Aihe: Ran Guitars kokemuksia itse kitaroista
1 2 3 4 522 23 24 25 2634 35 36 37 38
Ben_D
07.08.2007 11:46:20 (muokattu 07.08.2007 11:47:42)

En ole meinaan kertaakaan kuullut että Ruokangas, Amfisound tai FI olisi laittanut asiakkaan kitaraan väärän tallan tai vastaavaa.

Mutta Jackson on...eikä tarvi hakea Kirkkonummea kauempaa...ja mitä FI:n asiakaspalveluun tulee niin :( Käytin kuljetuksessa rikkoutunutta Raniani siellä niin vastaus oli voivottelua...ei tätä nyt oikein...kyllä tää nyt on...voivoivoi. Ruokangas ei voivotellut, vaan korjasi skitan.
http://www.myspace.com/fiercemetal
Krice
07.08.2007 12:01:23

Ei muuten mitään, mutta kun tuntuu että JOKAISESSA on jotain väärin ja jotain valittamista. Varmasti hyviä soittimia ja nättejä pelejä, mutta kyllä kun käsityönä tehdään ja maksavalle asiakkaalle, niin ei kyllä "tällaisella prosentilla" saisi olla erehdyksiä.

Ehkä puolalainen kulttuuri on vähän erilainen kuin suomalaisten spartalainen työskentelykulttuuri. Kaipa ne polakit vain nikkaroi kitaroita kokoon jossakin sekaisessa pajassa ja osat menee sekaisin välillä.
"I'm sorry, I dont listen to country music." -Joey DeMaio when asked what he thought about Metallica.
McNulty
07.08.2007 12:30:11
FI:n asiakaspalvelu, koskien toisen valmistajan tekemää soitinta, ei liity suoranaisesti siihen, että kovin monessa Suomeen tulleessa RANissa on ollut jotain sanomista (mitä tätä threadia nyt lukiessa on voinut huomata). Minusta se on erittäin huonoa asiakaspalvelua, jos asiakas ei saa sitä mitä on tilannut. Mielummin siis nihkeä asiakaspalvelu kuin väärä lapakulma, väärä talla, väärällä logolla, ilman laukkua tai jotain muuta vastaavaa. Näin monet virheet eivät enää ole "inhimillisiä virheitä" kuten satunnaiset välikäden kautta hoidetut Jackson Custom Shopit (en tuota yhtä tapausta useampaa sitten tiedäkään että olisi jotain suurempaa räpelletty) tai muu vastaava.

Kuten totesin, sieltä varmasti tulee hyviä kitaroita, mutta sehän ei lämmitä asiakas X:n mieltä jos sinä saat hyvän ja oikeilla spekseillä tehdyn ja hänelle tulee "vasurilla kasattu" yksilö. Toki, customissa on aina riskinsä ja siksi se tekijä kannattaakin valita huolella. Sen minkä euroissa alkuun säästää, saattaa tulla pitkässä juoksussa kuitenkin kalliimmaksi. 1600e RAN vs. 2100e kotimainen Amfi tai vastaava = 500e takia en ota riskiä ja työllistä puolalaisia, vaan pitäydyn kotimaisessa saaden esim. 20 vuoden takuun työlle + puhutaan samaa kieltä ja ymmärretään toinen toisiamme + voin käydä tarvittaessa KOKEILEMASSA kaulaprofiilia ja valitsemassa viimeistelyä ja puumateriaaleja jne.

No, kuka mistäkin tykkää ja miten. Itselleni custom-soitin vain on jotain ihan muuta kuin "halvalla ja nopeasti... ihan sama kuka tekee ja miten!"
Miksi olla vaikea, kun pienellä vaivalla voi olla mahdoton!
Ben_D
07.08.2007 12:51:02

FI:n asiakaspalvelu, koskien toisen valmistajan tekemää soitinta, ei liity suoranaisesti siihen, että kovin monessa Suomeen tulleessa RANissa on ollut jotain sanomista (mitä tätä threadia nyt lukiessa on voinut huomata). Minusta se on erittäin huonoa asiakaspalvelua, jos asiakas ei saa sitä mitä on tilannut. Mielummin siis nihkeä asiakaspalvelu kuin väärä lapakulma, väärä talla, väärällä logolla, ilman laukkua tai jotain muuta vastaavaa. Näin monet virheet eivät enää ole "inhimillisiä virheitä" kuten satunnaiset välikäden kautta hoidetut Jackson Custom Shopit (en tuota yhtä tapausta useampaa sitten tiedäkään että olisi jotain suurempaa räpelletty) tai muu vastaava.

