Aihe: Sähkörumpuihin paremmat padit
1 2 3 4 5
LumPus
25.07.2007 12:01:58
Pientä viilausta CY-8 on symbaalipädi ja CY-5 haitsupädi.;)

Nus the pilkku, kummatkin on virallisesti symbaalipädejä.
Tai lehmänkelloja jos siltä tuntuu.
kits ja antx.
Bacchus
25.07.2007 12:03:03
Nus the pilkku, kummatkin on virallisesti symbaalipädejä.
Tai lehmänkelloja jos siltä tuntuu.
kits ja antx.

Juu kyl kyl, mutta pääasiallisesti.
Anti-Matter Manifesto
29
25.07.2007 12:04:20 (muokattu 25.07.2007 12:05:30)
Kyllä noi cy-5:set varmaan symbaaleinakin menee. Tuleehan niiden mukana kiinnitysmahdollisuus sekä haitsuksi, että symbaaliksi. Ainakin toimivat varmasti paremmin kuin nuo alkuperäiset Milleniumin slicet...

edit. jaaha, täällä ehdittiinkin ensin...
aleinone
25.07.2007 13:57:34
Nonnii, nyt lähti Thomannille tilaus:
Virveli, haitsupädi, kaksi symbaalia ja mesh -kalvot tomeille.

Maksaa melkein sen, minkä Milleniumin setti kolme vuotta sitten. Taas saa vaimolle perustella, minkä takia soittimiin pitää laittaa kaikki rahat...;-)
aleinone
04.08.2007 19:27:37
Hei,
Osaakohan kukaan valaista, mitä materiaalia on se Rolandin cone?
Pitänee kehitellä jokin korvaava systeemi, kun Thomannilla ei moisia näy olevan valikoimissaan ja Vantaan Rolandille kun sähköpostia laitoin, niin yhteyshenkilönä mainittu Ari Hujanen palaa lomalta 13.8. Ja kova into olisi päästä vääntämään Milleniumin padeja uuteen uskoon..
29
06.08.2007 10:09:24
Hei,
Osaakohan kukaan valaista, mitä materiaalia on se Rolandin cone?

Käsittääkseni se on jonkinlaista solumuovia. Itse olen käyttänyt (paksuhkosta) telttapatjasta leikattuja coneja. Toimivat tosi herkästi ainakin Bebek-pietsoilla. Kannattanee koittaa jos kiire on päästä tuunaamaan/soittamaan. Kiinnitä siten, että saat helposti vaihdettua Rolandin Cushionit myöhemmin.

Eilen muuten sain tuon Rolandin PD-105 padin ja täytyy sanoa, että kyllä on hyvän tuntuinen peli. Ei nyt ehkä voi sanoa, että hintansa arvoinen (koska on niin pirun suolaisen hintainen), mutta loistava on tatsi. Lisäksi kun on naputellut tuohon 8-tuumaiseen nyt useamman vuoden, niin tuntuu kyllä jopa isolta tuo 10-tuumainen. :)

Ja nyt kyllä uskon myös tuon mesh-kalvojen erilaisuuden. Täytyy ehdottomasti hommata Rolandin kalvot noihin 8-tuumaisiinkin. Koitetaan ensin noilla telttapatjaconeilla ja jos ovat huomattavasti huonommat niin sitten Rolandilta nekin.
aleinone
06.08.2007 10:19:48
Kiitos taas, pitänee tehdä vierailu paikalliseen Erätukkuun, jos sieltä telttapatjan hommaisi.
Minulla oli alunperin tilauksessa Rolandin mesh -kalvot. Reilun viikon jaksoin odotella, että Thomann saisi tilauksen toimitettua, oli niistä Rolandin kalvoista uupelo. Loppui kärsivällisyys ja vaihdoin tilaukseen T-DRUM:in vastaavat.
Tarkistin äsken Thomannilta, niin 8 tuuman Rolandin kalvoja on arvioitu saapuvaksi vasta 30.8.
29
06.08.2007 10:43:52 (muokattu 06.08.2007 10:49:14)
En sitten mene ihan takuuseen tuosta telttapatjan toimivuudesta, koska piezojen herkkyys myös ratkaisee. Meinaatko noilla Milleniumin alkuperäisillä piezoilla operoida vai hommasitko jotkut muut? Itse olen kokeillut niillä, sekä Bebekin piezoilla ja mielestäni jälkimmäiset ovat jonkun verran herkemmät. Milleniumitkin kyllä aivan yhtä toimivat.
Itse huomasin eilen Rolandin padia testaillessa, että jouduin nostamaan herkkyyttä moduulista 6->9 tuon padin kohdalla verrattuna aiempaan. Ainakin omalla "soitto"tyylilläni näin...

