Aihe: Ampeg-Klubi
1 2 3 4 524 25 26 27 2896 97 98 99 100
jars
10.08.2007 08:49:03

Pitäisköhän tässä kaapata kaveri kokonaan EBS-leiriin... Eli mikä tahansa kaappi, joka vaan piisaa ja päälle Fafner. Kyä lähtee.

Vaikka onhan Ampegilla vissiin joku oma malli jota endorsaa Wooten ja Bailey.

SVT4Pro. Eikä tulla tänne rekrytoimaan porukkaa vieraiden leiriin. Hymiö.
se on jännä.
janne h
10.08.2007 09:41:02

Ylempänä siis ilmeisesti myös vastaus meikäläisen kysymykseen, eli onko SVT-4 ja SVT-2 suurimmat erot juuri soundi? Sanokaapas onko Tampereen suunnalla joku liike missä pääsis noita rinnakkain kokeilemaan kun uutta tekis mieli mutta kun en oo kunnon putkikonetta päässyt koskaan kokeilemaan niin ei viitti sikaa säkissä tilata vaikka kuinka kehutaan. Jokos Jars vaihdoit SVT 2:een?? Mitkä mietteet eroista?
Rock Rock
absqua
10.08.2007 09:47:30
HE on suljettu ja HLF refleksikaappi. Siinä kai ne tärkeimmät. Viisaammat jatkakoot :)

Lisäksi hlf on 4ohm ja he 8ohm, eli Svt cl-nupilla ei periaatteessa vain yhtä he-kaappia kannattaisi ajaa, siellä kun on lähdöt vain 4ohmille ja 2ohmille.
Always play on one and don't fake the funk. -Bootsy-
jars
10.08.2007 09:57:18

Ylempänä siis ilmeisesti myös vastaus meikäläisen kysymykseen, eli onko SVT-4 ja SVT-2 suurimmat erot juuri soundi? Sanokaapas onko Tampereen suunnalla joku liike missä pääsis noita rinnakkain kokeilemaan kun uutta tekis mieli mutta kun en oo kunnon putkikonetta päässyt koskaan kokeilemaan niin ei viitti sikaa säkissä tilata vaikka kuinka kehutaan. Jokos Jars vaihdoit SVT 2:een?? Mitkä mietteet eroista?

SVT Classic on matkalla, hankkiuduin eroon jo SVT4:stä. Oon saanut läpsytellä parit treenit kaverin Classicilla ja jahka sellaisen saan itselleni niin loppuu tämä kalustopäivitys. (Tietysti sitten kun 610 on vielä päivitetty siihen isoveljeensä...)

Ainakin mulle se on se oikea soundi, hieman yliohjattu putki pitää hymyn naamalla. Ja se HEADROOM! Onhan noita kait jo tarpeeksi hehkutettu täällä mutta käy testaamassa niin tajuat eron. SVT4 oli ihan hyvä vahvistin mutta sen luonne oli mun tarkoituksiin aivan liian kliininen, putkistyrkkarissa on sitä tarvittavaa rokkia.

Tällä hetkellä voi olla vähän vaikeaa testata missään liikkeissä noita putkikoneita, tuntuis olevan Suomessa (ja muuallakin) aika vähissä.
se on jännä.
absqua
10.08.2007 10:23:36

Mun kokemukseni mukaan Svt-2pro:n ja Svt CL:n välilläkin on eroa soundissa ja nimenomaan CL:n eduksi. On 2Prokin mahtava peli, ei siinä mitään.
jars
10.08.2007 10:33:20

Mun kokemukseni mukaan Svt-2pro:n ja Svt CL:n välilläkin on eroa soundissa ja nimenomaan CL:n eduksi. On 2Prokin mahtava peli, ei siinä mitään.

Etuaste kait noissa on hiukan erilainen?
se on jännä.
absqua
10.08.2007 10:37:46
Etuaste kait noissa on hiukan erilainen?

Niin taitaa olla. Lisäksi 2pro:ssa on se mikälie "drive"-säädin jolla pitäisi kai saada yliohjatun pääteasteen tunnelmaa maltillisillakin äänenpaineilla.

Tiedä sitten mistä johtuu mutta joka kerta kun olen keikan 2pro:lla soittanut niin jotenkin ponneton fiilis siitä on jäänyt CL:ään verrattuna.
jars
10.08.2007 11:03:59

Niin taitaa olla. Lisäksi 2pro:ssa on se mikälie "drive"-säädin jolla pitäisi kai saada yliohjatun pääteasteen tunnelmaa maltillisillakin äänenpaineilla.

Tiedä sitten mistä johtuu mutta joka kerta kun olen keikan 2pro:lla soittanut niin jotenkin ponneton fiilis siitä on jäänyt CL:ään verrattuna.

Joo... On se erikoista että on olemassa yksi bassovahvistin mikä sanelee standardin bassosoundille (tämä on se varma tapa kiihdyttää keskustelua EBS-tyyppien kanssa), mutta näinhän se tuppaa olemaan että tuo Classic on se referenssi mihin verrataan muiden nuppien soundia.

