Kirk_Hammett 07.08.2007 18:23:49 | |
---|
Ymmräsinkö nyt oikein, että Elias Viljanen on nyt Sonatan kitaristi? Ovat ainakin hankkineet lahjakkaan kitaristin! You know it's sad but true... |
mongoloidi 07.08.2007 18:46:47 | |
---|
Ihan hyvä vaan että SA:n tyypit tajus vihdoin heittää ton Liimataisen menemään, siinä on varmaan suomen tylsin ja tyylitajuttomin tiluttelija. |
Kukkis 77 07.08.2007 18:47:11 | |
---|
Ymmräsinkö nyt oikein, että Elias Viljanen on nyt Sonatan kitaristi? No ihan oikein ymmärsit juu. "Olen ohjannut suurimman osan elokuvistani kännissä. Poliisikoirakaan ei pysty sanomaan mikä niistä on tehty selvinpäin." -Aki Kaurismäki |
Volante 07.08.2007 20:40:54 | |
---|
Heti jotkut taas julistamassa Sonataa kuolleeksi :D Mä tavasin myös vähäsen tuota Sonatan foorumia aiheeseen liittyen, ja aika uskomatonta settiähän siellä porukka suoltaa. Yksi hautoo itsemurhaa, toinen väittää juurikin että tää on nyt sitä lopun alkua kun Unia ei kuulostanut enää Sonatalta ja tämä Jani-hässäkkäkin vielä, kolmas kuulostaa muuten vaan pateettiselta. "Jani stood out to me because he didn't just show off by soloing all the time, but when he did solo it was like nothing I have ever heard! He didn't need to beat on his whammy bar or use funny effects, it was just natural shred!" Joo, tulihan tuo uutinen aika yllättäen, mutta toisaalta, olihan se odotettavissa. Eihän siitä mitään tule jos bändin ja yhden jäsenen välille kasvaa yhä isompi kuilu, eikä ko. jäsen vaikuttanut edes kovin innokkaalta tekemään asian hyväksi yhtään mitään. |
Melkore 08.08.2007 00:08:52 | |
---|
Koska yhtyeen seuraaminen on jäänyt viimeisen puolen vuoden aikana aika vähälle, tuli kyllä niin nyrkiniskuna päin naamaa tuo uutinen, että huhhuh. Harmittaahan tuo jossain määrin, onhan Jani suhteellisen hyvä soittamaan ja hänet on jo tottunut ajattelemaan Sonatan kitaristina jne. Sonatan foorumilla joku totesikin: Olisi nyt se aprillinpäivä, mutta kun ei... Eniten jäi harmittamaan syy, jonka takia Jani potkittiin pois: Olisi voinut hieman tyylikkäämmin nuo velvollisuutensa valtiota kohtaan hoitaa. :/ Bow before a war, call it religion. |
Lord of the strings 08.08.2007 00:12:32 | |
---|
Miksi minun mielestäni taas Viljanen on hyvä valinta Janin paikalle? Mielestäni Liimataisen sooloilu on paljon mielikuvituksettomampaa kuin Viljasen. "Who are you? How did you get in?" "Well I'm the locksmith and I'm the locksmith" || kalamies#53 >)))> |
gorgonoidi 08.08.2007 00:41:19 | |
---|
Miksi minun mielestäni taas Viljanen on hyvä valinta Janin paikalle? Mielestäni Liimataisen sooloilu on paljon mielikuvituksettomampaa kuin Viljasen. Et todellakaa ole ainut. |
rakula 08.08.2007 00:43:57 (muokattu 08.08.2007 00:45:59) | |
---|
vaikken olekaan yhtään arctica fani, niin viljasesta kylläkin tykkään. Mitä nyt nähnyt arctican pari kertaa livenä niin kyllä viljasen lavaesiintyminen oli paljon kivempaa katseltavaa, kuin liimataisen. http://www.myspace.com/eliasviljanen northern breezessä on melko kivoja juttuja Ei voi lähtee jos on tullu |
tommiot 08.08.2007 08:56:13 | |
---|
Yksi Viljasen keikka on tullut todistettua ja Liimataista DVD:ltä... Viljanen veti kyllä paljon tyylitajuttomammin vaikka miten olisi tekniikka paremmin hallussa. Mutta se oli niitä tän kevään ekoja keikkoja, Pakkahuone, ehkä se siitä on parantunut kun on biisejä tullut enemmän soitettua. Huvittavaa silti tuo fanien itkeminen, SA-forumilla ja Irc-Galleriassa... |
losalvaros 08.08.2007 16:36:28 | |
---|
Elias Viljanen on varmasti parempi kuin edeltäjänsä. Ihan se Liimataisen poikakin osasi tilua vedellä, mutta siihen se aika usein jäikin. E.Vil tuo varmasti mukanaan jotain uutta mukanaan ja onhan hän sentään yksi Suomen lahjakkaimmista kitaristeista, omasta mielestäni paljon mielikuvituksellisempi soittaja kuin esim. Laiho tai Tolkki. Ihan nousi Sonata-innostus uudelle tasolle Viljasen päästyä bändiin! "Minä käytin alkoholia ja alkoholi käytti minua" |
kid ego 08.08.2007 16:44:35 | |
---|
