Aihe: Mielipiteitä Fender mex60classicjazzbassista kaivataan
1
Jiaster
24.01.2004 12:08:22

Onko kokemusta kyseisestä jazzarista? Hinta (739€) ainakin tuntuisi tuolla saksanmaalla olevan kohdallaan. Harmony-centralissakin on kovasti tätä mallia kehuttu.

Löytyykö suomesta muuten kauppaa joka edes suunnilleen pystyisi kilpailemaan T-kaupan hintojen kanssa. Esim Huttusella näkyy olevan sama basso uutena 1140 ja käytettynä 850 euroa. Mielestäni aika raju ero noissa hinnoissa.

Linkki Thomannin jatsariin: http://www.netzmarkt.de/thomann/thoiw3_artikel-149743.html

(äkkiseltään en ainakaan löytänyt keskustelua tästä bassosta, kun ei tuo haku pelaa..)
Royal Banzai
24.01.2004 13:56:28
Huttusella olen peliä hiplannut ja tykkäsin sen vintage-saundista. tatsikin oli muistaakseni ihan hyvä. ei kuitenkaan niin hyvä kuin siinä parin tonnin gibsonissa jota sama liike myy...
Niskamies
24.01.2004 14:00:13
Tohon hintaan pitäisi saada vanhempaa jazzaria. Unelma olisi jos löydät jonkun 70-luvun alun ns. "Frankensteinin". Halpoja on, mutta käyttöarvoa. Frankensteinilla tarkoitan basoa jonka kaula on vaikka vaihdettu Presarinkaulaan tai Warwothiin yms.
Hanki Presari ja ole tosimies!
Jiaster
25.01.2004 07:28:46

Kyllä mullakin tuo tilaaminen vähän arveluttaa, mutta siihen olen päätymässä, koska eräs paikallinen liike Lahdessa lupasi tilata tuon liikkeeseen, vain ja ainoastaan, jos lupaudun ostamaan sen. Eli sama juttu siinäkin olisi kuin T-kaupassa, että sokkona joutuisi tilaamaan. Tietty ei kai ne mitään sille voi, jos basso olisi ihan susi ja vaan sanoisin etten tuota ota, mutta eihän ne siitä tietysti tykkäisi.

Leikilläni jo ajattelin, että lähden saksaan hakemaan tuota vehjettä, kun siinä on noin paljon hinta eroa.

Thomannilta kysyin emaililla, että saako tuohon sen moneyback-palautusoikeuden (30 päivää palautus), vaikkei se olekaan hotdeals-tuotteita (siinä kuvastossa), niin yllätykseksi ne nopeasti ilmoitti että niinkin olisi mahdollista sopia, jos niiden kitaraosastolle vaan käy (eli jos ne suostuu ottamaan sen takaisin).

Noita käytettyjä olen kanssa katsellut jo jonkin aikaa, mutta kuten todettu hintaa alkaa olemaan noilla 70-80-luvun vehkeillä.
PasiB
28.01.2004 04:57:57
Ei tuota kannata ainakaan tuolla hinnalla tilata Saksasta, kun Soitin-Laine myy samaa bassoa 720 eurolla ja Musikantti 715 eurolla.
Kitarassa on liikaa kieliä
JK
28.01.2004 09:48:42 (muokattu 28.01.2004 22:28:51)
Eipä kyllä vanhempia jatsareita tuohon hintahaarukkaan löydy mistään, paitsi ehkä ihan käsittämöttömällä säkällä.70-lukulaisten hinnat ovat jo hyppäämässä pilviin ja eikä edes kasari-fenderitkään ihan halvimpia ole. Jotain 90-l jaappanimalleja varmastikin saattaisi halvalla saadakin, mutta niitä ei kai vielä kovin vanhoiksi voi sanoa.

Kävin itse asiassa juuri eilen Huttusella katselemassa oisko mitään mielenkiintoista...Lähinnä kitarapuolella tällä kertaa.

