Aihe: Riffiskaba 72 äänestys
1 2
Jerry_Jones
08.08.2007 23:56:42 (muokattu 09.08.2007 01:31:17)

Kahdeksan riffiä saatiin skabaan nro 72. Eikun niitä arvioimaan ja pisteitä antamaan. Skaban tarkoituksena tällä kertaa oli luoda slovari/balladi-riffi, joka väkisin laittaa yleisön kaivamaan sytkärinsä esiin ja musiikin tahdissa aaltoileva ikäänkuin kynttilämeri säestää visuaalisesti biisiä, heitetään se sitten stadion- tai unplugged-keikalla.

Äänestys päättyy ti 14.8. klo 22.00

Äänestys:
-Kuka tahansa voi äänestää kerran per/kisa. (Vaatii kirjautumisen)
-Jaettavissa yhteensä 6 pistettä per äänestäjä.
-Pisteet voi jakaa niin kuin kukin itse haluaa, kuitenkin niin, että yhdelle kilpailijalle
voit antaa maksimissaan 3 pistettä.
-Äänestys on voimassa noin 7 päivää. (riippuen miten osallistujia löytyy. Skaban aloittaja saa päättää niinkuin itse parhaaksi näkee.)
-itseään ei saa äänestää.
-Osallistuminen skabaan velvoittaa myös äänestämään. Jos osallistuja ei äänestä, hänen mahdollisesti saamiaan pisteitä ei lasketa.
-Voittaja vie läpi seuraavan skaban.
-Skaban järjestäjä ilmoittaa voittajalle voitosta pikaviestitse.

------------------------------------------------------------

Osallistujat:

Blake Steelwolf: http://www.mikseri.net/player/playe … n=1&type=1&parameter=286356

Thet:
http://www.mikseri.net/player/playe … n=1&type=1&parameter=286885

Appelsiini:
http://www.mikseri.net/player/playe … n=1&type=1&parameter=286876

arkkikansleri:
http://koti.mbnet.fi/katuru/Temp/riffi72_arkkikansleri.mp3

mammukka:
http://www.mikseri.net/player/playe … n=1&type=1&parameter=287358

Markus Y:
http://www.mikseri.net/player/playe … n=1&type=1&parameter=287644

Purple masiin:
http://www.mikseri.net/player/playe … n=1&type=1&parameter=287648

Nimby2:
http://d4.mikseri.net/m/674/70006553280/Nimby2%20-%20Rskaba72.mp3
Blues fills in the holes of soul
Markus Y
09.08.2007 00:38:43 (muokattu 09.08.2007 00:39:54)

Noissa mikserin linkeissä on jotain häikkää kun yksikään niistä ei toimi. Toimivat kyllä tuolla osallistumis-treadissa, mutta ei tässä.

edit. oot näköjään vähän lyhennellyt noita linkkejä ja sentakia ei pelitä...
Jerry_Jones
09.08.2007 00:52:38

Noissa mikserin linkeissä on jotain häikkää kun yksikään niistä ei toimi. Toimivat kyllä tuolla osallistumis-treadissa, mutta ei tässä.

OK, hyvä huomio, täytyy korjata. Toimivat kyllä doc-tiedostossa, josta ne siirsin, mutta jostain syystä näköjään kopiointi tänne epäonnistui. Tällasia sattuu, kun tekee hommia valvottuaan 20 tuntia kolmen tunnin yöunen perään.
Jerry_Jones
09.08.2007 01:21:46

Se on tämä m.netin käyttöliittymä, joka lyhentää noita pitkiä linkkejä, kuten esim. mikserin uudet osoitteet ovat. Kun editoin alkuperäistä viestiäni, niin siellä kyllä linkit olivat kokonaisina?? En oikein ymmärrä mikä oli ongelma, mutta korjailin silti.

Nyt pitäisi kaikkien linkkien toimia niitä klikkaamalla. Jos kopio linkin selaimen osoitteeksi, niin ne jossa on noita välipisteitä eivät pelitä.
Markus Y
09.08.2007 11:59:34

Jees, nyt toimii ja pelittää kaikki linkit :)

Pisteitä jakelen seuraavasti:

3p - Mammukka

2p - Purple masiin

1p - Nimby2

Muiltakin löytyi hyviä riffejä ja varsinkin Blake Steelwolfin loistoriffille olisin antanut mielelläni useammankin pisteen, mutta riffi ei mielestäni vastannut ihan tehtävänantoa.
-Cale
09.08.2007 14:46:33 (muokattu 09.08.2007 14:50:45)
Osallistujia on taas sen verran vähän, että voisin kommentoida kaikkia hieman:

