kimurantti1 25.06.2006 23:22:56 | |
---|
Mikä hemmetin "notta"? Kyseisen sanan näkeminen tuottaa aina oikean vitutuksen multihuipentuman. Pystyykö kukaan tuosta käsittämättömästä epäsikiöstä sanomaan mitä se edes tarkoittaa?
Ja se on muuten kuulostaa eikä kuullostaa, prkl... |
elbowski 25.06.2006 23:23:43 | |
---|
Raivo määrää nuotin |
kimurantti1 25.06.2006 23:30:33 | |
---|
Tällaista olen parillekin käyttäjälle vastannut kun minulta on pikaviestillä kysytty laitteesta: Ensiksi, VH100R on aivan hemmetin kovaääninen laite. Volume lähes nollassa on sopiva kotisoittovolume, ykkösessä on vähän kovempi kotivolume ja bänditreeneissä 2-3 välissä. Sen kovemmalle en ole nuppia edes vääntänyt. Hyvää soundia ei myöskään aivan kotivolumella saa, mutta kämpällä kun vähän avaa niin potkii kyllä. Parhaiten VH100R hoitaa puhtaat ja vähän rajummat säröt. Uskottavaa pikkurosoakin siitä saa, vaikkei se ole aivan sen ominta aluetta. Erityisesti pidän siitä, että gain-potikka on käyttökelpoinen koko matkalta, toisin kuin suurimmassa osassa Englin vahvareissa joissa gain klo 13 jälkeen soundilla ei tee enää mitään. Aivan järjetöntä kirkonpolttohevisäröä (mid scoopia) vahvistimesta ei saa. Keskitaajuuksilla on mielestäni parhaat soundit, siitä joko pitää tai ei. Enemmän sellainen keskiäänimurina kuin perinteinen hevi V siis. Joku voisi väittää enemmän hard rock-luonteiseksi kuin heviksi, mutta se on tietysti makuasia. Mä tykkään kun hullu puurosta. Kyllä tällä rajumpikin hevi taittuu helposti. Särösoundi on aika yläkeskiäänivoittoinen. Attackia on paljon varsinkin V30-elementeillä varustetulla Mesan kaapilla. Joidenkin mielestä voi olla liikaakin, mutta mulle on passeli. Jos jostain pitäisi valittaa, niin puhtaassa soundissa voisi attackia olla hieman vähemmän ja pehmeyttä enemmän. Mikä hemmetin "notta"? Kyseisen sanan näkeminen tuottaa aina oikean vitutuksen multihuipentuman. Pystyykö kukaan tuosta käsittämättömästä epäsikiöstä sanomaan mitä se edes tarkoittaa?
Ja se on muuten kuulostaa eikä kuullostaa, prkl... |
Metallikitaristi 12.08.2007 01:40:52 | |
---|
Huom! Olet kirjoittamassa yli 412 päivää vanhaan ketjuun! Saako tuosta trilogystä hyvää high-gain saundia irti? Toinen mitä olen miettinyt on peaveyn 6505, trilogy on aika selkeä valinta jos pääsee 6505 tasolle high gaineissa. Haen siis tyyliin mokoma/stam1na ja välillä vieläkin raaempi meininki Petri-helena:
"Mielestäni jokaisen kitaristin joka on soittanut muutaman vuoden pitäisi pystyä soittamaan improvisaatiosooloa e:stä 10 minuuttia...jos ei pysty, on paska!" |
Kävin tänään (tai oikeastaan eilen) testaamassa tuota Switchbladea ja olin aika myyty sen monipuolisuuden edessä. Laitteesta tuppasi tulemaan vähän joka sortin soundia happodelayspacerockista kunnon bigmuff-meininkiin. Myös cleanit toimivat todella hyvin (mieto chorus ja reverb toimii tietysti). Ainoa haittapuoli on sen sisäänrakennetut efektit: vaikka efektit soundaavat todella hyviltä, en malta millään uskoa niiden kestävän kymmentä tai kahtakymmentä vuotta. Digitaalivehkeillä on tapana...hajota. Jos digipuoli hajoaa, onko koko vahvistin mykkä? Laitteessa on 128 ohjelmoitavaa presettiä, joilla pärjää varmasti ainakin pari biisiä. Hinta on myös periaatteessa aika suolainen (noin 1300e). Sillä hinnalla saa meinaan vaikka mitä. Silti, Switchblade on tällä hetkellä ostoslistallani ykkössijalla. H&K on minun silmissä todella hyvä ja varma merkki ollut aina ja uskon Switchbladen jatkavan samaa perinnettä. Saa muuten tarjota käytettynä. |
