Aihe: Psykedeelistä konemusiikkia ?
1 2 3
SDMF
08.08.2007 18:58:36
Vähän musiikkia mielentilan laajennukseen !
Kertokaapas vähän näitä
Ayahuasca henget ovat puhuneet.
gorgonoidi
08.08.2007 19:30:11 (muokattu 08.08.2007 19:33:08)

Infected Mushroom!

Juno Reactor voi mennä tähän.

Astral Projection myös!

Ozric Tentacles on happorokki yhtye joka käyttää paljon koneita musiikissaan.

Sitten on toki kaikki Tangerine Dreamit, Klaus Schulzet ja Kraftwerkit.

Edit: Toki joku voi mieltää Massive Attackinkin psykedeeliseksi.
Linnunlaulupuu
08.08.2007 19:53:20 (muokattu 08.08.2007 19:57:49)

Sitten on toki kaikki Tangerine Dreamit, Klaus Schulzet ja Kraftwerkit.

Edit: Toki joku voi mieltää Massive Attackinkin psykedeeliseksi.

Haluaisitko tarkentaa, mikä noista tekee psykedeelistä?
e. Ok, ehkä Tangerine Dreamin ihan alkuaika oli jollain tavalla tsykedeelistä, mutta krautrockiahan se pääsäntöisesti on -samoin kuin vanha kraftwerk.
Kai ne on ne näkemyserot sitten.

Itse suosittelen Crystal Soundsia, Luomuhappoa ja Tripteaseria.
Be quiet! I'm trying to watch the medium! Go medium... Wish I could talk to ghosts. That would be sweeeeeeet!
gorgonoidi
08.08.2007 20:08:28 (muokattu 08.08.2007 20:10:22)

Haluaisitko tarkentaa, mikä noista tekee psykedeelistä?

Kyllä minä näen nuo kaikki psykedeelisiksi. Miksei niitä voisi kuitenkin ehdottaa vaikka ne eivät sinun mielestäsi sitä olisi.
Pink Floyd on ainakin ollut psykedeelistä, mutta se ei ole konemusiikkia, ok, en siis voi ehdottaa sitä, ehdotan siis Tangerineä ja Kraftwerkkiä.

Edit: Luomuhappoa suosittelen minäkin ja toki muitakin "suomisaundi" artisteja.
Linnunlaulupuu
08.08.2007 20:14:28
Miksei niitä voisi kuitenkin ehdottaa vaikka ne eivät sinun mielestäsi sitä olisi.

Mä nyt vaan oletin jostain kummasta, että kysyjä haluaa psykeä, eikä krautrockia. Toisin kuin luulet, kysyn mielenkiinnosta, en vittuilunhalusta. Toivottavasti tämä ei ala mennä potato/potata -osastolle.
Be quiet! I'm trying to watch the medium! Go medium... Wish I could talk to ghosts. That would be sweeeeeeet!
gorgonoidi
08.08.2007 20:23:58

Mä nyt vaan oletin jostain kummasta, että kysyjä haluaa psykeä, eikä krautrockia. Toisin kuin luulet, kysyn mielenkiinnosta, en vittuilunhalusta. Toivottavasti tämä ei ala mennä potato/potata -osastolle.

Ei vittuilulla pitäs tän kanssa mitään tekemistä ollakkaan.

Homman nimi on se että käsitän itse Kraftwerkin hyvinkin psykedeeliseksi. Monet krautti bändit kuten vakka Amon Düülit ja Can:it eivät olekkaan kovin koneellisia tai välttämättä psykedeelisiä, Kraftwerk taas mielestäni on vaikka se liitetäänkin krauttiin, juurikin sen takia että krauttiin yhdistettiin kaikki kokeellisemmat Saksasta 60- ja 70-luvulla tulleet yhtyeet.
Psykedelia ei mielestäni ole genre, sen voi liittää genreihin, vaikkapa humppaan, mutta tässä haetaan psykedeelistä konemusiikkia, Kraftwerkki on kone musiikkia ja mielestäni psykedeelistä. Jos ei psykedeelistä niin ainakin "unista".

Vaikka se on krauttia niin ei se estä sitä olemasta psykedeelistä.
Pylkkänen
09.08.2007 08:16:03
Sit on tällanenkin suomalainen... http://www.myspace.com/kiwamusic
Viikset miehen tekee!
Linnunlaulupuu
09.08.2007 11:44:49 (muokattu 09.08.2007 11:47:59)
Ei vittuilulla pitäs tän kanssa mitään tekemistä ollakkaan.

Ajattelin vain mainita. Olet ollut hyvin herkkä asian suhteen aiemmin.

Psykedelia ei mielestäni ole genre, sen voi liittää genreihin, vaikkapa humppaan, mutta tässä haetaan psykedeelistä konemusiikkia, Kraftwerkki on kone musiikkia ja mielestäni psykedeelistä. Jos ei psykedeelistä niin ainakin "unista".

Vaikka se on krauttia niin ei se estä sitä olemasta psykedeelistä.