Käsittääkseni FI mainostaa itseään myös huoltopajana eikä tollanen voivottelu ole todellakaan mitään asiakaspalvelua.
McNulty
07.08.2007 13:04:38
Käsittääkseni FI mainostaa itseään myös huoltopajana eikä tollanen voivottelu ole todellakaan mitään asiakaspalvelua.

Ymmärrän antipatiasi FI:a ja Teemua kohtaan, mutta se ei edelleenkään ollut hänen vikansa, että RANistasi oli siivet kolhittuina. Vika oli ensisijaisesti RANin heikossa laukussa ja kuljetusfirmassa. Minusta on ihan turhaa haukkua täysin ulkopuolista tahoa, joka ei halunnut sekaantua koko asiaan ja siksi tuo ränttäyksesi vaikuttaakin absurdilta. FI:n asiakaspalvelu toimii varmasti jos olet huoltamassa kitaroitasi tai teettämässä siellä omaa customiasi... sen sijaan muiden sössimät jutut eivät välttämättä ole hänen primäärisen mielenkiinnon ja duunien kohteena. Mielestäni sinulla pitäisi olla hiekat tus...sa ihan jotain muuta lafkaa kohtaan. Propsit Ruokankaalle, joka otti kitaran fiksaukseen ja sai siitä varmasti hyvän referenssin omille touhuilleen. "Katsotaanpa mitä puolanpojat touhuaa, mitä materiaaleja käyttävät jne."

Sinun tapauksessasi vika oli RANin heikossa laukussa ja pakkauksessa. Näistä touhuistahan kohtalaisen nuori firma RAN maksaa nyt opintovelkojaan aivan kuten kaikki muutkin "ensikertalaiset" ovat maksaneet. Huolestuttavaa vain on se, että jollekin asiakkaalle ylistämäsi RAN oli lähettänyt kitaran ILMAN laukkua tämän sinun tapauksesi jälkeen. Se jos joku osoittaa välinpitämättömyyttä maksavia asiakkaita kohtaan. Oli kitarat kuinka hyviä vain, mutta kyseistä touhua en kyllä ymmärrä.
Ben_D
07.08.2007 13:13:15 (muokattu 07.08.2007 13:16:49)

Ymmärrän antipatiasi FI:a ja Teemua kohtaan, mutta se ei edelleenkään ollut hänen vikansa, että RANistasi oli siivet kolhittuina. Vika oli ensisijaisesti RANin heikossa laukussa ja kuljetusfirmassa. Minusta on ihan turhaa haukkua täysin ulkopuolista tahoa, joka ei halunnut sekaantua koko asiaan ja siksi tuo ränttäyksesi vaikuttaakin absurdilta. FI:n asiakaspalvelu toimii varmasti jos olet huoltamassa kitaroitasi tai teettämässä siellä omaa customiasi... sen sijaan muiden sössimät jutut eivät välttämättä ole hänen primäärisen mielenkiinnon ja duunien kohteena. Mielestäni sinulla pitäisi olla hiekat tus...sa ihan jotain muuta lafkaa kohtaan. Propsit Ruokankaalle, joka otti kitaran fiksaukseen ja sai siitä varmasti hyvän referenssin omille touhuilleen. "Katsotaanpa mitä puolanpojat touhuaa, mitä materiaaleja käyttävät jne."

