Aihe: Ensimmäinen "iso" bassovahvistin
1
ArjalainenKarjalainen
06.06.2007 14:56:43
Eli kiikarissa olisi ensimmäinen isompi bassovahvistin bänditreeneihin, soitamme Trash-metallia (enimmäkseen Mokomaa..). Vahvistimen hintabudjetti olisi n. 300-400 euroa. http://www.thomann.de/fi/behringer_bxl3000a_ultrabass.htm , olen ajatellut ostaa tuon mutta haluaisin tietää onko jollain kokemuksia kyseisestä vahvistimesta, onko se kannattava ostos ja saisinko paremman vahvistimen suunnilleen samalla hinnalla..

Kiitos jo etukäteen!
hehjuum.
hemmo
06.06.2007 15:07:53

bassospedemummo
Wolfie
06.06.2007 15:14:56
Eli kiikarissa olisi ensimmäinen isompi bassovahvistin bänditreeneihin, soitamme Trash-metallia (enimmäkseen Mokomaa..). Vahvistimen hintabudjetti olisi n. 300-400 euroa. http://www.thomann.de/fi/behringer_bxl3000a_ultrabass.htm , olen ajatellut ostaa tuon mutta haluaisin tietää onko jollain kokemuksia kyseisestä vahvistimesta, onko se kannattava ostos ja saisinko paremman vahvistimen suunnilleen samalla hinnalla..

Kiitos jo etukäteen!

Suositteleisin etsiskelemään käytettyjä vehkeitä. Voit löytää kovia koneita huomattavan edullisesti, mikäli vain jaksat seurailla toria tai kierrellä musiikkiliikkeissä. Tuosta linkin vahvarista en osaa sanoa mitään. Laney tekee oman kokemukseni perusteella hyviä bassovermeitä. Menee näköjään aikalailla yli hintahaarukasta, mutta uskoisin tuon olevan kohtalaisen kova vehje: http://soundstore.fi/product_info.p … nufacturers_id/114/products_id/2922

Ja haulla löytää varmaankin tietoa monesta muusta laitteesta ja arvioita niiden toiminnasta/toimimattomuudesta...

soitamme Trash-metallia

Onko bändinne Deep Shit Junkies, tuo Myrkky-lehdestä tutuksi tullut armoitettu TRASH-metal -popppoo? Vai soitatteko sittenkin tHrash-metallia? Tuli vain mieleen pitkästä aikaa...
Mitään allekirjoituksia/sooloja/ajatuksia tarvita...
rhalf
06.06.2007 19:45:10
Kyllä itse suosittelen tuohon hintaluokkaan (max. 400€) Warwickin profet 3.2 nuppia. Hakkaa ainakin tuon Behringerin kokemuksieni mukaan ja on todella laadukas nuppi.

Käytetyt on aina hyvä vaihtoehto jos sattuu passeli kohdalle.
ak69
07.06.2007 14:35:35
Itse ostin muusikoiden torin kautta Warwickin Profet IV:n ja 410 kaapin ja vieläpä sopuisaan hintaa. Itse olen ollut siihen tyytyväinen ja muutkin bändissä ovat osoittaneet tyytyväisyyttä sen tuottamaan mökään.
Tuota uskallan itse suositella. Säätöä on ihan liikaakin ja antaa varmaan potkua metallisempaankin menoon. Vertaile kuitenkin torin hintoja. Vastaavia pyörii siellä joskus useampiakin, mutta ota se, mitä pääset paikan päälle katsomaan. Kova tinkiminen sitten tasaa hintaerot.
ArjalainenKarjalainen
09.06.2007 22:39:49 (muokattu 10.06.2007 10:14:38)
http://muusikoiden.net/dyn/tori/137833.jpg

Tota voisin harkita...Ootko itse hemmo myymässä tota vahvistinta?Meinaan että ostan riparin jälkeen mikä on ohi 1.7, vahvistimen ja tässä olisi varmaan aika hyvä vaihtoehto.
hehjuum.
Leeni
30.07.2007 01:57:39
Warwickin profet 3.2 nuppia ...ja on todella laadukas nuppi.

enpä ota alkuperäiseen viestiin kantaa, MUTTA:
Melkoisen rehvakasta sanoa valmistajan halvinta mallia "todella laadukkaaksi" nupiksi,
mitä se ei työkaluna todellakaan ole.
Herra A
30.07.2007 18:58:16
enpä ota alkuperäiseen viestiin kantaa, MUTTA:
Melkoisen rehvakasta sanoa valmistajan halvinta mallia "todella laadukkaaksi" nupiksi,
mitä se ei työkaluna todellakaan ole.

Silläkö perusteella, että se sattuu olemaan valmistajan halvin malli?
Sangre Sonando De rabia naci
Kefiiri
30.07.2007 20:07:48 (muokattu 30.07.2007 20:10:43)
------------ sähläsin.------------
Seba
31.07.2007 17:51:43

On mullakin EBS:n malliston halvin kaappi, ja uskallan sitäkin sanoa laadukkaaksi :)

Warwikkiin en ota kantaa..
poppamies
01.08.2007 00:03:23

Minullakin eka "iso" bassovahvistin, 900w. Soitin tänään eka reenit sillä. Toimii...
Näkyy omasskuvassa.
G strings are for strippers!
Santukka
01.08.2007 00:44:10
Minullakin eka "iso" bassovahvistin, 900w. Soitin tänään eka reenit sillä. Toimii...
Näkyy omasskuvassa.

Onko tuo päättäri J800, vai?
www.myspace.com/theblueeyedjanes
Teijo K.
01.08.2007 08:03:39

Näkyy omasskuvassa.

Jotenkin en pysty uskomaan, että soundi olisi kuitenkaan yhtä muikea kuin siinä putkipäätteessä, vaikka lukuina kaikki näyttääkin selkeältä.
Neuvostoliittolaisen soitinrakennuksen ylivoimaisuuden ylistyksen kerho #1

How many string bass players does it take to change a light bulb? None; the piano player can do that with his left hand.
poppamies
01.08.2007 09:44:07

Onko tuo päättäri J800, vai?

On se, ja anteeksi muistin väärin, siinä ei ole kuin 800w tehoja mutta riittävästi kuitenkin. Eli Mackien halpis sarjaa "Tapco J800". Hinta vaivaiset 215€. Toimii loistavasti bassolla ja potkua on "riittävästi".
Ja Teijolle. Kyllä siinä putkipäätteessä on muhkea soundi mutta meinasi kuitenkin jäädä bändin jalkoihin joten päädyin tähän ratkaisuun sekä tehon että roudausystävällisyyden takia.
G strings are for strippers!
Blackstone
01.08.2007 16:43:23 (muokattu 01.08.2007 16:44:37)

No ainakin minulla oli tuo Profet III (vanhempi malli tuosta 3.2:sta) ja itkuhan siinä meinas päästä. Hönkä ei yksinkertaisesti riitä, varsinkaan metallin soittoon. Nykyisillä kamoilla potku taas riittää oikein hyvin.. mihin vaan soitantaan ;)
Leeni
13.08.2007 00:20:51

uuuuh. joo

tai sitten sillä et se ei yksinkertaisesti ole todella laadukas, vaan kyykähtää tosikäytössä erittäin helposti.
(tosikäyttö = keikalla, eli töissä, eli ei kannata ostaa huonoja työkaluja)
‹ edellinen sivu | seuraava sivu ›
1
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)