11

Digitech Digi Delay.

Hyi mikä nimi!
Suomen Vox V810 Valve-Tone -keräilijät & soittajat RY:n jäsen.
Wäiski
27.01.2004 20:39:54
Hankin joku aika sitten myös delaypedaalin ja suoritin ennen hankintaa vertailun Danechon, Boss DD-5:n ja Digitech DigiDelayn välillä niin, että kaikki olivat peräkkäin. Minusta Digitech oli ylivertainen erityisesti pehmeästi soivan nauhakaikumallinnuksensa ansiosta. Boss kuulosti ohuelta ja kovalta ja digitaaliselta, Danecho oli melko hyvä, mutta DigiDelay kuulosti yllättäen analogista Danechoakin enemmän aidolta nauhakaiulta. Sen lisäksi Digidelay on monipuolinen choruskaikuineen ja taptempoineen. Yllätyin laitteiden suurista eroista ja varsinkin siitä, kuinka analogiselta Digidelay kuulosti. Nämä ovat toki omia, lyhyen testin tuloksena saatuja mielipiteitä.
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)