Aihe: Gibson lespojen erot?
1 2
oiva tumpeloinen
10.08.2007 01:51:58
Nitrolakka vs. polylakka on syy moiseen.. 8)

Millä vissiinkin on myös soundieroa, joten ei taida tulla samanlaiset pelit pelkästään kulumalla.
Numb
10.08.2007 08:29:07 (muokattu 10.08.2007 08:30:59)

Jyväskylän seudulla musapörssissä lähinnä nuo esp:t ja sitten MINUN mielestäni surkeat tokain lespat ovat "in"(muistakaa, että tuo on minun mielipide:)).

Musikantissa Jyväskylässä on Gibsoneita.

Edit: Ahaa, olinkin näköjään vasta neljäs tai viides, joka tämän kertoi. Ei edes podiumille siis...
Gattubi ö skugi, bing bong bang -Remu Aaltonen --- Se pitää vetää niig skibbadibbaboungboung skäppidäbbi ticotico hei groopie dountsu teik mai hair de bäng bäng bong! -LamaAjanElvis
jazzIII
10.08.2007 09:37:52
Gibsonin kaulat, joissa on maali sekä lakka, tuppaavat olemaan ainakin uutena vähän nihkeitä soittaa, etenkin jos kädet hikoo paljon... missään fadedissa tällaista ongelmaa tuskin on. Jos olisin nyt ostamassa uutena lespaa, punnitsisin tuotakin, joskus ei ko. asia tullut mieleenkään :P

Sointiinhan viimeistely vaikuttaa myös, kuten todettiin... puhutaan että fadedissa on todella kirkas sointi esikuvaansa verrattuna. Yhtä kokeilin Studion kanssa rinnan ja oli kyllä loistava peli.
Eemil
10.08.2007 10:53:48 (muokattu 10.08.2007 10:54:39)
Tuo motocrossjuttu oli viihdyttävä. :) Osta käytetty hyvä ihminen. Kitarat ei kulu, niissä ei potikoiden ja mikkivalitsimen lisäksi ole liikkuvia osia.

E: Tai no okei, virityskoneisto. Mutta koneistot kestävät vuosikymmeniä, mahdollisesti myös potikat. Mikkikytkimet on hajoavaisia, mutta eipä paljoa maksa.
Vapaa kieli ja seuraavan kielen 8 ääni pitää päristä samaan, eli tuuttiin tää tehtiin... Samoin vapaa ja toisekielen 20ääni tuuttiin tää tehtiin. -k.sln K100#2
joukov
10.08.2007 11:00:16
Tuo motocrossjuttu oli viihdyttävä. :) Osta käytetty hyvä ihminen. Kitarat ei kulu, niissä ei potikoiden ja mikkivalitsimen lisäksi ole liikkuvia osia.

E: Tai no okei, virityskoneisto. Mutta koneistot kestävät vuosikymmeniä, mahdollisesti myös potikat. Mikkikytkimet on hajoavaisia, mutta eipä paljoa maksa.

Kuluvia osia ovat myös talla(palat) ja satula, liikkuvia osia ovat myös kielet.
SWR: An army of rats ate your gear. Stanley Clarke: Yeah. Its amazing.
Eemil
10.08.2007 11:03:09

Lasketaan, että LP standardin käytettynä ostaessa säästetään rahaa 600€. Kuinka monet vaihdot sillä rahoittaa ja kuinka monta vuotta niillä huoltojen määrillä porskutetaan?
Vapaa kieli ja seuraavan kielen 8 ääni pitää päristä samaan, eli tuuttiin tää tehtiin... Samoin vapaa ja toisekielen 20ääni tuuttiin tää tehtiin. -k.sln K100#2
oiva tumpeloinen
10.08.2007 11:03:15

Jos tuolle linjalle lähdetään, niin kyllähän nauhat, otelauta ja puutkin ovat kuluvaa osaa käytössä. Mutta se ei vissiinkään ollut kirjoituksen pointti.
MaxDamage
10.08.2007 11:23:03
Lyhyesti ja ytimekkäästi sanottuna. Osta vaan se faded, on perhanan hyvä kitara eikä häviä perus stankulle. Mä olen omistanut neljä kappaletta ja yksikään ei ole ollu laadultaan yhtään heikompi kalliimpiin versiohin verrattuna. Voit itse myöhemmin vetää siihen myös vaha ja lakka pinnan jos matta pinta käy ahdistamaan.
atha
10.08.2007 12:03:35
Jep, minäkin voin täysin suositella tota Standard Fadedia.

