Aihe: Keskustelua seitsemänkielisistä kitaroista.
1 2 3 4 521 22 23 24 2562 63 64 65 66
Räbbänä
07.08.2007 14:05:33
Hmm.. Perjantain jälkeen ei tuo RG:n myyjä ole viesteihin vastaillut. Kuvia lupasi lähetellä jo kitarasta lauantaiksi. Pitäsköhän kattella jo varalta jotain muuta, kun vaikialta näyttää.
"Te epäuskoiset! Te etsitte saatanan viestiä, mutta minä olen Sundqvist."
DZN
07.08.2007 15:14:19
Älä mitään persuseiska RG:tä hommaa, kun parempaakin on tarjolla. Suoraan universe tai jos jostain löydät niin J-Custom.
Aka. Dino and 6077dino
Räbbänä
07.08.2007 15:18:22
Älä mitään persuseiska RG:tä hommaa, kun parempaakin on tarjolla. Suoraan universe tai jos jostain löydät niin J-Custom.

Saahan niitä olla, mutta ei ainakaan rahat riitä semmosiin.
DZN
07.08.2007 15:23:21
Tällä palstalla joku kauppaili RG seiskaa 800€, universen saa jo tonnilla. Ero on niin pieni, että itse olisin taipuvainen ottamaan universen.

J-Customien hinnoittelu onkin sitten ihan mitä sattuu. Joskus niitä saa ihan älyttömillä hinnoilla, joskus vielä älyttömimmillä.
Aka. Dino and 6077dino
Räbbänä
07.08.2007 15:24:28
Tällä palstalla joku kauppaili RG seiskaa 800€, universen saa jo tonnilla. Ero on niin pieni, että itse olisin taipuvainen ottamaan universen.

J-Customien hinnoittelu onkin sitten ihan mitä sattuu. Joskus niitä saa ihan älyttömillä hinnoilla, joskus vielä älyttömimmillä.

Kylläkin tähtäimessä tuo torilla oleva RG1527.
maggot
07.08.2007 15:29:49
En voi kuin suositella RG1527 jos seiskan haluaa, todella oivallinen valinta tuossa hintaluokassa. Mikit vaihtamalla riittää vaikka mihin, tai siis itse en niistä V-sarjan mikeistä välittänyt oikein. Mulla on RG1527:ssa Evolution7 tallassa ja kaulassa Blaze, me like. Ajattelin vaihtaa siihen stratomallin valkoiset potikan nupit ja sitten valkoisen mikkikytkimen nupikan vielä niin se on sitten siinä. Nimittäin mikit on myös valkoiset niin on sitten samikset.

Tosin en tiedä "joudunko" omastani jossain vaiheessa luopumaan, no se jää nähtävksi..
"You want to kill me Tucker, don´t you? Well, take a number and get in line!"
saastara
10.08.2007 00:43:05
Menee nyt hieman otsikosta ohi, mutta kävin tuossa tänään päivällä testailemassa tuota Ibanezin Rg 2228:a. Ja täytyy kyllä sanoa, että pettymys oli kyllä melko suuri.

Päälimmäinen fiilis taitaapi tiivistyä sanaan "tumppumuhju". Soitin keppiä toki Ibanezin Toneblaster-combon läpi makuuhuonevoluumeilla, joka toki tuo oman vaikutuksensa.. mutta kuitenkin.

Kaula ei istunut omaan käteen sitten ollenkaan.. Littana ja hemmetin ohut kaula ei toimi allekirjoittaneelle laisinkaan. Pieni ulkonema lavan tyvessä oli tosin mukava pikkubonus.

Mikkien soundiin en mieltynyt laisinkaan, hivenen mitäänsanomattomat ja kylmät.. Soundiltaan siis, kyllähän niistä ulostuloa riitti. Ei oikein mitään semmoista "ou jeah"-fiilistä löytynyt.. Tämä ei tosin ole ainoastaan mikkien vika.

Kitaran ominaissoundi vaikutti myös hemmetin muhjulta ja tummalta.. Tosin se voi johtua ihan vain siitä, että olen viime kuukaudet soittanut suosaarni + vaahtera - yhdistelmällä.