Itseasiassa kitara oli pakattu niin hyvin kun mahdollista joten syyttävä sormi kuljetukseen. Ymmärrän jos koitat puolustella vanhaa koulukaveria tai muuten tuttua, mutta FI on paja muiden joukossa. Mähän olin siellä nimenomaan huollattamassa / korjauttamassa kitaraani....

Sama tilannehan Ruokankaalla...korjasivat muiden aiheuttaman vahingon. Samalla logiikallahan Ruokangastakaan ei pitäisi kiinnostaa "muiden sössimät jutut eivätkä olla primäärisen mielenkiinnon ja duunien kohteena".

Ruokankaalta tuli melkein samantien vastaus mailiin "Moro Jani, no problemo, homma saadaan korjattua täydellisesti. Siinä vaiheessa tipahti kivi sydämmeltä...FI:ssä käynti ei aiheuttanut muuta kun lisää vitutusta.

Sori Tero...ei ole tarkoitus vittuilla, mutta mulle jäi paskan maku FI:stä...jopa 600km:n päässä oleva Amfisound olisi ollut valmis korjaamaan skeban.
balzary
07.08.2007 13:21:41

Itseasiassa kitara oli pakattu niin hyvin kun mahdollista joten syyttävä sormi kuljetukseen.

Mun mielestä irtopehmikkeet casen sisällä ei ole parasta mahdollista pakkausta. Eikös se kitara vioittunut niiden liikkumisen/irtoamisen vuoksi? Sama se kuinka monta kerrosta kuplamuovia siinä ympärillä on, jos kitara pääsee heilumaan casen sisällä.
Ben_D
07.08.2007 13:26:28

Mun mielestä irtopehmikkeet casen sisällä ei ole parasta mahdollista pakkausta. Eikös se kitara vioittunut niiden liikkumisen/irtoamisen vuoksi? Sama se kuinka monta kerrosta kuplamuovia siinä ympärillä on, jos kitara pääsee heilumaan casen sisällä.

Voip olla, mutta tais olla Suomeen tulevista skitoista ainut, joka on kuljetuksessa rikkoutunut joten ei voida puhua yleisestä ongelmasta. Parannusehdotuksena se, että RR / KV muotosille skitoille muotoillut laukut.
McNulty
07.08.2007 13:26:43
Itseasiassa kitara oli pakattu niin hyvin kun mahdollista joten syyttävä sormi kuljetukseen.

Kyllä se laukku olisi voinut olla Jacksonin laukkujen tasoa myös. Mielestäni tuollainen V-malli vaatii ehdottomasti muotoillun sisustan ettei kitara pääse elämään omaa elämää siellä sisällä. Mutta tottahan toki... kuljetusfirmaa tuossa pitää sormella osoitella.

Ymmärrän jos koitat puolustella vanhaa koulukaveria tai muuten tuttua, mutta FI on paja muiden joukossa. Mähän olin siellä nimenomaan huollattamassa / korjauttamassa kitaraani....

Tottakai, arvostella saa enkä minä sillä puolustelekaan. Lähinnä vain tuossa tapauksessasi ongelma oli siinä, ettet sinä ollut maksajana vaan "joku muu taho". Veikkaanpa että korjausoperaatio olisi ollut ihan toinen, jos maksajana olisit ollut sinä eikä esim. vakuutusyhtiö tai RAN tai kuljetusfirma... kuka sen lystin nyt lopulta sitten maksoikaan. Samoin tiedän että Teemu on kovin työllistetty, eli aika on kortilla ja töitä joutuu väkisinkin priorisoimaan eri tavalla, kuin esim. Ruokankaalla missä työväkeä on muitakin kuin Juha yksistään.

Ruokankaalta tuli melkein samantien vastaus mailiin " Siinä vaiheessa tipahti kivi sydämmeltä...FI:ssä käynti ei aiheuttanut muuta kun lisää vitutusta.

Jea... siitä nimenomaan propsit Juhalle ja hänen pajalleen, että hoitivat homman vaikka se ei heille ns. kuulunutkaan.