Thet - Nyt kuulimme ei niin perinteistä Thetiä. Riffi vastaa skaban tehtävänantoa hyvin! Olin kuitenkin kuulevinani alussa pieniä heittoja timesta, ei tosin mitään pahoja. Enkä suinkaan väitä että itse olisin läheskään aina timessa. Lead-kitarassa muutama nuotti kuulosti omaan korvaani "vääriltä", voi tosin olla että kuulen mitä sattuu, joten ei sovi hätääntyä. Muuten kyllä toimiva paketti, paitsi että itseäni häiritsi hieman nuo pari edellämainittua juttua.

Appelsiini - Aivan kuten itsellänikin, tämä ei ehkä aivan täysin osunut aiheeseen, tämä kylläkin oli lähempänä. Jonkun muun skaban riffinä olisi hyvinkin voinut olla pisteillä!

Arkkikansleri - Tuttua Arkkis-laatua tämä! Hyvät saundit, ja "maukasta" soittoa. Ei voi kun ihailla tämän miehen tuotoksia kerta toisensa jälkeen. Skaban aiheen syrjässä myös kiinni!

mammukka - Alun komppi enteili itselleni jo pahaa, mutta sieltähän paljastui varsin toimiva riffi. Yksinkertainen kuvio hyvällä saundilla. Unplugged -versio tosin olisi mielenkiintoista kuulla myös.

Markus Y - Tykkäsin soolokitarasta, ja jäin odottamaan vielä eräänlaista "huippukohtaa" mutta riffi loppuikin yllättäen kuin seinään :o En tiedä onko koneessani jotain vikaa vai oliko tarkoituksella jätetty noin...?

Purple Masiin - Tulipa oikein akkarivetokin, hienoa! Hyvän kuuloista soitantaa itseäni miellyttävillä saundeilla. Osui nappiin skaban aiheen kanssa!

Nimby2 - Haa, ja toinenkin :) Samat sanat kuin edellisellekkin.

Pisteet:

Arkkikansleri - 2p
Purple Masiin - 2p
Nimby2 - 1p
Markus Y - 1p

Edit: Muiltakin löytyi hyviä riffejä ja varsinkin Blake Steelwolfin loistoriffille olisin antanut mielelläni useammankin pisteen, mutta riffi ei mielestäni vastannut ihan tehtävänantoa.

Totta, ihmettelen itsekkin mitä olen ajatellut skaban aiheita lukiessani. Eikä tämä ollut edes ensimmäinen kerta... Pitää alkaa keskittymään vastaisuudessa tarkemmin! Meinasin vielä eilen vaihtaa riffini kun huomasin mokan mutta en sitten saanut mitään järkevää aikaiseksi.
Thet
09.08.2007 17:41:39 (muokattu 09.08.2007 17:47:42)
Thet - Nyt kuulimme ei niin perinteistä Thetiä. Riffi vastaa skaban tehtävänantoa hyvin! Olin kuitenkin kuulevinani alussa pieniä heittoja timesta, ei tosin mitään pahoja. Enkä suinkaan väitä että itse olisin läheskään aina timessa. Lead-kitarassa muutama nuotti kuulosti omaan korvaani "vääriltä", voi tosin olla että kuulen mitä sattuu, joten ei sovi hätääntyä. Muuten kyllä toimiva paketti, paitsi että itseäni häiritsi hieman nuo pari edellämainittua juttua.

Juuh, kuulen kyllä itsekkin noi timen heitot alussa, että väärässä et toki ole. Joutusin tyytymään tohon koska oli muutenkin hankaluuksia. Noi lead-kitaran nuotit ei pitäisi olla vääriä, mikäli skaaloja on uskomista, mutta tässä voidaan kyllä kyseenalaistaa mun ymmärys ja nuottikorva. Mutta hyvä että vastasi aihetta ja mukava että oon saanu aikaseksi myös jotain ei-niin-perinteistä. :)

Kommentoin ja äänestän riffejä tässä mahdollisimman pian kunhan löytyy sopivasti aikaa.