Kyllähän siitä tasaiseen tahtiin näkyy kommentteja (kitaroita koskaan testanneilta?), että "varmaankin" huonommin viimeisteltyjä kuin stanut, ei muuten voi tuollaista hintaeroa olla. Tuon hintaluokan sarjatuotantokitarassa ei hintaa pelkästään tuotantokustannuksiin sidota. Standard on vaan vanhana mallina saanut sellaisen aseman, että sitä voidaan myydä jokusen pari-kolmesataa kalliimmalla kuin tuota uudehkoa Standard faded -mallia. Vaikkei erona olisikaan kuin loppuviimeistely ja mikinkuoret.

Tosin nyt kun std faded on halventunut (thomannissa 1690 e, puolisen vuotta sitten 1890-2190e), niin on t-kaupassakin noussut LP-mallisten myyntitilastossa sijalle 6 (tobacco burst) Enää ei mallien hintaero olekaan niin pieni, että kaikille on samantekevää hankkia se stanu.

Aika paljon eri sävyisiä faded-keppejä myyty samalla värikoodilla, mitä on foorumeilta katsellut. Ei ehkä ihan sokkona kannata, mikäli väriä ja ulkonäköä pitää tärkeänä.
Arabian Lauri
10.08.2007 13:03:00
Olen tossa ollut huomaavinani että faded-malleissa loimukuvion voimakkuus vaihtelee tosi paljon. Saattaa tietenkin olla että esim honeyburst-väritys korostaa puun syitä toisella tavalla kuin esim tobacoburst, mutta eniveis tuntuu faded-sarjassa vaihtelua löytyvän enemmän kuin perusstankuissa.

Minua ihmetyttää se että Custom Shopin VOS-sarjaa saa esim Kitarapajalta piirun alle kolmella donalla, kun sen hinta taas Thomanilla ja Luthmanilla on jotain ihan muuta. Ovatko nuo samoja keppejä, vai jotain "eikoisrää", vai onko sitten muutamilla toimittajilla muuten vaan paremmat ehdot.
"Some people are like Slinkies... not really good for anything, but you still can't help but smile when you see one tumble down the stairs."
atha
10.08.2007 13:09:36
Minua ihmetyttää se että Custom Shopin VOS-sarjaa saa esim Kitarapajalta piirun alle kolmella donalla, kun sen hinta taas Thomanilla ja Luthmanilla on jotain ihan muuta.

Muuallakin suomessa näkyny 56-57 goldtoppeja ja 58 plaintoppia 2995 eurolla, esim.

http://www.f-music.com/tuotteet.php?nimikekoodi=LPSTD58

ja paikallisessa lehdessäkin muistelisin nähneeni tuollaisen tarjouksen jollain liikkeellä, eli lienee vähän laajempi kampanja Suomessa.
änkyrä
10.08.2007 13:21:04
Itsellä ei kokemusta näiden kitaroiden saundieroista, kun en ole tuota faded versiota soittanut. Muistaakseni kuitenkin sen tullessa markkinoille jossain ulkomaisessa kitaralehdessä kehuttiin tuota faded mallia hyväksi ostokseksi (olisikohan ollut ruotsalainen Fuzz pari vuotta sitten). Siitä on jäänyt mieleen hyvä soitettavuus ja tosi hyvä saundi, mutta tarkempaa erittelyä en muista.