Kävin testaamassa myös Orangen kaksisatasta putkinuppia olettaen että sieltä irtoaa se oikeanlainen putkiräyhä kun se ei ole "ylimitoitettu" teholtaan ja niin kovasti sitä on kehuttu. Tuli masennus, varmasti ne tekevät ihan hyviä kitaravahvistimia. Ei lähtenyt, klubissa pysytään. Myös Monsterit ovat varmasti aika laadukkaita pelejä mutta hintakin pomppaa... Ja kun se ei ole Ampeg.
se on jännä.
seak
10.08.2007 12:26:40
Huhhuu, nyt on sitten vedelty jonkun aikaa ilman Ampeg-nuppia kun myin tuon veeneloseni Mr. Balzarylle, mutta pakko myöntää että hirveä hinku takaisin Ampeg-putkimaailmaan. Eli siis jos joku tietää henkilön, joka olisi myymässä SVT-II (ei-pro) nuppia niin äkkiä infoa tännepäin!
A veteran of a thousand psychic wars.
poppamies
10.08.2007 14:37:44 (muokattu 10.08.2007 14:38:03)

...Tiedä sitten mistä johtuu mutta joka kerta kun olen keikan 2pro:lla soittanut niin jotenkin ponneton fiilis siitä on jäänyt CL:ään verrattuna.

Correct me if I'm wrong mutta eikö ainoa ero CL ja Pro'n etuasteeen välillä ole että Pro'ssa on lisänä graafinen EQ ja "särö". Päätteistä en osaa sanoa mitään.
G strings are for strippers!
jars
10.08.2007 19:30:55

Correct me if I'm wrong mutta eikö ainoa ero CL ja Pro'n etuasteeen välillä ole että Pro'ssa on lisänä graafinen EQ ja "särö". Päätteistä en osaa sanoa mitään.

SVT kakkosen etuasteessa on 2 kpl 12AX7 putkia enemmän kuin Classisissa, tiedä sitten tuota käytännön soundieroa kun en ole SVT2:sta päässyt testaamaan. Pääte on kait sama, virtalähteestä en tiedä, painoa on ainakin Classicilla enemmän. Okalla voisi olla käsitys asiasta?
se on jännä.
JTL
11.08.2007 12:00:38

Kertokaapas Ampeg-tietäjät, että mikä olisi hyvä hinta käytetystä BA-115-combosta?
Riittääkö sen 100w kahden kitaristin putkikamojen rinnalle metallimusiikissa?
SKULLFUCKER omakustanne cd valmis! -> http://skullfucker.kypara.net/
seak
11.08.2007 12:27:56
Kertokaapas Ampeg-tietäjät, että mikä olisi hyvä hinta käytetystä BA-115-combosta?

Pari vuotta sitten soitellin parit treenit tuollaisella ja silloin ei kyllä tehnyt hirveää vaikutusta millään tasolla eikä erityisesti tehojen puolesta tuo combo.
poppamies
11.08.2007 12:32:48 (muokattu 11.08.2007 12:34:02)

Jos on nimenomaan tuo 100w kysessä en maksisi 200-300€ enempää.
Siitä isommasta 200w BA115Hp ehkä 100-150 enemmän.

P.S. olen yhden keikan soittanut tuollaisella 100w eikä riittänyt yhtään mihinkään. Tuhisi vain.
JTL
11.08.2007 12:41:14 (muokattu 11.08.2007 12:42:21)

Kiitti vastauksista!

Onkohan tuo kuitenkin parempi kuin esim. Behringerin BXL3000A (missä taitaa olla "ilmawatteja" vaikka muille jakaa) http://www.thomann.de/fi/behringer_bxl3000a_ultrabass.htm
tai muut saman hintaluokan kapistukset (Ashdown, Hartke, Warwick...)

P.S. olen yhden keikan soittanut tuollaisella 100w eikä riittänyt yhtään mihinkään. Tuhisi vain.

Riittäisiköhän kuitenkin treenikämpälle?
SKULLFUCKER omakustanne cd valmis! -> http://skullfucker.kypara.net/
seak
11.08.2007 12:50:39
Riittäisiköhän kuitenkin treenikämpälle?

Tämä riippuu tietenkin hirveästi treenikämpästä ja lavoista missä sattuu soittamaan, mutta itse olen ainakin tähän mennessä tarvinut eniten tehoa aina treeniksellä.
poppamies
11.08.2007 12:54:15

Tämä riippuu tietenkin hirveästi treenikämpästä ja lavoista missä sattuu soittamaan, mutta itse olen ainakin tähän mennessä tarvinut eniten tehoa aina treeniksellä.

Tämä pitää kyllä jollain mystisellä tavalla paikkansa. Keikoilla saa aina vähentää tuosta reenivolasta.
erben
11.08.2007 15:19:36
Kokemuksia ainakin ULTRABASS BX4410A combosta. Järkyttävä tykki, joten ainakaan
tässä mallissa ei "kiinanwatteja".
Itsellä lisäpäivitystä Ampeg-maailmaan. Pikkukeikoille sopiva BA-500 on nyt hankittu.
Antti K.
12.08.2007 15:59:09
Päivitystä: EBS:n kotelossa on nyt sitten kahvat kummallakin puolella, yes.

Lisäksi viikonloppuna pääsen vertaamaan Peaveya V4Bh:hon omilla kaapeilla omassa takkahuoneessa. Mielenkiintoista! Toki bändin kanssahan se olisi paras testata, mutta hyvä näinkin.

Ja taas päivitystä:
No niin, V4BH testattu ja hyväksi havaittu. http://muusikoiden.net/dyn/users/27117.jpg

Peavey on hyväsoundinen peli, mutta V4BH tuntui kuitenkin botnekkaammalta. Tehot tuntuvat olevan kuten valmistajat ilmoittavatkin. Peaveyssa on 6 kpl 6L6-pääteputkia ja Ampegissa 4. 160W - 100W.

Kaiken lisäksi hyvännäköinen setti noiden SVT-kaappien kanssa. Pitäisköhän luopua Peavey-klubin jäsenyydestä? Tämä V4BH ei kuitenkaan ollut myynnissä, mutta sainpahan testata.
Kauneus on katsojan silmissä ja soundi on soittajan korvissa!
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)