oiva tumpeloinen 05.08.2007 11:57:51 | |
---|
Sitä vaan, että en tiedä mitään noista elektroniikkahommista. Kai sä osaat saksilla/sivuleikkureilla piuhat poikkaista? Jos ei siis sitä kolvia ole. |
Zalakka 05.08.2007 12:04:22 (muokattu 05.08.2007 12:08:00) | |
---|
Kai sä osaat saksilla/sivuleikkureilla piuhat poikkaista? Jos ei siis sitä kolvia ole. Jos sattuukin silleen, että katkaisee väärän johdon jostain. Mistähän tietäisi, että mikä pitää katkaista ja mikä ei? Anteeksi vain, kun olen tyhmä. |
oiva tumpeloinen 05.08.2007 12:07:42 | |
---|
Jos sattuukin silleen, että katkaisee väärän johdon jostain. Mistähän tietäisi, että mikä pitää katkaista ja mikä ei? Kun sä vedät sitä mikkiä pois sieltä kolostaan, näet, mikä/mitkä piuhat kiristyy elektroniikkapoterossa. Usein kaulamikin piuhalle on vielä oma routtauksensa, joten sen etsiminen on simppeli juttu. |
Zalakka 05.08.2007 12:10:22 (muokattu 05.08.2007 12:21:06) | |
---|
Kun sä vedät sitä mikkiä pois sieltä kolostaan, näet, mikä/mitkä piuhat kiristyy elektroniikkapoterossa. Usein kaulamikin piuhalle on vielä oma routtauksensa, joten sen etsiminen on simppeli juttu. Luulen, että ymmärrän nyt tämän koko jutun. Kiitos avusta. Mikkivalitsimen voi siis vain jättää siihen kitaraan kiinni, vaikka on ainoastaan tallamikki? Ja sitten vielä, että niistä katkaistavista johdoista, niin siitä johdosta saa varmaan jäädä osa sinne kitaran sisälle? (Anteeksi vain, jos sanon jotain vääriä termejä tms., toivottavasti ymmärrätte) |
oiva tumpeloinen 05.08.2007 13:09:52 | |
---|
Luulen, että ymmärrän nyt tämän koko jutun. Kiitos avusta. Mikkivalitsimen voi siis vain jättää siihen kitaraan kiinni, vaikka on ainoastaan tallamikki? Ja sitten vielä, että niistä katkaistavista johdoista, niin siitä johdosta saa varmaan jäädä osa sinne kitaran sisälle? (Anteeksi vain, jos sanon jotain vääriä termejä tms., toivottavasti ymmärrätte) Kytkin voi jäädä kitaraan ja niin voi piuhanpätkätkin. KAnnattaa tosin katkaista ne mahdollisimman läheltä juotosta, että riittää piuha vielä uudelleen kiinnittämiseen, jos mieli muuttuu. |
Zalakka 05.08.2007 15:52:26 (muokattu 05.08.2007 16:48:06) | |
---|
Kytkin voi jäädä kitaraan ja niin voi piuhanpätkätkin. KAnnattaa tosin katkaista ne mahdollisimman läheltä juotosta, että riittää piuha vielä uudelleen kiinnittämiseen, jos mieli muuttuu. En ehtinyt lukea tätä ohjetta, mutta tein sen homman (irrotin kaulamikin) nyt aika äsken. Aion vielä käydä eräällä kitarasäätäjällä tms. tarkastuttamassa sen, että onhan siinä kitarassa asiat 100% oikein ja turvallisesti. Kiitos vaan ohjeista. Lisäys: ajattelin, että jos se kitarasäätäjä sitten ottaisi siitä kitarasta pois ne ylimääräiset säätimet, eli mikkivalitsin ja "Master Tone" -juttu tms. (en tarvitse niitäkään, kun 1. On enää vain tallamikki 2. Master Tone on AINA täysillä), niin että siinä olisi vain se "Master Volume" -säädin. Jos siinä olisi ainoastaan se Master Volume -säädin ja täysillä, niin luullakseni silloin se saundi on samanlainen, kuin Master Tonekin olisi samalla täysillä. Toivottavasti joku vastaa, että onkohan sellainen edes mahdollista ja jos se on mahdollista, niin entä sitten ne mahdolliset aukot, jotka taitaa niistä sitten jäädä, kun ne ylimääräiset säätimet poistaa, joita en tarvitse, että eihän ne haittaa mitään, jos on aukkoja (uskonpa, että minua ei ainakaan haittaisi (siis ulkonäöllisesti))? Uskon, että niiden mikkivalitsimen ja Master Tone -säätimen poistaminen on jo liian hankalaa minulle. Saattaa olla sekavaa tekstiä ja anteeksi jos sanon jotain vääriä termejä tms. |
oiva tumpeloinen 05.08.2007 17:47:50 | |
---|
Kyllä ne potikat ja switchin saa pois helposti. Soundi kyllä saattaa kirkastua pikkaisen, kun tonen ottaa pois. Se ottaa omansa se potikka kuitenkin, vaikka se olisikin täysin auki. Pysyykö sulla kolvi kädessä ollenkaan? |
Zalakka 05.08.2007 18:32:34 | |
---|