Itseäni tosin faded viimeistely häiritsee ja yhden sellaisen joskus ostin (toiselta merkiltä), niin vuoden päästä maalautin sen uudelleen ja pintaan tuli kunnon lakka. Nämä ovat makuasioita ja tässä kyseessä olevaa noin 2000 euron kitaraa nyt ei viitsisi oikein uudelleen maalatakaan, jos viimeistely alkaa tökkimään, kuten tuolle halvemman luokan kitaralle tuli tehtyä.
duc
10.08.2007 13:25:39
Muuallakin suomessa näkyny 56-57 goldtoppeja ja 58 plaintoppia 2995 eurolla, esim.

http://www.f-music.com/tuotteet.php?nimikekoodi=LPSTD58

ja paikallisessa lehdessäkin muistelisin nähneeni tuollaisen tarjouksen jollain liikkeellä, eli lienee vähän laajempi kampanja Suomessa.

Tuolla paikallisessa liikkeessä kertoilivat että olivat saaneet kolmen custom shopin kepin setin tarjoushintaan. 58 plain top oli mennyt heti, mutta nuo kaksi gold toppia olivat vielä hyllyssä.
Ukko
10.08.2007 18:06:30

Taas kaikki puhuu, että joo mene kauppaan ja kokeile.. Mutta taas tullaan tähän yleiseen ongelmaan, että lähiseudun kaupoissapa ei myydä kyseisiä laitteita ollenkaan..

Ei kai se matka kaupunkiin jossa lespoja myydään, niin paljon maksa etteikö siihen yhtä viikonloppua voisi uhrata. Saisi ainakin testata haluamansa yksilön ennen hankkimista.
Peku911
10.08.2007 20:14:16
Ei kai se matka kaupunkiin jossa lespoja myydään, niin paljon maksa etteikö siihen yhtä viikonloppua voisi uhrata. Saisi ainakin testata haluamansa yksilön ennen hankkimista.

Toi oli jo todella huono.. Ei sillä että en voisi mennä kaupunkiin kokeilemaan, kun asun siellä jo=). Mutta voin/ja menenkin kyllä tuonne musikanttiin kokeilemaan tota stankkua ja kokeilen kyllä tota customiakin, mutta en kyseisestä kaupasta halua ostaa omista syistä. Tuon kaupan hinnat pyörivät kyllä taivaissa muut asiat unohtaen.
Maiden01
10.08.2007 21:56:25
Toi oli jo todella huono..

Ehkä tää oli "huono", mun mielestä tuo oli asiallinen kommentti.

Tuon kaupan hinnat pyörivät kyllä taivaissa muut asiat unohtaen.

Itse en ainakaan ole huomannut mitään liikarahastusta ja kaiken lisäksi hinnoissa on jonkun verran ilmaa. Ainakin itselle nykyään aika paljonkin, kun olen sinne monta suurta hankintaa keskittänyt, mm. stäkin ja kahdet melko tyyriit mikit. Nytkin meni Hot Cake tilaukseen jokin aika sitten ja lupaili myyvänsä jonkin verran alle Custom Shopin hintojen.

Eli musta verrattuna esim. Musapörssiin, ei ole mitään kiskonnan makua. Itse en kyllä kyseisessä liikkeessä enää kovin mielellään vieraile, joten nämä on toki mieltymys kysymyksiä. Pääasiahan on, että pääset eri keppejä kokeilemaan, eikös?
Elänkö soittaakseni vai soitanko elääkseni?
Peku911
10.08.2007 22:36:13
Pääasiahan on, että pääset eri keppejä kokeilemaan, eikös?

Nimenomaan, mutta itse taas suosin musapörssiä:)
Mutta todellakin mieltymys kysymyksiä ja jos varsinkin tuntee kauppiaat ja näin niin tietenkin mielellään asioi kyseisessä paikassa..
En varsinaisesti pidä musikanttia yhtään "huonompana" kuin muitakaan liikkeitä.
Ja varsinaisesti, jos kyseinen laite (stankku) on hyvä musikantissa niin mikäpäs siinä..
‹ edellinen sivu | seuraava sivu ›
1 2
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)