Aihe: Kitaravahvistin bassolle?
1 2
valdemberg
09.08.2007 13:44:42
Ihan niin, että ne 70-luvun ja vanhemmat on täysin "unisex" mallia. Ihan sama mitä siinä lukee, mutta yhtä hyvin voi soittaa kumpaa vain. tai huuliharppua. Siis ennenkaikkea putkinupeissa näin.

Eikös Jim Marshall just 70-luvulla kerännyt rahat pois basisteilta myymällä tavallisia kitaranuppeja "Super Bass II" -bassonuppeina?

V.
If God came down to Earth in the form of Man again, He'd play football for England. -Ian Marson-
Teijo K.
09.08.2007 13:46:26

Eikös Jim Marshall just 70-luvulla kerännyt rahat pois basisteilta myymällä tavallisia kitaranuppeja "Super Bass II" -bassonuppeina?

V.

Lisäsihän hän toiseen sisäänmenopariin yhden yläpääsuotokonkan. ;)
Neuvostoliittolaisen soitinrakennuksen ylivoimaisuuden ylistyksen kerho #1

How many string bass players does it take to change a light bulb? None; the piano player can do that with his left hand.
mr.bungle
09.08.2007 14:48:46

Minä harkitsin tuossa aiemmin kesällä Epiphonen Valve Jr.-nupin hankkimista kotikäyttöön ja kävin sitä testaamassa F-musiikissa Aguilarin bassokaapin kanssa. Soundi oli muuten kiva, mutta alapäät jäivät jonnekin. Noin mutuna heittäisin että 100-120 hertsin alapuolelle ei ollut asiaa. Niinpä Epi jäi kauppaan.

Noi pikkunupit suodattanee alapäätä pois koska niiden toistaminen vaatii eniten energiaa -> saadaan enemmän möykkää säröttämättä saundia
bassolla hanuriin
kojones
09.08.2007 15:48:41
Noi pikkunupit suodattanee alapäätä pois koska niiden toistaminen vaatii eniten energiaa -> saadaan enemmän möykkää säröttämättä saundia

Epäilen että tuossa Epissä johtuu huonolaatuisesta päätemuuntajasta. Sehän voi tietysti olla siellä just tuon takiakin, mutta luulen että kyse on vaan säästöistä.
kauhu-köös
10.08.2007 11:00:38
Kyllähän Marko Hietala käyttää tarotin kanssa vanhoja marsunuppeja,
en tiedä käyttääkö enää. Itse olen saanut loistavat saundit Fender HW jazzilla ja Fenkun blues hotrod 40w kitara vahvistimella:D
Tilua täältä: http://www.mikseri.net/artists/?id=68687
J.Hollström
10.08.2007 11:04:07
Mulla on Fendän bassokone kitarakäytössä ja Topin kitaranuppi bassokäytössä. Kriittisempää musta on noi kaapit / ämyrit että ne kestää alataajuuksia. Kerran soitin yhden loungekeikan bassolla VOXin mallintavalla kitaracompolla, olosuhteiden pakosta, mutta kyllä sekin asiansa ajoi, eikä mennyt rikki.
That's it, but not shit.
Marttila
10.08.2007 12:04:18
Kyllähän Marko Hietala käyttää tarotin kanssa vanhoja marsunuppeja,
en tiedä käyttääkö enää. Itse olen saanut loistavat saundit Fender HW jazzilla ja Fenkun blues hotrod 40w kitara vahvistimella:D

Näyttää nykyään käyttävän Warwickia myös vahvistinpuolella (nuppina Warwick Pro Tube IX; http://koti.welho.com/vmarttil/phot … des/Tarot_Tavastia_01072007_05.html). Veljeltään sitten kyllä löytyy noita vanhoja marsuja (http://koti.welho.com/vmarttil/phot … des/Tarot_Tavastia_01072007_03.html).
‹ edellinen sivu | seuraava sivu ›
1 2
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)