Sori Tero...ei ole tarkoitus vittuilla, mutta mulle jäi paskan maku FI:stä...jopa 600km:n päässä oleva Amfisound olisi ollut valmis korjaamaan skeban.

No hätä. Ei tässä sen kummempaa, kuin että kärkkäästi keskustellaan ja mielestäni se on hyvä niin. Sanotaan asiat niin kuin ne ovat ja miltä tuntuu... ja sillä sipuli. Ei mitään turhia kiertelyitä ja kaarteluita. Ei siis mitään "hard feelings" :)
Twinkle
08.08.2007 03:37:48
Ite en ole nähnyt vielä yhtään kitaraa, jossa ei jotakin pientä tai suurempaa valittamisen aihetta olisi ollut, että siinä mielessä RANit eivät ole yhtään poikkeuksia. Yhä näilläkin esimerkeillä saattaisin pistää sen 2000+ euroa Raniin, koska sillä rahalla ei vielä saa välttämättä edes tehdastekoista soitinta jossa olisi semmoiset speksit kun haluaisi. Toki lähelle pääsee monella halvemmallakin ja aina on puhe kompromisseista, tällä hetkellä en tiedä onko niiden pienien kompromissien takia syytä maksaa se customin hinta.

Samoin tiedän että Teemu on kovin työllistetty, eli aika on kortilla ja töitä joutuu väkisinkin priorisoimaan eri tavalla, kuin esim. Ruokankaalla missä työväkeä on muitakin kuin Juha yksistään.

Tuntuu olevan tapauskohtaista, koska silloin kun minä olen sinne soittanut niin homma on vian kuin vian kanssa ollut "Joo, tuo se tänne niin saat sen sit seuraavana päivänä takas". Hintojensakin puolesta on edullisemmasta päästä. Nyt tarttis viiä puoliakkari sinne kun en viitti ite rämpiä sen kanssa kun jonkun muunkin saa tuon saman jutun hoitamaan. Työlle jää itessään todella vähän hintaa kun osatkin kuului diiliin.
H.Corruption
09.08.2007 13:44:55
Kummasti vaan asiat alkavat menemään yhä kauemmas otsikosta. Koskahan aletaan puhumaan autoista ym.

Ranin asiakaspalvelu ei ole niitä parhaimpia, joissa asiat tapahtuvat automaattisesti. Koska kummankin osapuolen viestimenä on vieras kieli, kannattaa varmistaa että asia on tullut ymmärretyksi molemminpuolin kitaraa speksatessa.

Yleisin Ranilta tilattu kitaratyyppi on varmaan RR Jackson-tyyppisellä lavalla. Kaula ei ole Jackson-profiililla, eikä sen lapakulma ole sama kuin Jaskoissa. Ran tekee neck-thru-kaulat yhdestä puusta, eikä käytä scarf joint-liitosta Jacksonin tapaan. Tällöin lapa on lyhyempi ja sen kulma on pienempi. Se että laittaa sinne spekseihin headstock: Jackson-style, ei tarkoita sitä että kaula olisi samanlainen kuin Jaskassa.
Myös runko on erilainen, esim. RR-malliin ei tule Jackson-viisteitä vaan ne ovat erilaiset.

Omia Raneja tilatessa speksasin vain kauloihin paksuuden, en profiilia. Standardi taitaa olla C-profiili. Benhän laittoi tarkat mitat kaulan profiilista ja sai juuri sellaisen kaulan kuin oli speksannutkin.

Mulla tuli toiseen Raniin väärä tremolo. Dariusz ehdotti että rakentavat mulle uuden kitaran ja pidän sen tulleen kitaran sen ajan kun uusi valmistuu. En tiedä olisivatko sitten myyneet mulle sen kitaran halvemmalla. En kuitenkaan halunnut odottaa uutta kitaraa lähes vuoden verran, vaan pyysin lähettämään speksatun tremolon, jonka vaihdan itse ja palautan kitarassa olevan tremolon. Speksien mukaisen tremolo lähettivät heti kun olivat saaneet niitä. Lopuksi tein vielä kaupat kitarassa olleesta tremolosta.

