Aihe: Sopiva pro -tason kovalevytallennin livekonsertin taltioimiseksi
1
Squier82
14.08.2007 13:38:00
Terve!

Olen todella keltanokka live-äänitys puolella ja haluaisin asiantuntijoiden mielipiteitä siitä kuinka tulisi toimia. Ajatuksena on ollut hankkia joku 16 - 24 kanavainen äänitin esim. Mackie tai Tascam. Onko kellään suositella hinta-laatusuhteeltaan parhaita malleja?

T: Olli
Mikael
14.08.2007 13:50:37

Terve!

Olen todella keltanokka live-äänitys puolella ja haluaisin asiantuntijoiden mielipiteitä siitä kuinka tulisi toimia. Ajatuksena on ollut hankkia joku 16 - 24 kanavainen äänitin esim. Mackie tai Tascam. Onko kellään suositella hinta-laatusuhteeltaan parhaita malleja?

T: Olli

Mulla oli aikanaan noita Fostexin räkkimallisia tallentimia muutamakin ja ne olivat ainakin toimintavarmoja ja loogisia pelejä. Uskoisin että nykyinen D2424LV on oivan laite liveäänitykseen mikäli 24 raitaa riittää. Noita 8- ja 16-raitaisia saattais hyvinkin löytyä myös edullisesti jos jaksaa vähän etsiä (D160 ja D80).

http://www.fostexinternational.com/docs/pro_products/d2424lv.shtml
Inhimillisyys on hyve.
Mikael
14.08.2007 16:04:19

Mitä luulet tuon Fostexin muuntimien laadusta verrattuna esim. Mackien HDR24/96 malliin?

Mackiesta ei oo kokemusta, mut epäilisin että muuntimien laatu tossa hintaluokassa ei paljoakaan heittele. Varmaan siinä suhteessa myös tuo Alesiksen HD24 on aika samalla viivalla. Isompi ero lienee käyttölogiikassa ja mekaanisessa rakenteessa (jos siinäkään).
Inhimillisyys on hyve.
PIM
14.08.2007 16:19:19
Jostain muistan lukeneeni, että jommassa kummassa mackiessä tai alesiksessa ei ole undo-toimintoa, eli jos äänität vahingossa vanhan materiaalin päälle niin tätä ei pysty peruuttamaan vaan aiempi äänitys häviää bittitaivaaseen. En tiedä pitääkö tämä muistikuva täysin paikkansa, mutta kannattanee ainakin tarkistaa. Jossain laitteissa, oliko Yamahan raitureita tjsp., data häviää jos virrat kytkee pois ilman asianmukaista shut downia. Tälläisiin pikku käytettävyys/käyttövarmuustekijöihin kannattaa tutustua etukäteen ennen ostopäätöksen tekemistä. Ja joku satasen pikku UPSi nyt varmaan kannattaa hommata joka tapauksessa raiturin kylkeen niin ei heti pikku sähkökatkon takia mene äänitykset reisille.
‹ edellinen sivu | seuraava sivu ›
1
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)