Jos dream theater on mielestäni piripäistä runkkausheviä, niin voinko suositella sitä kaikille pirin ja runkkauksen ystäville? Nuo kaksi asiaa ovat kuitenkin melko kaukana toisistaan. Jos joku haluaa psykeä, niin hän varmaan on jo tutustunut siihen, miltä se kuulostaa. Tuskin hän haluaa psykedeelistä iskelmää siinä tapauksessa? Tämä tästä.
Aloittajalle sellaista vinkkiä, että 1200 microgramsissa on mukana shponglen Raja Ram.
gorgonoidi
09.08.2007 11:55:29

Olettaen että haluaa sitä konemuussikkia (eikä iskelmää), kyse on vain siitä että mielestäsi Kraftwerkki ei ole psykedeelistä ja minusta on. :)

Ja juu, musta vaan tuntuu että jätkä hyökkään kovasti täällä mun kirjoitusten kimppuun, tiiä sitte.
Linnunlaulupuu
09.08.2007 12:03:38
Olettaen että haluaa sitä konemuussikkia (eikä iskelmää), kyse on vain siitä että mielestäsi Kraftwerkki ei ole psykedeelistä ja minusta on. :)

Ja juu, musta vaan tuntuu että jätkä hyökkään kovasti täällä mun kirjoitusten kimppuun, tiiä sitte.

Valitettavasti olet melko yksin mielipiteesi kanssa. Ja tuosta hyökkäyksestä vielä: En tieten tahtoen etsi ketjua, missä tarinoit. Satut vaan joskus eksymään mielenkiintoisiin aiheisiin. Kyllä mäkin 16-vuotiaana luulin, että mua vastaan hyökättiin ties mistä. Ne olivat psykedeelisiä aikoja.
Linnunlaulupuu
09.08.2007 12:48:14 (muokattu 09.08.2007 12:57:30)
Voitko sanoa varmasti näin muiden puolesta?

Puhun monien tuntemieni kraftwerk-fanien suulla. Se riittää mulle. Ennemmin heitä uskon ja imen tietoa.

Jotenkin on sellainen fiilis ettet ole kuullut vaikkapa Autobahnia tai Trans-Europe-Experissiä.

Olen kuullut erittäin moneen kertaan. Yritätkö tuolla vakuuttaa niiden "psykedeliamaisuudesta"? Yritä paremmin.

Bändi ei ole varsinaisesti minunkaan mielestäni psykedeelinen, mutta kyllä kappaleet siltä hieman kuulostavat.

Noniin. Eiköhän tämä ollut nyt oikeasti tässä?

E. omistan tarpeeksi Kraftwerkin tuotantoa, joten en tarvitse linkkejäsi.
Ja ihan oikeasti, tämä ei johda mihinkään. Ainoa asia joista voimme olla ylpeitä, on se, että järkättiin (kadoksissa olevaa?) actionia elektronisen musiikin palstalle. Nyt loppuu.
the Gas Fuzz
09.08.2007 15:37:06
Chemical Brothers: Surrender. Aphex Twins: Selected Ambient Works 85-92.
kingdom
10.08.2007 11:44:40
Mielentilan laajennukseen... Hehe, siihen tarkoitukseen Boards Of Canada pörisee mainiosti. Erittäin rentoa trip-hop-vaikutteista ja psykedeelistä fiilistelyä. Kannattaa tsekata vaikka levy Campfire Headphase, ehkä parhaat soundit mitä olen millään levyllä kuullut.
SDMF
10.08.2007 16:29:57
Tuo Boards of canada pörisee hyvin ! kiitos siitä.

kiitti vastauksista kyl nyt on tutkittavaa lisää :)
Ayahuasca henget ovat puhuneet.
gorgonoidi
10.08.2007 16:33:40

E. omistan tarpeeksi Kraftwerkin tuotantoa, joten en tarvitse linkkejäsi.
Ja ihan oikeasti, tämä ei johda mihinkään. Ainoa asia joista voimme olla ylpeitä, on se, että järkättiin (kadoksissa olevaa?) actionia elektronisen musiikin palstalle. Nyt loppuu.

Ketjuun aloittaja päättäköön onko se yhtäänkään sitä mitä hän haki :)
Linnunlaulupuu
10.08.2007 16:44:00 (muokattu 10.08.2007 16:45:51)
Ketjuun aloittaja päättäköön onko se yhtäänkään sitä mitä hän haki :)

Ketjun aloittaja olis tosiaan voinut vähän tarkentaa mitä alunperin halusi.
Milkop
10.08.2007 20:53:45

Ihme vääntöä täällä taas, hohhoh...Aiheeseen liittyen, Venetian Snares on kovinkin psykedeelistä kamaa. Lexarille peukkua tutustuttamisesta.
ganesha
10.08.2007 21:37:51
Musti Laiton
viina. hanuri. ja naiset.
MKDELTA
10.08.2007 23:43:08

Aiheeseen liittyen, Venetian Snares on kovinkin psykedeelistä kamaa. Lexarille peukkua tutustuttamisesta.
On. Snares on muutenkin suositeltavaa kuunneltavaa, erityisesti täysillä volyymillä kaiuttimien kautta ja kerrostalossa.

Ja yksi mainitsemisen arvoinen vähemmän tunnettu psytranceakti on Kindzadza.
‹ edellinen sivu | seuraava sivu ›
1 2 3
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)