Aihe: engl-powerballiin hyvä 4x12 kaappi
1 2 3
rajajoki
11.08.2007 08:48:41
Ostin tuossa viikko sitten voimapallon ja tarttisin kyseisen nupin käyttäjiltä mielipiteitä minkälainen 4x12 kaappi toimisi parhaiten nauhoitus & treenikäyttöön.

Ite oon testannut ton nupin kans 4x12 framus dragonia v30 elementeillä ja huomasin pientä sirinää (..kyllä osaan säätää nuppia)

Sitten testasin studiossa vanhaa noin vuoden 75 orange 4x12 kaappia g12m greenbackeillä ja toi kyllä oli aivan vitun stydi ja hyvä, ostaisin tuollaisen samantien mutta en löytänyt ainakaan t.kaupasta kyseistä kaappia noilla elementeillä :(

t.kaupas oli toi orange ppc412 vintage kolmekybäsil, mikä on eroavaisuus noiden g12m ja v30 kanssa kyseisessä kaapissa?

löysin kyl englin oman E412GS 4x12"Speaker, Greenback 25 Speaker kaapin
toi rupes houkutteleen.

Entäs tämä MARSHALL MR1960AX 4x12 Box, diagonally, 100W, 16 Ohm, Celestion Vintage 25 Greenbacks

myös muistakin kaapeista saa kertoa

nyt niitä kokemuksia..
piiskaa sydäntalvella!
oiva tumpeloinen
11.08.2007 09:34:02
Jos päädyt sitten viherselkiin elementeissä, niin muistathan, että ne ei välttämättä kestä kaikkea tökyä, mitä voimapallosta irtoaa.
villeh
11.08.2007 10:19:33 (muokattu 11.08.2007 10:20:14)

framus cobran kaappi 4x12 greenbackeillä

http://www.thomann.de/fi/framus_cobra_412_an.htm
www.psychemic.com
Scar
11.08.2007 10:58:53
Englin standardi 4x12 toimii varmasti. Itselläni on toi Vintage malli (hakkaa minusta Standardin 6-0) mutta se ei tunnu käyvän ihan kaikille.
Rhythm of wings in the sky so high / Music in my ears I can't wait to see / I' m hiding in the grass death in my hands / Surprise is my only defence
Detox
11.08.2007 11:45:11

Englin standardi 4x12 toimii varmasti. Itselläni on toi Vintage malli (hakkaa minusta Standardin 6-0) mutta se ei tunnu käyvän ihan kaikille.

Joo samanlaisia kokemuksia täällä. Vintage kaappi oli paljon parempi ratkaisu kun kaverin Ballilla (V1) verrattiin stankku- ja vintage kaappi.
Mesa 4 Life!
Ben_D
11.08.2007 11:47:53 (muokattu 11.08.2007 11:50:00)

Joo samanlaisia kokemuksia täällä. Vintage kaappi oli paljon parempi ratkaisu kun kaverin Ballilla (V1) verrattiin stankku- ja vintage kaappi.

Samanlaisia kokemuksia ei täällä...Vintage kaappi V30 elementteineen korostaa ENGL:n keskialueen piikkiä. Standard paljon pehmeämpi...toimii myös Mesan kanssa...mulla siis ollut Powerball ja Savage.
http://www.myspace.com/fiercemetal
Nacher
11.08.2007 12:18:22
Tuosta Framuksen Cobrakaapista kuullut, että se on ihan hemmetin kirkas ja terävä. Orangen kaapit taas luonnostaan todella tummia ja muhevia. Eli joo, ei se pelkkä elementti ratkaise.
duc
11.08.2007 12:20:49
Onhan noilla Orangen kaapeilla painoakin enemmän kuin useilla muilla. Kyllä se varmaan soundiinkin vaikuttaa.
rajajoki
11.08.2007 13:12:29
Vintage kaappi V30 elementteineen korostaa ENGL:n keskialueen piikkiä. Standard paljon pehmeämpi...toimii myös Mesan kanssa...mulla siis ollut Powerball ja Savage.