Tuossa telttapatjahommassa on myös se hyvä puoli, että voi itse leikkailla sen korkuiset conet kuin tarvitsee. Materiaaliahan patjasta kuluu vain murto-osa, mutta saahan siinä sitten kaupanpäälle toimivan... ...telttapatjan! :)

Loppui kärsivällisyys ja vaihdoin tilaukseen T-DRUM:in vastaavat.

Aijai... Niinkuin edellisessä viestissä kirjoitin kalvoissa todella tuntuu olevan ISO ero. Nuo T-DRUMithan ovat yksikerroskalvoja Rolandit kaksikerroksisia.Eivät siis ole "vastaavat". Tuollaisilla olen itse myös soitellut kun en ole paremmista tiennyt. Nyt tiedän ja vaihtoon menee.
aleinone
06.08.2007 11:49:48
Milleniumin piezoja ajattelin käyttää, näyttivät lähtevän kohtuu helposti irti ja vielä ehjänäkin.

Varmaan ne Rolandin Mesh -kalvot olisivat paremmat, mutta tosiaankin toimitusaika ainakin Thomannilla menee kuukauden päähän. On sitten kesälomakin jo loppunut ja värkkäysaika vähenee kummasti.
Mielenkiinnolla odotan tuota Milleniumin 12 tuumaista virvelipadia, lähinnä millainen tuntuma siinä on.
grind
06.08.2007 12:38:06 (muokattu 06.08.2007 12:38:24)
Telttapatjasta vielä...

Jos siitä tekee kartion ja asentaa sen kalvon keskikohtaan, niin omien testien perusteella lopputuloksena on häiritsevän kova kohta, josta kapula voi ottaa pompun mihin suuntaan vain. Eli siis telttapatja on yleensä hieman liian tiheärakenteinen ja kova materiaali tähän tarkoitukseen.

Kannattaa kokeilla tehdä se kartio vaikka pesusienestä. Joko tiheä autonpesusieni tai sitten "saunasienenä" markkinoitu karkearakenteisempi sieni toimivat hyvin. Eikä tässäkään materiaalin hinta päätä huimaa, 1-2€ kpl maksanevat.
29
06.08.2007 12:39:56
Milleniumin piezoja ajattelin käyttää, näyttivät lähtevän kohtuu helposti irti ja vielä ehjänäkin.

Varmaan ne Rolandin Mesh -kalvot olisivat paremmat, mutta tosiaankin toimitusaika ainakin Thomannilla menee kuukauden päähän. On sitten kesälomakin jo loppunut ja värkkäysaika vähenee kummasti.
Mielenkiinnolla odotan tuota Milleniumin 12 tuumaista virvelipadia, lähinnä millainen tuntuma siinä on.

Niin, kyllähän ne noillakin kalvoilla alkuperäisen systeemin hakkaa 100-0.
Tuo virppapadihän on tuollaisella reunaan kiinnitettävällä triggerillä. Viime viikolla löysin mielenkiintoisen arvion Rolandin triggereistä:
http://www.musicplayers.com/reviews/drums/2007/0407_Roland_RT10.php

On varmaan ihan varteenotettava vaihtoehto jos näyttää, että ei vastaa tuo Milleniumi toiveita. Itseä ainakin houkuttaisi joskus akustisista kasata sähkösetti noilla triggereillä. Helpompaa ainakin olisi, eikä kovin paljon kalliimpaakaan.
joku muu sikko
08.08.2007 22:02:38 (muokattu 08.08.2007 22:03:04)