Kokeilin myös sitä Mexico- Jazzia, mutta hinta oli kyllä hiukan "poskellaan" eikä se työn laatu oikein vakuuttanut. Itse hiukan "kaihdan" ihan uuden soittimen hankintaa, kun siinä voi joutua ajan kanssa säätelemään ja viilailemaan kaikenlaista. "Sisäänajettu" soitin on siinä mielessä varmempi hankinta... IMO ja tuolla myyntipalstalla on hyviä vaihtoehtoja.
"Tottakai sä nyt KUSELLA voit käydä"
absqua
28.01.2004 10:11:41 (muokattu 28.01.2004 10:13:44)
Kokeilin myös sitä Mexico- Jazzia, mutta hinta oli kyllä hiukan "poskellaan" eikä se työn laatu oikein vakuuttanut. Itse hiukan "kaihdan" ihan uuden soittimen hankintaa, kun siinä voi joutua ajan kanssa säätelemään ja viilailemaan kaikenlaista. "Sisäänajettu" soitin on siinä mielessä varmempi hankinta... IMO ja tuolla myyntipalstalla on hyviä vaihtoehtoja.

Mä olen uusien soittimien hankinnasta täysin samaa mieltä. Siksi en olekaan ikinä mitään soitinta uutena ostanut, enkä osta. Kazoo-pilli taitaa olla ainoa poikkeus. Sitäpaitsi puiset soittimet vain paranevat käytössä.

Se kyseinen mehico-jazzi jota tuossa ylempänän fiilistelin roikkui Huttusella joskus ainakin 1,5 vuotta sitten ja se myytiinkin pois aika nopeasti, mitä en ihmettele, koska se yksilö oli todella hyvä. Noissa mexicon pojan tuotteissa vaihtelee aika lailla tuo viimeistelyn taso ja yleinen työn laatu. Nyt en ole Huttusella vähän aikaan käynytkään.

Noista hinnoista kaikenkaikkiaan... Mulla oli mukana aito Fenderin Presari, se Special-malli ja siitä Huttusella olis saanut 1000 euroo vaihdossa pikavilkaisulla.. Ja jos oisin sen sinne jättänyt niin siinä olis varmaan ollut sellanen 1400 eur hintalappu hetken päästä.. Mutta katettahan heidän on saatava...
Kuulemma siitä mustasta, joka mulla on (-78) olis saanut huomattavasti enemmän. Mikä se huomattavasti enemmän sitten on jäi arvoitukseksi, mutta kertoo siitä että hinnat ovat nousussa kun kerran liike sisäänottaessaan tarjoo jo noinkin hyvin...

Huttunen on kyllä Helsingin liikkeistä se lähes ainoa joka hyvittää käytetyistä asiallisesti. Vanhemmat Fenderit on tietty poikkeus tuossa, koska ne on nyt niin haluttuja kaikkialla, että tyhminkin musaliikkeen Urpo tajuaa haluta niitä myyntiin.
Vanhempaa Fenderiä ei oikeasti kannata laittaa vaihdossa mihinkään musaliikkeeseen tai edes myyntitilille (liikkeiden provikat myyntitileistä ovat 20-25% myyntihinnasta). M.netin torin tai Keltaisen pörssin kautta myymällä saa varmasti paremman hinnan, ellei sitten kyseessä ole joku vähän raiskattu tai modattu yksilö, jota ei voi myydä "alkuperäisenä" vaan jota ostajan pitää päästä itse hypistelemään vakuuttuakseen ostopäätöksestä.
Always play on one and don't fake the funk. -Bootsy-
Jusku
28.01.2004 13:32:27
Löytyykö suomesta muuten kauppaa joka edes suunnilleen pystyisi kilpailemaan T-kaupan hintojen kanssa. Esim Huttusella näkyy olevan sama basso uutena 1140 ja käytettynä 850 euroa. Mielestäni aika raju ero noissa hinnoissa.

http://www.bandikeskus.fi/shopexd.asp?id=173
Jiaster
28.01.2004 16:40:27

Ei tuota kannata ainakaan tuolla hinnalla tilata Saksasta, kun Soitin-Laine myy samaa bassoa 720 eurolla ja Musikantti 715 eurolla.

