Timo JM 04.08.2007 23:23:33 | |
---|
Ostin hienon Logitechin langattoman näppis-hiiri-kaukosäädin paketin. Mistähän mahtaa johtua, ettei valmiustila (ei lepotila) sammuta enää prosessorin tuuletinta? Jos otan USB-ohjaimen tietsikan takaa irti niin sitten toimii normaalisti. Onko tää joku yleinen langattomien USB näppisten ja hiirien mukana tuleva ei toivottu ominaisuus? ...siis mun mielestä. Ja poppia noista -> | Cupido | DIVARi | |
Chade Fallstar 07.08.2007 17:29:03 | |
---|
Ymmärttäkseni kyseessä on ilmiö nimeltä "usb polling", eli siis käyttis ottaa tietyin väliajoin yhteyttä usb-laitteeseen. Tämä häiritsee sitten noita virransäästötiloja. Tässäpä jotain juttua aiheesta. http://support.microsoft.com/kb/297045 |
Timo JM 08.08.2007 23:17:25 | |
---|
Ymmärttäkseni kyseessä on ilmiö nimeltä "usb polling", eli siis käyttis ottaa tietyin väliajoin yhteyttä usb-laitteeseen. Tämä häiritsee sitten noita virransäästötiloja. Tässäpä jotain juttua aiheesta. http://support.microsoft.com/kb/297045 Eipä auttanut, tai sitten en vain osannut. ...siis mun mielestä. Ja poppia noista -> | Cupido | DIVARi | |
Chade Fallstar 09.08.2007 02:16:39 | |
---|
Ainakin Fresh UI-twiikkailuohjelmassa on sellanen funktio kuin "enable usb idling and increase polling interval". |
Tai hommaa hiljaisempi tuuletin sille prosessorille. Se prosessori yleensä vaatii sitä ilmankiertoa jäähtyäkseen. Kaikki lisätty kuorma, kuten vaikkapa langattomat näppäimistöt USB:n kautta lisäävät prosessorin kuormaa. (viittaan kommenttiini emolevyjen RAID-ohjaimista) Peltikorva puupäässä. |
The Boss 10.08.2007 14:05:11 | |
---|
Saisinkohan jotenkin mun pöytätietokoneen hiljaseksi valmiustilassa? En enää muista onko joskus onnistunut, mutta nykyään tuntuu turhalta pitää valmiustilassa, kun kuitenkin hurisee. Eli tietokone on sitten koko ajan päällä, kun on jotain "niin hirveän tärkeää" jota kuitenkin joutuu vähän väliä tarkastamaan. Ja sammuttaa ja uudelleen käynnistää ei aina jaksaisi. "It's time for Rewoluzia!"
"Herra paroni kuului Westfalenin kaikkein mahtavimpien herrojen joukkoon, sillä hänen linnassaan oli portti ja ikkunoita." -Voltaire |
krautio 10.08.2007 19:37:08 | |
---|
Joo, mulla tekee saman. t. Köpe Ostin hienon Logitechin langattoman näppis-hiiri-kaukosäädin paketin. Mistähän mahtaa johtua, ettei valmiustila (ei lepotila) sammuta enää prosessorin tuuletinta? Jos otan USB-ohjaimen tietsikan takaa irti niin sitten toimii normaalisti. Onko tää joku yleinen langattomien USB näppisten ja hiirien mukana tuleva ei toivottu ominaisuus? "I would step on anyone who fucked around with my band - personally. I would never send in a heavy, I'd deal with it myself, just as I would go to any lengths to get the band the money they were due" - Peter Grant, The Man Who Led Zeppelin, page 96. |
rockitsb 14.08.2007 11:19:24 | |
---|
Joo, mulla tekee saman. t. Köpe Kuin myös. "sääh. ponuam, pärinää, tissejä ja räjähdyksiä. ..ttänäm.."
Bella Italia #5 |