Aihe: Hyvää/halpaa piuhaa thomanilta?
1
Kasperi Tervonen
09.08.2007 18:06:28
Olen tässä tilaamassa thomanilta yhtä sun toista rompetta ja pitäisi siihen samaan syssyyn muutama piuhakin saada lisää. Mikäköhän noista thomanilla myytävistä piuhoista olisi hinta/laatusuhteeltaan paras? Mulla kun ei ole harmainta aavistusta millainen piuha sieltä musakaupasta on milloinkin isketty kouraan. :) Budjetti yhtä piuhaa kohden on öbaut 10 euroa. Kiitoksia jo etukäteen jos jaksatte kirjoitella jotain asiallista.

Selailin haulla vähän noita aiheeseen liittyviä topicceja, mutta suurinta osaa täällä mainituista piuhoista ei näyttänyt löytyvän thomanilta. Tai sitten olen vaan tyhmä ja laiska. Anyways, älkää viitsikö aloittaa sitä "tästäkin aiheesta löytyy haulla keskustelua"-valitusta. :)
Aika ihme skeidaa mä tänne kyllä kirjoittelen.
kivi
09.08.2007 18:08:50
Mikäköhän noista thomanilla myytävistä piuhoista olisi hinta/laatusuhteeltaan paras?

Cordial CMK212 Neutrikin liittimillä. Ammattilaisen valinta.
"This is nothing to me! Nothing! Just a hobby! I could be basking in the sun in Florida!"
(Handsome Dick Manitoba)
Chieftain
09.08.2007 18:10:37

http://www.thomann.de/fi/cordial_cti6pp_sw.htm

Näitä itse käytän, on ollut erittäin toimivia.
Mites, oisko jollain vinkkiä miten saisin lähikaupan hälyttimen pois päältä. Tarvis saada vähän olutta haettua sulkemisajan jälkeen. -Void
oiva tumpeloinen
09.08.2007 18:12:50 (muokattu 09.08.2007 18:13:11)
Cordial CMK212 Neutrikin liittimillä. Ammattilaisen valinta.

CMK lienee mikrofonikaapelia (muistaakseni ainakin)? CIK tai CGK lienee kitarakäyttööön sopivampaa.
kivi
09.08.2007 18:15:28
CMK lienee mikrofonikaapelia (muistaakseni ainakin)? CIK tai CGK lienee kitarakäyttööön sopivampaa.

Joo, tulin samaan tulokseen miettiessäni koodeja. CIK on se instrumenttipuolen vastaava.

Mä itse käytän CMK222:ta myös instrumenttijohdoissa.
"This is nothing to me! Nothing! Just a hobby! I could be basking in the sun in Florida!"
(Handsome Dick Manitoba)
Mäci
09.08.2007 18:18:00
Fenderin Vintage Voltage:

http://www.thomann.de/fi/fender_vintage_voltage_kabel_03.htm

5,5 metrisenä 14,30€
Sure I like country music and I like mandolins, but right now I need a Telecaster through a Vibrolux turned up to 10...John Hiatt
oiva tumpeloinen
09.08.2007 18:20:20
Joo, tulin samaan tulokseen miettiessäni koodeja. CIK on se instrumenttipuolen vastaava.

Mä itse käytän CMK222:ta myös instrumenttijohdoissa.

Mulla itsellä on CGK:ta kitarakaapeleissa, ja CMK:sta tehtiin kämpille mikkikaapelit. Hyvin on toiminut. Tuon CGK:n ainoa ongelma on, että se on kohtuullisen paksu Neutrikin plugin kanssa. Tahtoo sanoa siis, ettei plugia pysty ruuvaamaan loppuun asti kiinni.

Se mua vielä kiinnostaisi, jos joku osaa sanoa, että mikä ero katarakäytössä on CIK ja CGK kaapelilla? CGK:ssa taitaa yläpäät säilyä paremmin muistaakseni? Mutta onko siinä jotain huonoja puolia?
Kasperi Tervonen
09.08.2007 18:41:58
Tuleepa nopeasti vastauksia. :) Ajattelin kyllä ostaa ihan valmiiksi koottuja piuhoja, sillä en oikein osaa/uskalla/jaksa lähteä sähläämään kolvin kanssa. Tällainen laiska rähmäkäpälä kun olen.

Nuo cordialit näyttävät saavan kannatusta. Ajattelin että tilaisin pari tällaista: http://www.thomann.de/fi/cordial_cti_3_ppsw.htm

Ja yhden tällaisen:

http://www.thomann.de/fi/cordial_cti6pp_sw.htm

Nuo ovat vissiin kummatkin ihan toimivia kitarapiuhoja ja sitä rataa? :)
Aika ihme skeidaa mä tänne kyllä kirjoittelen.
ravensoul
09.08.2007 19:53:54 (muokattu 09.08.2007 20:00:17)
Se mua vielä kiinnostaisi, jos joku osaa sanoa, että mikä ero katarakäytössä on CIK ja CGK kaapelilla? CGK:ssa taitaa yläpäät säilyä paremmin muistaakseni? Mutta onko siinä jotain huonoja puolia?

CGK:ssa on speksien mukaan tosiaan matalampi kapasitanssi eli säilyttää yläpäät paremmin. Resistanssi sen sijaan aavistuksen korkeampi, joten hävittää signaalitehoa mutta ero on teoreettisen pieni. Tuota CGK:ta on kalliimpaa versiotakin (CGK 175) joka on sit joka suhteessa parempi.

E: Nuo ovat vissiin kummatkin ihan toimivia kitarapiuhoja ja sitä rataa? :)

Kyllä ovat joo, yhtä edullisesti tuskin saa parempaa. Samaa yhdistelmää on itellä käytössä ja hyvin on kestäny.
"Only two things are infinite: the universe and human stupidity; and I'm not sure about the the universe." - A. Einstein
Romantikkoitkijät :'-) #27 - YSKÄ #3
‹ edellinen sivu | seuraava sivu ›
1
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)