Reddie 13.08.2007 01:27:43 (muokattu 13.08.2007 01:30:25) | |
---|
Nyt tarttis nopeeta tuomiota AKG:n C1000:sen ja Roden NT5:sen välillä. Olis tarkotus hankkia jompaa kumpaa pari, mutta en osaa päättää. Käyttötarkoitus olisi "kaikki" mihin konkkapuikkoja nyt voi käyttää, yksin tai stereona, studiossa ja livenä. PS: Jos yleisö päätyy Röödeen, niin mut voi viel mahdollisesti sit ylipuhua ostamaan parin NT3:sia jos vaan osaa perustella. :) |
aimotuska 13.08.2007 09:22:40 | |
---|
Nyt tarttis nopeeta tuomiota AKG:n C1000:sen ja Roden NT5:sen välillä. Olis tarkotus hankkia jompaa kumpaa pari, mutta en osaa päättää. Käyttötarkoitus olisi "kaikki" mihin konkkapuikkoja nyt voi käyttää, yksin tai stereona, studiossa ja livenä. Jos meinaat ottaa peltejä tolla valitsemallasi mikillä, niin tonninen on semmoseen hommaan sieltä huonoimmasta päästä. Pelkkää ylämiddle-honotusta, eikä heleydestä tietoakaan. Se sopii pelkästään puheeseen, jos puheen ei tartte kuulostaa luonnolliselta. ;) Tämon sitten mun mielipide. Tyhymä |
pwc 13.08.2007 09:26:29 | |
---|
En ole tuota Rodea koskaan käyttänyt, mutta C1000:a liikaakin, ja sillä ei tunnu saavan helposti mitään hyvää aikaan. Ota Rode. |
PwrChordAccent 13.08.2007 10:02:38 | |
---|
Samat fiilikset kuin muillakin. C 1000 ei oikein sovi mihinkään ;) Itsellä sekä NT3:t että NT5:T stereopareina, lähinnä sun kannattaa miettiä pääasiallista käyttötarkoitusta, NT5 on hertta ja NT3 superhertta. Eli overeina NT3 saattaa tarjota hieman kapeata kuviota...makuasioita sano koira kun pallejaan nuoli... Ei se haittaa, setä korjaa... |
kivi 13.08.2007 11:26:20 | |
---|
Samat fiilikset kuin muillakin. C 1000 ei oikein sovi mihinkään ;) En nyt sanois noin, C1000 on oikeasti varsin monessa hyvä. Se oli aikoinaan halvin käyttökelpoinen konkka mitä kaupasta sai (siihen aikaan ei ollut halpismikkejä), ja aika moneen sitä oppi soveltamaan. Suosittelen NT3:sta kumminkin. C1000 on overina omanlaisensa, ja sillä saa tiettyä rähinää paremmin kuin millään Röden mallilla, aivan kuten 57 on joskus parempi kuin U87 :-) NT3 on sen verran lämpimämpi kuin NT5, että ennemmin se, jos muutakin kuin overhead-osastoa hakee. Hintakin on käytännössä ihan sama, ainakin jos hiukan tinkii. |
M.J.K 13.08.2007 11:31:47 | |
---|
Olen samaa mieltä Kiven kanssa. Tuo C1000 on ihan kelpotavaraa livenä mutta vaativampaan käyttöön NT3 soveltuu paremmin. |
Reddie 13.08.2007 13:38:26 | |
---|
Ookoo eli Rodeen pitäs varmaan sit kallistua.. Mut onko se sit se NT3:nen? Ku tota NT5:sta saa kuitenkin sovitettuna parina, ja toi NT3 on tosiaan superhertta.. Mietin vaan et kuin paljon toi sit haittaa jotain kuoromikitystä, overikäyttöä, tms.. |
Antti1 13.08.2007 13:57:26 | |
---|
Ei mulla ole ainakaan tähän mennessä vielä suuntakuvio tullut ongelmaksi overikäytössä. Suurempi ongelma on se, ettei mun etusista, mikseristä yms. kamasta saa gainia tarpeeksi pienelle (ei oo padeja, enkä oo jostain syystä rakentanut). Aina mennään sellanen kylmä hiki niskassa noiden kanssa... OSTAKAA 10U KELLUVA HUIPPURÄKKI EDULLISESTI! |
Mystisesti hintahtavat romantikot #3 studiotyöskentelyssä on tärkeää että pohjat on hyvät ja pysytään aika tauluissa. -MJP |
kivi 14.08.2007 02:06:51 (muokattu 14.08.2007 02:08:32) | |
---|
Ookoo eli Rodeen pitäs varmaan sit kallistua.. Mut onko se sit se NT3:nen? Ku tota NT5:sta saa kuitenkin sovitettuna parina, ja toi NT3 on tosiaan superhertta.. Mietin vaan et kuin paljon toi sit haittaa jotain kuoromikitystä, overikäyttöä, tms.. Pienikapselisten konkkien kohdalla sovitettu pari on vähän niin ja näin, merkitseekö se mitään. ne kun on kuitenkin robottityötä isolta osin. Isokapselisten kohdalla taas sovittaminen on olennainen juttu. iso kapseli tehdään aina käsityönä, ja erot voivat olla huimaavia. Niin isokapselinen ei NT3 kuitenkaan ole, vaikka siinä on poikkeuksellisen iso kapseli pikkukonkaksi. Siitä lämmin soundi. |
PwrChordAccent 14.08.2007 09:05:11 | |
---|
Niin isokapselinen ei NT3 kuitenkaan ole, vaikka siinä on poikkeuksellisen iso kapseli pikkukonkaksi. Siitä lämmin soundi. Heh, mun eka NT3 joskus vuosituhannen vaihteessa myytiin mulle "isokalvoisena live- solistimikrofonina" :-D Noh, voihan siihenkin toki laulaa, ei siinä mitään... Ei se haittaa, setä korjaa... |
eetuss 14.08.2007 15:20:14 | |
---|
Mulla on pelkästään hyviä kokemuksia NT5:sta livenä overeissa ja akustisissa. Oon käyttänyt myös puhujapöntössä ja toimii ihan penteleen hyvin. Pikkasen kompuraa niin saarnamies saa vähän eläytykin ja tasot pysyy suht kohillaan! There's no stupid questions only stupid people |
Reddie 14.08.2007 16:07:38 | |
---|
Ei mulla ole ainakaan tähän mennessä vielä suuntakuvio tullut ongelmaksi overikäytössä. Entä sit kuorot, jousisektiot, tms. ? |
eetuss 15.08.2007 10:04:55 (muokattu 15.08.2007 10:05:25) | |
---|
Entä sit kuorot, jousisektiot, tms. ? Olen suht kokematon äänittäjä, mutta yhden kerran olen käyttänyt mieskuoroa nuilla. Mulla oli NT5-pari XY:nä keskellä ja NT1:set reunoilla. Ykköset toi mukavasti alapäätä sieltä bassopuolelta. Itse olin todella tyytyväinen lopputulokseen. There's no stupid questions only stupid people |