Edit: Eiku taitaa siellä sittenkin olla yksi nuotti joka ei sovi joukkoon. Nuottikorvasi oli sittenkin oikeassa.
Quidquid latine dictum sit, altum videtur.
-Cale
09.08.2007 17:58:33
Juuh, kuulen kyllä itsekkin noi timen heitot alussa, että väärässä et toki ole. Joutusin tyytymään tohon koska oli muutenkin hankaluuksia. Noi lead-kitaran nuotit ei pitäisi olla vääriä, mikäli skaaloja on uskomista, mutta tässä voidaan kyllä kyseenalaistaa mun ymmärys ja nuottikorva. Mutta hyvä että vastasi aihetta ja mukava että oon saanu aikaseksi myös jotain ei-niin-perinteistä. :)

Edit: Eiku taitaa siellä sittenkin olla yksi nuotti joka ei sovi joukkoon. Nuottikorvasi oli sittenkin oikeassa.

Juu, ei niitä skaaloja kannata tuijottaa, ainakaan liian tarkasti :) Siis minun mielestä. Ja tosiaan, latenssin ja muiden probleemien takia en itsekkään ole jaksanut aina hieroa kaikkia timmisti timeen, joten ymmärrän tuon tilanteen kyllä ihan täysin.
Urmas Potkuri
09.08.2007 19:34:17

Tuttua Arkkis-laatua tämä! Hyvät saundit, ja "maukasta" soittoa.
Paljon kiitoksia StahlWolf. :) Mitä soittoon ja soundeihin tulee, niin itteläs ne ovat niin sanotusti timmiä kamaa olleet aina. Minusta ainakin. Muuten, tuotakin rääpäsyä tehdessä tuli taas se tunne, että olen mää tämän ennenkin kuullut. Ja olihan se tuttu, kun oli tullut joskus aiemmin tehdyksi, en muista mihin tarkoitukseen. Sitten kiireessä uudeelleen väätämään. Niin että nyt minä plagioin jo itteänikin, puhumattakaan oikeista
musiikin tekijöistä. Höh?
Ei ole murhetta, jota viini ja värähtelevä rautalanka ei lohduttaisi.
Thet
09.08.2007 21:07:44 (muokattu 09.08.2007 21:30:21)
Juu, ei niitä skaaloja kannata tuijottaa, ainakaan liian tarkasti :)

No ei, enhän mä osaa muutakuin pentatonisen asteikon muistista ja sitäkin tulee tiedostetusti käytettyä tosi harvoin. Tein vaan tarkistuksen kun olin saanut valmiiksi, että mitäköhän mä sinne sekaan soitin. :)

Jospa nyt sitten äänestyksen pariin.

Blake steelwolf: Ehdottomasti kisan parasta antia, mutta menee ohi aiheen jonnin verran, niin kuin itsekin sanoit. Näitä sun riffejä on ilo kuunnella, koska ne kuulostaa erittäin ammattimaisilta. Saundit ja soitto on kohillaan. Soitteletko muuten jossain bändissä? Nimittäin jos soitat, niin olisi mukava kuulla jotain tuotantoa, on meinaan varmasti hyvää.

Appelsiini: Rankka kitarariffi ei sovi oikeen aiheen raameihin, mutta soolokitara clean -kitaran päällä olisi voinut muuttaa asiaa. Hienon kuuloinen pätkä kuitenkin.

Arkkikansleri: Ei ehkä stadion-keikka, mutta pienemmän tapahtuman kesäyössä soiva viimeinen biisi ja yleisö tanssii rauhallisesti keinuen. Sopii erittäin hyvin aiheeseen, mielikuva syntyi samantien. Arkkikanslerin tyylille ominaista, hyvähyvä.

Mammukka Intro olisi voinut olla hieman lyhyempi, mutta toimii kyllä näinkin. Laadukas teos, mutta en saa tästäkään sopivaa mielikuvaa. Ennemminkin tulee mieleen vilkas katuelämä yöllä jossain suuressa kaupungissa. Hieman masentava sävel, mutta en tarkoita että huono. ;)

Markus Y: Hyvä, selkeä perusriffi, johon lead-kitara sopii mainiosti. Loppuun vain hieman seinään. :D Kyllä tää on ihan pisteen arvoinen suoritus.

Purple Masiin: Erittäin hieno sävelmä. Unplugged-veto toimii loistavasti. Kaunis.

Nimby2 Edellisen tavoin hieno unplugged-riffi. Rauhallinen.

Pisteitä on tosi vaikea jakaa, sillä niistä jotka vastaavat aihetta parhaiten on vaikea valita paras.

Arkkikansleri- 3p
Markus Y- 1p
Purple Masiin- 1p
Nimby2- 1p

Muutkin olisivat ansainneet pisteet, mutta eivät välttämättä tässä kisassa.
-Cale
09.08.2007 21:11:09
Paljon kiitoksia StahlWolf. :) Mitä soittoon ja soundeihin tulee, niin itteläs ne ovat niin sanotusti timmiä kamaa olleet aina.