Suurin ongelma kuitenkin oli testatessa kielten naurettava löysyys.. Joka tosin menee suuresti myös setin piikkiin.. 8. kielen paksuutena taisi olla .068 mikä on aika vähän kun olen itse tottunut siihen, että 7. kieli on jo .070.. :p Kuitenkin, ei tahtonut tulla soitosta oikein mitään kun kielet lähinnä plörisivät muhjuisesti. :D

Pitäisi tuota saada kyllä pidemmäksi aikaa testattavaksi ja säädettäväksi.. Eipä tuossa kuitenkaan speksien suhteen kohdannut omien mielenkiintojen suhteen lähes mikään muu kuin kielien määrä.. :p

Mutta jotta ei nyt ihan haukkumiseksi mene, niin on kyllä todettava, että tallasysteemi oli hemmetin hyvä omaan makuun.. Tykkäsin todella paljon. Best of both worlds.
Lisää middleä.
Distract
10.08.2007 01:30:58
Menee nyt hieman otsikosta ohi, mutta kävin tuossa tänään päivällä testailemassa tuota Ibanezin Rg 2228:a. Ja täytyy kyllä sanoa, että pettymys oli kyllä melko suuri.

Päälimmäinen fiilis taitaapi tiivistyä sanaan "tumppumuhju". Soitin keppiä toki Ibanezin Toneblaster-combon läpi makuuhuonevoluumeilla, joka toki tuo oman vaikutuksensa.. mutta kuitenkin.

Kaula ei istunut omaan käteen sitten ollenkaan.. Littana ja hemmetin ohut kaula ei toimi allekirjoittaneelle laisinkaan. Pieni ulkonema lavan tyvessä oli tosin mukava pikkubonus.

Mikkien soundiin en mieltynyt laisinkaan, hivenen mitäänsanomattomat ja kylmät.. Soundiltaan siis, kyllähän niistä ulostuloa riitti. Ei oikein mitään semmoista "ou jeah"-fiilistä löytynyt.. Tämä ei tosin ole ainoastaan mikkien vika.

Kitaran ominaissoundi vaikutti myös hemmetin muhjulta ja tummalta.. Tosin se voi johtua ihan vain siitä, että olen viime kuukaudet soittanut suosaarni + vaahtera - yhdistelmällä.

Suurin ongelma kuitenkin oli testatessa kielten naurettava löysyys.. Joka tosin menee suuresti myös setin piikkiin.. 8. kielen paksuutena taisi olla .068 mikä on aika vähän kun olen itse tottunut siihen, että 7. kieli on jo .070.. :p Kuitenkin, ei tahtonut tulla soitosta oikein mitään kun kielet lähinnä plörisivät muhjuisesti. :D

Pitäisi tuota saada kyllä pidemmäksi aikaa testattavaksi ja säädettäväksi.. Eipä tuossa kuitenkaan speksien suhteen kohdannut omien mielenkiintojen suhteen lähes mikään muu kuin kielien määrä.. :p

Mutta jotta ei nyt ihan haukkumiseksi mene, niin on kyllä todettava, että tallasysteemi oli hemmetin hyvä omaan makuun.. Tykkäsin todella paljon. Best of both worlds.

Eikä ton RG 2228:n hintakaan oo mitenkään miellyttävä. Pitää vaan toivoa, että alkaa pian tulemaan lisää samaa kielimääriä sisältäviä kitaroita. Saa nähä sitte missä vaiheessa alkaa muut kitaravalmistajat kaseja väsäämään. Ite oon kyllä vahvasti sitä mieltä, että tuo ei ainoaksi sarjavalmisteiseksi 8-kieliseksi jää. 8)
"Älä"
saastara
10.08.2007 13:23:49
Eikä ton RG 2228:n hintakaan oo mitenkään miellyttävä. Pitää vaan toivoa, että alkaa pian tulemaan lisää samaa kielimääriä sisältäviä kitaroita. Saa nähä sitte missä vaiheessa alkaa muut kitaravalmistajat kaseja väsäämään. Ite oon kyllä vahvasti sitä mieltä, että tuo ei ainoaksi sarjavalmisteiseksi 8-kieliseksi jää. 8)

Ei varmasti.. Samaa efektiähän täsä on haivaittavissa kun seiskoissa.. Kun tulivat yleiseen levitykseen, valtaosa oli ihmeissään ja pyöritteli epäluuloisesti silmiää, yksi ydinporukka sen sijaan riemuitsi. Nykyään kaikista seiskat ovat ok. Tai noh, onhan meilla Jucciz. :D

Eiköhän se pari vuotta ota mutta varmasti kaseja alkaa pikkuhiljaa tupsahdella.
Lisää middleä.
maggot
10.08.2007 14:06:57
No niin, puol tuntia sitten hain Rg1527:n matkahuollosta. Olihan se ehjänä perille päässyt, kotiin tultua odotti ankara testipenkki kitaraa ja selvisi kunnialla. Voe ziisus ku murisee, kitara on kahta pikkulommoa lukuun ottamatta kuin uusi. Takapleksissä jopa muovit vielä päällä.

