ahvenonkala 09.08.2007 11:44:43 (muokattu 09.08.2007 11:48:42) | |
---|
Ja Custom Vibrolux EI ole sama kuin noi vanhat SF Vibroluxit. Ymmartaakseni uudessa Customissa on SS tasasuuntaus ja jotain muita eroja kanssa originaaleihin nahden. Jos muistan oikein niin Vibrolux oli teholtaan yksi askel ylospain Deluxe Reverbista, eli asteikko kai oli Champ-Princeton-Deluxe-Vibrolux-Twin?? Mika on ongelma Blues Juniorissa kun et ole siita kiinnostunut? Se on aanekkaampi kuin Princeton Recording, 12" speekkeri ja erittain hyvat soundit. Ja alle puoleen hintaan ja saat SS tasasuuntajan kuten CVR:ssa on kanssa. Tuon Princeton Recording vaihtoehdon olen pullauttanut pois listalta. Saundi oli tuohon hintaluokkaan mitäänsanomaton. Blues JR:sta olen kuullut kyllä paljon kehuja. Sitä ei olisi hinnallakaan pilattu ja sitä pääsisi ainakin kokeilemaan. Minulle on vaan jäänyt suorastaan rasittava fixaatio tuosta Vibroluxin omintakeisesta saundista, tämän takia mm. Deluxe Reverb kuulostaa semmoselta vaan perus hyvältä. En siis aliarvosta DRRI:n saundia ollenkaan, mutta nyt on iskenyt päälle pahemman luokan pakkomielle. Ja taas korostaen että minun mielipiteeni tulevat täysin näiden netticlippien perusteella, että mitäpä minäkään tiedän. Osaisiko joku muuten selittää minulle HYVIN yksinkertaistettuna mitä vaikutusta tuolla putkitasurilla vs. puolijohteilla on loppupeleissä saundiin tahi toimintaan (tai mitä ne nyt käytännössä edes tarkoittaa). Olen näissä teknisissä asioissa n. 5 viikkoisen porsaan tasolla. EDIT: Toisesta keskustelusta löysin hieman selvennystä tuohon saundiin vaikutuksesta. Jäsen Jucciz:n kynästä tuloksena on hieman "pyöreämpi" soundi, kun taas puolijohteilla tasattu laite antaa "tiukemman" soundin. Play Fender or die trying! |
Joo. Normaali puolijohdetasuri tarjoaa kuormitettunakin tiukempaa atackia. Putkitasuri kovaa kuormitettuna selkeästi "kyykkää". Pesäpallomailalla selkään vs. paloletkulla selkään. |
Numb 09.08.2007 15:18:16 | |
---|
Tästähän saisi kurttuotsaisen gallupkysymyksen. "Tasuri: putki vai puolijohde?" =) Gattubi ö skugi, bing bong bang -Remu Aaltonen ---
Se pitää vetää niig skibbadibbaboungboung skäppidäbbi ticotico hei groopie dountsu teik mai hair de bäng bäng bong! -LamaAjanElvis |
ahvenonkala 09.08.2007 16:26:44 | |
---|
Joo, tappelu pystyyn!!! Play Fender or die trying! |
varakeef 09.08.2007 16:30:28 | |
---|
Ongelma lienee siinä, että muuten samaa vahvistinta ei taida olla sekä puolijohde- että putkitasurilla. Johtuvatko meininkierot sitten tasurista vai jostain muusta... sanoppa sie se. "Käytös siivo ja hillitty sopii lehmälle"
- Laura Latvala |
duc 09.08.2007 16:31:57 | |
---|
Ongelma lienee siinä, että muuten samaa vahvistinta ei taida olla sekä puolijohde- että putkitasurilla. Johtuvatko meininkierot sitten tasurista vai jostain muusta... sanoppa sie se. Mesan Dual Rectossa voi valita kytkimellä käytetäänkö diodeita vai putkia. Ja eikös melkein missä tahansa vahvistimessa voi tasasuuntaustuubin korvata diodisillalla... |
varakeef 09.08.2007 16:35:03 | |
---|
Mesan Dual Rectossa... Tarkoitinkin aiheenmukaisissa vahvistimissa. "Käytös siivo ja hillitty sopii lehmälle"
- Laura Latvala |
duc 09.08.2007 16:39:23 | |
---|
|
Numb 09.08.2007 16:41:20 | |
---|
Mesat ovat tunnetusti Fender-kopioita. Joo, toi dual rectumfire on ihan selekeä twini. Kaikkihan tietää, että dual = kaks = twin. Gattubi ö skugi, bing bong bang -Remu Aaltonen ---
Se pitää vetää niig skibbadibbaboungboung skäppidäbbi ticotico hei groopie dountsu teik mai hair de bäng bäng bong! -LamaAjanElvis |
SirElwood 09.08.2007 16:45:57 (muokattu 09.08.2007 16:51:32) | |
---|
Tästähän saisi kurttuotsaisen gallupkysymyksen. "Tasuri: putki vai puolijohde?" =) Eiku hybridi. Mutta joo. Olikohan tämä ketju jossa jo aiemmin oli juttua tuosta tasasuuntauksesta. Diodisillan saa toimimaan kuten putkitasuri. 100ohm/10w vastus sillan jälkeen. Tuolla tavoin saa siis sen sag-ilmiön aikaan myös puolijohteilla. Ongelma lienee siinä, että muuten samaa vahvistinta ei taida olla sekä puolijohde- että putkitasurilla. Johtuvatko meininkierot sitten tasurista vai jostain muusta... sanoppa sie se. Tuossa on varmaan vähän sitäkin, että puolijohdekone on halvempi valmistaa, koska verkkomuuntaja (kallein tai toiseksi kallein osa vahvarissa lähes aina) voi olla paljon yksinkertaisempi. Ei tarvitse anodikäämille keskiottoa, ei mahd. 5V hehkukäämiä jne. Mutta yllämainitulla vastus kikalla siis saa saman sähköisen käytöksen puolijohdetasurille kun putkelle. Meininki-erot tulevat vaan sitten sen putken loimotuksen puutteesta. |