Noh noh, eipäs liioitella :P

No ei, enhän mä osaa muutakuin pentatonisen asteikon muistista ja sitäkin tulee tiedostetusti käytettyä tosi harvoin. Tein vaan tarkistuksen kun olin saanut valmiiksi, että mitäköhän mä sinne sekaan soitin. :)

Älä välitä, mä en osaa sitäkään :D

Jees, anteeksi kun täytän tätä topikkia turhilla viesteillä ja vaikeutan pisteidenlaskua, lopetan nyt.
Jerry_Jones
09.08.2007 22:46:47

Jees, anteeksi kun täytän tätä topikkia turhilla viesteillä ja vaikeutan pisteidenlaskua, lopetan nyt.

Älä ihmeessä lopeta. Mun mielestä tollasta asiallista ja hyvänsuopaa kirjoittelua ja keskustelua on ihan ilo seurata. Sehän vaan elävöittää tätä topikkia eikä kyllä ainakaan mun pisteiden laskemista haittaa yhtään. Eikä riffiskaballa ole jälkipyykkiäkään, joten tänne vaan!
-Cale
10.08.2007 14:45:12
Noh, jatketaan sitten :) Kun täällä ei kerran olla yhtä tarkkoja kuin sooloskaban puolella, ja hyvä niin.

Blake steelwolf: Ehdottomasti kisan parasta antia, mutta menee ohi aiheen jonnin verran, niin kuin itsekin sanoit. Näitä sun riffejä on ilo kuunnella, koska ne kuulostaa erittäin ammattimaisilta. Saundit ja soitto on kohillaan. Soitteletko muuten jossain bändissä? Nimittäin jos soitat, niin olisi mukava kuulla jotain tuotantoa, on meinaan varmasti hyvää.

Suuret kiitokset! Oikein kunnollista bändiä ei ole koskaan ollut, tuossa taannoin oli jonkinlainen hard rock -projekti joka kuitenkin kaatui soittajien (laulajan, basistin, ehkä synistinkin) uupumisen johdosta, ja osittain myös parin muun jannun haluttomuudesta reenailla/tehdä biisejä/tehdä ylipäätään mitään. Jos jalkapallon katsominen kiinnostaa enemmän kuin bändireenit niin mitä muuta voi odottaa...? :) Tosin täytyy sen verran katsoa peiliinkin että olen jonkin verran kriittinen omaan tekemiseeni, että pidin enemmänkin covereiden kuin omien biisien soittamisesta, omat biisithän luonnollisesti kuulostavat aivan paskalta. Tästä taas eivät muut oikein pitäneet. Kun Hallowed Be Thy Namen intro lähti soimaan niin rumpali alkoi kasata tuplapedaaleitaan laukkuun :D Itsellänihän piisaisi intoa bänditouhuihin vaikka muille jakaa, jos vaan saisi sopivan porukan kasaan.
Thet
10.08.2007 18:57:53
Itsellänihän piisaisi intoa bänditouhuihin vaikka muille jakaa, jos vaan saisi sopivan porukan kasaan.

Mulla on täysin sama tilanne. Kaveri soittaa rumpuja, mutta muuta ei sitten olekkaan ja se kahdestaan soittaminen on vähän puuduttavaa.
Markus Y
11.08.2007 19:40:59

Mulla on täysin sama tilanne. Kaveri soittaa rumpuja, mutta muuta ei sitten olekkaan ja se kahdestaan soittaminen on vähän puuduttavaa.

Ei muuta kun ilmotusta vaan wanted-palstalle. Mekin löydettiin sieltä bändin kanssa oikein pätevä laulaja(tar).
Urmas Potkuri
12.08.2007 16:50:05

Blake Steelwolf: Jylhän kuuloinen, selkeä, toimiva ja viimesen päälle soitettu, sävelletty ja sovitettu. Mutta. Ei oikein slovari. Vaan hieno biisi tulee tästä.

Thet: Juma! Kun ensikerran kuuntelin, niin siinä intron jälkeen rumpujen ja muun tullessa mukaan kulki kylmiä väreitä selkää pitkin. Ja eikä ole tehoaan menettänyt vieläkään. Hieno klassisen oloinen progehtava ja aiheeseen mahtuu.