Eilen muuten sain tuon Rolandin PD-105 padin ja täytyy sanoa, että kyllä on hyvän tuntuinen peli. Ei nyt ehkä voi sanoa, että hintansa arvoinen (koska on niin pirun suolaisen hintainen), mutta loistava on tatsi. Lisäksi kun on naputellut tuohon 8-tuumaiseen nyt useamman vuoden, niin tuntuu kyllä jopa isolta tuo 10-tuumainen. :)

Aijaii.. Olisipa tullut puheeksi aikaisemmin niin olisin myynyt sulle tuollaisen. Olen itse haaveillut sitä 2" isompaa pd-125:stä virveliksi niin kauan kuin td-12 settiä olen soitellut. Olisit vaan suoraan ostanut sen, ei ole kuin 3kymppiä kalliimpikaan T-kaupassa.
Kyllä se kai pitää sieltä lopulta tilata.. 105 joutuu täällä sitten "lattia" tomiksi.
29
09.08.2007 07:33:47 (muokattu 09.08.2007 07:35:30)
Aijaii.. Olisipa tullut puheeksi aikaisemmin niin olisin myynyt sulle tuollaisen. Olen itse haaveillut sitä 2" isompaa pd-125:stä virveliksi niin kauan kuin td-12 settiä olen soitellut. Olisit vaan suoraan ostanut sen, ei ole kuin 3kymppiä kalliimpikaan T-kaupassa.
Kyllä se kai pitää sieltä lopulta tilata.. 105 joutuu täällä sitten "lattia" tomiksi.

Niin, kyllähän mä aika pitkään mietin kumman ottasin. Päädyin kuitenkin tohon pienempään kun tilaa ei ole ihan liikaa tällä hetkellä ja tomit on 8" padeja niin näyttäis toi 12" vielä typerämmältä kuin nyt. :)
Pirun raskas muuten tuo padi. Melkein joutuis virvelitelineen laitaa, mutta tilan puute taas...
Jospa se pysyis tossa räkissäkin kun ruuvaa clampin hampaat irvessä... :)

ps. Jos muuten olet luopumassa joskus tosta moduulista, niin kiinnostusta vois löytyä...
aleinone
13.08.2007 13:24:57 (muokattu 13.08.2007 13:43:36)
Tere,
Tulipa vastaus Suomen Rolandilta, kyselyyni niistä coneista:
"Irto-osien myynti tapahtuu huoltomme kautta.
Huollon irto-osat on tarkoitettu ainoastaan varaosiksi, joten niitä ei esim. rakentelua varten erikseen ole mahdollista myydä."

Onkohan Roland muuttanut suhtautumistaan varaosamyyntiin, joten lieneekö sama syy, minkä takia Thomanniltakaan ei näitä enää saa?

Onkohan kukaan kokeillut, kuinka toimisi telttapatjasta tehty sylinterinmuotoinen kampe, jossa kalvoon koskettava pää olisi puolipallomaiseksi pyöristetty?
Peicco
13.08.2007 14:26:51
Tere,
Tulipa vastaus Suomen Rolandilta, kyselyyni niistä coneista:
"Irto-osien myynti tapahtuu huoltomme kautta.
Huollon irto-osat on tarkoitettu ainoastaan varaosiksi, joten niitä ei esim. rakentelua varten erikseen ole mahdollista myydä."

Onkohan Roland muuttanut suhtautumistaan varaosamyyntiin, joten lieneekö sama syy, minkä takia Thomanniltakaan ei näitä enää saa?

Onkohan kukaan kokeillut, kuinka toimisi telttapatjasta tehty sylinterinmuotoinen kampe, jossa kalvoon koskettava pää olisi puolipallomaiseksi pyöristetty?

