TiVe 09.08.2007 13:59:11 | |
---|
Akaassa on "Vasenkätisten Vestivaali", jossa esiintyy vasenkätisiä muusikoita: http://www.tapahtuma.tv/index.php?topic=94&tuote_ID=31120 Tuostapa tuli mieleen, että onko soitinta, josta olisi olemassa vasenkätisten versio, vai meneekö kaikki soittimet vain "säätämällä" soittimeksi myös vasurille. Itse olen "oikeakätisten painostuksesta" kasannut settini heidän tapaan vaikka olen vasuri. Rykiminen ei tarkoita Lapissa hiljaista yskimistä |
Musiikkia korville 09.08.2007 14:01:26 (muokattu 09.08.2007 14:01:57) | |
---|
Sähkökitara By: MK |
isojussi 09.08.2007 14:32:59 | |
---|
Oli muuten paha moka sattunut Aamulehden piirtäjälle koskien juuri kyseistä Festaria. Ilman mersua Suomi olisi polkupyörien ja uiton varassa |
TiVe 09.08.2007 14:34:15 | |
---|
Oli muuten paha moka sattunut Aamulehden piirtäjälle koskien juuri kyseistä Festaria. Millanen moka? Rykiminen ei tarkoita Lapissa hiljaista yskimistä |
isojussi 09.08.2007 14:38:26 | |
---|
Millanen moka? Kattopa sitä kuvaa ja ajattele kuitenkin aihetta.... Ilman mersua Suomi olisi polkupyörien ja uiton varassa |
sonic77 09.08.2007 15:07:40 | |
---|
Minä jo luulin, että tämä olisi kuulunut Wanted-palstalle. Piti jo tarkemmin tulla kattoo, että ompa tarkat speksit soittajan haussa. Ämpärit täyttyy ja mieli on iloinen... |
half 09.08.2007 15:11:21 | |
---|
Akaassa on "Vasenkätisten Vestivaali", jossa esiintyy vasenkätisiä muusikoita: http://www.tapahtuma.tv/index.php?topic=94&tuote_ID=31120 Tuostapa tuli mieleen, että onko soitinta, josta olisi olemassa vasenkätisten versio, vai meneekö kaikki soittimet vain "säätämällä" soittimeksi myös vasurille. Itse olen "oikeakätisten painostuksesta" kasannut settini heidän tapaan vaikka olen vasuri. Olen myös vasuri ja soitan oikeakätisten systeemillä. |
Sertzo S 09.08.2007 16:04:10 (muokattu 09.08.2007 16:04:23) | |
---|
Tuomisen Jamppa-vainaa soitti oikeakätisten kitaraa vasurina muistaakseni, kun Oulussa Pomfelis-ravintolassa Uudellakadulla humppailtoja vedeltiin torstai-iltaisin joskus 70-luvun alussa. Kapakki oli tuolloin auki klo 04.00 asti aamulla. |
uruttaja 09.08.2007 17:06:38 | |
---|
Tuomisen Jamppa-vainaa soitti oikeakätisten kitaraa vasurina muistaakseni, kun Oulussa Pomfelis-ravintolassa Uudellakadulla humppailtoja vedeltiin torstai-iltaisin joskus 70-luvun alussa. Kapakki oli tuolloin auki klo 04.00 asti aamulla. Oikein muistelet, Jampalla oli siis oikeakätisten kitara vasurinpuolella, eli paksuin kieli oli alinpana. Aika jännä taktiikka. Vasurithan ajattelee moniakin asioita peilikuvana, mulla on yks kitaristikaveri, joka oppi kirjoittamaan ensin peilikuvana, sitten vasta perinteisesti. |
Sertzo S 09.08.2007 17:15:21 | |
---|
Oikein muistelet, Jampalla oli siis oikeakätisten kitara vasurinpuolella, eli paksuin kieli oli alinpana. Aika jännä taktiikka. Vasurithan ajattelee moniakin asioita peilikuvana, mulla on yks kitaristikaveri, joka oppi kirjoittamaan ensin peilikuvana, sitten vasta perinteisesti. Itse soitin tuolloin haitaria ja Heikuran Nakki oli rummuissa. |
