Ei kannata arastella sitä sirinää minusta. Leikkaa paremmin läpi bändin kanssa ja mikitettynä vaan kun vähän sirisee. Kaikenlainen sirinä on mun mielestä niin vittumaista ettei sitä siedä yhtään. Higain-peleistä VHT:t vaikuttaisi olevan vähiten siriseviä, semmonen taloon tullee vielä joku päivä. Summer is coming, fat boys are happy |
rajajoki 12.08.2007 11:50:14 (muokattu 19.08.2007 10:36:10) | |
---|
Kyllä sitä Orangea saa mustanakin. http://www.dv247.com/invt/41812/ vitut ulkonäöstä saundi ratkaisee...täytyy tos oikein tosissaan alkaa ens viikol katella noit vaihtoehtoja kun pääsee tästä engl laina ylityöstä eroon :) enään 11h jäljellä kuus tuntia lusittu... btw. kaikki NOFX keikalle 26.8 siellä lämppää sentään ensimmäinen suomalainen punkrock bändi jossa vielä broidi soittaa!!!!!!!!!! piiskaa sydäntalvella! |
rajajoki 12.08.2007 11:52:02 | |
---|
Kaikenlainen sirinä on mun mielestä niin vittumaista ettei sitä siedä yhtään. Higain-peleistä VHT:t vaikuttaisi olevan vähiten siriseviä, semmonen taloon tullee vielä joku päivä. Aivan samaa mieltä, miksi vaalia tiedettyä tuskaa kun sitä saa tietämättäkin :) piiskaa sydäntalvella! |
rajajoki 12.08.2007 11:52:06 (muokattu 12.08.2007 11:54:38) | |
---|
tuli lähetettyä kaks kertaa joten edit. kerron vaikka vitsin. mitä eroa on tyttö ja poika siilillä? molemmat on tyttöjä faija oli vain humalassa hankittuaan ne "maito" kupille? häh`? piiskaa sydäntalvella! |
Werihukka 12.08.2007 12:01:44 | |
---|
Kaikenlainen sirinä on mun mielestä niin vittumaista ettei sitä siedä yhtään. Higain-peleistä VHT:t vaikuttaisi olevan vähiten siriseviä, semmonen taloon tullee vielä joku päivä. Itellä ei häiritse, kun bändin kanssa soittaessa korvatulpat leikkaa sen verran yläpäätä, ettei sitä sirinää edes huomaa ja äänittäessä jo pelkkä mikki tuppaa vähän leikkaamaan sitä riippuen miten sen asettelee. Minusta sirinä on oleellinen osa kitarasaundia, mutta makuasioitahan ne. |
Nacher 12.08.2007 12:12:00 (muokattu 12.08.2007 12:12:26) | |
---|
Määritelkää sirinä? Onko se yhtä kuin se, että särössä kuuluu jotain ylätrebleä? V30:sissä kun sitä ei ole, vaan ihan helvatun riipivä ylämiddle, ja treblet puuttuvat melkein tyystin. Treblepiikin saa aina leikattua pois ihan vahvarin perusEQ:lla, ylämiddlepiikkiä ei. Silti, bändisoitossa korvatulpat suodattavat kuitenkin aina kaiken ja vähän ylimääräistäkin pois, joten soundi tuntuu aina bändisoitossa tummalta, vaikka miten säätäisi. Juuri sellaiset jo yksin ilman tulppia soittaessa tummat/mureat soundit tuntuvat menevän totaaliseksi puuroksi siellä bändimelussa. |
Werihukka 12.08.2007 12:21:31 (muokattu 12.08.2007 12:27:25) | |
---|
Sirinä lienee tässä tapauksessa ainakin juuri se v30-elementin ylämiddlepiikki. Ei kyllä meikäläistä ole koskaan häirinnyt. Edit: Siis tämä on se minun iänikuinen mielipide: Hyvä saundi ei ole sama kun korvia miellyttävin saundi. Muutenhan kitara saattais parhaimmillaan kuulostaa tuulen kahinalta puissa tai muulta miellyttävältä. Kitarasaundin pitää olla vähän ärsyttävä, muuten se on mitäänsanomaton. Eipä sillä, kyllä mulle jytkekkin kelpaa ja saundi missä ei oo sirinää, mutta ei sitä pidä sen takia välttää, että se ei tunnu kivalta. |
