Flash 27.09.2004 09:22:23 (muokattu 27.09.2004 09:27:04) | |
---|
Nähty on ja koko tuotanto löytyy hyllystä. The Boss on kyllä yksi suurimmista suosikeistani. Mitä mieltä porukka on muuten The Rising levystä? Mielestäni se kuuluu selkeästi vähintään viiden parhaan Springsteen levyn joukkoon. EDIT: Kannattaa muuten hankkia Dave Marshin viimeisin Springsteen elämänkerta Two Hearts. Onhan se vähän turhankin kritiikitöntä kerrontaa, mutta hyvin kirjoitettu. There Is A Light That Never Goes Out |
Bluesmies 09.08.2007 21:11:15 | |
---|
Huom! Olet kirjoittamassa yli 1046 päivää vanhaan ketjuun! Bannatkaa! Tänään tipahti Born to Run postilaatikkoon ja ai ai ai. Kovin on makoisa lätty. Mitäs muita alkupään tuotannon levyjä suosittelisitte hankittavaksi? Taisin hieman hurahtaa. |
Mika Antero 09.08.2007 21:22:14 (muokattu 09.08.2007 21:25:25) | |
---|
Tänään tipahti Born to Run postilaatikkoon ja ai ai ai. Kovin on makoisa lätty. Mitäs muita alkupään tuotannon levyjä suosittelisitte hankittavaksi? Taisin hieman hurahtaa. Aika tasavahvaa tavaraahan kaikki Born to runista Born in the USAan asti on. Nebraska tietysti erilainen, koska se on mallia mies ja kitara, mutta Darkness on the edge of townin ja Riverin luulis uppoavan. Itse pidän eniten Born in the USAsta, mutta aika moni inhoaa sitä, koska se on niin "kaupallinen"... Merkonomit ajaa turbo-Saabilla, käyvät salaa viinakaapilla. |
slowdive 09.08.2007 21:36:28 | |
---|
Tänään tipahti Born to Run postilaatikkoon ja ai ai ai. Kovin on makoisa lätty. Mitäs muita alkupään tuotannon levyjä suosittelisitte hankittavaksi? Taisin hieman hurahtaa. 'Born To Run' on kova, mutta jostain syystä sen ykköspaikan itsellä on napannut 'Devils & Dust' joka kyllä kannattaa ennakkoluulottomasti poimia mukaan jos tutustuminen on jäänyt tekemättä. Mahtavaa kamaa. Tasalaatuistahan tuo tuotantonsa on muutenkin, pientä 80-90-luvun molemmin puolin ollutta notkahdusta lukuunottamatta. Tällä vuosituhannella taas kulkee. "One good thing about music, when it hits you, you feel no pain." (B.Marley) |
Folcce 10.08.2007 07:55:47 | |
---|
Tänään tipahti Born to Run postilaatikkoon ja ai ai ai. Kovin on makoisa lätty. Mitäs muita alkupään tuotannon levyjä suosittelisitte hankittavaksi? Taisin hieman hurahtaa. Kai se sit ois se ihan eka, Greetings From Ashbury Park N.J. Oon ite vastaavassa tilanteessa ja tuon ajattelin seuraavaksi hommata. SO LET HIM HAVE BANANAS ON THE SIDE!