Juuri näin sanoi myös heppu joka myi mulle ton lowerballin.
Ja framus dragonkin korosti sitä ärsyttävää piikkii jolla testasin.

Tuosta Framuksen Cobrakaapista kuullut, että se on ihan hemmetin kirkas ja terävä. Orangen kaapit taas luonnostaan todella tummia ja muhevia. Eli joo, ei se pelkkä elementti ratkaise.

Tosiaan testasin kaverin studios orangen kaappii mis on greenback20 kiinni ja en huomannut mitn piikkii, kuullosti erittäin tiukalta.
Mitenköhän nois oransseis nykyään niissähän on v30? korostuuko se piikki?
täytyy kaydä varmaan testii musamaailmas.

Onko kellään kokemusta tosta ENGL E412GS kaapista!
piiskaa sydäntalvella!
pekurides
11.08.2007 13:47:28

Luulisi kuitenkin olevan jo suht helppo valita kaappia kun selvästi olet greenbäkki miehiä ja v30 ei oikein putoa.

Tuota v-75 orangen greenbäkki saundia et kyllä saa mistään uudesta kaapista oli se sitten orange tai framus,marsu tai mikä vaan.

Ne elementit on yli 30vuodessa sisäänajettu aika mukavasti ja siittä lähtee sen takia samettisempi ja pehmiämpi saundi kuin uusista elementeistä ja siihen aikaan nuo tehtiin vielä tunteellakin:)

Hintalaatusuhteeltaan itse ottaisin cobran kaapin.

ps.itsellä oli yli 10vuotta jostain 60-70 luvulta peräsin oleva marsun greenbäkkikaappi jossa oli myös perkeleen siisti saundi mutta tehonkeston takia hölmöyttäni menin myymään...prrkkkl! ..ei näistä uusista ihan samaa hunajaa ulos saa.

PS": toinen homma myös että sun pitäisi tehdä kunnonm a/b testi samassa tilassa eri kaappien kanssa koska eri soittotila vaikuttaa myös pirusti saundiin.
Tunteella päin vittua.
rajajoki
11.08.2007 15:07:54
Luulisi kuitenkin olevan jo suht helppo valita kaappia kun selvästi olet greenbäkki miehiä ja v30 ei oikein putoa.

Tuota v-75 orangen greenbäkki saundia et kyllä saa mistään uudesta kaapista oli se sitten orange tai framus,marsu tai mikä vaan.

Ne elementit on yli 30vuodessa sisäänajettu aika mukavasti ja siittä lähtee sen takia samettisempi ja pehmiämpi saundi kuin uusista elementeistä ja siihen aikaan nuo tehtiin vielä tunteellakin:)

Hintalaatusuhteeltaan itse ottaisin cobran kaapin.

ps.itsellä oli yli 10vuotta jostain 60-70 luvulta peräsin oleva marsun greenbäkkikaappi jossa oli myös perkeleen siisti saundi mutta tehonkeston takia hölmöyttäni menin myymään...prrkkkl! ..ei näistä uusista ihan samaa hunajaa ulos saa.

PS": toinen homma myös että sun pitäisi tehdä kunnonm a/b testi samassa tilassa eri kaappien kanssa koska eri soittotila vaikuttaa myös pirusti saundiin.

Jepjep täytyy ottaa toi lowerball mukaan tonne musamaailmaan ja stedii siellä oli muistaakseni ainakin vielä maanantaina toi framus cobra ja oranssiakin oli ym muita....
piiskaa sydäntalvella!
Daemon
11.08.2007 18:06:27
Itse ostaisin Engl Standard kaapin (ja oikeasti kyllä ostankin jahka rikastun).
Myös Vintage-kaappia on testattu, mutta se ei juuri minua miellyttänyt.
Marsun tai Behringerin kaappien kanssa Powerball menee aikalailla hukkaan.Hyvä vahvari joka vaatii kunnon kaapin alleen.
Kaikki päätyy tritonukseen.
Daemon
11.08.2007 18:07:12
Niin, Mesan ylisuuri kaappi toimii varmasti myös enemmän kuin hyvin
Kaikki päätyy tritonukseen.
Ben_D
11.08.2007 19:18:36

Samat elementit kun Vintage ENGL:ssä.
Juustonaksu
11.08.2007 19:25:32

Samat elementit kun Vintage ENGL:ssä.