Onneksi olkoon uuden kitaran johdosta ja tervetuloa seiskaklubiin! RG1527 on kyllä todella hyvä kitara ja tuossa taannoin kun testasin UV777BK:ta ei mielestäni RG1527 hävinnyt UV:lle kuin mikkiensä puolesta. Mikit siihen kannattaa vaihtaa IMO.
"What the hell?"
pipo
10.08.2007 14:43:02
Pari pvä toi RG1527 on nyt lapaseen totutellu ja aijajai tätä riemun juhlaa. Voisin jopa sanoa että soittokin on edistynyt. Eikä nuo mikit nyt niin kauhean pahat ole, mutta kyllähän nuo vaihtoon menee kun vaan rahaa irtoaa tarpeeksi.

Vähän ehkä vituttaa tuo floikka kun ei sillä oikein mitään tee ja viritys, kielten vaihto ym on niin perkeleen vaikeeta.
Billsner
10.08.2007 14:47:09
Vähän ehkä vituttaa tuo floikka kun ei sillä oikein mitään tee ja viritys, kielten vaihto ym on niin perkeleen vaikeeta.

Minä en oikein ymmärrä mikä siinä niin vaikeaa on. Kerran kun floikan säätää sopivaksi kielisettiin nähden, niin ei se kieltenvaihto jatkossa enää vaikeaa ole (olettaen että seuraavalla kerralla laitetaan samanlaiset kielet).
Wrapped in plastic
maggot
10.08.2007 14:55:14
Minä en oikein ymmärrä mikä siinä niin vaikeaa on. Kerran kun floikan säätää sopivaksi kielisettiin nähden, niin ei se kieltenvaihto jatkossa enää vaikeaa ole (olettaen että seuraavalla kerralla laitetaan samanlaiset kielet).

Totta. Kielet kiinni ja virittelee kitaran vireeseen. Koko hommaan menee ehkä max.45 min jos verkkaiseen tahtiin homman tekee.
"What the hell?"
ballfish
10.08.2007 14:56:28
Pari pvä toi RG1527 on nyt lapaseen totutellu ja aijajai tätä riemun juhlaa. Voisin jopa sanoa että soittokin on edistynyt. Eikä nuo mikit nyt niin kauhean pahat ole, mutta kyllähän nuo vaihtoon menee kun vaan rahaa irtoaa tarpeeksi.

Pistä puupalikkaa blokkaamaan: http://www.diyguitarist.com/Images/FloydRoseShims.JPG
"Uskomatonta, kuinka rumpuraita voi kuulostaa kuin läiskyteltäisiin peniksellä reisiin. Jos se tietenkin yltäisi. Jestas." -kokarek
pipo
10.08.2007 15:11:51
Lähinnä jos haluaa nopeasti vaihtaa johonkin toiseen vireeseen jotta voisi soittaa/kokeilla jotain muuta ja siitä vaihtaa takas normaaliin vireeseen. Se 45min on aika paljon.
hullu_ukko
10.08.2007 15:15:11
Lähinnä jos haluaa nopeasti vaihtaa johonkin toiseen vireeseen jotta voisi soittaa/kokeilla jotain muuta ja siitä vaihtaa takas normaaliin vireeseen. Se 45min on aika paljon.

Puupalikka blokkaamaan se talla.. Silloin sen tallan toiminta vastaa kiinteää ja vireiden vaihto helpottuu.
M.A.C.H.O. # 5 AIL PI PÄK | ''Mun mielestä tolla Farerilla on ihan hyvää kamaa.''-Blake Steelwolf
Räbbänä
10.08.2007 15:17:27
Profiilissa pari kuvaa uudesta elämänkumppanistani.
Billsner
10.08.2007 22:29:03

Tuohon hommaan on kiinteätallaiset kitarat.
Wrapped in plastic
saastara
12.08.2007 16:02:15 (muokattu 12.08.2007 16:02:28)
Minuutti sitten kannettiin Rg 7321 ovesta ulos.. Nyt on melko maansamyynyt olo. :'(
Lisää middleä.
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)