Aihe: Treenikämpälle ja pikkukeikoille syntikoiden kaiuttimen osto.
1 2
Sorgan
13.08.2007 23:15:47
Riittää, osta se.

Vihdoinkin tuli vastaus.
Kiitos!
Life without music isn't a life.
pitk
14.08.2007 07:07:35

Vihdoinkin tuli vastaus.
Kiitos!

Jos sä haluut vuoden päästä... Dejavu!
Ryhdy roudariksi, näet maailmaa, sanoivat!
Kalkutan Konepaja
Sorgan
14.08.2007 07:52:52
Jos sä haluut vuoden päästä... Dejavu!

Eli siis riittää vai ei?
aimotuska
14.08.2007 08:19:34 (muokattu 14.08.2007 08:24:41)
Eli siis riittää vai ei?

Kun ei voi tietää. Voi riittää, voi olla että ei riitä. Yksikseen jos soittelet niin varmasti riittää, mutta kaiken muun mäiskeen keskellä... Ei voi vaan tietää. Siksi nää kajarihommat pitäiskin periaatteessa itse käydä liikkeessä testaamassa, eikä vaan luottaa johonkin satunnaiseen suositukseen m.netissä.

Varsin vakuuttava iskulause tolla sivulla muuten "Simply Blown Away" :D
http://www.behringer.com/B212A/index.cfm?lang=eng

Ja just... Tota lodjua mainostetaan 400W pömpelinä, mutta todellisuudessa se on RMS250W. 400W tulee LF 320W peak + HF 80W peak tehoista. Ei sillä, että noilla wateilla olis suurikaan merkitys, mutta saadaanpa taas lousku näyttämään muka hienommalta.
Tyhymä
pitk
14.08.2007 08:55:12

Eli siis riittää vai ei?

Ihan oikeesti: Säästä sen verran, että saat jonkun oikean välineen. Käytetty pro-laite on parempi, kuin oksallinen uutta skeidaa.

Ihan pikkuinen logiikkamuistutus: Jos kaiutin maksaa 100€ tai 1000€, niin jostain se hintaero todennäköisesti syntyy. Olisko laatu? Ja se jälleenmyyntiarvo?

Pitk.
Kalkutan Konepaja
pitk
14.08.2007 10:21:16 (muokattu 14.08.2007 10:29:53)

Koitas tosta: http://huuto.net/fi/showitem.php3?itemid=58677140

Legendaarista Koltsun JBL:ää. Olettaisin olevan A-20- tyyppistä ratkaisua. VAikka nykyiset äänispedet sylkeekin näiden päälle, on jokatapauksessa parempaa kysyttyyn käyttöön, kuin mikään A tai B. Ja huoltokin toimii, Koltsu budjaa Saukkolassa ja antaa erittäin mielellään neuvoja ja/tai huoltaa tarvittaessa.
Kalkutan Konepaja
Sorgan
14.08.2007 13:29:00
No kysely siis jatkuu.
Tälläinen passiivikaappi tuli vastaan:
http://www.thomann.de/fi/yamaha_ax_12.htm

Kysymys 1: Toimisiko tuo tarkoituksessani + mitä mieltä olette tuosta?
Kysymys 2: Minkälainen vahvistin olisi tuon kanssa hyvä?
Antti1
14.08.2007 15:27:25
Meinaatko sä luetella yksitellen tänne jokaikisen sun budjettiin sopivan laitteen? Mene testaamaan noita johonkin liikkeeseen, niin tiedät mihin ne pystyvät ja mihin ei.

Ikävä tosiasia on, että _mistään_ uudesta ja halvasta laitteesta ei saa suuria äänenpaineita niin, että kestäisivät pitempääkin käyttöä ja voitaisiin vielä puhua jossain määrin hyvästä äänenlaadusta.

Kannattaa tutustua perushommiin oikein tosissaan ennenkuin alat edes miettimään noita vaihtoehtoja. Kovin harvalla on oikeasti niin kova kiire, ettei pystyisi sen aikaa odottamaan järkevää päätöstä. Sitten ehkä julma totuus aukeaa myös sulle paremmin ja ymmärrät edes vähän mitä sä olet hakemassa. Kenties huomaat senkin, että laitteet on parempi ite käydä testailemassa...
OSTAKAA 10U KELLUVA HUIPPURÄKKI EDULLISESTI!
Sorgan
15.08.2007 17:53:19
Vielä yksi juttu, kysyisin Peaveyn laadusta.
Minulle tarjottiin yhdessä liikkeessä Peaveyn settiä edullisesti, joten haluaisin tietää Peaveyn laadusta.
Eli 2x käytetty Peaveyn 150w kaappi
1x Peaveyn mikserivahvistin.
Hinta kaupassa 500e, mutta minulle luvattiin suhteiden kautta 350e. Kannattaako ostaa?
JK
16.08.2007 10:26:53
Osta torilta tuo.

http://muusikoiden.net/tori/nayta.php?id=175687

Ostin jostain vastaavanoloisen TOA-merkkisen "yleisvahvistimen"
4 kanavaa, kaiku ja meteliä riittää.

P.S. Mulla ei ole myyjän kanssa mitään diiliä.
Sorgan
29.08.2007 17:09:56 (muokattu 29.08.2007 17:11:44)
No, nyt vaivaan teitä vielä kerran ja kysyn seuraavaa:
Minulle tuli mahtava mahdollisuus ostaa Alto Elvis 12, 200e:llä.
Kannattaako ostaa? Riittääkö melu? Minkälainen vahvistin olisi hyvä tuon kanssa?

http://www.noretron.fi/index.php?si … 19&group_id=14&prod_id=1655
Antti1
29.08.2007 17:22:06
Kannattaako ostaa?

Jos sille on tarvetta, se täyttää tämän tarpeen ja soundi on riittävä. Jos puhutaan ylipäätään kannattavuudesta, niin ei toi mikään superdiili ole. Ihan hyvä peruspurkki tohon hintaan kuitenkin.

Riittääkö melu?

Riittääkö? Kerroppa sä se, me ei nyt tiedetä mitenkä lujaa pitäisi töräytellä ja miten typerästi ne tulevat asettumaan käytännössä. Tämän sä voit ainoastaan selvittää, mä voin kertoa vain oman mielipiteeni. Mun mielestä tuon pitäisi riittää hyvällä vahvarilla, muuten jotain on vähän päin persiitä jo bändin balanssissa.

Minkälainen vahvistin olisi hyvä tuon kanssa?

Jokin, joka antaa hieman kajarin tehonkestoa enemmän mahdollisimman puhtaasti tehoa. Mielellään niin laadukas, kuin ikinä on varaa ostaa.
"Ei pidä ostaa halpaa jos haluaa kallista." - rosberg
rintapek
30.08.2007 12:41:12

:Minulle tuli mahtava mahdollisuus ostaa Alto Elvis 12, 200e:llä.

StPaulissa listahinta 179,-

Mene tuonne. Espoosta Nummelaan ei ole mahdoton matka.
Siellä voi kuunnella tuota + pariakymmentä muuta aktiivista ja passiivista pömpeliä ja samalla sinulle selviää minkätyyppisestä pömpelistä irtoaa mökää tarpeisiisi tarpeeksi.
One kind of music only - the good kind
‹ edellinen sivu | seuraava sivu ›
1 2
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)