Aihe: Stand for the weak people
1
Paladri
10.08.2007 01:34:42 (muokattu 10.08.2007 01:35:39)
Juu kirjotin tän mun kiusattua, hieman vammaista koulukaveria miettien, ideana on se kuinka itse joutuu kiusatuksi kun puollustaa muita, tai jtn.. Toivottavasti en raiskannu ideaa. Hieman kesken, tai pitäis varmaan kunnollinen kertosäe tehdä. Ei kommentteja kielitaidon vaihdosta(kirjoitan myös suomeksi), tietysti kielioppivirheistä voi huomauttaa. Toivoisin saavani rakentavaa palautetta, koska olen aika uusi kirjoittaja ja kaikki neuvot, palautteet ovat hyödyksi. Tämä on vasta eka versio:

The pointing fingers, sniggering,
wicked words, behind my back
Think they dont have any dignity left
if they have to bully the weakest

Have to stand alone, for my goals
no support coming from friends.
"Its bad for our reputation"
They said and turned their backs

Why has to be punished
for just being nice?
Why wont they stop,
why they arent wise?(tiedän tämä on suht tyhmä kohta, mutta laitoin ton kuitenkin)

Well, I cant fight against leaders
and crowd who are following them
Just one thing what i think about
is there left any common sense

Ja tämä on 13 vuotiaan sanotus, eli "tapahtuu" koulumaailmassa. Ei varmaan vanhempia kauheasti hetkauta.. Ehkä 1-2 säettä lisää ja kunnon kertsi niin hyvä? Muistakaa antaa palautetta!
hullu_ukko
10.08.2007 02:40:50 (muokattu 10.08.2007 02:44:50)
The pointing fingers, sniggering,
wicked words, behind my back
Think they dont have any dignity left
if they have to bully the weakest

Have to stand alone, for my goals
no support coming from friends.
"Its bad for our reputation"
They said and turned their backs

Why has to be punished
for just being nice?
Why wont they stop,
why they arent wise?(tiedän tämä on suht tyhmä kohta, mutta laitoin ton kuitenkin)

Well, I cant fight against leaders
and crowd who are following them
Just one thing what i think about
is there left any common sense

Noita kielioppivirheitä koetan tuolta vähän poimia ja yritän laittaa vaihtoehtoisia ilmaisutapoja...

Ensimmäisen säkeen lopun lähtisin ehkä säätämään tällä tavoin:
I think they have no dignity left
that is why they bully the weakest

Toisesta:
I have to stand alone
to accomplish my goals
I get no support from my ''friends''

Kolmannesta:
Why do I have to be punished
for just being nice?
Why won't they stop?
Can't they see it hurts? (kelpaisiko tuollainen lause korvaamaan tuon, jota itse pidit vähän tyhmän kuuloisena?)

Neljännestä tuo viimeisen lauseen sanajärjestys kuuluisi olla:
is there any common sense left?

Sorry että muuttelin tuota tekstiäsi noin paljon. Olet siis suht. nuori ja se näkyy tuossa kielen hallitsemisessa varsinkin vieraan kielen kanssa kummallisina ja vähän kankeina lauserakenteina. (En väitä olevani mikään englanninkielen maisteri, vaan melko hyvin kyseisessä oppiaineessa menestyneen oppilaan kokemuksella kommentoin.)

Sulla on oikeasti hyvä idea tässä biisissä kuitenkin. Nyt vaan panostat siihen kielelliseen ilmaisuun ja kirjoittelet aina kun vaan inspiraatio iskee niin kyllä se siitä lähtee!

:)

E: Ei varmaan vanhempia kauheasti hetkauta..

Kyllä pitäisi hetkauttaa. Vanhemmistakin ihmisistä kuitenkin löytyy kouluaikoina kiusattuja myös. Mä olen itse myös peruskouluni käynyt ja sen pahimman kiusausiän ohittanut, enkä edes itse ollut koulukiusattu, mutta kyllä aihe silti hetkauttaa, koska olen kyllä kiusaustapauksia nähnyt paljonkin.
M.A.C.H.O. # 5 AIL PI PÄK | ''Mun mielestä tolla Farerilla on ihan hyvää kamaa.''-Blake Steelwolf
‹ edellinen sivu | seuraava sivu ›
1
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)