Aihe: Testituloksia prossutehoista
1 2
Timo JM
13.08.2007 21:54:08

Tiesitkö myös, että suoritinvalmistajilla on yleinen käytäntö tehdä vain yhtä suoritinta, jonka kylkeen sitten lätkäistään tarpeen (kysynnän) mukaan eri numero. Ne sitten vain joissain tapauksissa lukitaan kertoimelta, tai nykykäytännön mukaan myydään lukitsemattomina huippumalleina.

Tuon logiikan mukaan niitä huippumalleja ei pystyisi enää kellottamaan jos pienempitehoisen prosessorin saa just ja just hyrräämään tehokkaamman nopeudella.

Kerroinlukitsemattomia on aikojen saatossa ollut paljon.

Niinpä, mutta silti...
...siis mun mielestä. Ja poppia noista -> | Cupido | DIVARi |
musamies
13.08.2007 23:36:30
Kun viimeksi rakensin pöytäkoneen, niin siitä oli mennyt vanhaksi muistit, prosessorin kanta ja kovalevyt. Mitään järkeähän ei ollut enää yrittää edes päivittää tuota, joten koko roska meni uusiksi. Tietysti, tämäkin asia riippuu paljolti siitä mihin konettaan käyttää ja tarvitseeko kaikki uusia vimpaimia.

Meikäläinen on tullut niin laiskaksi näissä tietokonehommissa, että tykkään rakentaa koneen keskusyksikön kerralla uusiksi, ohjelmia ja käyttöjärjestelmää en välttämättä paljoakaan muuttele sen jälkeen kun olen sopivat laittanut koneeseen. Uusia softasynia ehkä otan käyttöön. Vanhasta koneesta olen käyttänyt sellaisia osia, jotka ei vaikuta oleellisesti suorituskykyyn.

Näppis näyttää edelleen olevan vanha perus Key Tronic isolla liittimellä. DVD asemaan ei ole tullut toistaiseksi hommattua, näytönohjaimeen en ole panostanut ollenkaan vaan se on joku ilmaiseksi saatu.

Jotain tehostamisia kuitenkin kun on välillä saanut ilmaiseksi käyttökelpoisia osia.
‹ edellinen sivu | seuraava sivu ›
1 2
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)