Aihe: Easy-listening progea
1 2 3 4
Mikko L
26.07.2007 15:02:31

Noei kyllä mulla varmaan pukkaa ennakkoluulot päälle... Tunteetonta murinaa voi vetää vaikka 5 vuotias pikkupenikka ja en sitä laske musiikiksi. Ei koko bändi ole osaamaton mutta se murina estää mua haluamasta ees selvittää muuta osaamista. Sen mitä oon muita kuullut niin kertsin kuulostaa mun korvaan verseltä ja toisin päin. Hei mut todellakin ymmärrän että te diggaatte. mä vaan en
Kaiken voi oppia kunhan vaan lopettaa harjoittelemisen.
miles
04.08.2007 13:25:23

No ehkä Porcupine Treen ambientimpi tuotanto ois helpoimmasta päästä kuunneltavuutta. Ja Mew on myös aika rauhallista kuunneltavaa, vaikkei se suoranaista progea olekaan, mutta siitä löytyy tosi paljon progressiivisia elementtejä. New Progiksi se taidetaan luokitella.
gorgonoidi
04.08.2007 13:28:54 (muokattu 04.08.2007 13:29:24)

No ehkä Porcupine Treen ambientimpi tuotanto ois helpoimmasta päästä kuunneltavuutta. Ja Mew on myös aika rauhallista kuunneltavaa, vaikkei se suoranaista progea olekaan, mutta siitä löytyy tosi paljon progressiivisia elementtejä. New Progiksi se taidetaan luokitella.

Itse taas suosittelisin ennemmin tuota PT:n uudempaa tuotantoa kuin noita ambient järkäileitä yhdeksänkytäluvun alusta. Juurikin In Absentia tai Deadwing voisivat olla parhaat easy-listening levyt tältä bändiltä. Stupid Dreamista ja Lightbulb Sunista en sano mitään kun en ole kuullut.

Edit: Jah, Mileshän se siinä :)
miles
04.08.2007 13:35:26

Itse taas suosittelisin ennemmin tuota PT:n uudempaa tuotantoa kuin noita ambient järkäileitä yhdeksänkytäluvun alusta. Juurikin In Absentia tai Deadwing voisivat olla parhaat easy-listening levyt tältä bändiltä. Stupid Dreamista ja Lightbulb Sunista en sano mitään kun en ole kuullut.

Stupid Dreamilta yhden kipaleen oon kuullu, ja Lightbulb Sunilta tulee kyllä sellasta hyvääyötä-materiaalia että oksat pois.

Jah, Mileshän se siinä :)

No joo, piti tännekkin vihdoin ja viimein ilmestyä :D
ruuvimeisseli
07.08.2007 19:54:13

Miten olisi Frank Zappa ja Strictly Commercial-kokoelma? En kyllä ole varma onko Zappa niin hirveän progea.
Ali
08.08.2007 10:21:35 (muokattu 08.08.2007 10:24:52)

No ehkä Porcupine Treen ambientimpi tuotanto ois helpoimmasta päästä kuunneltavuutta.

En nyt kyllä sanoisi, että PT:llä on ambient-tuotantoa olemassa - yksittäisiä biisejä kylläkin. Mutta on se humina kuitenkin osa bändin äänimaailmaa.
"Jesus was crucified for doing nothing, but God is worshipped for even less"
Levylista
Ali
12.08.2007 06:47:51

Cinematic Orchestraa voisin kyllä suositella kaikille helposti kuunneltavan progressiivisn musiikin ystäville. Ainakin sikäli kun tämä uppoaa tuohon proge-kategoriin.

Tähän on kyllä sanottava, että LOL. Siis kyllähän TCO on aivan kuningasbändi, mutta sen kutsuminen progeksi on kyllä melko hävytöntä. Lähemmäksi voisi osua electro/downbeat/nu-jazz-määritelmä.
"Jesus was crucified for doing nothing, but God is worshipped for even less"
Levylista
Heartwood
12.08.2007 11:46:45
Tunteetonta murinaa voi vetää vaikka 5 vuotias pikkupenikka ja en sitä laske musiikiksi.

Hehe. Herttaista, kuinka pihalla voi ihminen olla.
"Thus men forgot that all deities reside within the human breast" Romantikkoitkijät #42
PJS
13.08.2007 20:02:15

Tähän on kyllä sanottava, että LOL. Siis kyllähän TCO on aivan kuningasbändi, mutta sen kutsuminen progeksi on kyllä melko hävytöntä. Lähemmäksi voisi osua electro/downbeat/nu-jazz-määritelmä.

äh... tyhmä olo... mut ei se mitään. tykkään silti. progea tai ei.
Relaa, beibi!
‹ edellinen sivu | seuraava sivu ›
1 2 3 4
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)