Kyllä ne potikat ja switchin saa pois helposti. Soundi kyllä saattaa kirkastua pikkaisen, kun tonen ottaa pois. Se ottaa omansa se potikka kuitenkin, vaikka se olisikin täysin auki. Pysyykö sulla kolvi kädessä ollenkaan? Luulen hieman, että se saundi ei sitten ainakaan pahene, jos ne ylimääräiset säätimet poistattaa (saatan kyllä olla väärässäkin). Uskonpa, että minun ei kannata alkaa kolvaamaan tai säätämään enempää ja silleen, kun tulee vain tunarointia aikaan. Siinä Jackson JS30RR -kitarassa on enää vain mikkinä DiMarzio Evolution tallassa. |
Juzpe 07.08.2007 02:46:44 | |
---|
"Kiljua sai silti, kunhan muisti olla kaatamatta kaveria." - IS 11.7.2007 Harry Potter - maniasta |
black-dog 10.08.2007 14:26:57 | |
---|
morjentes. mulla on jäänyt häirittemään dimarzion "soapbarit" jotka näyttää ihan humppareilta ELI onko siinä dummy coil vai ihan normi humpparin tavoin toimiva, ja voiko tämmöset vetasta suoraan normi humppareitten tilalle, eli minkä kokoset ovat Watch my back sano kyttyräselkä |
duc 10.08.2007 14:41:34 (muokattu 10.08.2007 15:00:02) | |
---|
|
Ukko 11.08.2007 15:17:40 | |
---|
|
Watch my back sano kyttyräselkä |
duc 12.08.2007 18:33:27 | |
---|
tuo minihumppari Jeps, silloin se on kaikesta päätellen vaan normaali minihummpari. Soundin pitäisi olla normaalikokoisen humpparin ja yksikelaisen kokoisen humpparin välissä, eli normaalihumpparia kirkkaampi. |
black-dog 12.08.2007 20:49:54 | |
---|
sanokaapas, oiskos ihan hullua laittaa tommoset minihumpparit normi humppareiden tilalle? pitäis laajentaa mikkien syvennystä mutta muuta estettä en löytänyt Watch my back sano kyttyräselkä |
Juzpe 13.08.2007 00:29:44 (muokattu 13.08.2007 00:37:06) | |
---|
sanokaapas, oiskos ihan hullua laittaa tommoset minihumpparit normi humppareiden tilalle? pitäis laajentaa mikkien syvennystä mutta muuta estettä en löytänyt Uskoisin, että soundillisesti tarkoitukseen sopivia "isoja" humppareitakin löytyy, mutta mikäs siinä muuten. Itse olen "minareihin" ollut okeen tyytyväinen. Laajentavat mukavasti Les Paulin soundipalettia kevyempään ja kirkkaampaan suuntaan. E: selkeytin Kitaristi = Suuhun asetettava krusifiksi |
black-dog 13.08.2007 10:21:14 (muokattu 13.08.2007 10:24:17) | |
---|
Uskoisin, että soundillisesti tarkoitukseen sopivia "isoja" humppareitakin löytyy, mutta mikäs siinä muuten. Itse olen "minareihin" ollut okeen tyytyväinen. Laajentavat mukavasti Les Paulin soundipalettia kevyempään ja kirkkaampaan suuntaan. E: selkeytin joo se ulkonäkö tässä oli eniten mielessä:D:D mutta nyt ois aihetta hei ostin kitarakamaa - osioon, kun tilasin jo tavalliset humpparit, tallaan tulee dimarzio air norton ja kaulamikiks humbucker from hell Watch my back sano kyttyräselkä |
Traditional 13.08.2007 18:55:27 | |
---|
E-vireisen Hevi-rg: kaulaan(terävä Tilusaundi) Breed Evo Air Norton Paf pro? Tallaan(Tumma Ja Läski saundi Demppeihin Jne..) Tone zone Breed Evo Paf pro? Jumaleishön. Hyvä huomio. -saastara Hei. Olen allekirjoitusvirus. Sinulle tulee vastustamaton halu kopioida tämä rivi allekirjoituksesi jatkeeksi. |
oiva tumpeloinen 13.08.2007 19:01:34 | |
---|
E-vireisen Hevi-rg: kaulaan(terävä Tilusaundi) Breed Evo Air Norton Paf pro? Tallaan(Tumma Ja Läski saundi Demppeihin Jne..) Tone zone Breed Evo Paf pro? Eiks noi sun kuvaukset ole hiiwiin vähän just päinvastaista, kuin mitä yleensä kaivataan? =) Okej okej.... Tallaan mä laittaisin noilla kuvauksilla ja valikoimilla Tone Zonen. Breediä en tosin ole kokeillut, joten sinänsä.... Kaulavaihtoehdoista en ole kokeillut kuin Evoa ja Paf Prota, molemmat toimivat RG:ssä kivasti, mutta henkilökohtaisesti tällä hetkellä laittaisin siihen Paf Pro:n. Paf Joe toimii myös yllättävän kivasti. Se ei tosin ole listassa. |
Traditional 15.08.2007 18:41:28 | |
---|
Eiks noi sun kuvaukset ole hiiwiin vähän just päinvastaista, kuin mitä yleensä kaivataan? =) Okej okej.... Naijjaa, Siis terävää tallaan jos rässiä soitellaan? =) Jumaleishön. Hyvä huomio. -saastara Hei. Olen allekirjoitusvirus. Sinulle tulee vastustamaton halu kopioida tämä rivi allekirjoituksesi jatkeeksi. |