rajajoki 12.08.2007 12:34:59 | |
---|
Määritelkää sirinä? Onko se yhtä kuin se, että särössä kuuluu jotain ylätrebleä? V30:sissä kun sitä ei ole, vaan ihan helvatun riipivä ylämiddle, ja treblet puuttuvat melkein tyystin. Treblepiikin saa aina leikattua pois ihan vahvarin perusEQ:lla, ylämiddlepiikkiä ei. Silti, bändisoitossa korvatulpat suodattavat kuitenkin aina kaiken ja vähän ylimääräistäkin pois, joten soundi tuntuu aina bändisoitossa tummalta, vaikka miten säätäisi. Juuri sellaiset jo yksin ilman tulppia soittaessa tummat/mureat soundit tuntuvat menevän totaaliseksi puuroksi siellä bändimelussa. vitsi ei kelvannut vai? määrittele maailmankaikkeus? ¨ tota kyllähän sitä halvemmalla pääsisi kun ostaa kasan (tässä tapauksessa saan ilmaseksi korvatulppia) ja framus dragonin ja vuokrais treenikämpän joka olis aivan täysi paska, koska helsingin hinnoilla saat treenikämpän "perunavaraston" halvalla ...totta eihän siellä kuule et mitä biisii ees vedetään ,mut entä jos olis hyvä treenis&akustiikka (en sano et on, kun ei ole vielä ollenkaan) ok ylämiddle piikin saa leikattua ihan perus rtas plugaril vittuun,mut jos olis lähtökohtasesti niin hyvät saundit et ei tarvitsis sitä edes miettiä(ainahan jotain vittumaisia taajuuksia kylläkin joutuu leikkaamaan) mut perus saundiin ei tarttis koskea niin se olis aina eteenpäin. piiskaa sydäntalvella! |
rajajoki 13.10.2007 11:35:13 (muokattu 13.10.2007 11:37:33) | |
---|
Mä nyt kaivan tän vanhan paskan vielä esiin.. mielipiteet jokseenkin kokeilujen kautta muuttunut.. Kysymyksenä vielä olisi miten MESA BOOGIE RECTIFIER4X12 STD käyttäytyy voimapallon alla ed nauhotus hommis.. käsittääkseni se omaa v30, ja tarkotuksena olisi tonne vielä lisätä greenbacks25. v60 elementeil tulee kuulemma paskaa saundia joten sitä en varmaan tonne työnnä. Jossain olin lukeneeni et englin oma 4x12 v30 olisi voimapallon alla parempi kuin mesan? ed painotan nauhotus hommissa!!! ei treenikämppä juttui sit.. kiitokset etuiseen käteen. piiskaa sydäntalvella julkisesti! |
pekurides 13.10.2007 12:38:28 | |
---|
puuuuh! ... tuuli se huulia liikutteli... Nyt rupiaa olee hiukan vaarallisilla vesillä imo. Nyttenhän enää kyse ihan sinun omista makumieltymyksisitä niin ei paljoa voi täältä sivusta muuta kun omia vehkeitä hehkuttaa. Ota just se mikä kuulosti parhaalta, ei muuta. Tunteella päin vittua. |
Jormaz 13.10.2007 13:18:41 | |
---|
Määritelkää sirinä? Se on sitä mikä ilmaantuu kun treble-namiskaa avaa. Semmosta kihinää. Englin E530-etusessa ei hirveästi voi trebleä avata ennen kuin alkaa se kihinä. No tiedäthän.. Tarkoitettu.. tiedäthän.. |
Grimmu 13.10.2007 14:58:18 | |
---|
Jos ei Mesan kanssa toimi, niin vika on nupissa. "Musakaupoissa saa parempaa palvelua, jos on pitkä letti." -Safaweb |
Sir Zephyr 13.10.2007 15:02:57 | |
---|
Itse ottaisin testilistalle mukaan myös peaveyn 5150/6505 kaapin.. Mielestä niissä sheffield 1200 elementeissä, on huomattavasti smoothimpi saundi kuin noissa v30:ssä. Kuvittelisin että toimisi tuon voimapallonkin kaverina. |
rajajoki 13.10.2007 15:15:32 | |
---|