Nuo näyttävät olevan standard-sarjaa, joka on thomannilla 579euroa. Vaikka ei fenderin sivuilta pikasen vertailun jälkeen taida standardissa ja 60 classicissa olla muuta eroa kuin mikit ja eri radius. tai no onhan sitä siinä jo eroa ;-)
Jiaster
28.01.2004 17:22:08

Luulen että tällä kertaa päädyn ostamaan ihan uuden soittimen, vaikka noilla käytetyillä onkin ne hyvät puolensa. Ainakaan nyt vielä ei ole sopivaa ja sopivan hintaista fenderin jatsaria tullut käytettynä vastaan.

Oikeastaan tällä hetkellä harkitsen mexicon 60 classicin ja usan highway1:in välillä. Toinen paikallinen liike yllätti eilen positiivisesti ilmoittamalla mexicon hinnaksi 800 ja highwayn 850 euroa. Mexicoon on enää eroa 41 euroa (thomannilla taitaa olla 20 euroa postikulut), se on jo niin vähän että suomalainen liike voittaa. Tai oikeastaaan jos ero on jotain 100 euroa, niin sitten päädyn suomesta ostamaan.

Molempia malleja on esim. harmony-centralissa hehkutettu aika paljon, joten en uskoisi ihan toivotonta soitinta saavani missään tapauksessa.

Highway 1:ssä luulisi tuon "made in U.S.A":n pitävän tuon paremmin arvossaan kuin mexicon mallin.

Selvyyden vuoksi kerrottakoon, että nyt bassona on squierin standard p-bass. Eli harppaus on kai jonkinmoinen joka tapauksessa käytettävän soittimen laadussa.

Harmi kun tuo haku ei toimi, kun jossain keskustelussa viitattiin highway1-basso keskusteluun, mutta en sitä selaamalla löytänyt. Jos joku jaksaa vielä Highwaystä mielipiteitä laittaa, niin mielenkiinnolla niitä lukisin. Tai neuvoa millä otsikolla se aiempi keskustelu oli?

Kiitos muuten kommenteista ja muista tähän asti! :-)
Lou
28.01.2004 19:39:06
Itse olin myös jossain vaiheessa tuota Highway 1 ostamassa mutta se sai väistyä Aerodynen tieltä. Siinähän on joku semmoinen juttu että tuo "made in usa" ei pidä ihan paikkaansa eli se on "vain" koottu usassa tai jotain. Vaikkei se minun päätökseen vaikuttanut eikä varmaan vaikuta mihinkään muutenkaan mutta joku tälläinen siinä oli.
On kivaa olla kiva mutta on vielä kivempaa olla supernalle.
Jiaster
28.01.2004 21:08:55

"made in usa" ei pidä ihan paikkaansa eli se on "vain" koottu usassa tai jotain.

Olikohan se, niin että puut ovat usasta ja mikit ja muut osat tehty meksikossa ja vekotin sitten laitettu kasaan usassa. jtsp... tietääkö joku tarkemmin? Tuo Aerodyne vaikuttaa aika monipuoliselta, tuo musta ei vaan ole suosikkiväri... Muuten varmaan oikein hyvä peli.
Lou
29.01.2004 12:47:10
Olikohan se, niin että puut ovat usasta ja mikit ja muut osat tehty meksikossa ja vekotin sitten laitettu kasaan usassa. jtsp... tietääkö joku tarkemmin? Tuo Aerodyne vaikuttaa aika monipuoliselta, tuo musta ei vaan ole suosikkiväri... Muuten varmaan oikein hyvä peli.

hyvä peli on. Ei minullakaan musta ole lempiväri mutta kun tuo aerodyne on muuten ulkoisesti niin hieno. esim. kaarevaksi veistetty body ja cream binding. Kummatkin sellaisia mitä missään kuvassa ei näy kunolla.
On kivaa olla kiva mutta on vielä kivempaa olla supernalle.
‹ edellinen sivu | seuraava sivu ›
1
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)