Aihe: AVBasses
1 2 3 4 528 29 30 31 3237 38 39 40 41
balzary
10.08.2007 10:41:43

Sain eilen Alesilta paremman kuvan rungosta, on kyllä todella hieno. Minkälainen sähköpuoli tohon nyt tuli, piezo mukana? Nauhattomassa mikki aivan tallan vieressä on hyvä juttu.
J.Hollström
10.08.2007 10:46:03
Kuinka noi liikahtaa käytettyinä? Eliks jos alkaa myymään niin onko kysyntää? Joskus fundeerannu tommosen hankintaa, mutta jos ei sit diggaakaan niin pääseekö niistä inhimillisillä hinnoilla eroon? Pitopeleiksihän noi tietty on tarkoitettu, en mie sitä...
That's it, but not shit.
balzary
10.08.2007 10:49:17

Kuinka noi liikahtaa käytettyinä? Eliks jos alkaa myymään niin onko kysyntää? Joskus fundeerannu tommosen hankintaa, mutta jos ei sit diggaakaan niin pääseekö niistä inhimillisillä hinnoilla eroon? Pitopeleiksihän noi tietty on tarkoitettu, en mie sitä...

Jaa-a, vaikea sanoa. Varmaan siinä jonkunlainen hinnantiputus tapahtuu. Toisaalta lähtöhinta ei ole missään Alembic-korkeuksissa, joten ei varmaan mitään älytöntä romahdusta. Ehkä enemmän riippuu spekseistä? Voisin kuvitella, että tuo nauhaton vibrakammellinen basso Dr B-inlayllä on aika paljon vaikeampi myydä verrattuna johonkin perusspekseillä tehtyyn bassoon.

Käytettynä ei taida vielä myyty muita kuin Samulla kiertäneet kaksi av-bassoa (punainen suoraan Alesilta ja mun vanha)
blessed
10.08.2007 11:39:25

Pickups:
1x Kent Armstrong Soapbar 5 Pickup

Electronics:
Aquilar OBP-3
1x volume
1x stacked pot with bass and treble control
1x mid control pot with push/pull switch for 400/800 Hz frequency
1x mini switch for switching Active/passive voicings
1x mini switch for switching pickups as series/parallel/phase out
_
Running on two 9V battery
Output Jack 6,3 mm stereo
Tossa tuosta elektroniikka puolesta, ai että ku kuumottas lähteä kotia, mutta kun ei ihan vielä voi:)

Niin ja noista käytetyistä AV:ista että periaatteessahan minä ostin tuon ensimmäisen AV:n käytettynä torilta, tosin balzaryn kautta, ja edellinen omistaja oli ollut Ales itse, mutta näin niinkuin periaatteessa käytettynä kuitenkin, ja tässä sitä nyt ollaan toisen kanssa:)
Samu S.
10.08.2007 11:49:27

Mää myin sitä mustaa viisikielistä vissiin jonkun pari kuukautta. Kiinnostusta oli jonkun verran, mutta niinkuin arvata saattaa, outo valmistaja epäilytti ostajakandidaatteja. Epäilykset hälvenevät yleensä testisession aikana. Multa basso lähti eteenpäin toiselle testaajalle.
Ei se siitä! last.fm
balzary
10.08.2007 12:37:30 (muokattu 10.08.2007 12:38:09)

Nuo bassot mitä mä olen myynyt, on yleensä liikahtaneet 2-3 kuukaudessa. Seiskakielistä lukuunottamatta ensimmäinen ostajaehdokas on aina ostanut. Eli pelkkien kuvien perusteella myynti kestää aikansa, nopeemmin saa myytyä kun tunkee kepin testiin GAS-vaivaisille tovereille.
balzary
10.08.2007 12:50:27

Siinä on nyt kuvia nauhattomasta:

http://www.avbasses.cz/5NTBJM.htm
Karlsson
10.08.2007 13:06:09
Siinä on nyt kuvia nauhattomasta:

http://www.avbasses.cz/5NTBJM.htm

Nauhaton vibrakammella? Kaikkea sitä...
"Friendly shake hands!" -V.I.Lenin
blessed
10.08.2007 16:53:33

Munsta paljo hienompi livenä;)
balzary
10.08.2007 17:40:55

Munsta paljo hienompi livenä;)

Vaadimme ryhmäkuvaa bassoista!
blessed
10.08.2007 21:55:29

Vaadimme ryhmäkuvaa bassoista!