En nyt väittäisi että Ranin asiakaspalvelu olisi ihan syvältä. Pitää vaan muistaa speksata kitara tarkkaan ja pitää sitä speksiä sähköpostin mukana koko ajan. Kysellä aika ajoin mikä on tilanne ja onko ongelmia. Matkan varrella tulleet muutokset kannattaa myös pitää esillä, muutoin saattaa käydä ettei niitä ole lopullisessa kitarassa tehtykään.

Se että lähetetäänkö kitara laukussa tai ei, herättää kysymyksen. Paljonkohan maailmassa lähetetään kitaroita ilman laukkuja?
McNulty
09.08.2007 14:42:33
Niinpä, valtaosa kitaroista kulkee tukevissa pahvilaatikoissa kun niillä ei valmistajan omaa laukkua ja mitä minä olen niitä lähettänyt ja vastaanottanut niin eipä ole koskaan rikki olleet. Näkisin, että se menee äärimmäisen paskan tuurin piikkiin jos kitara hajoaa kuljetuksessa ja tuuri ei aina katso edes että onko sitä laukkua matkassa vai ei.

Joo, tehtaalta ne pahvilaatikot laitetaan isoihin laivakontteihin, jotka roudataan maahantuojalle tai keskitettyyn logistiikkakeskukseen (hieman eri meininki kuin Puolasta Suomeen yhden custom-soittimen tulo). Sieltä ne jaetaan eteenpäin yleensä useiden kymmenien kappaleiden pinoissa ja kasoissa. Sellaisia kolleja ei kuitenkaan heitellä samalla tavoin kuin se väsynyt bussikuski 6h ajon jälkeen, joka vain paiskoo kamat bussista matkahuollon varastoon.

Itse olen nähnyt useammankin yksilön, viimeksi Epiphonen värkkejä jossa laivakontti oli saanut siipeensä ja sen seurauksena useampi kymmenen soitinta oli säpäleinä pahvilaatikossaan. Yllättäen niitä EI maahantuojalta kuitenkaan vähittäismyyntiin ja kauppoihin lähetetä.

On muutenkin huono verrata 2000e Custom-soitinta johon ILMAN MUUTA kuuluu laukku mukaan hintaan, kuin jotain 200e Yamahaa tai Ibanezia tai Squieria tai tai tai... Kyllähän esim. hieman alle 1000e Prestige Ibanezit toimitetaan kovan laukun kera. Päällä on sellainen Ibanez- ja Prestige-logoilla varustettu pahviloota. Ei vie juurikaan sen enempää kuljetustilaa kuin kitarat ilman kovaa laukkua pahvikoteloissaan. Laukku tai sen puute ei siis ole logistiikan ongelma...
Tottakai olen järjissäni - pienet äänet sanovat niin!
Twinkle
09.08.2007 15:08:30
Joo, tehtaalta ne pahvilaatikot laitetaan isoihin laivakontteihin, jotka roudataan maahantuojalle tai keskitettyyn logistiikkakeskukseen (hieman eri meininki kuin Puolasta Suomeen yhden custom-soittimen tulo).

Totta, tilanne on selvästi parempi yksittäisen posti- ja kuriirilähetyksen kanssa kuin valmistajien suurten volyymien kanssa, noin niinkuin yksittäisen soittimen kannalta.

RANit lähetetään kuriirin mukana, niin minusta se menee pelkästään huonon tuurin piikkiin että se menee paskaksi. Jälleen toki puhun vain omasta kokemuksestani, ei ole kyllä tullut mieleenkään koskaan pelätä soittimen lähettämistä pahvilaatikossa tai sellaisen vastaanottamista. Itelleni on yksittäisiä soittimia tullut pahvilootissa jenkeistä ja saksasta ja briteistä, eikä niiden kanssa ole mitään ongelmaa ollut.
Twinkle
09.08.2007 15:14:40

On muutenkin huono verrata 2000e Custom-soitinta johon ILMAN MUUTA kuuluu laukku mukaan hintaan, kuin jotain 200e Yamahaa tai Ibanezia tai Squieria tai tai tai...

