Aihe: Mielenkiintoista Electroa
1 2 3
p3ssi
22.01.2006 21:19:38 (muokattu 22.01.2006 21:21:08)

kaikkien on pakko tutustua The Legendary Pink Dotsiin!!! ei varsinaisesti elekronista, mutta varsin kosketinvetoista silti suurimmaksi osaksi. maailman paras bändi.

www.legendarypinkdots.org
www.myspace.com/thelegendarypinkdots
i mean MTV and all those things, they're so anal. -nivek ogre
Koiruoho
03.02.2006 18:47:43
In Strict Confidence
Tämä on ajankohtainen nyt kun on keikalla Tampereella 24.2. www.groundzero.fi/groundzero

Elektronista, melodista , industrial ja gothic vaikutteista, ei liian rankkaa tai synkkää. Hienoja biisejä.

Biisejä kuunneltavana:
www.myspace.com/InStrictConfidence
Kotisivut:
www.instrictconfidence.com
Diablero
19.02.2006 09:59:19
Jos oikein syvälle haluaa painua niin Coil voisi ehkä kolahtaa? Aloitukseen paras levy ehdottomasti Horse Rotorvator
Omat ruumiintoimintoni hämmästyttävät minua VIELÄKIN joka päivä
teroyk
24.02.2006 00:56:06 (muokattu 24.02.2006 01:09:17)
spacesynth? :D :D

Minussa huvittaa se, että joskus 80-luvun lopulla pidin kädessäni useampaa edellä mainittujen artistien "spacesynth" albumeja, joiden kansissa oli jotain avaruusaiheisia juttuja ja mä sanoin kaverille jotain, että nää on näitä spacesynth juttuja...miettinyt että onko se sana jo kiertänyt yleiseen käyttöön :)

Laserdancea ja Kotoa löytyy Italo-Disco kokoelmilta, vaikka niillä ei ole mitään tekemistä Italian kanssa :)

Itse olen hieman jälkeenpäin harmitellut, kun tuli myytyä alkuperäinen Laserdance:Around the planet kasetti(!!!) harvinaisuuden pilkkahinnalla. Ja hieman rauhallisemman Laserdance: Ambiente:n.
teroyk
24.02.2006 01:08:31
Empä ole paljon kuunnellut elektronista musiikkia, mutta kiinnostaisi. Melodista, jännää, mut ei mitään trancea tai radiopoppia. Depeche moden suuntasta.
Osaako joku suositella?

Aika mielenkiintoisia yhtymäkohtia löysin Depeche Moden "Songs of faith and devotion"-albumin ja Paradise Lostin "Host"-albumin välillä.

Kerran soitin Information Society:Think -biisin ja joku kysyi, että onx tää uutta DM:ää...itse en kyllä hoksannut niin hirveen samanlaiseksi.
akiha
22.06.2006 21:59:47
Polygon life. Lonely Lifelines on pirun kova pläjäys, ja melkein harmittaa ettei itse ole biisin takana... Tämä saattais olla ehkä Depeche moden alkuaikojen tyylistä, mutta parempaa mihin Dm pystyi ekoilla levyillä. lötyy mikseri.netistä, siis vedetään kotiin päin ja mainostetaan kotimaista... No laitetaan vielä tasapuolisuuden nimissä ulkomaistakin. Ja tietysti tässä yhteydessä Fad cadget täytyy mainita. Bändissähän vaikuttaa itse Daniel Miller - Heepo joka pyörittää indie-yhtiötä jolla Dm:kin on.
Ja vielä Saksalainen Clan Of Xymox - ainakin kokoelma kannattaa tältäkin bändiltä hankkia...
ma ana
18.07.2006 21:58:00 (muokattu 18.07.2006 22:01:16)

Mä oon diggaillu electroa jonkun 15 vuotta ;)

Huom!!! Electro EI SAMA kuin elektroninen musiikki, ihan vaan vinkkinä. Ts. esim Depeche Mode ei kyllä elektroa ole nähnytkään.

Aika huippuhyvä just nyt mulle on 'uutuus' 80-luvun lopusta:

J.J. Fad - Supersonic

Rox! 8) Pakko tietty mainita GURUIN suomalainen elektrohemmo

Mr. Velcro Fastener - joo nyt äkkiä levykauppaan jos ei näitä hyllystä löydy.