Joo tässä nyt taisi olla taas enemmän merkkisokeutta kuin tervettä järkeä. :-) Ei se mesa mikään taivaan lahja ole kuitenkaan ja em. nupin kanssa mielestäni toimi vallan helvatan huonosti. Ei sillä, että mitenkään mitään merkkiä asettaisin muiden edelle. Englin Standard -skobe oli ihan hyvä mielestäni oli kyseessä mikä tahansa Englin vahvistin. Pyöristää sopivasti. Mutta nämähän ovat vain niitä kuuluisia mielipiteitä.
Todellisuus on vain psilosybiinin puutteesta johtuva illuusio.
Ben_D
11.08.2007 19:45:07

Joo tässä nyt taisi olla taas enemmän merkkisokeutta kuin tervettä järkeä. :-) Ei se mesa mikään taivaan lahja ole kuitenkaan ja em. nupin kanssa mielestäni toimi vallan helvatan huonosti. Ei sillä, että mitenkään mitään merkkiä asettaisin muiden edelle. Englin Standard -skobe oli ihan hyvä mielestäni oli kyseessä mikä tahansa Englin vahvistin. Pyöristää sopivasti. Mutta nämähän ovat vain niitä kuuluisia mielipiteitä.

Juuh..samoin se pyöristää Mesan Rectifier styrkkaria.
Werihukka
12.08.2007 01:38:35 (muokattu 12.08.2007 01:40:39)

Ei kannata arastella sitä sirinää minusta. Leikkaa paremmin läpi bändin kanssa ja mikitettynä vaan kun vähän sirisee.

Edit: sanoisin, että Framus Dragon tai ENGL standard. Mutta minun mielipide ei ratkaise.
Taas tuli kirveelle töitä Wolfhorde mikserissä
rajajoki
12.08.2007 07:56:23
Ei kannata arastella sitä sirinää minusta. Leikkaa paremmin läpi bändin kanssa ja mikitettynä vaan kun vähän sirisee.

Siis saahan piikki taajuden leikattuu vittuun miksates, mut pyrkimykseni olisi ettei näin tarvitsisi tehdä :)
Bändin kans toi ainakin mun korviin häiritsee,tarttis siihen väliin erillisen eqn ei kiinnosta.

Edit: sanoisin, että Framus Dragon tai ENGL standard. Mutta minun mielipide ei ratkaise.

Kyl taidan kummiski testii framus cobraa gb25 ,orangea v30,marsun gb25 kaappii ja engl greenback25 kaappii tos olis tän hetkiset kokeilut arvoiset jahka saan itseni ulos tästä työelämän kurjuudesta.
17h tuntia tänään taas töitä taas edessä et saa maksettua powerballin....
Vetta pitäis vaan hävittää nopeesti ja pa laitteisto, sais lisää hyvää romuu himaan.

btw.Näytin mun avovaimolle orangen 4x12 kaappii ja se sano et jos toi tulee himakäyttöön niin se ottaa mahdollisimman laadukkaan mustan kynsilakan ja lopun varmaan arvaat :)
piiskaa sydäntalvella!
nikovirtala
12.08.2007 09:57:46

btw.Näytin mun avovaimolle orangen 4x12 kaappii ja se sano et jos toi tulee himakäyttöön niin se ottaa mahdollisimman laadukkaan mustan kynsilakan ja lopun varmaan arvaat :)

Kyllä sitä Orangea saa mustanakin. http://www.dv247.com/invt/41812/
What is life? - A bad trip.
‹ edellinen sivu | seuraava sivu ›
1 2 3
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)