Mihinkään tuotteeseen ei "ilman muuta" kuulu mitään tiettyä mukaan, etenkään jos sitä ei ole itse tilannut (semmoista tuotetta ei nimittäin olekaan jossa saisi kaupanpäällisiä, koska se laukku lisää aina hintaa, oli se merkattu laskuun tai ei). Laukun merkitys koko siirtohomman turvallisuudessakin on kyseenalainen.
McNulty
09.08.2007 15:23:37
Jälleen toki puhun vain omasta kokemuksestani, ei ole kyllä tullut mieleenkään koskaan pelätä soittimen lähettämistä pahvilaatikossa tai sellaisen vastaanottamista.

Itselläni ei myöskään ole huonoja kokemuksia yksittäisten kitaroiden toimituksista esim. Matkahuollon kautta. Itse olin kovasti sinisilmäinen näiden asioiden kanssa kunnes näin pari silmät avaavaa tapahtumaa henk.koht.

Toinen oli se kun vein erästä vahvistinta Matkahuoltoon ja siinä kun maksoin bussiennakkoa, niin joku lastausalueella heitti useamman kitarakotelon kuin märän rukkasen siihen kovalle betonille. Yksi oli laukussa ja kolme kitaraa pahvikoteloissa. Kolina vaan kävi ja ne ihan sanasta sanaan "lensi viiden metrin kaarissa". Oli kohtalaisen julma näky ja teki mieli käydä ojentamassa kaveria joka jonkun tilauksia paiskoi miten sattui.

Toinen oli sitten kaverille tilattu soitin Keski-Euroopasta, joka saapui lapa poikki pahvilootassaan. Sen kanssa sitten tapeltiin pitkään, kun ensin posti kiisti osallisuutensa, sen jälkeen rahtari kielsi osallisuutensa ja lopuksi vielä myyjä kielsi osallisuutensa... eli ei siis ollut kenenkään vika että kitara oli tuhannen päreinä. Lopulta kuitenkin myyjä ja kaverini sai setvittyä sotkun sillä, että posti ja kansainvälinen rahtifirma hakkasivat päitään yhteen ja korvasivat 50/50 periaatteella kyseisen soittimen. Seuraavan paketin kaverini saikin ehjänä, mutta olihan se keljua odotella kitaraa ensimmäisellä kerralla puoli vuotta ja heti perään pari kuukautta lisää, uuden yksilön takia.

Siksi ainakin minua ihmetyttää todella suuresti, että Custom-soittimia valmistava käsityöläinen laittaa oman taidonnäytteensä ja tuotoksensa kuplamuoviin ja sinällään heittelehtimään jonkun pakun takakonttiin. Olisi hauska kuulla mitä esim. arvostettu kotimainen soitinvalmistaja sanoisi kyseisestä touhusta. Lähettäisiköhän hän yli 4000e soittimen ilman Hiscoxia?
Tottakai olen järjissäni - pienet äänet sanovat niin!
fox
09.08.2007 15:32:28

Lähettäisiköhän hän yli 4000e soittimen ilman Hiscoxia?

Jos näitä kirjoituksia lukee, niin voi tulla toisiin ajatuksiin.. Henkilökohtaisesti oon ainakin tästä

Laukun merkitys koko siirtohomman turvallisuudessakin on kyseenalainen.

kohtuullisen eri mieltä. Tuohon on varmasti jotain perusteita kyllä, en epäile yhtään. ;)
welcome to the twilight zone "A fox is a wolf who sends flowers." relic #1
Twinkle
09.08.2007 15:55:19
kohtuullisen eri mieltä. Tuohon on varmasti jotain perusteita kyllä, en epäile yhtään. ;)

On toki perusteita. Muun muassa se että tarpeeksi jämerässä pahvilaatikossa siirrellään paljon muutakin rojua kuin pelkkiä kitaroita. Muun muassa useamman tuhannen euron näyttöjä on siirrellään pelkissä pahveissa. Paksun kartongin iskunkestävyys on melkoisen hyvä, etenkin kun lisätään tuotteen ja kartongin väliin styroksiset iskua vaimentavat palat niin vaatii melkoisen osuman että antaa periksi. Pahvista kun pystyy rakentamaan auton korin jos haluaa, että kyllä se oikein käsiteltynä kestää.