Nacher 12.08.2007 12:17:15 | |
---|
En nyt jaksa uskoa, että built-in digiefektit mihinkään hajoaisivat. Korkeintaan niiden potikat, mutta muutenhan nuo eivät millään lailla "kulu käytössä". Eri asia joku digipedaali, jossa koko roska voi hajota liikaan potkimiseen, mutta tuossa kun ne ovat vahvarin sisäänrakennetut, mahdollisesti softalla (?) toteutetut, niin en kestävyydestä huolisi. |
Nacher 12.08.2007 12:17:48 | |
---|
Huom! Olet kirjoittamassa yli 412 päivää vanhaan ketjuun! Saako tuosta trilogystä hyvää high-gain saundia irti? Toinen mitä olen miettinyt on peaveyn 6505, trilogy on aika selkeä valinta jos pääsee 6505 tasolle high gaineissa. Haen siis tyyliin mokoma/stam1na ja välillä vieläkin raaempi meininki Omasta mielestäni ei, mutta olen testannut Trilogya vain pikaisesti. Ihan ok Hi-Gain soundi, muttei noiden klassisten mättökoneiden tasoinen. |
McNulty 12.08.2007 13:36:07 | |
---|
Omasta mielestäni ei, mutta olen testannut Trilogya vain pikaisesti. Ihan ok Hi-Gain soundi, muttei noiden klassisten mättökoneiden tasoinen. Joo, Trilogy ei ole mikään SISO tai 6505... ja hyvä niin. Sen sijaan gainia kyllä riittää. Ultra Lead kanava on jokseenkin Mesa Recto-tyylinen. Itse olen soitellut Panterat, vanhemmat Sepulturat ja Machine Headit tuolla Lead-kanavalla. Se hi-gain on siis erilainen. En puhuisi tasokkuudesta yhtään mitään, sillä kyseessä on niin eri vermeet. Kannattaa testata ja muistaa että myös muut ominaisuudet vaikuttavast gainin määrään, kuin pelkästään logo ja mallinimi nupin kyljessä. Tottakai olen järjissäni - pienet äänet sanovat niin! |
lavaamo 14.05.2009 19:42:33 | |
---|
Huom! Olet kirjoittamassa yli 641 päivää vanhaan ketjuun! Nostetaas vähän niin ei tarvi uutta ketjua alkoittaa. Tilanne on semmoinen, että nykyinen vahvistin on kaks kanavainen JCM 800, soundi on kyllä hyvä, mutta soitan kahdessa bändissä joten monipuolisuutta saisi olla enemmän, nyt lauta niin täynnä pedaaleja että alkaa mennä naurattavaksi. Yhdeksi vaihtoehdoksi ajattelin tuota Trilogya, mutta midi jutuista ei ole mitään hajua, onnistuuko tuon Trilogyn kanavien vaihdon lisäksi noitten sparkel + boost kytkinten käyttö midillä. Eli saako midiohjaimella "kaikki" tuon vahvistimen mahdolliset soundit käyttöön? Tarkoitus olisi ohjata vahvistinta G Labin GSC-1:llä muutaman tarkoin valitun pedaalin kanssa. Kaapiksi olen ajatellut jotain pysty mallista 2x12 kaappia, mutta nämä taitavat olla suht harvinaisia, Engliltä löytyy, mutta onkos muilla valmistajilla? Huonoja juttuja jo vuodesta 1981 |
hapan 14.05.2009 20:03:10 | |
---|
lavaamo: Yhdeksi vaihtoehdoksi ajattelin tuota Trilogya, mutta midi jutuista ei ole mitään hajua, onnistuuko tuon Trilogyn kanavien vaihdon lisäksi noitten sparkel + boost kytkinten käyttö midillä. Eli saako midiohjaimella "kaikki" tuon vahvistimen mahdolliset soundit käyttöön? Tarkoitus olisi ohjata vahvistinta G Labin GSC-1:llä muutaman tarkoin valitun pedaalin kanssa. Kyllä, midi mahdollistaa kaikkien moodien käytön, mutta vain omissa muistipaikoissaan. Eli et voi käyttää vahvistinta ns. käsikäytöllä ja vaihtaa kanavan moodia lennosta saman muistipaikan voimin. |
lavaamo 15.05.2009 05:03:35 | |
---|