Charles 09.08.2007 17:35:42 | |
---|
Olin tässä taannoin Tyykiblues- tapahtumassa. Siellä oli esiintymässä Harri Marstio. Hän soittaa oikeakätiselle viritettyä kitaraa vasemmalta.Lopetettuaan esiintymisen, hän jäi paikalle kuuntelemaan seuraavaa bändiä. Bändin soittaessa Marstio meni kesken erään kappaleen kitaristin eteen polvilleen ja veti kitarasoolon siinä, vaikka kitara roikkui toisen soittajan kaulassa. Yleisö oli ihmeissään, onpa kova jätkä vetään. Mutta eihän siinä mitään, kitarahan oli Harrille oikeinpäin.En tiedä, olivatko sopineet asiasta etukäteen, ei se ainakaan siltä vaikuttanut. |
ahvenonkala 09.08.2007 21:45:07 | |
---|
Moni oikeakätinen kitaristi tuntuu soittavan (ainakin joskus) vasurikitaralla. Ketä lie matkivat... Play Fender or die trying! |
Yks mainio vasuri-rumpari vetää oikeakätisten setillä siten, että vasemmalla kädellä hi-hatit, oikeella komppipellit (vasen jalka hi-hatilla, oikea jalka basarilla, tietty). Mitä tämä on. Taitaa Belsebuubi määrätä pelin tahtin ja melotiian. aasinhattu päähän ja selkä suorana kohti uusia nöyryytyksiä. |
paice60 10.08.2007 14:53:06 | |
---|
Yks mainio vasuri-rumpari vetää oikeakätisten setillä siten, että vasemmalla kädellä hi-hatit, oikeella komppipellit (vasen jalka hi-hatilla, oikea jalka basarilla, tietty). Mitä tämä on. Taitaa Belsebuubi määrätä pelin tahtin ja melotiian. Kyllä mäkin kerran laivalla jouduin siirtämään basarin vasemmalle jalalle kun oikea polvi oli kipeä. Meni se aika mukavasti. Vittu näitä hommia. |
Ukko 10.08.2007 17:59:59 | |
---|
Kyllä mäkin kerran laivalla jouduin siirtämään basarin vasemmalle jalalle kun oikea polvi oli kipeä. Meni se aika mukavasti. Vaikka tuli tietysti midinä kaikki rytmit :) |
paice60 10.08.2007 22:25:24 | |
---|
Vaikka tuli tietysti midinä kaikki rytmit :) Meidän bändissä kaikki tulee livenä, jopa miditkin. Vittu näitä hommia. |
perkeles 12.08.2007 00:32:06 | |
---|
Akaassa on "Vasenkätisten Vestivaali", jossa esiintyy vasenkätisiä muusikoita: http://www.tapahtuma.tv/index.php?topic=94&tuote_ID=31120 Tuostapa tuli mieleen, että onko soitinta, josta olisi olemassa vasenkätisten versio, vai meneekö kaikki soittimet vain "säätämällä" soittimeksi myös vasurille. Itse olen "oikeakätisten painostuksesta" kasannut settini heidän tapaan vaikka olen vasuri. satuin kerran nuorena,vetreänä poikana säestämään vasenkätistä laulajaa! tosin huomasin sen vasta myöhemmin. HELLO CLEVELAND |
manjaana 12.08.2007 00:36:01 | |
---|
satuin kerran nuorena,vetreänä poikana säestämään vasenkätistä laulajaa! tosin huomasin sen vasta myöhemmin. Miten se ilmeni... Kun sormi osoittaa kuuta, typerys katsoo sormea.. |
poppamies 12.08.2007 22:34:55 | |
---|
Miten se ilmeni... Vetää vasemmalla... G strings are for strippers! |
Welldrum 12.08.2007 22:59:16 | |
---|
Vetää vasemmalla... Mä vedän molemmilla ristiin, caramba ! Ilman viinaa ei sitten soiteta korkeintaan kuin selvinpäin !. |