Että minä en näe hyvän pahvilaatikon ja bulkkiluokan kitara-laukun välillä merkittävääkään eroa. Erona on lähinnä se, että kuljetuksen aikana pahvilaatikko saa vahingoittua mutta laukku ei. Laukku on osa tuotetta, joka ei saa mennä rikki, pahvilaatikot puolestaan on vain siirtämisessä olevia suojauksia. Moisesta syystä kitarat yleensä pakataan laukkuun, joka pakataan isompaan pahvilootaan. Itse en lähettäisi kitaraa liikkeelle pelkässä laukussaan, vaan aina siihen pahvilootaan pakattuna. Verrattuna hyviin pahvisiin pakkauksiin, se laukku tuo lisävaivaa itse lähettämiseen.

Tämä oletus siis siinä tilanteessa, että lähetetään yksittäisiä instrumentteja kuriirin tai postin avulla.
villeh
09.08.2007 16:36:08

Kun tässä nyt kiistellään tästä laukku asiasta kun mulle tuli toi Ran ilman laukkua, niin sanon että siinä pakkauksessa ei ollut mitään vikaa, se oli todellinen pakkauksen mestari työ.
Kitaran päällä oli jämäkästä vaahtomuovista jota on laukkujen sisällä tehty muotoon laatikkoja kuplista jonka päällä oli pahvilaatikko ja sitten kuplamuovi vaahto muovikerros x2 ja pahvi ja taas kmuovit ja vaahdot ja pahvi, sen jälkeen kulmavahvikkeet ja muovit ja taas todella paksu pahvi ja taas kulmapalat jonka päällä taas parikerrosta kmuovi vaahto kerrosta.
Vain ripa puuttui ja se näytti ulkopuolelta että sisälle mahtuu vähintään kolme kitaraa. Mulle jäi tuosta paakausmateriaalia todella moneen taulun lähetykseen. Arvotaide ei tarvi ihan noin paljon matskua ympärille, heh. Pakkausmateriaalit painoi enemmän kuin kitara ja case yhdessä kun piruuttani puntaroin.

Kun daruiz kyseli multa että kun keissi myöhästyy niin lähettääkö ilman, ja vannoi että pakkaa sen kuin äitinsä lähettäisi, niin tottakai hyväksyin. sanansa piti.

Nyt olen kerennyt soitellakkin kepukalla, ja tyytyväinen olen todella. Soi aivan helevatan hyvin, viimeistely on ihan sairaan tarkkaa. kaikki upotukset ja bindingit on sellaista luokkaa että yks arvostettu rakentaja siitä tokaisi että suomesta ei saa mistään noin tarkkaa työtä. Lakkapinta on mukavan läski ja ei yhtään muovinen, kiilloitus oli ihan älyttömän tarkka. Kuin lasi puun päällä. Kun noita tehdas kitaroita katsoo kovavalon alla niin niissä usein näkyy koneen jälkiä. Tuossa ei. paras lakkapinta mitä on silmiin sattunut.
www.psychemic.com
Numb
09.08.2007 16:43:18

kitarat yleensä pakataan laukkuun, joka pakataan isompaan pahvilootaan.

Tämä oletus siis siinä tilanteessa, että lähetetään yksittäisiä instrumentteja kuriirin tai postin avulla.

No näin minäkin näkisin. Jos tilaan customin laukulla, niin kyllä vain haluan. että se laukkukin on virheetön kun tuote tulee minulle.
Gattubi ö skugi, bing bong bang -Remu Aaltonen --- Se pitää vetää niig skibbadibbaboungboung skäppidäbbi ticotico hei groopie dountsu teik mai hair de bäng bäng bong! -LamaAjanElvis
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)