No sen verran pitäisi olla pelisilmää, että ei huutele mistään rakentelusta.
Mä olen aina ostanut Rolandin tekniikkaa "varaosiksi".
Älkää nyt saakeli munatko tätä tavaroiden hankintakanavaa.
Mikään ongelma ei ole niin monimutkainen etteikö sitä voisi juosta karkuun.
grind
13.08.2007 15:02:52

Katoppa pari viestiä ylöspäin tuo mun vastaus. Liian kova materiaali tuo telttapatja, ainakin kalvon keskelle sijoitettavaksi.
grind
13.08.2007 17:15:57 (muokattu 13.08.2007 17:16:31)
En tiedä kuinka ison olet tuosta conen kärjestä tehnyt, mutta omista kokemuksistani voin sanoa, että ainakin noihin 8-tuumaisiin padeihin voi laittaa niin terävän kärjen kuin saksilla saa telttapatjasta leikattua. Hyvin triggaa koko kalvon alueelta ja ei nyt ihan kauheaa kapulan pomppimista ole havaittavissa. Siis jos conen kärki on noin 1-4 neliömillimetriä. Tokihan tuohon vaikuttaa myös kalvojen kireys. Itse pidän suhteellisen kireällä, joten tuo "kova kohta" ei niin paljon vaikuta.

Myönnetään, 8" saattaa mennä. Itse en noin pienten rumpujen kanssa ole askarrellut. 14" virvelissä tuli tämä vastaan.
aleinone
14.08.2007 18:01:38
Hei,

Tänään tuli Thomannilta tavaraa. Rolandin symbaaleista ja TDRUM:in mesh -kalvoista ei sen enempää, mutta ajattelin ensivaikutelman laittaa Milleniumin 12 tuuman virvelipadista, jos vaikka jotakuta kiinnostaa.

MILLENIUM PD-1012 12" MESH HEAD PAD

Runko näyttää olevan vaneria, jonka päälle on liimattu musta muovikalvo.
Kohtuullisen siisti, lukuunottamatta triggerimodulin kiinnitystä, jossa yksi kiinnitysruuvi on kiristetty liian tiukkaan, joten sen kohdalla on rungon pinta vähän kärsinyt. Metalliosat kromattu. Kalvon kehyksen päällä on kumi.

Kalvona on TDRUM:in mesh -kalvo. Triggeri on laidassa, ilmeisesti samassa triggerimodulissa on sekä kalvon, että kehyksen triggeröinti. Liitäntä kolminapainen XLR. Piuha mukana, jossa toisessa päässä XLR ja toisessa 6,3 mm stereoplugi.

Kamppeen kuvauksessa on: "adjustable Pad Holder System for mounting on all L-Holders"
Ei vaan sovi Milleniumin kiinnikkeisiin, ainakaan ilman kulmahiomakonetta ;-)

Herkkyys tuntuu olevan pienempi kuin Milleniumin alkuperäisillä padeilla, kun pikaisesti kokeilin.

Tässä ensimmäisiä huomioita. Lisää tulee, jahka saan asennettua virvelin kunnolla paikalleen ja kolvattua välijohdon uusiksi. Alesis DM5 -moduli kun ei ymmärrä stereosisääntuloja, joten välijohdoksi pitää tehdä sellainen, jossa padin puolella on XLR ja toisessa päässä kaksi 6,3 mm monoplugia.
aleinone
15.08.2007 18:53:52
Noniin,
Milleniumin virveli on paikallaan, piuha valmis, Alesis konffattu.
Yllättävän hyvin pelaa. Tuntuma aikaisempaan verrattuna ihan toista luokkaa. Kanttilyönnitkin toimii.

Vaan Rolandin symbaalien kanssa tuli ongelma:
Manuaalin mukaan ovat tuplatriggeröityjä, eli pinnalle ja reunalle on omat triggerit.
Ja mukana tuli stereopiuha, joten pitänee paikkansa.

Kaivelin laatikoita ja löysin piuhan, jossa on toisessa päässä 6,3 mm stereoplugi ja toisessa päässä kaksi 6,3 mm monoplugia.
Stereoplugi kiinni symbaaliin, monoplugit Alesikseen ja testaamaan. Vaan ei lähde signaalia kuin pintaan lyödessä. Reunasta ei signaalia lähde.
Taas jos laitan pihan, jossa on molemmissa päissä 6,3 mm monoplugi, niin ääntä lähtee sekä reunaan, että pintaan iskettäessä, mutta tietenkään näin ei saa modulista eri ääniä irti.

Pitääkö välijohtoon tehdä jokin viisaampi viritys, jotta homman saa pelaamaan oikein?
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)