CaptainC 13.08.2007 12:15:11 | |
---|
Yle Extra järjestää Demoklubi-nimisen skaban. Ote säännöistä: "Lähettämällä musiikkivideon tai muuta aineistoa YLElle vakuutan, että minulla on kaikki oikeudet sisältöön; on se sitten tekstiä, kuvaa, musiikkia tai videota. Kunnioitan toisten oikeuksia ts. m uut henkilöt ovat luovuttaneet minulle kaikki tekijän- ja muut oikeutensa, sekä oikeudet luovuttaa ne edelleen YLElle." Eikös tää nyt oo ihan huuhaa-tekstiä? Tarkoittavatko tuota muka sanatarkasti.. koko satsi: http://extra.yle.fi/ohjelmat/demoklubi?program=35641 |
kivi 13.08.2007 12:31:43 (muokattu 13.08.2007 12:33:56) | |
---|
Yle Extra järjestää Demoklubi-nimisen skaban. Ote säännöistä: "Lähettämällä musiikkivideon tai muuta aineistoa YLElle vakuutan, että minulla on kaikki oikeudet sisältöön; on se sitten tekstiä, kuvaa, musiikkia tai videota. Kunnioitan toisten oikeuksia ts. m uut henkilöt ovat luovuttaneet minulle kaikki tekijän- ja muut oikeutensa, sekä oikeudet luovuttaa ne edelleen YLElle." Eikös tää nyt oo ihan huuhaa-tekstiä? Tarkoittavatko tuota muka sanatarkasti.. koko satsi: http://extra.yle.fi/ohjelmat/demoklubi?program=35641 Tuo tarkoittaa sitä, että toisten tekemää materiaalia ei saa lähettää ilman lupaa. Vakuutat tuossa, että sinulla on isyys- ja luovuttamaton tekijänoikeus materiaaliin, etkä ole luovuttanut tämän oikeuden valvontaa eteenpäin (esim kustannussoppari), vaan että sinulla on edelleen oikeus solmia sopimus materiaalin käytöstä. Tuo myös rajaa coverit ulkopuolelle, kuten oikein onkin. |
Joo, niin mä arvelen. Mutta mitäs tuollanen höpötys tekijänoikeuksien luovuttamisesta YLElle? Ai niin, ja tarkoittaakos toi sitten sitä että Teoston jäsenet ei voi osallistua? |
kivi 13.08.2007 12:36:00 | |
---|
Joo, niin mä arvelen. Mutta mitäs tuollanen höpötys tekijänoikeuksien luovuttamisesta YLElle? Tarkensin muuten edellistä vastausta. No se tarkoittaa taas kerran sitä, että YLE ei aio maksaa mitään, vaan tahtoo käyttöoikeuden vastikkeetta. Ei siksi, etteikä heillä olisi hyvinkin varaa maksaa, vaan siksi että se on talossa nykyään tapana. |
kivi 13.08.2007 12:36:43 (muokattu 13.08.2007 12:41:00) | |
---|
ja tarkoittaakos toi sitten sitä että Teoston jäsenet ei voi osallistua? Jos sä todella olet Teoston j ä s e n niin sä tiedät kyllä vastauksen. Mutta sanotaan se nyt kuitenkin: isojen asiakastahojen kanssa Teostolla on erilliset sopparit. Yle on tällainen asiakastaho. Ei Teosto koskaan estä sua tekemästä mitään mitä sä tahdot. Ei se ole mikään sun vahtisi, se on taho jonka sä olet itse palkannut puolustamaan oikeuksiasi, ja se yrittää tehdä sitä mihin sä olet sen palkannut. Äh. Joskus todella turhauttaa selittää. Ei kellään olisi paksumpaa rautalankaa. |
CaptainC 13.08.2007 12:38:16 (muokattu 13.08.2007 12:40:20) | |
---|
No niin, päästiin taas saivartelemaan. Teoston asiakkaana vain aavistelen vastausta...Eli ei käy? Niin ja toi sanamuoto tekijänoikeuksien luovuttamisesta on sitten varmaankin ihan selkeä virhe vain. |
kivi 13.08.2007 12:42:13 (muokattu 13.08.2007 12:43:50) | |
---|