hapan: Kyllä, midi mahdollistaa kaikkien moodien käytön, mutta vain omissa muistipaikoissaan. Eli et voi käyttää vahvistinta ns. käsikäytöllä ja vaihtaa kanavan moodia lennosta saman muistipaikan voimin. Eli toisinsanoen saan yhteen muistipaikkkaan vaikka crunch kanavan ilman buustia ja toiseen muistipaikkaan crunch kanavan buustin kanssa? Pystyykös eri muistipaikkoihin tallentaa samasta kanavasta eri potikkojen asennot, vai ovatko ne aina ne mitkä vahvistimessa sattuu olemaan? Huonoja juttuja jo vuodesta 1981 |
JoeHans 15.05.2009 13:58:34 | |
---|
lavaamo: Eli toisinsanoen saan yhteen muistipaikkkaan vaikka crunch kanavan ilman buustia ja toiseen muistipaikkaan crunch kanavan buustin kanssa? Pystyykös eri muistipaikkoihin tallentaa samasta kanavasta eri potikkojen asennot, vai ovatko ne aina ne mitkä vahvistimessa sattuu olemaan? Switchbladella ainakin onnistuu. Jos lähes täydellinen vahvistimen ohjailu kiinnostaa, niin suosittelen tutustuun myös ko vehkeeseen. ;) Mukana tulee midisurffari, jossa on yht 128 muistipaikkaa. Kaikki asetukset saa muistiin ja myös efektiloopin kytkettyä päälle/pois. "It's not about win or lose, it's about how drunk you get!" |
Mandarax 15.05.2009 14:09:34 | |
---|
lavaamo: Eli toisinsanoen saan yhteen muistipaikkkaan vaikka crunch kanavan ilman buustia ja toiseen muistipaikkaan crunch kanavan buustin kanssa? Pystyykös eri muistipaikkoihin tallentaa samasta kanavasta eri potikkojen asennot, vai ovatko ne aina ne mitkä vahvistimessa sattuu olemaan? Trilogyssa potikoiden asennot "pysyvät paikallaan" MIDIllä ohjattaessa. Kaapiksi olen ajatellut jotain pysty mallista 2x12 kaappia, mutta nämä taitavat olla suht harvinaisia, Engliltä löytyy, mutta onkos muilla valmistajilla? Tähänhän voisi sanoa, että käytännössä kaikki 2x12 -kaapit ovat myös pystymallisia...heh. Eipä se elementti siellä pöntössä tiedä onko vaakatasossa vai kyljellään. Tästä oli tosin joskus vääntöä muistaakseni näilläkin palstoilla. I don't care to belong to a club that accepts people like me as members. -Groucho Marx- |
lavaamo 15.05.2009 14:51:48 | |
---|
Tähänhän voisi sanoa, että käytännössä kaikki 2x12 -kaapit ovat myös pystymallisia...heh. Eipä se elementti siellä pöntössä tiedä onko vaakatasossa vai kyljellään. Tästä oli tosin joskus vääntöä muistaakseni näilläkin palstoilla. No joo, lähinna olis tarkoitus että kaappi sitten pysyisi tukevasti pystyssä ja että ylempi elementti olisi "kallistettu". Huonoja juttuja jo vuodesta 1981 |
Antti1 15.05.2009 14:54:47 | |
---|
lavaamo: No joo, lähinna olis tarkoitus että kaappi sitten pysyisi tukevasti pystyssä ja että ylempi elementti olisi "kallistettu". Matamp ja Mesa tekee ainakin tommosia. "I do not need a microphone. My voice is fucking powerful!" -JB |
Räbbänä 15.05.2009 17:21:42 | |
---|
Antti1: Matamp ja Mesa tekee ainakin tommosia. Ja eikös ENGL:iltäkin moisia saa? ballfish: Strato putkikoneessa kiinni ja Deep Purplea ilmoille ni johan tietää miksi seiskakasikieliset muniinpuhaltelu örrinmörrinhewi homostelijat ovat täysin hakuteillä oikeasta menosta ja rankkuudesta |
Antti1 15.05.2009 17:28:00 | |
---|
Räbbänä: Ja eikös ENGL:iltäkin moisia saa? Lueppa hiukan ylempää, kysyttiin nimenomaan muitakin valmistajia. :) "I do not need a microphone. My voice is fucking powerful!" -JB |
Räbbänä 15.05.2009 17:29:25 | |
---|
Antti1: Lueppa hiukan ylempää, kysyttiin nimenomaan muitakin valmistajia. :) Ai huppista juu. ballfish: Strato putkikoneessa kiinni ja Deep Purplea ilmoille ni johan tietää miksi seiskakasikieliset muniinpuhaltelu örrinmörrinhewi homostelijat ovat täysin hakuteillä oikeasta menosta ja rankkuudesta |