Kovasti on Viljasta joka puolella hehkutettu, mutta ainakin MySpacesta löytyvät biisit ovat todella tylsää kamaa verrattuna esimerkiksi esikuviensa Vai ja Satriani tuotantoon. Yleensä pidän kitarainstrumentaaleista, mutta nyt täytyy sanoa ettei putoa millään tavalla. Taitoa piisaa vaikka kotikylän jokaiselle kitaristille jaettavaksi, mutta itse musiikki on mun korvaani varsin mitäänsanomatonta. Peruskikkeliheviä ilman laulua. Noh, ehkä laulun kanssa voisi sitten toimiakin. Toivon kyllä ettei Viljanen saa bändissä kovin paljon sävellysvastuuta. Kerran olen nähnyt Viljasen soittamassa Sonatan kanssa ja Liimatainen todistettu vissiin kolmesti. Janin lavaesiintyminen ja soittaminen (ml. soolot) ovat kyllä miellyttäneet mua enemmän. Tosin tässä pitää ottaa huomioon että Viljanen on saattanut hyvinkin lyhyellä varoitusajalla osansa treenaamaan. Tuskinpa bändi tästä soittajanvaihdoksesta huonompaan suuntaan silti menee. Kakko on kuitenkin lahjakas biisintekijä. Toivottavasti Viljanen tuo niitä tässäkin ketjussa peräänkuulutettuja riffejä bändin musiikkiin. Tarkoitus ei siis ollut dissata Viljasta millään tavoin eli herneet voi palauttaa palkoineen torille. "Saatana opetti minua." |
Torniojaws 08.08.2007 17:50:05 (muokattu 08.08.2007 17:51:02) | |
---|
Toivon kyllä ettei Viljanen saa bändissä kovin paljon sävellysvastuuta. Kakkohan se on tehnyt kaikki bändin biisit. |
Pelsi 08.08.2007 18:14:01 | |
---|
"Jani stood out to me because he didn't just show off by soloing all the time, but when he did solo it was like nothing I have ever heard! He didn't need to beat on his whammy bar or use funny effects, it was just natural shred!" Tässähän ei ole sinänsä mitään huvittavaa, mutta itseäni vähän nauratti, että "luonnollista tilutusta" pidetään automaattisesti parempana kuin vibrakampi- tahi efektihässäköitä. Taitava soitto on taitavaa soittoa, käytti sitten kampea tai efektejä tai sitten ei mitään. Vähän sääli homma Liimataisen kannalta, että asioiden hoitamatta jättäminen kostautaui nyt sitten tällä tavalla. Itse en juurikaan bändiä kuuntele, joten en osaa tehdä vertausta näiden kahden kitaristin välillä, mitä nyt Sauna Open Airissa Viljanen ihan pätevästi sahailikin. |
Volante 08.08.2007 20:41:33 | |
---|
Kakkohan se on tehnyt kaikki bändin biisit. Pilkunviilaaja iskee jälleen - My Selene on Liimataisen käsialaa. :) |
kid ego 08.08.2007 20:53:43 | |
---|
Kakkohan se on tehnyt kaikki bändin biisit. Tähän asti joo, mutta jatkossahan voi käydä mitä vain. "Saatana opetti minua." |
Kakkohan se on tehnyt kaikki bändin biisit. Kakko on myös koko bändin olemassaolon ajan esittänyt toiveita bändin muille jätkille, että toisivat omaa materiaalia treenikämpälle. Ymmärrettävästi seula on kuitenkin ollut kova, sillä Tony yksinkertaisesti tekee niin helvetin hyvää matskua. Miksi tuhota toimiva resepti? Oisko Henkka todennut jossakin lappilaisen ilmaisjakelulehden haastattelussa, että "Me nyt ollaan kuitenkin vaan tällanen tavallinen rokkibändi, jolla sattuu olemaan aivan helvetin hyvä biisintekijä ja solisti" tjsp. |
rakula 08.08.2007 22:52:02 | |
---|
En tiedä häiritsikö muita, mutta mua ainakin pisti silmään tony kakkon uskomattoman hölmön näköinen lavaesiintymispuku ankkarockissa. Ei en ole mikään vaatetuspoliisi, mutta jotenkin se oli niin antihevi :) Ei voi lähtee jos on tullu |
Jzci 09.08.2007 02:36:02 | |
---|
Mielestäni Liimataisen sooloilu on paljon mielikuvituksettomampaa kuin Viljasen. Mielestäni taas Viljasen suurin heikkous on nimenomaan mielikuvituksen puute. |
mailbag 09.08.2007 13:32:10 | |
---|
Mielestäni taas Viljasen suurin heikkous on nimenomaan mielikuvituksen puute. sama täällä, kuuntelin myspacesta nuo viljasen klipit ja oli kyllä IMO niiin mielikuvituksetonta kikkailua kuin olla ja voi :) janihan oli sooloissa aivan mieletön, ei ole hänen mielikuvituksessaan rajoja kun kuuntelee silenceä, whg:ta tai eclipticaa :P |
Ibanez_90 09.08.2007 21:28:21 | |
---|
Jani on yksi suomen parhaita kitaristeja, ja kuuntelin Sonataa vain ja ainostaan hänen takia. Ja hän oli ehkä se suurin syy silloin miksi aloitin kitaran soiton. R.I.P Sonata Arctica Maailman helpoiten väärennettävä allekirjoitus... |