Vanhempi näyttää nyt jotenkin tosi vanhalta:) Pitää putsata ja puunata se nyt vkloppuna ja ottaa perhepotretti.
blessed
11.08.2007 20:45:19 (muokattu 11.08.2007 20:47:43)

Omakuvassa on nyt molemmat kaunokaiset. Ei mikään paras kuva kun on velipojan huonolla kameralla otettu (avovaimo möi omansa ostaakseen paremman mutta vielä kerätään rahoja), mutta eiköhän siitä idean saa.

edit: Onkohan noissa muuten aina 2 paikkaa kammelle, kun tossa ainakin on. Siihen voisi periaatteessa siis laittaa kaks kampea:) Mitenköhän tuo Jonahin basso muuten, onkos siitä kuulunut mitään?
balzary
11.08.2007 20:51:25

edit: Onkohan noissa muuten aina 2 paikkaa kammelle, kun tossa ainakin on. Siihen voisi periaatteessa siis laittaa kaks kampea:) Mitenköhän tuo Jonahin basso muuten, onkos siitä kuulunut mitään?

Vissiin sama talla sopii sitten myös vasenkätisten bassoihin?
Jona
11.08.2007 22:31:01
Vissiin sama talla sopii sitten myös vasenkätisten bassoihin?

Juuri näin, aina on kaksi paikkaa kammelle. Mulla on yksi Kahler kultaiselta 80-luvulta, siinäkin on kaksi paikkaa.
http://jona.pp.fi/images/?category=Basso
Jona
11.08.2007 22:31:44
Mitenköhän tuo Jonahin basso muuten, onkos siitä kuulunut mitään?

Nope

"Virhe! Tyhjä tai liian lyhyt kirjoitus!"
http://jona.pp.fi/images/?category=Basso
kozmik
28.08.2007 16:39:28

Jaahas, olen nyt itse harkitsemassa AVbasson hankintaa. Olen ollut Alesiin jo alustavasti yhteydessä asiasta, lähinnä hinnasta olen kysellyt. Nyt ajattelin tulla täältä m.netin asiantuntijoilta kyselemään erilaisista mikkivaihtoehdoista.

Tarkoitus olisi siis saada mahdollisimman moneen menoon sujuvasti pelittävä 5-kielinen. Siis basso joka toimisi hyvin niin humpassa, jazzissa kuin metallissakin. Olin miettinyt mikeiksi Delanoa, presarimikkiä kaulaan ja musarimikkiä puolituksilla tallaan, miltäs moinen yhdistelmä kuulostaa? Onko parempia ehdotuksia? Saa mieluusti perustella myös. :)

Ja olisin ikionnellinen jos voisin päästä testailemaan jonkun 5-kielistä AV:tä. Eli jos joku ystävällinen sielu Turun suunnalta, pääkaupunkiseudulta, Porista, Tampereelta tai Riihimäen lähimaastosta antaisi tulla vähän kokeilemaan omaa bassoaan niin olis mahottoman hienoa! Vapaaehtoiset voi laittaa vaikka pikaviestiä.
"Worship!" cried the clown, "I am a TV, making bandsmen go clockwork!"
mr.bungle
28.08.2007 17:21:41

http://www.avbasses.cz/5SNAK.htm

Tuolla on lisää Alesin ottamia kuvia mun bassosta. Archive-sivulla löytyy sitten vielä joitakin minun ottamia kuvia torilla olevasta 4-kielisestä bassosta.

Tämä oli kyllä huima basso. Livenä vielä komiampi kuin kuvissa, tatsi täydellinen ja soundi murhaava.
bassolla hanuriin
Ylläri
28.08.2007 17:24:27
Olin miettinyt mikeiksi Delanoa, presarimikkiä kaulaan ja musarimikkiä puolituksilla tallaan, miltäs moinen yhdistelmä kuulostaa? Onko parempia ehdotuksia? Saa mieluusti perustella myös. :)

Vaikuttaa hyvältä. Minulla on omassa Sandbergissani Delanon J-mikki kaulassa ja MM puolituksella tallassa ja toimii aivan mahtavasti. P/MM-yhdistelmä ei varmastikaan ole yhtään huonompi.
"if there is a God, I think most reasonable people might agree that he's at least incompetent, and maybe, just maybe, doesn't give a shit" - George Carlin
kozmik
28.08.2007 17:51:27

Vaikuttaa hyvältä. Minulla on omassa Sandbergissani Delanon J-mikki kaulassa ja MM puolituksella tallassa ja toimii aivan mahtavasti. P/MM-yhdistelmä ei varmastikaan ole yhtään huonompi.

Jeps, jotain Sandbergin bassoa testailin Soundstoressa taannoin. Muistaakseni juurikin JM-mikityksellä, ja erittäin hyvältähän se kuulosti. B-kieli ei ihan mieleinen ollut, muuten kaikin puolin erinomaisen tuntuinen peli.
"Worship!" cried the clown, "I am a TV, making bandsmen go clockwork!"
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)