http://www.youtube.com/watch?v=tIo6kM8M5Ks |
Bonham 10.08.2007 09:03:22 | |
---|
Kai se sit ois se ihan eka, Greetings From Ashbury Park N.J. Oon ite vastaavassa tilanteessa ja tuon ajattelin seuraavaksi hommata. Soundimaailma on siten kovasti eri kuin Born to runissa. Noi kaksi ekaa on selkeästi "kuivempia" soundeiltaan (mä diggaan niistä kyllä kovasti). Loistavan kokonaiskuvan saa tietysti 3 cd:n Live 1975-85 paketista... Opinions are like assholes, everybody's got one. (Harry Callahan) |
Flash 10.08.2007 09:08:35 | |
---|
Jos Born To Run uppoaa, niin Darkness On The Edge Of Town uppoaa kenties vielä paremmin. Itse suosittelen varauksetta kakkoslevyä The Wild, the Innocent & the E Street Shuffle. Se on kenties "vaikein" Springsteen levy ja vaatii useamman kuuntelun, mutta kun se uppoaa, niin se kanssa uppoaa... Levyn tuotantopuoli lienee se heikoin lenkki. Springsteenhän on nimenomaan liveartisti, joten suosittelen myös liveboksia Live 1975/85. DVD:nä sitten vaikka Live In New York tai Live In Barcelona. Myöhemmistä levyistä suosittelen varauksetta The Rising levyä. Live Music Is Better! |
Jubi 10.08.2007 15:55:32 | |
---|
Nythän saa sitä Hammersmith Odeon -keikkaakin DVD:llä. Kysessä siis veto vuodelta -75, Born to Runin kiertueelta. Aivan mielettömän hieno pläjäys! Debyytti-Greetings on mun mielestä todella hyvä noista alkupään levyistä. Darknessiin en ole oikein päässyt täysin sisään, mutta kyllähän sekin hieno levy on. Born in the USA puolestaan on mun mielestä vähän heikko. Tiedän, että tästä voi tulla sanomista :) Innostus:
Nuoruuden hermostollinen häiriötila,
joka paranee pienillä annoksilla katumusta
kokemuksen karttumisen seurauksena. |
Minstrel 10.08.2007 17:39:25 (muokattu 10.08.2007 17:40:59) | |
---|
Born in the USA puolestaan on mun mielestä vähän heikko. Tiedän, että tästä voi tulla sanomista :) Lähinnä positiivista sanomista. Heikko levy. Darknessista tykkäsin aikaanaan paljonkin, mutta se on menettänyt hohtoaan vuosien varrella. Sen sijaan kolme ekaa levyä ja Nebraska ovat edelleen parhainta täydellisyyttä ja muodostavat joitakin irtobiisejä lukuun ottamatta sen Springsteen-matskun, jota jaksan edelleen aktiivisesti kuunnella. EDIT: Noista rokkilevyistä paras on The Wild, the Innocent... Jakaa ilmeisesti hieman mielipiteitä, mutta meitsiin uppoaa kuin veitsi kevyt-Floraan. "Sometimes you eat the bar, and sometimes, well, the bar eats you." |
M-Juhana 10.08.2007 17:53:24 | |
---|
Loistavan kokonaiskuvan saa tietysti 3 cd:n Live 1975-85 paketista... Joka ilmestyi alunperin 5 lp:n lootana. Henk. koht River on lemppari, mut Born In ...saakka loistomusaa. TÖISSÄ |
Mr. Mustard 10.08.2007 19:03:40 | |
---|
Tunnel of Love on Pomon aliarvostetuin levy. Johtuu ilmeisesti siitä, että yleisö odotti sen olevan jokin Born In The USA vol. II. Seeger sessions on ihan loistava. Monet biisit sopivat Brucen suuhun paremmin kuin omat biisit. Bändillä samaa soittamisen riemua, mitä E-street Bandilläa parhaimpina päivinään. Tuleen ihan tunne kuin pomo olisi laulanut noita lauluja koko ikänsä. Devils & Dust on myös hyvä levy. The Rising on hieman pönäkkä levy minuun makuun. Biisien määrää olisi pitänyt karsia kovemmalla kädellä. Lisäksi E-Street Bandin sovitukset eivät olleet yhtä oivaltavia kuin 70-luvun klassikoissa. Risingissa on ihan hyviä sävellyksiä, mutta bändin sovitukset on liian usein tuota "easy-way-out"-osastoa. "Safe sex, safe music, safe clothing, safe hair spray, safe ozone layer. Too late! Everything that´s been achieved in the history of mankind has been achieved by NOT being safe..."
