Aihe: Treenikämppää halvalla?
1
TanoshiiMoominIkka
07.08.2007 15:39:45 (muokattu 07.08.2007 20:27:32)
Hei Olen kasaamassa bändiä ja mietin, että olisiko Turun tai Raision lähellä jotain edullista treenikämppää?
Vai olisiko kuitenkin loppupeleissä halvempaa että ostettaisiin omat kamat ja treenattaisiin jonkun luona? Kuin se, että maksettaisiin monta vuotta esim jotain muutaman sadan euron vuokraa?
Chieftain
07.08.2007 17:07:26

Mites, oisko jollain vinkkiä miten saisin lähikaupan hälyttimen pois päältä. Tarvis saada vähän olutta haettua sulkemisajan jälkeen. -Void
kivi
07.08.2007 17:56:06
Vai olisiko kuitenkin loppupeleissä halvempaa että ostettaisiin omat kamat ja treenattaisiin jonkun luona? Kuin se, että maksettaisiin monta vutta esim jotain muutaman sadan euron vuokraa?

Kyllähän te joudutte sille vuokra-treenikämpällekin ostamaan kaikki omat kamat. Ei noihin satoihin euroihin sisälly kuin seinät.
:-)
"This is nothing to me! Nothing! Just a hobby! I could be basking in the sun in Florida!"
(Handsome Dick Manitoba)
Bonham
07.08.2007 18:00:22
Jos olette alle 18 v, tuolta kannattaa aina kysyä:

http://www05.turku.fi/nuoriso/panimo/index3.html
Opinions are like assholes, everybody's got one. (Harry Callahan)
TanoshiiMoominIkka
07.08.2007 20:30:28
Kyllähän te joudutte sille vuokra-treenikämpällekin ostamaan kaikki omat kamat. Ei noihin satoihin euroihin sisälly kuin seinät.
:-)

Niin kai sitten, joissain kämpissä on kamat valmiina kuitenkin, eikös?
Jos on, niin onko niissä vuokra erikseen, vai sisältyykö kämpän hintaan?

Ajattelin itse vain juuri, että jos joka treenikerralla pitää maksaa jotain tuntikorvauksia niiden tavaroiden käytöstä, niin pitkällä tähtäimellähän se tulee huomattavasti kalliimmaksi kuin kamojen ostaminen.
kivi
07.08.2007 22:17:26
Niin kai sitten, joissain kämpissä on kamat valmiina kuitenkin, eikös?
Jos on, niin onko niissä vuokra erikseen, vai sisältyykö kämpän hintaan?

Ajattelin itse vain juuri, että jos joka treenikerralla pitää maksaa jotain tuntikorvauksia niiden tavaroiden käytöstä, niin pitkällä tähtäimellähän se tulee huomattavasti kalliimmaksi kuin kamojen ostaminen.

Mä veikkaisin että kamoja on valmiina vain jossain koulujen tai nuokkarien kämpillä, joita nyt ei muutenkaan vuokrata tavallisina treenikämppinä yleisillä markkinoilla. Tai sitten joissain tuntivuokralla toimivissa treenistudioissa.

Omat kamat pitää olla viimeistään keikalle mennessä, eli sellainen vaihtoehto että omia vahvistimia, rumpuja ym. ei olisi, on joka tapauksessa kutakuinkin mahdoton. Kukaan rumpali ei anna toisten soittaa pelleillään, virvelillään tai pedaaleillaan, ja entäs soundi - onko ok, että ei yhtään tiedä miltä soitto kulloinkin kuulostaa?

Sittenkin kun kamat on ostettu, pitää löytää treenikämppä, ellei bändiläisiltä löydy sopivaa maataloa kaukana naapureista, tai täysin äänieristettyä kellaria sellaisesta talosta jossa ei ole asuntoja.
"This is nothing to me! Nothing! Just a hobby! I could be basking in the sun in Florida!"
(Handsome Dick Manitoba)
Maiden01
08.08.2007 00:23:50
Hiton kalliiksihan tuollainen tulee, jos aikoo reenata jossain mestassa, missä kamat löytyvät. Meidän bändi aloitteli täällä Jyväskylässä erään ranskalaisen rumpalin omakoti talon kellarissa:D Hyvät rummut löytyivät, toki omat pellit piti löytyä. Myös laulu- ja bassokamat olivat ok. Kitarakamoilla soitti, mutta eivät olleet mitään hyviä vehkeitä. Vuokra taitaa nykyisillään olla 120euroa/kk/3 krt vko.

Hyvin siellä aluksi pärjäsi ja tuore bändi pääsi alkuun. Ainoastaan rumpalilla oli silloin riittävät kamat. Myöhemmin vaihdettiin Sepänkeskukseen, jossa ei mitään laitteita ole. Tosin myös vuokra on paljon huokeampi ja käyttömahdollisuudet paljon laajemmat.

Minä ja basisti hommattiin kunnon bändikamat aika nopeasti uuteen kämppään muuttamisen jälkeen ja se oli hyvä ratkaisu, vaikka verotti lompakkoa silloin toki raskaasti. Pätevät laulukamat saimme rumpalin isän vanhalta bändiltä, joten laitteistot oli kunnossa, samoin tila.

Nyttemin olen alkanut miettiä kokonaan oman reenitilan hommaamista, jonka yhteyteen saisi esim. pieni muotoisen kotistudion, mutta eipä noita tiloja kovin helposti Jkl:n alueelta saa, varsinkaan kohtuulliseen hintaan.

Eli mun neuvo kaiken tarinoinnin jälkeen, hommatkaa riittävät ja mielellään hyvät kamat ja sen jälkeen reenis, jossa ei kamoja ole.
Elänkö soittaakseni vai soitanko elääkseni?
‹ edellinen sivu | seuraava sivu ›
1
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)