Appelsiini: Mainio bassokuvio ja selkeä riffi tekijälleen tyypillisen tinkimättömällä toteutuksella. Mutta ei oikein tämäkään kovin slovari ole. Pahus.

mammukka: Hypnoottisen hieno toteutus. Riffistä/melodiasta pidin erityisesti. Ehkä tämä on sitten nykyisen sukupolven "viimeinen valssi" ainesta, mutta sytkärit ovat vaihtuneet semmosiin neon-luminensi-tikkuihin. Vai mitä ne nyt ovat.....

Markus Y: Tämä täytää tehtävän annon kyllä. Lopahtaa ikään kuin kesken, mutta eihän tuo tietenkään muuten haittaa, kuin että olishan tuota kuunnellut pidempäänkin.

Purple masiin: Tämän kohdalla levisi onnellinen virne naamalle. Aivan huikean hieno rag ja hienosti soitettu.

Nimby2: Maestro itse toteutaa antamansa tehtävän mielestäni meistä parhaiten. Akustiset toimivat mainiosti ja rihvissä on jotakin klassisen-romanttisen-folkmaisen kaunista imua. Sytytänpä zipponi tälle.

Pisteitä sitten seuraavasti.

3p - Nimby2
2p - Thet
1p - Purple masiin

Blake Steelwolf ja Appelsiini olisivat muuten olleet kovasti pisteillä, mutta kun se riffi piti hiukan liikaa kiirettä.....

Mukavaa oli kuunnella näitä kaikkia.
Ei ole murhetta, jota viini ja värähtelevä rautalanka ei lohduttaisi.
Thet
12.08.2007 18:44:21
Thet: Juma! Kun ensikerran kuuntelin, niin siinä intron jälkeen rumpujen ja muun tullessa mukaan kulki kylmiä väreitä selkää pitkin. Ja eikä ole tehoaan menettänyt vieläkään. Hieno klassisen oloinen progehtava ja aiheeseen mahtuu.

Kiitosta. :) Piristi melkoisesti tämä kommentti, hyvä että miellytti ja jos on ehkä jopa kestänyt toisenkin kuuntelukerran.
Appelsiini
12.08.2007 20:32:19
Pisteet:
3p - Nimby2 - Hyvä veto ja sopi aiheeseen parhaiten. Bassot humisi vain ikävästi.
2p - mammukka - Paras riffi, mutta liian nopea balladiksi/slovariksi.
1p - arkkikansleri - Hyvä veto, mutta nyt soundimaailma oli hieman liian terävä tähän skabaan.

Kommentteja:
Blake Steelwolf - Vähän liian peruskuviolla mennään minun makuun ja ohi aiheesta myös.
Thet - Alku oli kuin oppikirjasta (Näin teet slovaririffin osa 3), mutta sitten lopun melodiasoolo oli taas aivan outo. Ei toiminut minulle.
Markus Y - Aluksi ihan menettelevä, mutta kun soolo tuli mukaan koko homma oli pilalla.
Purple masiin - Ei tähän pysty heiluttamaan stadionilla sytkäriä. Ennemminkin liekit tulisi nuotiosta ja ihmiset nuotion äärellä hörppisi viinaksia.

Kenenkään veto ei kuitenkaan mennyt niin paljon huti aiheesta kuin minun.

Hyvä skaba. Antamani palaute ei aina ole nättiä (sori siitä).
Toivottavasti ensi skaba olisi yhtä hyvä ellei parempi ja saataisiin myös hieman enemmän osallistujia.
"These go to eleven" -Nigel Tufnel from movie Spinal Tap
Markus Y
13.08.2007 14:29:30

Markus Y - Tykkäsin soolokitarasta, ja jäin odottamaan vielä eräänlaista "huippukohtaa" mutta riffi loppuikin yllättäen kuin seinään :o En tiedä onko koneessani jotain vikaa vai oliko tarkoituksella jätetty noin...?

Markus Y: Tämä täytää tehtävän annon kyllä. Lopahtaa ikään kuin kesken, mutta eihän tuo tietenkään muuten haittaa, kuin että olishan tuota kuunnellut pidempäänkin.

Markus Y: Hyvä, selkeä perusriffi, johon lead-kitara sopii mainiosti. Loppuun vain hieman seinään. :D

Juu, tuo on tuommoinen biisinaihio joka on pyörinyt mielessä jo pitkään ja siihen on olemassa jatkoakin, mutta se jatko ei sitten enää oikein sovi tämän riffiskaban teemaan joten päätin katkaista kylmästi tuosta kohtaa :)

Markus Y - Aluksi ihan menettelevä, mutta kun soolo tuli mukaan koko homma oli pilalla

Hoho, ainakin oli rehellistä palautetta :D
‹ edellinen sivu | seuraava sivu ›
1 2
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)