- Lemmy Kilmister |
Gardiner 11.08.2007 11:19:32 | |
---|
Bannatkaa! Tänään tipahti Born to Run postilaatikkoon ja ai ai ai. Kovin on makoisa lätty. Mitäs muita alkupään tuotannon levyjä suosittelisitte hankittavaksi? Taisin hieman hurahtaa. Käyt vaan suosiolla Ikeasta tanakan tammisen levyhyllyn ja hommaat the complete works of Springsteenin. :) Et luullakseni pety. "White collar conservatives, pointing their plastic fingers at me, hoping, that my kinds would die" Jimi Hendrix |
volvo740 11.08.2007 12:33:50 | |
---|
Noo, sen ikäsenä mäkin taisin alottaa... Minä olin 9-vuotias vuonna 1984 kun kuuntelin isoveljen ostamaa Born In The U.S.A.-vinyyliä ja ihastuin ikihyviksi. Nyt löytyy luonnollisesti cd:nä. Isäukko vihasi Pomon lauluääntä :) Kun juon, otan vain yhden paukun ja sen jälkeen olen kuin toinen mies. Ja se toinen mies juo ne loput kakskymmentä. |
volvo740 11.08.2007 12:35:48 | |
---|
Minä aloitin 9v. Kotiin tuli silloin Born In The USA-LP ihan uunituoreena.... Kato kato mikä deja vu-ilmiö. Olin vastannut tähän jo vuonna 2004... heh Kun juon, otan vain yhden paukun ja sen jälkeen olen kuin toinen mies. Ja se toinen mies juo ne loput kakskymmentä. |
Born To Run ja Greetings From Asbury Park ovat kummatkin mahtavia lättyjä, Thunder Road yks hienoimpia biisejä ikinä. "This blind date might take you to places unknown and it will be new and scary and vital"
Kuunneltua |
Sarko 11.08.2007 15:43:53 | |
---|
Rakastuin tänään totaalisesti Bruceen. Lähdin kävelylle ja latasin MP3-soittimeeni Born To Run-levyn ja lähdin aurinkoon talsimaan. Siinä aamuauringossa ja aamuisen kosteassa ilmassa kolahti todella, todella lujaa. Nimibiisi ja Backstreets potkivat ilmat pihalle, uskomaton levy. Tsäpätitsäijjää |
papitsu 11.08.2007 17:51:50 | |
---|
Rakastuin tänään totaalisesti Bruceen. Lähdin kävelylle ja latasin MP3-soittimeeni Born To Run-levyn ja lähdin aurinkoon talsimaan. Siinä aamuauringossa ja aamuisen kosteassa ilmassa kolahti todella, todella lujaa. Nimibiisi ja Backstreets potkivat ilmat pihalle, uskomaton levy. Upea levy se. Nimibiisi varsinkin rokkaa kovasti, mutta eipä siinä levyllä hirveästi huonoja biisejä olekkaan. PUNK OUT WITH YOUR CUNT OUT! |
Bonham 11.08.2007 18:00:44 | |
---|
Käyt vaan suosiolla Ikeasta tanakan tammisen levyhyllyn ja hommaat the complete works of Springsteenin. :) Et luullakseni pety. Itse asiassa Brucella ei niin hirveästi noita julkaisuja edes ole, vaikka pitkä ura takana onkin Opinions are like assholes, everybody's got one. (Harry Callahan) |
Gardiner 11.08.2007 19:34:35 | |
---|
Itse asiassa Brucella ei niin hirveästi noita julkaisuja edes ole, vaikka pitkä ura takana onkin Noo, tämät oli semmonen ennakoiva varotoimenpide, jos vaik innostuu Neil Youngista,James Brownista,Elviksestä ja Kari Peitsamosta. :) Tosiaan kun ei niitä ihan tolkutonta ryvästä niitä Bruce levyjä oo niin voihan ne vähämaksulla hommaa kaik. En usko et hirmu pettymyksii tuloo. :) "White collar conservatives, pointing their plastic fingers at me, hoping, that my kinds would die" Jimi Hendrix |
papitsu 11.08.2007 21:14:02 | |
---|
Itse asiassa Brucella ei niin hirveästi noita julkaisuja edes ole, vaikka pitkä ura takana onkin Sitten eikun kaikenmaailman videot ja DVDt, livejulkaisut ja bootlegit ostoon. Varmaan saa hyllyjä pikkuhiljaa täyttymään. ;) PUNK OUT WITH YOUR CUNT OUT! |