No niin, päästiin taas saivartelemaan. Teoston asiakkaana vain aavistelen vastausta...Eli ei käy? Niin ja toi sanamuoto tekijänoikeuksien luovuttamisesta on sitten varmaankin ihan selkeä virhe vain. Miten niin? Ei ole kunniaksi leikkiä tyhmää. Eikä se sitä paitsi ollut saivartelua, Teoston jäsenyys on iso juttu, esimerkiksi mä en varmaankaan pääsisi Teoston jäseneksi. Aikuisten maailmassa se ei edes riitä puolusteluksi, ettei tiedä tai ettei ymmmärrä selvää tekstiä. |
CaptainC 13.08.2007 12:46:40 (muokattu 13.08.2007 12:48:56) | |
---|
En ymmärrä nyt kritiikkiäsi - ei älynlahjat riittäneet näköjään siihenkään. Kysyn kyllä ihan vilpittömästi, jos sitä tarkoitit :( Mulla oli siis kaksi eri pointtia: a) onko Ylen sopimustekstiin tullut lapsus? Jos Yle haluaa siis mielestäsi vain käyttöikeuden teokseen - ei tekijänoikeuksia b) saako teoston asiakas osallistua kisaan, hänellähän ei ole oikeuksia luovuttaa teostensa käyttöoikeutta omin päin PS ahaa, nyt huomasin että olit päivittänyt tuota edellistä kirjoitustasi. Tarkoittaako tää erillissoppari Ylen ja Teoston välillä sitä, että osallistuminen tällaiseen kisaan on mahdollista? |
kivi 13.08.2007 12:47:33 | |
---|
Anteeksi. Väsymys pääsi yllättämään. En mä tahallani rähise, oon vain aika poikki. Sori. |
kivi 13.08.2007 12:50:03 (muokattu 13.08.2007 12:50:24) | |
---|
En ymmärrä nyt kritiikkiäsi - ei älynlahjat riittäneet näköjään siihenkään. Kysyn kyllä ihan vilpittömästi, jos sitä tarkoitit :( Mulla oli siis kaksi eri pointtia: a) onko Ylen sopimustekstiin tullut lapsus? Jos Yle haluaa siis mielestäsi vain käyttöikeuden teokseen - ei tekijänoikeuksia b) saako teoston asiakas osallistua kisaan, hänellähän ei ole oikeuksia luovuttaa teostensa käyttöoikeutta omin päin a) Ylellä ei ole kiinnostusta jäädä kiinni varastetun tavaran ostamisesta. Siksi tekijänoikeus pitää varmistaa. b) Teoston asiakkaalla on täysi vapaus luovuttaa teoksen käyttöoikeus kenelle tahansa. Hinnat menevät standardin mukaan ellei niitä sovita erikseen Teoston tieten. Tässä tapauksessa varmaan sovitaan, että raha ei liiku. |
CaptainC 13.08.2007 12:50:05 | |
---|
Non taken! |
kivi 13.08.2007 12:53:02 | |
---|
Non taken! Hyvä. Anteeksi vielä kerran. Koetan huilata hetken. Koko yö meni töissä, ja samoilla silmillä mennään kuin eilenaamullakin. |
Klezberg 13.08.2007 18:34:04 (muokattu 13.08.2007 18:36:39) | |
---|
a) onko Ylen sopimustekstiin tullut lapsus? Jos Yle haluaa siis mielestäsi vain käyttöikeuden teokseen - ei tekijänoikeuksia Tuossa lainatussa osuudessa ei sanota, että osallistuja luovuttaa oikeuksia, vaan että osallistuja vakuuttaa että hänellä on valtuudet ne luovuttaa. Vai viittaatko johonkin lainaamattomaan kohtaan? EDIT: Eipä siellä myöhemminkään puhuta tekijänoikeuksien siirrosta, vain käyttöoikeudesta korvauksetta. lumbaj lumbaj lumbalaj, ajde ajde ajde! |
CaptainC 14.08.2007 11:47:58 | |
---|
Joo, oikeassa olet. Hämää vain, että mitäs sellaista kyselemään...Pitäiskö teoriassa mulla nyt olla kisabiiisin toiselta sanoittajalta jokin valtakirja siitä, että saan luovuttaa hänenkin tekijänoikeutensa... Mielestäni aika ylimalkainen sopimusteksti, mutta ei siitä sen enempää. Mahdan kuitenkin osallistua kekkereihin. |