Jos ei Mesan kanssa toimi, niin vika on nupissa. tässä tapauksessa se vika on miehessä :) Taitaa "mesa" olla jumalan lahja pimeydessä vaeltavalle kansalle :) Onks tietoo et olisko uudessa dlxssä hkissä noita mesan kaappeja ja onko se edes vielä avattu? Jos ei, niin mikä putiikki noita myy helsingissä? piiskaa sydäntalvella julkisesti! |
rajajoki 13.10.2007 15:23:46 (muokattu 13.10.2007 15:24:15) | |
---|
Itse ottaisin testilistalle mukaan myös peaveyn 5150/6505 kaapin.. Mielestä niissä sheffield 1200 elementeissä, on huomattavasti smoothimpi saundi kuin noissa v30:ssä. Kuvittelisin että toimisi tuon voimapallonkin kaverina. hyvä kun otit asian esille, täytyy stedii tota sison kaappii kaveril.. ei edes käynyt mieles(nä vintaget vaan pyörii mieles, kun sain niin hyvät skeba soundit nauhalle jo pelkästään powerball kytkettynä screamerin comboon jossa on vintage30, joka on kaiken lisäks vielä avoin :) piiskaa sydäntalvella julkisesti! |
pekurides 13.10.2007 16:08:00 | |
---|
Onks tietoo et olisko uudessa dlxssä hkissä noita mesan kaappeja ja onko se edes vielä avattu? Jos ei, niin mikä putiikki noita myy helsingissä? se on stadissa levytukku joka on mesan virallinen sutenööri. Kyllähän ainakin vanhassa deluxissa vähän kaikkea löytys ja tilaamalla kuulemma saa mitä vaan, valitettavasti ne mielenkiintoisimmat kalut van tuppas olemaan aina tilauskamaa...... Kyllä mä ostasin Framuksen kaapin puolella hinnalla mesasta.... täällä oli jossain vaiheessa riffin kaappitesti linkin perässä missä ei oikein kyllä hirveesti eroja saanut framuksen dragon ja mesan standard kaapin välille vaikka kuinka kuunteli. Psykoakustiikka on petollinen kauppamies...
Tunteella päin vittua. |
Black Liquid 13.10.2007 23:57:34 | |
---|
Jos greenbackit miellyttää, mutta tehonkesto epäilyttää niin kandee harkita Celestion Heritage G12-65 -elementtejä. Äänimaailma greenbackien ja classic leadin välimaastosta.. Hinta on tietty kova kuin elämä. Vaihdoin juuri Vintage kolmekymppisistä G12-65:iin ja treenikämpältä ei tahtoisi enää lähteä pois.. Jo uutuuden jäykkinä olivat mielestäni edellisiä terveemmän kuuloiset... Nyt n. 10 tunnin sisäänajon aikana soundi on tullut yhä paremmaksi. Riippuu tietty mieltymyksistä, vahvistimesta, kaapista ja monesta muusta tekijästä, mikä on kullekin oikea vaihtoehto. En tiedä saako miten helpolla suoraan G12-65:lla ladattua kaappia. Muistaakseni Splawnilta ja Avatarilla on semmoisia ainakin, mutta toinen asia on, miten helposti tai halvalla ne löytävät tälle puolelle maapalloa. "You can take the man out of the 80's but you can't take the 80's out of the man" - Paul Gilbert |
dbv 14.10.2007 01:28:46 | |
---|
Jos sitä Mesaa pohtii niin kandee käydä stedaa englin xxl-pro:ta kans tai Bognerin Übershall... |
Skebaristi 14.10.2007 10:25:13 | |
---|
Toisella treenikämpällä olen käyttänyt kaverin Peavey 6505 -kaappia Voimapallon alla. Omasta mielestä toimii paremmin kuin tuo engl standard, jonka itse omistan. Möö |
fasces 17.10.2007 03:38:58 | |
---|
Nyt kun näitä mielipiteitä on tullut monia, niin ois hyvä jos niitten kertojat heittäis jonkunlaisen esimerkin (esim. bändi - albumi) minkälainen se soundi kyseisellä kaapilla on, tai minkälainen sen pitäis olla. Ois ainakin mulle vähän helpompi päättää, ketä uskoo. "How would you like to suck my balls, mr. Garrison?" -E.T. Cartman- |