Tsekkaahan vaikka mun elektroproggigksen Mikseri.net sivulla olevat 'idolit' läpi, siinä elektroa ja elektrovaikutteista juttua kerrakseen kelle vaan yhteen elämään... Ja mikset voisi allekirjoittaneen ekan elektro-demonkin ilmaiseksi kuunnella samalla.

tuolla: http://www.mikseri.net/artists/phuturox.57655.php

Etin muuten jengiä proggikseen ;)
Ten silver saxes, a bass with a bow...
MKDELTA
11.08.2007 00:03:13

Saksassa kun esitin suunnilleen saman kysymyksen eräälle underground-levykaupan (taisiisemmätiiä) myyjälle, lykkäsi mies stereoihin belgialaista FRONT 242 -bändiä. Ja ostaahan se piti. Levyn nimi on Official 1987-1988 (omaperäistä).
Front 242 on aivan mahtava! Suosikkibändi. Niillä tosin on jokaisella suuremmalla julkaisulla suunnilleen eri soundi. Alkuaikojen singletykitys/Geography aikaan niillä oli sellainen "minimaalielectro"/kasari-EBM-soundi, sitten meno meni perkussiivisemmaksi, sitten tuli sellaisen syvempi soundi, rokin kanssa flirttailu ja tää niiden vuoden 2003 comeback-albumi oli melkoisen glitchiä menoa.

80-luvun EBM/electropunk on muutenkin jännää tavaraa.

Huoh! Olet kirjoittamassa yli 388 päivää vanhaan ketjuun!

Noh, piti suosikkipändiä kehua kun mainittiin.
xulu
12.08.2007 14:16:14

Trentemøller, Monolake, Client, Crystal Castles, Substanz-t, The Knife, Sabrepulse, Portion Control, Necro Facility.
the purity of German electronic music
MKDELTA
12.08.2007 15:07:28

Portion Control
Toi on myös hyvä.
Linnunlaulupuu
23.08.2007 16:47:37
Monolake

Paras! Viva la Robert Henke ( ja Gerhard Behles, ehkä myös vähän Torsten Pröfrock).
Be quiet! I'm trying to watch the medium! Go medium... Wish I could talk to ghosts. That would be sweeeeeeet!
xulu
24.08.2007 15:04:30

Black Lung unohtu.

Omaa säätöä:
http://www.mikseri.net/artists/?id=39257
Uudempi matsku varmaan sopii tähä topikkiin..
the purity of German electronic music
AoA
27.08.2007 17:31:49
Opl bastards, ainaskin?
Linnunlaulupuu
27.08.2007 17:54:11
Modeselektor FTW WTF!
Be quiet! I'm trying to watch the medium! Go medium... Wish I could talk to ghosts. That would be sweeeeeeet!
Linnunlaulupuu
31.08.2007 14:37:48 (muokattu 02.09.2007 22:54:41)
Secede luo todella nättejä ja laajoja äänimaailmoja. Todella helppo flipata messiin.
Kettelin kaveri on hän myös. Kuka väittikään, että hollannista tulee pelkkää uplifting-trancescheissea? Hieno maa.

Jos Secede ei iske, on ihminen kuin paraskin jääkimpale.
pix3l
08.05.2009 10:25:28 (muokattu 08.05.2009 10:30:10)
Linnunlaulupuu: Secede luo todella nättejä ja laajoja äänimaailmoja. Todella helppo flipata messiin.
Kettelin kaveri on hän myös. Kuka väittikään, että hollannista tulee pelkkää uplifting-trancescheissea? Hieno maa.

Jos Secede ei iske, on ihminen kuin paraskin jääkimpale.

Secede iskee mullekkin lujaa - varsinkin Tryshasla levy, joka on kokonaisuutena täyttä timanttia! => http://www.discogs.com/Secede-Tryshasla/release/458658
Kyseisellä levyllä nostatettu fiiliksiä useeseen otteeseen -> joka kerta pärähtänyt! :P
Kikolaa
08.05.2009 18:22:42
Diablero: Jos oikein syvälle haluaa painua niin Coil voisi ehkä kolahtaa? Aloitukseen paras levy ehdottomasti Horse Rotorvator

Ehdottomasti näin. Ehkä myös A Guide for Enders: A Golden Hair, Love's Secret Domain ja Musick to play in the Dark 1/2.
One O'Clock Jump
Diablero
10.05.2009 00:32:31 (muokattu 10.05.2009 00:32:52)
Kikolaa: Ehdottomasti näin. Ehkä myös A Guide for Enders: A Golden Hair, Love's Secret Domain ja Musick to play in the Dark 1/2.

Komppaan Musick to play...ta

E: no okei, komppaan kyllä noita kaikkia itseasiassa :D
Linnunlaulupuu
11.05.2009 00:40:24
pix3l: Secede iskee mullekkin lujaa - varsinkin Tryshasla levy, joka on kokonaisuutena täyttä timanttia! => http://www.discogs.com/Secede-Tryshasla/release/458658
Kyseisellä levyllä nostatettu fiiliksiä useeseen otteeseen -> joka kerta pärähtänyt! :P

Infinity-määrä plussaa sulle! Kettelin ja Seceden yhteislevyä vieläkin odotellessa.
"Sitten tuli monia hittejä leijat ehkä suukon antaa saan viimeiseen mieheen"
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)