Aihe: Cubase SE 3 ei meinaa päästää ääntä
1
Juntunen
08.08.2007 10:00:16

Moro.

Mullon pöytäkoneessa Cubase SE 3, äänikorttina M-Audion Delta 1010-lt tuoreimmilla ajureilla ja käyttiksenä Windows XP Pro + SP2.

Probleema on sellainen, että joskus käynnistäessäni Cubasen, ei se suostu päästämään ollenkaan ääntä pihalle. Näennäisesti kaikki näyttää toimivan oikein, mutta audioraitojen vu-metterit ei liiku eikä ääntä kuulu. Sitten kun aikansa sitä räplää ja pausettelee ja stoppailee niin yhtäkkiä räpsähtää ja alkaa kuulumaan. Yleensä vaatii Cubasen uudelleenkäynnistyksen.

Onko kellään ollut vastaavaa ongelmaa ja miten on ratkennut?
Dian on bändini, täältä löytyy blogini.
KaljaMaha
08.08.2007 12:40:40
Itse en ole Cubasella vastaavaa kokenut, mutta Nuendolla kyllä. Koneen uudelleen käynnistys auttoi tuossa tapauksessa.
...
Juntunen
08.08.2007 12:45:10

Itse en ole Cubasella vastaavaa kokenut, mutta Nuendolla kyllä. Koneen uudelleen käynnistys auttoi tuossa tapauksessa.

Mulla auttaa tuo Cubasen random-räpelöinti ja yleensä viimeistään Cubasen uudelleenkäynnistys, mutta ei jaksaisi aina kahta kertaa käynnistää. Mistähän mahtaa johtua..
Torniojaws
08.08.2007 22:37:32

Varmista, että kaikki äänikorttia käyttävät ohjelmat ovat kiinni ennen Cubasen käynnistämistä. Se on erittäin nirso jaettujen resurssien suhteen ja hyvin herkästi aloittaa mykkäkoulun jos on jokin toinen audio-ohjelma käynnissä nimenomaan Cubasen käynnistyksen aikana. Sitten voi tehdä mitä haluaa kun Cubase on käynnissä.
Relativity [Grindcore] | Vortech [Industrial Metal]
Juntunen
09.08.2007 09:33:40 (muokattu 09.08.2007 09:34:55)

Varmista, että kaikki äänikorttia käyttävät ohjelmat ovat kiinni ennen Cubasen käynnistämistä. Se on erittäin nirso jaettujen resurssien suhteen ja hyvin herkästi aloittaa mykkäkoulun jos on jokin toinen audio-ohjelma käynnissä nimenomaan Cubasen käynnistyksen aikana. Sitten voi tehdä mitä haluaa kun Cubase on käynnissä.

Olen itsekin funtsinut, että olisiko asialla jotain tekemistä juuri äänikorttiresurssien kanssa, koska muutamia kertoja mulla on ollut Winamp päällä yhtäaikaa kun käynnistän Cubasea ja ongelma ilmenee. Tosin nyt sitä on sattunut ihan muutenkin, eikä mulla mielestäni ole ollut mitään ääniin viittaavaa ohjelmaa päällä. Jos ei sitten prosessilistalle jää roikkumaan jotakin häntiä..

EDIT: Hetttkinen.. käyttääköhän Last.fm:n scrobbleri/playeri/mikä onkaan suoraan äänikortin resursseja..? Voiko sen kautta soittaa musiikkia? Sehän nimittäin jää päälle vaikka Winampin sulkeekin.
Torniojaws
09.08.2007 10:47:26 (muokattu 09.08.2007 10:48:41)

Voiko sen kautta soittaa musiikkia? Sehän nimittäin jää päälle vaikka Winampin sulkeekin.

Ei sen pitäisi jäädä. Mutta ei se myöskään käytä itse äänikorttia, se vain lukee kappaleiden tagit sen mukaan miten soitto-ohjelma soittaa biisejä. Käytätkö muuten Windows-ääniä? Jos sen äänet pimahtavat juuri sopivasti kun Cubasea käynnistää, voi Cubase ottaa pulttia.
Relativity [Grindcore] | Vortech [Industrial Metal]
‹ edellinen sivu | seuraava sivu ›
1
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)